Braki przyspieszenia w przedziale 1500 – 2200 obr oraz kopcenie – LEKARSTWO
1, 2
Witam.
Ostatnio zauważyłem u siebie muła w okolicach 1500 – 2200 obr. oraz kopcenie przy dawaniu w palnik.
Po przestudiowaniu forum postawiłem diagnozę – EGR.
Wyczyściłem – efekt – to samo a może i nawet gorzej....
Powrót do kompa i od nowa studiowanie forum – wynik – sprawdzić podciśnienia
Po paru minutach oczom mym ukazał się pęknięty wężyk tuż przy sprężarce
Po skróceniu go o ok 2 cm autku wrócił dawny wigor
Polecam każdemu zacząć od szukania nieszczelności
Oto fotka
Ostatnio zauważyłem u siebie muła w okolicach 1500 – 2200 obr. oraz kopcenie przy dawaniu w palnik.
Po przestudiowaniu forum postawiłem diagnozę – EGR.
Wyczyściłem – efekt – to samo a może i nawet gorzej....
Powrót do kompa i od nowa studiowanie forum – wynik – sprawdzić podciśnienia
Po paru minutach oczom mym ukazał się pęknięty wężyk tuż przy sprężarce
Po skróceniu go o ok 2 cm autku wrócił dawny wigor
Polecam każdemu zacząć od szukania nieszczelności
Oto fotka
Pozdro
Rafał
Rafał
- Od: 20 lis 2008, 19:40
- Posty: 68
- Skąd: Wołomin
- Auto: Mx-5 NBfl Unplugged
Hehe, mialem ten sam problem w tym tygodniu. Z tym, ze u mnie wezyk wygladal jakby byl ponacinany jak kielbasa na roznie, byl posiekany w ukosne paski co okolo 1 cm
Niestety musialem go wymienic
Czulem turbo dopiero powyzej 3200rpm
Pozdrawiam.
Niestety musialem go wymienic
Czulem turbo dopiero powyzej 3200rpm
Pozdrawiam.
Cichyq napisał(a):Czulem turbo dopiero powyzej 3200rpm
brak sterowania turbiny przy niższych obrotach – też to miałem
Usterka w zasadzie identyczna.
adas napisał(a):Czy to jest wężyk, który idzie od zielonego filterka do turbiny?
którykolwiek – bo one mają być szczelne.
Wczoraj miałem chwilę czasu i sprawdziłem przewody, ale tylko te cienkie, wszystkie są ok, ale jeden wężyk, który idze od zielonego filterka koło turbiny do turbiny, miał tak jakby złączkę w środku, czy Wy też macie coś takiego?A druga sprawa, ten filterek koło akumulatora, ten zielono białty ze strzałką, zdjąłem go i dmuchałem przez niego w kierunku strzałki i wyczułem, że ledwo ledwo mogę powietrze przez niego dmuchać,a w przeciwnym kierunku strzałki wogóle się nie da, czy to jest ok?Czy ten filter należy wymienić?Pozdrawiam
- Od: 24 sty 2009, 14:16
- Posty: 74
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '03 136 MZR-GY
Witam
Chciałem ponowić pytanie odnośnie mojego poprzedniego postu na temat zielonego filterka obok akumulatora.Gdy go zdjąłem i chciałem dmuchnąć przez niego w kierunku strzałki, to ledwo ledwo mogłem dmuchać przez niego powietrzem,to jest ok,czy muszę go wymienić?I jeszcze jedno:wężyk, który idze od zielonego filterka koło turbiny do turbiny, miał tak jakby złączkę w środku, czy Wy też macie coś takiego?
Pozdrawiam
Chciałem ponowić pytanie odnośnie mojego poprzedniego postu na temat zielonego filterka obok akumulatora.Gdy go zdjąłem i chciałem dmuchnąć przez niego w kierunku strzałki, to ledwo ledwo mogłem dmuchać przez niego powietrzem,to jest ok,czy muszę go wymienić?I jeszcze jedno:wężyk, który idze od zielonego filterka koło turbiny do turbiny, miał tak jakby złączkę w środku, czy Wy też macie coś takiego?
Pozdrawiam
- Od: 24 sty 2009, 14:16
- Posty: 74
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '03 136 MZR-GY
adas napisał(a):wężyk, który idze od zielonego filterka koło turbiny do turbiny, miał tak jakby złączkę w środku, czy Wy też macie coś takiego?
tak
Co do przepływu powietrza to nie jestem pewien ale u mnie w jedną stronę przepuszcza bez oporu w drugą idzie minimalnie ciężej, ale nie aż tak żeby
adas napisał(a):ledwo ledwo mogłem dmuchać przez niego
Grzyby napisał(a):adas napisał(a):wężyk, który idze od zielonego filterka koło turbiny do turbiny, miał tak jakby złączkę w środku, czy Wy też macie coś takiego?
tak
Co do przepływu powietrza to nie jestem pewien ale u mnie w jedną stronę przepuszcza bez oporu w drugą idzie minimalnie ciężej, ale nie aż tak żebyadas napisał(a):ledwo ledwo mogłem dmuchać przez niego
Mam nadzieję,że mówimy o tym samym filtrze, tym przy akumulatorze.U mnie w jedną tak jak pisałem, w stronę strzałki ledwo ledwo,a w przeciwno wogóle nie idzie.Czy po wymianie mogą zniknąć moje problemy jakie są w temacie?
Gdzie mogę kupić taki filtr i za ile?
Pozdrawiam
- Od: 24 sty 2009, 14:16
- Posty: 74
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '03 136 MZR-GY
Witam!
Właśnie u mnie też przedmuchać płucami go nie spsób – bardzo słabo przepływa powietrze.A czy dla sprawdzenia że to jest właśnie przyczyna braku mocy – można na próbę "zblokować "na ostro wężyki odłaczając ten filterek z zaworem zwrotnym . Czy nie spowoduje to żadnych konsekwencji.
Pozdrawiam
Waldino
Właśnie u mnie też przedmuchać płucami go nie spsób – bardzo słabo przepływa powietrze.A czy dla sprawdzenia że to jest właśnie przyczyna braku mocy – można na próbę "zblokować "na ostro wężyki odłaczając ten filterek z zaworem zwrotnym . Czy nie spowoduje to żadnych konsekwencji.
Pozdrawiam
Waldino
NAPRAWA ROLETY BAGAŻNIKA – MAZDA , APS TELEWIZJI NOWEJ GENERACJI – N – , TELEWIZJA NA KARTĘ – SERWIS AUDIO VIDEO – Rzeszów ,Ks.Jałowego 28 tel.602755927
- Od: 11 cze 2008, 09:49
- Posty: 12
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 2003 2.0 CITD 136km
adas napisał(a):Mam nadzieję,że mówimy o tym samym filtrze, tym przy akumulatorze
nie, ja pisałem o tym nad turbiną
waldino napisał(a):można na próbę "zblokować "na ostro wężyki odłaczając ten filterek z zaworem zwrotnym
ja jeździłem przez jakiś czas bez tego nad turbiną bo ... pękł. Nic się złego nie działo.
Zresztą – "na krótko" spięli mi to u Jaksy
A Grzyby, sprawdzałeś może ten filtr kolo akumulatora jak przez niego idzie przepływ powietrza i czy też mógłbym go wypiąć na próbę? Wiesz gdzie można go kupić,jak się nazywa?
Waldino czy ty też mówisz o tym filtrze koło aku?Bo ten nad turbiną wygląda ok, prawie żadnego oporu
Pozdrawiam
Waldino czy ty też mówisz o tym filtrze koło aku?Bo ten nad turbiną wygląda ok, prawie żadnego oporu
Pozdrawiam
- Od: 24 sty 2009, 14:16
- Posty: 74
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '03 136 MZR-GY
adas napisał(a):Wiesz gdzie można go kupić,
Tak, 350zł razem z rurkami podciśnienia w komplecie, dostępny w ASO
Nie wyjmowałem go i nie wiem jak się będzie auto zachowywać.
Witam!
A jeszcze dopytam o ten filterek koło akumulatora – próbując go przedmuchiwać – stwarza dość duży opór – ledwie co wylatuje na drugą stronę – oczywiście dmuchając zgodnie z kierunkiem strzałki . Czy to znaczy że jest przytkany czy tak ma być .Może któryś z kolegów ma możliwośc sprawdzenia tego u siebie .Być może przez to auto ma ciąg dopiero przy 3000 rpm.
Pozdrawiam
Waldino
A jeszcze dopytam o ten filterek koło akumulatora – próbując go przedmuchiwać – stwarza dość duży opór – ledwie co wylatuje na drugą stronę – oczywiście dmuchając zgodnie z kierunkiem strzałki . Czy to znaczy że jest przytkany czy tak ma być .Może któryś z kolegów ma możliwośc sprawdzenia tego u siebie .Być może przez to auto ma ciąg dopiero przy 3000 rpm.
Pozdrawiam
Waldino
NAPRAWA ROLETY BAGAŻNIKA – MAZDA , APS TELEWIZJI NOWEJ GENERACJI – N – , TELEWIZJA NA KARTĘ – SERWIS AUDIO VIDEO – Rzeszów ,Ks.Jałowego 28 tel.602755927
- Od: 11 cze 2008, 09:49
- Posty: 12
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 2003 2.0 CITD 136km
Witam
Zdjąłem wczoraj ten filterek , a raczej zawór zwrotny koło aku i skleiłem taśmą te wężyki, aby je spiąć razem, w celu próby wyeliminowania objawów jakie są w temacie.Efekt?Zero efektu, dalej to samo:(
Czy ma może ktoś schenat połączeń tych wężyków cienkich co idą od filtra powietrza, gdzie jaki wężyk powinien być podłączony? Może mam któryś nie tak podłączony i może to jest przyczyną?
Pozdrawiam
Zdjąłem wczoraj ten filterek , a raczej zawór zwrotny koło aku i skleiłem taśmą te wężyki, aby je spiąć razem, w celu próby wyeliminowania objawów jakie są w temacie.Efekt?Zero efektu, dalej to samo:(
Czy ma może ktoś schenat połączeń tych wężyków cienkich co idą od filtra powietrza, gdzie jaki wężyk powinien być podłączony? Może mam któryś nie tak podłączony i może to jest przyczyną?
Pozdrawiam
- Od: 24 sty 2009, 14:16
- Posty: 74
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '03 136 MZR-GY
witam a u mnie brak mocy, (mało odczuwalny ale jednak brak mocy) auto nie zabardzo chciało sie wkręcać na obroty, jakieś takie leniwe było... powodował niesprawny( pękniety) IC , zadzwoniłem do Gorzowa do Auto Kordyl, po nr VIN serwis stwierdził ze IC podlega akcji serwisowej i jezeli bedzie pęknięty IC to serwis wymieni... umówiłem się,podjechałem, 3 h pracy mechanika, nowy IC , i autko smiga jak nowe
Mazda 6
adas napisał(a):Czy ma może ktoś schenat połączeń tych wężyków cienkich co idą od filtra powietrza
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62239
Zdejmij z obudowy filtra dolny wężyk i sprawdź, czy cypek na obudowie ssie powietrze (na odpalonym silniku) Będziesz wiedział, czy w ogóle jest podciśnienie w vacuum chamber.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Witam
Sprawdziłem jak to jest z ssaniem powietrza na cypkach od obudowy powietrza.Okazało się,że żaden cypek nie zasysa powietrze, tylko jeden z tych 4 wężyków ssie powietrze, reszta chyba jest cisza.I co teraz?
Pozdrawiam
Sprawdziłem jak to jest z ssaniem powietrza na cypkach od obudowy powietrza.Okazało się,że żaden cypek nie zasysa powietrze, tylko jeden z tych 4 wężyków ssie powietrze, reszta chyba jest cisza.I co teraz?
Pozdrawiam
- Od: 24 sty 2009, 14:16
- Posty: 74
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '03 136 MZR-GY
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6