Braki przyspieszenia w przedziale 1500 – 2200 obr oraz kopcenie – LEKARSTWO

Postprzez Felix_M6 » 2 lip 2009, 22:10

Witam.
Ostatnio zauważyłem u siebie muła w okolicach 1500 – 2200 obr. oraz kopcenie przy dawaniu w palnik. :(
Po przestudiowaniu forum postawiłem diagnozę – EGR.
Wyczyściłem – efekt – to samo a może i nawet gorzej.... :|
Powrót do kompa i od nowa studiowanie forum – wynik – sprawdzić podciśnienia :)
Po paru minutach oczom mym ukazał się pęknięty wężyk tuż przy sprężarce <killer>
Po skróceniu go o ok 2 cm autku wrócił dawny wigor <jupi>
Polecam każdemu zacząć od szukania nieszczelności ;)
Oto fotka

Obrazek
Pozdro

Rafał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 19:40
Posty: 68
Skąd: Wołomin
Auto: Mx-5 NBfl Unplugged

Postprzez Jaksa » 3 lip 2009, 00:18

Brawo :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 3 lip 2009, 10:58

Felix_M6 <spoko>

P.S
Fajne rękawiczki :D firmowe barwy <lol> ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Felix_M6 » 3 lip 2009, 13:48

Dzieki :)

Zgadza się – firmowe kolorki hehe <lol>
Pozdro

Rafał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 19:40
Posty: 68
Skąd: Wołomin
Auto: Mx-5 NBfl Unplugged

Postprzez adas » 17 lip 2009, 09:05

Czy to jest wężyk, który idzie od zielonego filterka do turbiny?Mam podobny problem, brak mocy między 1500 a 2200 obr/min.
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez Cichyq » 17 lip 2009, 10:24

Hehe, mialem ten sam problem w tym tygodniu. Z tym, ze u mnie wezyk wygladal jakby byl ponacinany jak kielbasa na roznie, byl posiekany w ukosne paski co okolo 1 cm :)
Niestety musialem go wymienic :)

Czulem turbo dopiero powyzej 3200rpm :)

Pozdrawiam.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Grzyby » 17 lip 2009, 12:25

Cichyq napisał(a):Czulem turbo dopiero powyzej 3200rpm

brak sterowania turbiny przy niższych obrotach – też to miałem :)
Usterka w zasadzie identyczna.
adas napisał(a):Czy to jest wężyk, który idzie od zielonego filterka do turbiny?

którykolwiek – bo one mają być szczelne.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez adas » 18 lip 2009, 08:49

Wczoraj miałem chwilę czasu i sprawdziłem przewody, ale tylko te cienkie, wszystkie są ok, ale jeden wężyk, który idze od zielonego filterka koło turbiny do turbiny, miał tak jakby złączkę w środku, czy Wy też macie coś takiego?A druga sprawa, ten filterek koło akumulatora, ten zielono białty ze strzałką, zdjąłem go i dmuchałem przez niego w kierunku strzałki i wyczułem, że ledwo ledwo mogę powietrze przez niego dmuchać,a w przeciwnym kierunku strzałki wogóle się nie da, czy to jest ok?Czy ten filter należy wymienić?Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez adas » 20 lip 2009, 20:36

Witam
Chciałem ponowić pytanie odnośnie mojego poprzedniego postu na temat zielonego filterka obok akumulatora.Gdy go zdjąłem i chciałem dmuchnąć przez niego w kierunku strzałki, to ledwo ledwo mogłem dmuchać przez niego powietrzem,to jest ok,czy muszę go wymienić?I jeszcze jedno:wężyk, który idze od zielonego filterka koło turbiny do turbiny, miał tak jakby złączkę w środku, czy Wy też macie coś takiego?
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez Grzyby » 20 lip 2009, 21:28

adas napisał(a):wężyk, który idze od zielonego filterka koło turbiny do turbiny, miał tak jakby złączkę w środku, czy Wy też macie coś takiego?

tak
Co do przepływu powietrza to nie jestem pewien ale u mnie w jedną stronę przepuszcza bez oporu w drugą idzie minimalnie ciężej, ale nie aż tak żeby
adas napisał(a):ledwo ledwo mogłem dmuchać przez niego
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez adas » 21 lip 2009, 07:15

Grzyby napisał(a):
adas napisał(a):wężyk, który idze od zielonego filterka koło turbiny do turbiny, miał tak jakby złączkę w środku, czy Wy też macie coś takiego?

tak
Co do przepływu powietrza to nie jestem pewien ale u mnie w jedną stronę przepuszcza bez oporu w drugą idzie minimalnie ciężej, ale nie aż tak żeby
adas napisał(a):ledwo ledwo mogłem dmuchać przez niego


Mam nadzieję,że mówimy o tym samym filtrze, tym przy akumulatorze.U mnie w jedną tak jak pisałem, w stronę strzałki ledwo ledwo,a w przeciwno wogóle nie idzie.Czy po wymianie mogą zniknąć moje problemy jakie są w temacie?
Gdzie mogę kupić taki filtr i za ile?
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez waldino » 21 lip 2009, 15:52

Witam!

Właśnie u mnie też przedmuchać płucami go nie spsób – bardzo słabo przepływa powietrze.A czy dla sprawdzenia że to jest właśnie przyczyna braku mocy – można na próbę "zblokować "na ostro wężyki odłaczając ten filterek z zaworem zwrotnym . Czy nie spowoduje to żadnych konsekwencji.

Pozdrawiam
Waldino
NAPRAWA ROLETY BAGAŻNIKA – MAZDA , APS TELEWIZJI NOWEJ GENERACJI – N – , TELEWIZJA NA KARTĘ – SERWIS AUDIO VIDEO – Rzeszów ,Ks.Jałowego 28 tel.602755927
Początkujący
 
Od: 11 cze 2008, 09:49
Posty: 12
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 2003 2.0 CITD 136km

Postprzez Grzyby » 21 lip 2009, 15:59

adas napisał(a):Mam nadzieję,że mówimy o tym samym filtrze, tym przy akumulatorze

nie, ja pisałem o tym nad turbiną

waldino napisał(a):można na próbę "zblokować "na ostro wężyki odłaczając ten filterek z zaworem zwrotnym

ja jeździłem przez jakiś czas bez tego nad turbiną bo ... pękł. Nic się złego nie działo.
Zresztą – "na krótko" spięli mi to u Jaksy :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez adas » 21 lip 2009, 16:24

A Grzyby, sprawdzałeś może ten filtr kolo akumulatora jak przez niego idzie przepływ powietrza i czy też mógłbym go wypiąć na próbę? Wiesz gdzie można go kupić,jak się nazywa?

Waldino czy ty też mówisz o tym filtrze koło aku?Bo ten nad turbiną wygląda ok, prawie żadnego oporu
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez Grzyby » 21 lip 2009, 21:11

adas napisał(a):Wiesz gdzie można go kupić,

Tak, 350zł razem z rurkami podciśnienia w komplecie, dostępny w ASO :D
Nie wyjmowałem go i nie wiem jak się będzie auto zachowywać.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez waldino » 22 lip 2009, 12:36

Witam!

A jeszcze dopytam o ten filterek koło akumulatora – próbując go przedmuchiwać – stwarza dość duży opór – ledwie co wylatuje na drugą stronę – oczywiście dmuchając zgodnie z kierunkiem strzałki . Czy to znaczy że jest przytkany czy tak ma być .Może któryś z kolegów ma możliwośc sprawdzenia tego u siebie .Być może przez to auto ma ciąg dopiero przy 3000 rpm.

Pozdrawiam
Waldino
NAPRAWA ROLETY BAGAŻNIKA – MAZDA , APS TELEWIZJI NOWEJ GENERACJI – N – , TELEWIZJA NA KARTĘ – SERWIS AUDIO VIDEO – Rzeszów ,Ks.Jałowego 28 tel.602755927
Początkujący
 
Od: 11 cze 2008, 09:49
Posty: 12
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 2003 2.0 CITD 136km

Postprzez adas » 23 lip 2009, 15:39

Witam
Zdjąłem wczoraj ten filterek , a raczej zawór zwrotny koło aku i skleiłem taśmą te wężyki, aby je spiąć razem, w celu próby wyeliminowania objawów jakie są w temacie.Efekt?Zero efektu, dalej to samo:(
Czy ma może ktoś schenat połączeń tych wężyków cienkich co idą od filtra powietrza, gdzie jaki wężyk powinien być podłączony? Może mam któryś nie tak podłączony i może to jest przyczyną?
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez Piterx » 24 lip 2009, 18:32

witam a u mnie brak mocy, (mało odczuwalny ale jednak brak mocy) auto nie zabardzo chciało sie wkręcać na obroty, jakieś takie leniwe było... <lol> powodował niesprawny( pękniety) IC , zadzwoniłem do Gorzowa do Auto Kordyl, po nr VIN serwis stwierdził ze IC podlega akcji serwisowej i jezeli bedzie pęknięty IC to serwis wymieni... umówiłem się,podjechałem, 3 h pracy mechanika, nowy IC , i autko smiga jak nowe
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez mcbeth » 25 lip 2009, 09:36

adas napisał(a):Czy ma może ktoś schenat połączeń tych wężyków cienkich co idą od filtra powietrza

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62239

Zdejmij z obudowy filtra dolny wężyk i sprawdź, czy cypek na obudowie ssie powietrze (na odpalonym silniku) Będziesz wiedział, czy w ogóle jest podciśnienie w vacuum chamber.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez adas » 27 lip 2009, 07:31

Witam
Sprawdziłem jak to jest z ssaniem powietrza na cypkach od obudowy powietrza.Okazało się,że żaden cypek nie zasysa powietrze, tylko jeden z tych 4 wężyków ssie powietrze, reszta chyba jest cisza.I co teraz?
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6