DPF i wysoki stan oleju

Postprzez krzysiekk38 » 3 kwi 2009, 11:12

Witam.Na poczatku prosze moderatora o nie usuwanie tego postu.Dziekuje :) Mam pewien problem.Temat byl juz wielokrotnie omawiany ale nigdy (chyba)w nowym samochodzie,dlatego prosze o rade.Mam nowa 6 dieselek rok prod 2008.Mam obecnie przejechane 13 tys km.Auto zakupione w salonie urzytkowane przez jednego kierowce.Otoz Olej na bagnecie mam juz przy"x"(zlowieszczym x).Nie pali nie pulsuje mi sie kontrola DPF,ale olej powinno sie juz wymienic.Przy przebiegu 11 tys km byl wgrywany nowy soft sterowanie silnikiem i od tego czasu przybywa mi znacznie szybciej oleju(takie przynajmniej mam wrazenie).Co ciekawe przy przebiegu 2 tys km wymienilem olej(w serwisie powiedziano ze zalecaja tak zrobic,wiec mysle sobie ok jakies nieczystosci produkcyjne itp ,wartto ten olej zmienic)Suma sumarum przez 11 tys km przybylo mi oleju na tyle ze musze go wymienic.Hm....troszke szybko ja uwazam ze za szybko.Owszem samochod jest uzytkowany glownie w miescie ale mimo wszystko kilka tras nim przejechalem i regularnie raz w miesiacu profilaktycznie staram sie mu przepalic ten nieszczesny japonski wynalazek.Jade na autostrade ,tempomat i pomykam z predkoscie 120 km/h na 5 biegu 2500 obr przez okolo 20 minut.Mimo wszystko oleju przypywa.W zwiazkuz tym pytanko.Co o tym sadzicie?Ktos ma podobne problemy?Mnie sie wydaje ze 10 tys km i wymiana oleju to troszke za szybko nawet jezdzac w miescie.Tak jak wczesniej napisalem staram sie dbac o ten DPF.I jeszcze zastanawiajace jest to iz po wgraniu nowego softu oleju przybywa znacznie szybciej.Idac tym tematem to jak tak dalej pojdzie bede musial za chwile wymieniac olej co...5 tys.Paranoja.Acha i jeszcze jedno pytanko.Czy maximum oleju na bagnecie tzn przy"x" jest w jakis sposob sygnalizowane kontrlka DPF.Mnie sie nic nie pali.Dziekuje i prosze o porade co dalej.Pozdrawiam wszystkich forumowiczow
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez thomass » 3 kwi 2009, 11:40

tak to jest z tymi wymianami niestety.jeszcz przy nowym aucie.10 tys,15tys zalezy z jakiej pulki olej lejesz.z tym przybywanie oleju to podobno tak jest u 6.tak wszyscy pisza.ja mam 626 wiec mnie to niedotyczy.ale olej wymieniam co 10,12 tys km.duzo jezdze.W CIAGU ROKU 4 wymiany.mozna zbankrutowac ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez krzysiekk38 » 3 kwi 2009, 12:46

Leje oryginal Dexelie do diesla.W serwisie zycza sobie za wymiane oleju wraz z resetowaniem kompa 600 zl.a to juz dosc taka kwota.Zastanawia mnie tylko czy konieczne jest resetowanie kompa bo niby dlaczego?Jezeli jest tam jakis czujnik ilosci oleju to niby po co go resetowac skoro po wymianie "szsczyta"niski poziom oleju.Troszke mnie to zastanawia i martwi bo mimo wsszystko czlowiek kupuje nowego"japonczyka"mysli ze bedzie wszystko ok a tu wychodzi na to iz ekspoloatacja bedzie jeszcze drozsza niz innych porownywalnych klasowo aut :(
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez fin » 3 kwi 2009, 17:27

proponuję zmienić stacje benzynową .Ja mam 18 tys km nakręcone diselkiem po miescie i żadnej wymiany na 2 tys nie robiłem .
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 11:18
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 6 dynamic 2.0 diesel

Postprzez krzysiekk38 » 3 kwi 2009, 18:23

Hm....a co ma jakosc paliwa w tym temacie.Nie bardzo rozumiem.Na moja wiedze nie powinno.Owszem nie jestem jakims szczegolnym fachowcem ale cale zycie "krece"sie kolo samochodow a z wyksztalcenie jestem mechanikiem.Ale dziekuje za sugestie.Mimo wszystko jest to pomysl ,skoro Ty tyle nakreciles to moze tak jest.Napisz prosze gdzie tankujesz.Ja zawsze leje do pelna na Orlenie zwyklą"ropke"bez zadnych ulepszaczy.Dziekuje
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez katoda » 3 kwi 2009, 18:34

Nowy program do jednostki sterowania zmienia nieco sposób wypalania filtra DPF – wypalanie jest częstsze, ale za to trwa krócej i jest większa szansa że w trakcie jazdy miejskiej uda się je dokończyć. Jak widać może i filtr się wypala ale za to oleju w silniku przybywa, nie jestem pewien czy o to inżynierom Mazdy chodziło, przynajmniej w przypadku autora wątku :(

Ja mam na razie wykręcone ca 11kkm, ale z tego 99% to jazda autostradowa, poziom oleju dzielnie się trzyma pomiędzy kreskami oznaczającymi niski i wysoki poziom.

Maksymalny poziom oleju nie jest w żaden sposób sygnalizowany, przynajmniej ja na forum nie znalazłem nic co by na to wskazywało. Lampka DPF ma za zadanie wskazywać konieczność przepalenia filtra, a nie wymiany oleju. Bez częstej kontroli poziomu oleju się nie obejdzie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 23:04
Posty: 183 (3/12)
Skąd: zDolny Śląsk/Belgia
Auto: M6 kombi '19 Skyactiv-G 2.0 Skycruise

Postprzez Jaksa » 3 kwi 2009, 21:19

thomass napisał(a):zalezy z jakiej pulki olej lejesz
DLa tego diesla jest tylko jedna dosc wysoka :)
katoda napisał(a):Bez częstej kontroli poziomu oleju się nie obejdzie...
Świeta racja , jeden klient nie otwieral maski ładnych parę miesiecy i wymienil silnik .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzysiekk38 » 4 kwi 2009, 07:17

Wychodzi na to iz ten swietny wynalazek jakim jest DPF zdaje egzamin tylko jak autka pomykaja w trase.Niestety podczas jazdy typowo miejskiej wogole sie nie sprawdzaja a juz napewno nie w zimie.Odnosnie nowego softu to owszem masz racje filtr wypala sie czesciej,czy krocej tego nie wiem ale napewno czaesciej.Tyle ze czasciej oznacza takze czestrzy"dotrysk"paliwa w celu wypalenia tegoz ustrojstwa.I tu jest chyba problem.Przed zmiana softu przybywalo mi oleju ale po w wgraniu nowego softu przybywa jeszcze ...szybciej :(Zastanawia mnie jeszcze jedno.Czy podczas wymiany olej nalezy "resetowac"kompa.Czy niejako w pamieci nalezy mu wpisac ta wymiane.Mysle ze sama wymiana oleju z filtrem to nie jest az taka straszna sztuka.Mozna to zrobic samemu jezeli ma sie podstawowa wiedze.Tylko z co z kompem.Jezeli wymienisz olej,bedzie na bagnecie na max z czasem bedzie go przybywac wiec jezeli tylko przybedzie go troche a komp zapamieta poprzedni stan(przed wymiana) i doliczy to co tyeraz przybylo to wedlug jego wyliczen wyjdzie ze juz jest powyzej "x".to co wtedy?W Bielsku za wymiane oleju wraz z "resetowaniem"kompa(o ile wogole nalezy to robic bo do konca nie jestem o tym przekonany)chca 600 zl.To troszke duzo majac w perspektywie bardzo czeste wymiany oleju :(
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez Jaksa » 4 kwi 2009, 08:27

krzysiekk38 napisał(a):Czy podczas wymiany olej nalezy "resetowac"kompa.
Trzeba , podpinasz IDS i kasujesz zakładki olej , wtryski ,sondy.zdejmowanie klemy z aku nic nie daje tak samo w przypadku uniwersalnych testerów ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez poflek » 4 kwi 2009, 09:00

krzysiekk38 napisał(a):Na poczatku prosze moderatora o nie usuwanie tego postu.Dziekuje


Podziękujesz jak poprawisz temat :P
<czytaj> Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin

krzysiekk38 napisał(a):nieszczesny japonski wynalazek

Japoński? PSA jako pierwsze w 2000 roku wprowadziło ten wynalazek w samochodach osobowych :)

krzysiekk38 napisał(a):Mnie sie wydaje ze 10 tys km i wymiana oleju to troszke za szybko nawet jezdzac w miescie.

A mnie się wydaje, że szczególnie jeżdżąc po mieście trzeba częściej zmieniać olej (częste rozruchy na zimnym silniku, duża część czasu pracy silnika to wolne obroty, wysoka temperatura w korku, niedogrzany silnik przy krótkich dystansach, itp itd). Nawet serwisówka wspomina, że trzeba zmieniać olej częściej jeżeli silnik często pracuje na wolnych obrotach. Wymiana co 10kkm to standard wg mnie. A jak masz wątpliwości czy wymieniać co 10 czy 20 to pooglądaj sobie zdjęcia tutaj i już ich nie będziesz miał :]

Zresztą kontrolka DPF to sporna kwestia – jedni twierdzą iż sygnalizuje za wysoki poziom oleju (Myjk) a inni twierdzą, że sygnalizuje stan silnika w którym może wystąpić za wysoki poziom oleju (Enduro) :D
Jakbym miał DPF to pewnie bym wiedział o nim więcej :D

Jaksa napisał(a):Świeta racja , jeden klient nie otwieral maski ładnych parę miesiecy i wymienil silnik .

Po to jest bagnet żeby sprawdzać poziom oleju i tyle... nieważne czy silnik z DPF czy bez.
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez krzysiekk38 » 4 kwi 2009, 14:24

Owszem PSA wprowadzilo do silnikow HDI filtr czastek stalych ale w przeciwiebnsywie do Japonskiego wynalazku"jest on calkowicie bezobslugowy tzn.nie ma zadnego problemu z regeneracja tego filtra,nie przybywa oleju itp.Nalezy co bodajze 160 tys kk po prostu go wymienic,bylo nie bylo to jest troszke jazdy.Inni producenci takze sobie lepiej z ekologia poradzili (Toyota,Mercedes) :)
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez Myjk » 4 kwi 2009, 14:36

poflek napisał(a):Zresztą kontrolka DPF to sporna kwestia – jedni twierdzą iż sygnalizuje za wysoki poziom oleju (Myjk)

Proszę Cię – nigdy tak osobiście nie twierdziłem i wypraszam sobie.
Zawsze opierałem się na tym, co zaserwowała Mazda Motors Poland w swojej ulotce odnośnie DPF...
Tam jest jednoznacznie napisane, że kontrolka DPF zaświeci się gdy przekroczymy poziom oleju powyżej "X".
Mnie niestety nie było dane sprawdzić czy ta kontrolka się zapali, bo pomimo jazdy po mieście w 95%,
nie przekroczyłem poziomu oleju powyżej znaku "X".

Nie mam żadnych problemów z tym elementem eksploatacyjnym.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzysiekk38 » 4 kwi 2009, 15:17

To jak to jest iz jeden jezdzi po miescie i nie ma problemu z DPF a drugi ma?Od czego to zalezy?Style jazdy?Inne paliwo?Skoro mamy tekie samme silniki takie samo oprogramowanie to skad sa takie roznice.Ktos przejedzie 10 tys i musi wymieniac a ktos 20 tys i wymienia na przegladzie.Wykluczam u mnie(raczej wykluczam ;) )blad w technice jazdy.Staram sie utrzymywac samochod na karzdym biegu tak aby byl w zasadzie pelny moment obrotowy.Sam juz nie wiem. :)
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez newbie » 4 kwi 2009, 18:36

lampka 'DPF' będzie błyskać w jednym z trzech przypadków
1. przekroczona graniczna wartość kumulacji sadzy w filtrze
2. przekroczony skalkulowany poziom oleju (mieszaniny)
3. awaria któregoś z podzespołów związanych z kontrolą filtra

często do błyskającej 'DPF' dołączają jeszcze dwie inne żółte lampeczki
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez poflek » 4 kwi 2009, 21:50

poflek napisał(a):sygnalizuje za wysoki poziom oleju


Myjk napisał(a):kontrolka DPF zaświeci się gdy przekroczymy poziom oleju powyżej "X"


Dla mnie to to samo :D

Myjk napisał(a):Proszę Cię – nigdy tak osobiście nie twierdziłem i wypraszam sobie.

<peace>
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez mr_t » 6 kwi 2009, 19:48

krzysiekk38 napisał(a):Co ciekawe przy przebiegu 2 tys km wymienilem olej(w serwisie powiedziano ze zalecaja tak zrobic,wiec mysle sobie ok jakies nieczystosci produkcyjne itp ,wartto ten olej zmienic)

Co ASO to inne zdanie, mnie ASO Dyga (dosłownie) wyśmiało że wymieniałem olej wcześniej niż trzeba. Chociaż ja tam uważam że lepiej to zrobić w nowym silniku.

krzysiekk38 napisał(a):Mnie sie wydaje ze 10 tys km i wymiana oleju to troszke za szybko nawet jezdzac w miescie.

Też tak mi się wydaje, no ale cóż... Ja jeżdżę raczej w trasie. Po wymienie softu oleju mi przybwa duuużo wolniej, chociaż wcześniej jakoś tam udało mi się dojeździć od przeglądu do przeglądu, ale to było "na styk". A jak masz olej pod X to nie ma się co zasanawiać, jedź do serwisu, bo Ci się silnik rozleci i możes mieć problemy z uzaniem tego na gwarancji.

krzysiekk38 napisał(a):Czy maximum oleju na bagnecie tzn przy"x" jest w jakis sposob sygnalizowane kontrlka DPF.

Ja na podstwie tego co wyczytaem na forum uważam, że nie. Argumentem za tym dla mniej jest brak elektronicznego systemu pomiaru rzeczywsistego poziomu oleju w silniku.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez fin » 6 kwi 2009, 22:07

Ja też jestem po szkole samochodowej i uważam że jednak jakość ropki będzie
miała wpływ na przybywanie oleju .
Dlaczego ? lepsza ropka to większa liczba cetanowa a tym samym mniejsze spalanie niż zwykłej ropy (mniejsza dodatkowa porcja paliwa do wypalania filtra )
Zatankuj parę razy lepsza ropkę i zobacz jak spada ci spalanie ,dodatkowo nie wciskaja gwałtownie gazu to nie będzei kopcenia a tym samym filtr nie będzie się wypalał.
Jak to nie pomoże to sprawdz wszystkie wtryski może któryś leje co może też być przyczyną częstego wypalania
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 11:18
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 6 dynamic 2.0 diesel

Postprzez Myjk » 6 kwi 2009, 22:17

newbie napisał(a):2. przekroczony skalkulowany poziom oleju (mieszaniny)

Jesteś tego pewien? Relacje ludzi z forum nie potwierdzają tego jednoznacznie...

poflek napisał(a):Dla mnie to to samo

Nigdzie nie twierdziłem inaczej. ;)

fin napisał(a):Zatankuj parę razy lepsza ropkę i zobacz jak spada ci spalanie ,dodatkowo nie wciskaja gwałtownie gazu to nie będzei kopcenia a tym samym filtr nie będzie się wypalał.

Dokładnie tak, a dodatkowo trzymaj wyższe obroty (>2200 ale <2800) przy jednostajnej jeździe.
Powinieneś w ten sposób odparować cześć ropy z oleju. No i nie duś samochodu na niskich obrotach,
bo nie dosyć, że sadzę produkuje, to jeszcze Koło2M dostaje. Tak po za tym, to nie wiem czemu ten
wątek jeszcze istnieje
– wszystko to jest opisane w innym istniejącym od dawna wątku o wypalaniu DPFu. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mdpk » 7 kwi 2009, 11:23

krzysiekk38 napisał(a):Czy maximum oleju na bagnecie tzn przy"x" jest w jakis sposob sygnalizowane kontrlka DPF.

Odpowiem na podstawie swojego doświadczenia: NIE SYGNALIZUJE.
Jeśli ktoś nie wierzy to prosze sprawdzić na sobie, pamiętając aby mieć trochę pieniążków na wyminę silnika.
_____________
pozdrawiam
Mariusz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 maja 2008, 21:33
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.0 MZR-CD 143KM kombi

Postprzez Myjk » 7 kwi 2009, 11:51

mdpk napisał(a):Odpowiem na podstawie swojego doświadczenia: NIE SYGNALIZUJE.

Ale w wątku o przepalaniu DPFu nie odpowiedziałeś na pytanie – czy była stuknięta?
Pisałeś, że kontrolka nawet Ci nie mrugnęła – a z techniki działania DPFu wynika,
że w parze z przepełnieniem oleju idzie zapchanie się DPFu – a to akurat kontrolka
powinna sygnalizować. Jeśli tak drastycznie przepełniłeś olej, że doszło do rozbiegania
silnika, to filtr musiał być pełny...

PS wymieniłeś już silnik u siebie? Jakie to są koszty? Ugrałeś coś z Mazdą?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6