Słaba dynamika silnika

Postprzez Revman » 8 lis 2007, 20:06

Witam

Jestem nowym posiadaczem M6 przesiadłem się z astry 2.0 benz automat . Wydaje mi się że mazda powinna radzić sobie lepiej jedak jest słabsza od astry. Zrobiono wymianę rozrządu , oleju, filtru powietrza jest książka serwisowa przebieg udokumentowany. Szukająć na forum nie znalazłem opinii do wersji 121 KM. Nie jest to moje pierwsze auto , wydaje mi się że silnik osłuchowo chodzi ok troszkę głośno ale zarazem miękko jak typowy japończyk), 1, 2, 3 bieg da się żyć mocy brakuje na 4,5 max osiągnieta prędkośc to 170 km/h ale od 150 idzie to opornie. Na mój gust ( nie jeździłem wcześniej M6 ) coś jest nie tak. intercooler mało zabrudzony zewnętrznie to samo z turbiną, (nic takiego jak widziałem na forumowych zdjeciach) jak sprawdzić czy to jest ok, od czego zacząć .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 paź 2007, 11:40
Posty: 5
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 2.0 CDTI

Postprzez Riki » 8 lis 2007, 20:10

Revman napisał(a):jak sprawdzić czy to jest ok, od czego zacząć .


Czy przed wymianą rozrządu też była słaba? myśle ze jeśli mechanika jest OK to trzeba zacząć od sprawdzenia błędów i podpięcia auta pod komputer..
Oby to nie była pompa wtryskowa (....czy zawór SCV)

Pozdrawiam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez tomekrvf » 8 lis 2007, 20:17

Riki napisał(a):Oby to nie była pompa wtryskowa

Jakby to była pompa to już świeciłby się check.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Revman » 8 lis 2007, 20:27

Przed wymianą rozrządu zachowywwała się tak samo , komputer nie pokazuje żadnych błędów , zapala na dotyk , nie zauważyłem żeby nadzwyczajnie kopciła,
Teraz sparawa podpięcia pod kompa gdzie to można zrobić ( Głogów -dolnyśląsk) wszystkie ASO są na czarnej liście.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 paź 2007, 11:40
Posty: 5
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 2.0 CDTI

Postprzez magicadm » 8 lis 2007, 20:47

Revman napisał(a):sparawa podpięcia pod kompa

Moim zdaniem nic to nie wykaże :|
Opony normalne? Hamulce nie zapiekają się?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez otiks » 8 lis 2007, 21:00

Przyjedź do wrocka na Nasypową, ewentualnie na buraczaną, powinni mieć kompa do diagnostyki ,namiary na oba warsztaty są na stronie klubu
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Riki » 8 lis 2007, 21:05

tomekrvf napisał(a):Jakby to była pompa to już świeciłby się check.


Handlarze potrafią wyjąć tą kontrolkę.... już był jeden taki przypadek na forum..
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Revman » 8 lis 2007, 21:32

Koła i opony standart, na hamulce po jeździe nie zwracałem uwagi ,ale nie omieszkam sprawdzić.

Czy ten chek powinien sie kontrolnie zapalać po każdorazowym włączeniu zapłonu na jakąś krótka chwilę ( w oplu tak jest tutaj niestety nie)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 paź 2007, 11:40
Posty: 5
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 2.0 CDTI

Postprzez otiks » 8 lis 2007, 21:58

kontrolka świec powinna się zapalać jak włączasz zapłon a jak sie świeczki nagrzeją (kilka sekund) to powinna gasnąć
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Revman » 9 lis 2007, 09:16

Tak jest
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 paź 2007, 11:40
Posty: 5
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 2.0 CDTI

Postprzez otiks » 9 lis 2007, 10:27

no to przynajmniej wiesz że nikt Ci kontrolki nie wyłączył. Posprawdzaj szczelność i drożność dolotu, to podstawowa sprawa, ale o tym jest bardzo obszernie napisane w poradniku do diesli.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Revman » 9 lis 2007, 18:50

No i pewnie usterka sama się zdiagnozowała twarde węże , ubytek wody w chłodnicy , pompowanie powietrza do zbiorniczka wyrównawczego, delikatny zapach spalin ze zbiorniczka.

Brak masła na korku, niezabrudzony (niezmaślony), olej brak pary z rury wydechowej.

Pytanie zasadnicze , u kogo można to solidnie zrobić , jakie koszty w przypadku gdyby okazało sie że to tylko uszczelka. Wymiany głowicy czy naprawy raczej nie biore pod uwagę
Już lepiej cały silnik kupić :( :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 paź 2007, 11:40
Posty: 5
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 2.0 CDTI

Postprzez Jaksa » 9 lis 2007, 22:52

Ja bym sprawdził selenoidy ktore steruja turbiną ....i ich łączenia .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 9 lis 2007, 23:28

Revman napisał(a):usterka sama się zdiagnozowała twarde węże , ubytek wody w chłodnicy , pompowanie powietrza do zbiorniczka wyrównawczego, delikatny zapach spalin ze zbiorniczka.

Czyli pozostaje pomiar kompresji... :|

PS
To chyba pierwsze zakatowane CTDI na FORUM ?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 9 lis 2007, 23:31

magicadm napisał(a):To chyba pierwsze zakatowane CTDI na FORUM
????
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 10 lis 2007, 00:19

Jaksa napisał(a):
magicadm napisał(a):To chyba pierwsze zakatowane CTDI na FORUM
????

Miałem na myśli problemy z głowicą (dmuchanie w płaszcz wodny) – a to chyba nie zdarza się przy normalnej eksploatacji zbyt często?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 10 lis 2007, 10:02

magicadm napisał(a):Miałem na myśli problemy z głowicą (dmuchanie w płaszcz wodny)
Szostek obsługujemy sporo , nie było jeszcze takiego przypadku aby cos sie działo w układzie chłodzenia.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Revman » 13 lis 2007, 21:58

Diagnoza postawiona , uszczelka :( nie bardzo wiem co z tym fantem począć ). Jakie sa koszty takiej operacji w M 6 ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 paź 2007, 11:40
Posty: 5
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 2.0 CDTI

Postprzez kula007 » 4 gru 2007, 10:56

Witam.

Po wymianie filtrów oleju paliwa powietrza w mojej madzi 6 2.0 CITD 121hp , zauważyłem jakieś dziwne chwilowe spadki mocy, tak jakby się nie załączała turbina albo nie wiem co w ogóle nie ciągnie do 3tys obrotów potem dopiero jako tako. Na 5 biegu przy 2 tys w ogóle nie chce jechać praktycznie. Gdy zredukuję bieg na trzeci lub drugi powciskam gazu do podłogi parę razy odżywa i jedzie normalnie. Jeżeli całą trasę jadę dynamicznie to się więcej nie powtórzy, natomiast gdy jadę wolno potem znowu nie chce się zbierać.

Czy ktoś ma pojęcie co to może być??? filtry oraz olej zmieniał taki garażowy mechanik, ale nie wydaje mi się żeby tam można było coś skopać.

Zapomniałem dodać jeszcze, że auto pali o ponad pół litra ropy więcej niż zwykle.

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam Krzysztof
Ostatnio edytowano 4 gru 2007, 16:35 przez kula007, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 22 mar 2007, 02:08
Posty: 9
Skąd: Gd
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CITD 121HP

Postprzez magicadm » 4 gru 2007, 12:00

Może filtr paliwka jest jakis dziadowski i ogranicza dopływ odpowiedzniej ilości paliwka?
To samo z pozostałymi filtrami...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6