Aktywne czyszczenie DPF – jak sie objawia ?

Postprzez mcbeth » 21 mar 2007, 15:41

Czy ktoś wie jakie sa objawy uruchomienia czyszczenia DPF ? Czy czasowy wzrost spalania (50-100%), wzrost obrotów biegu jałowego i "zapaszek" rozgrzanego wydechu to jest to ? Co ile km może wystąpić taka procedura zakładając, że samochód był eksploatowany w korkach i na niskich obrotach w trasie (1,5k-2,5k). Krótkie odcinki (20-30km).
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Długi » 25 mar 2007, 11:11

mcbeth napisał(a):Czy czasowy wzrost spalania (50-100%), wzrost obrotów biegu jałowego i "zapaszek" rozgrzanego wydechu to jest to ?

to jest to może jeszcze dojść biały dymek z rury


mcbeth napisał(a):Co ile km może wystąpić taka procedura zakładając, że samochód był eksploatowany w korkach i na niskich obrotach w trasie (1,5k-2,5k). Krótkie odcinki (20-30km).

co ok 150-400km, generalnie jazda po mieści DPF nie służy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez M6-fl » 30 mar 2007, 23:11

Jak byłem w serwisie na przeglądzie to mi dali taką ulotkę. Z tego wynika, że kontrolka DPF moze się zapalić:
– gdy samochód jedzie dłuższy czas z prędkością niższą niż 15km/h
– przy krótkich trasach (mniej niż 10 min) lub przy jeżdzie na zimnym silniku
– gdy silnik pracuje dłuższy czas na wolnuch obrotach.
Odgłos pracy silnika i zapach spalin może się zmieniać, gdy następuje spalanie cząsteczek sadzy podczas jazdy. Kontrolka pali się, gdy cząsteczki nie są automatycznie niszczone i zbierze się ich określona ilość. By je zniszczyć, należy jechać z prędkością większą niż 40km/h przez 10-15 min,przy obrotach wyższych niż 2000/min.
W przypadku migania kontrolki, należy się udać do serwisu, obniża się wtedy zdolność silnika do ochrony filtra DPF.
Nic jednak nie pisze o innych objawach. U mnie podwyższają się obroty biegu jałowego do ok 1000/min a podczas jazdy spalanie wzrsta o ok.70%. Dotychczas myślałem, że to sprawa dogrzewacza, ale z tego wynika że za to odpowiedzialny jest DPF.
M6-fl
 

Postprzez mcbeth » 31 mar 2007, 15:57

Dokładnie jak piszesz. Obroty 1000/min i spory wzrost spalania. U mnie dodatkowo czuć, że coś się rozgrzało – mam dopiero za sobą pierwsze "wypalania", więc może jeszcze wypalała się jakaś fabryczna konserwacja wydechu.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez jacor41 » 12 sie 2007, 19:43

A co zrobic zeby sie dpf nie wlaczal tak jak u mnie co 80- 100km.?Jezdze na tym lepszym paliwie pol miasto, pol autostrada i moj filterek wkurza mnie od dawna regenerujac sie co chwile – czyscioszek jedenMOj szwagier ma 6 bez DPF i jest spokojny, a poza tym na podobnej trasie spala mu 0,8 litra mniej niz moja. bylem w serwisie 3 razy, podlaczali ja pod komputer i nic nie znalezli. A moze to jakis czujnik , ktory jest popsuty, ale komp tego nie widzi? <jesli ktos z was ma jakis pomysl to prosze o rade. Kupilem ja nowa, zrobilem do dzisiaj prawie 40000 km i tylko z tym mam problem
jacor41
 

Postprzez mcbeth » 14 sie 2007, 21:38

Zastanów się, kiedy diesel najbardziej kopci ? Jak turbina się kręci wolno a Ty gwałtownie wciskasz gaz. U mnie taka jazda wyraźnie sprzyja częstszemu wypalaniu DPF. Postaraj się nie 'butować' tak autka. Gaz wciskaj stopniowo – aby turbinka się rozkręciła zanim silnik dostanie 'rzekę' paliwka. U mnie widać to jednznacznie: im więcej jeżdżę w mieście i im więcej wyprzedzam – tym wypalanie odzywa się częściej.

A swoja drogą: jakie Ci wychodzi spalanie średnie ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez jacor41 » 17 sie 2007, 13:56

spalanie srednie to roznie, najczesciej 6,5l/100 km w jezdzie mieszanej . Mini mialem kiedys 5,8 ale jechalem spokojnie srednio100/h a maxi 7,1 na biodieslu ( wiecej juz tego gowna nie zatankuje) Moj komp zawyza srednie spalanie o 0,2 l/100, wiem bo przy kazdym pelnym biore kalkulator i licze. A moj dpf no coz – wczoraj sie wypalal, dzis sie tez juz wypalal , a miedzy dwoma wypaleniami zrobilem moze ze 20 km- fakt, w miescie. Irytuje mnie to potwornie,a zwlaszcza ze dla mechanikow wszystko jest wporzo.Podlacza walizke, nic nie pokaze to znaczy ze bryka OK, i tylko klient szuka nie wiadomo czego. A twoj sie co ile wypala? i ile pali?
jacor41
 

Postprzez mcbeth » 17 sie 2007, 21:11

jacor41 napisał(a):A twoj sie co ile wypala? i ile pali?

Jak wypalał przed zgaszeniem to i będzie zapewne kontynuował po odpaleniu następnego dnia. U mnie wypala co 200-300 km.

Spalanie zazwyczaj w okolicach 7/100.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez jacor41 » 18 sie 2007, 09:26

zapisalem sobie wczoraj przy ilu km przestal sie wypalac, zobacze przy ilu znowu zacznie. NIe wiesz przypadkiem , gdzie mozna znalezc informacje na temat budowy tego filtra, mam przeglad na 7/09 i jak bede rozmawiac z mechano , nie chce zeby mi glupoty wciskal, jak to oni potrafia. Jak blysne troche wiedza, to moze sie wezma i wreszcie cos dokladnie sprawdza.
jacor41
 

Postprzez Globy » 18 sie 2007, 13:24

A byly wersje 143-konne bez tego cuda? Przyznam, ze wydaje sie lekko irytujace.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez jacor41 » 18 sie 2007, 16:31

O ile wiem to nie -z ostatnim liftingiem (2005- koncowka ) DPF wprawadzili do obu wersji
120 i 143 konnej ( to moja ) bez wzgledu na rodzaj wyposazenia.
jacor41
 

Postprzez mcbeth » 18 sie 2007, 21:54

jacor41 napisał(a):gdzie mozna znalezc informacje na temat budowy tego filtra

http://www.globaldensoproducts.com/em/dem/egt/index.html

Globy napisał(a):A byly wersje 143-konne bez tego cuda? Przyznam, ze wydaje sie lekko irytujace

Przesadzasz. Gdyby nie nadgorliwość w obserwowaniu spalania chwilowego, to prawie niezauważalne dla użytkownika.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Globy » 18 sie 2007, 23:16

To masz racje, nie wczytalem sie dobrze w temat. Ja na spalanie nie zwracam zazwyczaj uwagi :D

Prosze moderatora o przeniesienie tematu do dzialu 6/626...
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez jacor41 » 19 sie 2007, 09:01

mcbeth napisał(a):
jacor41 napisał(a):gdzie mozna znalezc informacje na temat budowy tego filtra

http://www.globaldensoproducts.com/em/dem/egt/index.html

Globy napisał(a):A byly wersje 143-konne bez tego cuda? Przyznam, ze wydaje sie lekko irytujace

Przesadzasz. Gdyby nie nadgorliwość w obserwowaniu spalania chwilowego, to prawie niezauw ażalne dla użytkownika.

to prawda, poza niewielkim szarpnieciem silnika, przy rozruchu calej procedury, innych objawow nie ma , roznica objawia sie dopiero na stacji paliwowej. Gdyby mi sie wypalal co 200-300 km problemu bym nie robil, ale u mnie to troche za czesto.
jacor41
 

Postprzez xANDy » 22 sie 2007, 10:37

Bardziej po polsku i z szerszymi wyjaśnieniami o DPFie jest napisane na forum tdi tuning (np. http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3300). VW nazywa go FAP ale praktycznie nie różni się niczym konkretnym.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez mcbeth » 21 wrz 2007, 12:21

Jeszcze jeden ciekawy artykuł o całym systemie zasilania DENSO:

http://www.denso.co.jp/en/csr/report/2003/pdf/pdf/e23.pdf
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez dzieno » 29 gru 2007, 15:43

A skąd mogę wiedzieć czy mam DPF? Przy odpalaniu taka kontrolka sie nie świeci. Mam silnik 2 l/136 km z 2003 roku. Ponoć coś takiego już powinno być w tym roczniku.
Proszę o info.
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2007, 19:01
Posty: 31
Skąd: walbrzych
Auto: mazda 6 136 km kombi 2003 r

Postprzez Gawro57 » 29 gru 2007, 16:02

dzieno napisał(a):A skąd mogę wiedzieć czy mam DPF? Przy odpalaniu taka kontrolka sie nie świeci. Mam silnik 2 l/136 km z 2003 roku. Ponoć coś takiego już powinno być w tym roczniku.


DPF występuje dopiero w modelach po lifcie czyli po 06.2005 r. Tak więc Ty nie masz DPF tzw." wypalacza sadzy" w katalizatorze i bardzo dobrze,że nie masz . Na tym korzysta tylko ekologia.
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2006, 12:37
Posty: 87
Skąd: Głogów
Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback

Postprzez xANDy » 31 gru 2007, 10:13

Gawro57 napisał(a):Na tym korzysta tylko ekologia.

Nie tylko – jeszcze korzystają stacje benzynowe oraz serwisy <lol>
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez kacperek11 » 1 cze 2008, 08:16

A JAK MIGA DPF TO TYLKO RATUJE WIZYTA W SERWISIE ???
kacperek11
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6