Przeskakujący pasek rozrządu
Witam mam dość poważny problem, w mojej Mazdzie przeskoczył pasek rozrządu, po czym silnik nie chcę się uruchomić. Auto na lawecie zajechało dzisiaj do warsztatu, mechanik stwierdził właśnie przeskoczenie paska o 2 zęby. Po czym ustawił pasek na właściwe miejsce, lecz auto dalej nie chce się uruchomić, kręci rozrusznik i po pewnym czasie auto zaskakuje i odrazu gaśnie. Jutro ma sprawdzić ciśnienie w komorze tzn czy nie zostały uszkodzone zawory.
Mam pytanie, może ktoś się będzie orientował, jeżeli ciśnienie będzie odpowiednie to jaka inna może być przyczyna braku zapłonu? Wiem że wszystko wskazuje na uszkodzone zawory, ale może jest szansa że coś innego uległo zniszczeniu?
Jeżeli sprawdzi się najgorszy scenariusz to jaki może być koszt naprawy głowicy w tym aucie?
Mam pytanie, może ktoś się będzie orientował, jeżeli ciśnienie będzie odpowiednie to jaka inna może być przyczyna braku zapłonu? Wiem że wszystko wskazuje na uszkodzone zawory, ale może jest szansa że coś innego uległo zniszczeniu?
Jeżeli sprawdzi się najgorszy scenariusz to jaki może być koszt naprawy głowicy w tym aucie?
- Od: 10 kwi 2014, 20:48
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6
2.0 Diesel
136KM
Nic nie wskazuje na uszkodzone zawory, to się w mazdach nie dzieje. Zdejmij pokrywę wałków rozrządu i sprawdź czy jak obracacie ręcznie (kluczem) wałem korbowy to wszystkie dzwigienki zawodowe są całe. To one ulegają destrukcji przy kontakcie tloków z zaworami. W przypadku uszkodzeń dzwigienek wymienia się je i odpala silnik,po zdemontowaniu wałków rozrządu można sprawdzić szczelność silnika.
TapTalk na Sony M2
TapTalk na Sony M2
Mechanik dzisiaj sprawdził ciśnienie w silniku i jest wszystko ok. Komputer pokazuje błąd "anomalia wałka rozrządu". Następnym krokiem było odlaczenie czujnika położenia wałka rozrządu i wtedy silnik odpalil ale w trybie awaryjnym. Jutro będzie wymieniany czujnik na nowy i okaże się czy wina leżała po tej stronie.
- Od: 10 kwi 2014, 20:48
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6
2.0 Diesel
136KM
Anomalie to mogą być pogodowe, dla nas się liczy nr błędu a nie jego nazwa tłumaczona translatorem. Czujnik może być sprawny, problem może leżeć po stronie elementu, z którego odczytywany jest sygnał.
Ale to po nr błędu.
TapTalk na Sony M2
Ale to po nr błędu.
TapTalk na Sony M2
Witam,
Jestem nowym na forum i zarówno świeżo upieczonym właścicielem mazdy 6. I od razu na starcie mazda odmawia posłuszeństwa. Moja historia zaczęła się następująco: Autem przejechałem może 200 km( droga powrotna do domu po kupnie auta) zgasiłem na 10 minut. Nie dałem rady już ponownie odpalić. Silnik kręcił ale nie odpalał. Diagnoza przeskoczony pasek rozrządu o 6 zębów. Mechanik stwierdził również ze pod napinaczem wstawiony jest kawał płaskownika. Oczywiście poprzedni właściciel auta już ma wyłączony telefon. W efekcie do wymiany popychacze zaworów i oba wałki rozrządu razem z dźwigienkami i krzywkami, no i oczywiście rozrząd. Kupiony został pasek continentala ct 1145 Napinacz NTN Pompa wody GMB. Samochód po wymianie uszkodzonych części i rozrządu odpalił. Przejechałem może 15 km i podobna sytuacja. Cofałem, silnik zgasł. Zwaliłem winę na jeszcze niewyczute sprzęgło. Próbuję odpalać ale już nie uruchamia się. Diagnoza przeskoczony rozrząd o 2 zęby. Kliny na wale niby całe, sprężanie 20 24 29 29. Ustawiony rozrząd na nowo. Wyjechałem z warsztatu, dojechałem może 5 km do domu. Parkuje na wstecznym biegu zgasł. Próbuję odpalać ale już nic to nie daje. Ponownie holowanie auta do warsztatu. Diagnoza przestawiony pasek o ząb. Ręce rozkładają, nie mają pojęcia. Gdybają że może zmienić pasek na pasek innej firmy a może napinacz innej firmy bo nie podobało im się ustawienie napinacza.Ustawili rozrząd działa. Ale przed chwilą dojechałem do domu ( po odbiorze z warsztatu) parkuje na wstecznym biegu i znowu sytuacja się powtarza. Usłyszałem tylko cyknięcie i zgasł. Próba odpalenia nic nie dała. Dalej nie kręciłem żeby nic nie uszkodzić.
Błagam miał ktoś taki przypadek bądź ma jakiś pomysł co to może być. Zostawiam tylko kasę u mechaników a problem nierozwiązany dalej.
Jestem nowym na forum i zarówno świeżo upieczonym właścicielem mazdy 6. I od razu na starcie mazda odmawia posłuszeństwa. Moja historia zaczęła się następująco: Autem przejechałem może 200 km( droga powrotna do domu po kupnie auta) zgasiłem na 10 minut. Nie dałem rady już ponownie odpalić. Silnik kręcił ale nie odpalał. Diagnoza przeskoczony pasek rozrządu o 6 zębów. Mechanik stwierdził również ze pod napinaczem wstawiony jest kawał płaskownika. Oczywiście poprzedni właściciel auta już ma wyłączony telefon. W efekcie do wymiany popychacze zaworów i oba wałki rozrządu razem z dźwigienkami i krzywkami, no i oczywiście rozrząd. Kupiony został pasek continentala ct 1145 Napinacz NTN Pompa wody GMB. Samochód po wymianie uszkodzonych części i rozrządu odpalił. Przejechałem może 15 km i podobna sytuacja. Cofałem, silnik zgasł. Zwaliłem winę na jeszcze niewyczute sprzęgło. Próbuję odpalać ale już nie uruchamia się. Diagnoza przeskoczony rozrząd o 2 zęby. Kliny na wale niby całe, sprężanie 20 24 29 29. Ustawiony rozrząd na nowo. Wyjechałem z warsztatu, dojechałem może 5 km do domu. Parkuje na wstecznym biegu zgasł. Próbuję odpalać ale już nic to nie daje. Ponownie holowanie auta do warsztatu. Diagnoza przestawiony pasek o ząb. Ręce rozkładają, nie mają pojęcia. Gdybają że może zmienić pasek na pasek innej firmy a może napinacz innej firmy bo nie podobało im się ustawienie napinacza.Ustawili rozrząd działa. Ale przed chwilą dojechałem do domu ( po odbiorze z warsztatu) parkuje na wstecznym biegu i znowu sytuacja się powtarza. Usłyszałem tylko cyknięcie i zgasł. Próba odpalenia nic nie dała. Dalej nie kręciłem żeby nic nie uszkodzić.
Błagam miał ktoś taki przypadek bądź ma jakiś pomysł co to może być. Zostawiam tylko kasę u mechaników a problem nierozwiązany dalej.
- Od: 31 gru 2015, 19:00
- Posty: 28
- Skąd: Suwałki
- Auto: mazda 6 GG 2.0 diesel 136 km 2003r
Zmień mechaników bo inaczej problemu nie rozwiążesz. Sprawa znana, było na forum...
1. Uzupelnij o dane skąd jesteś aby Cię wyslac tam gdzie się znają na tych silnikach.
2. Przygotuj się na zakup oryginalnego rozrządu za jakieś 1000 zl + 500 zl na zmontowanie tego w odpowiedni sposób...
... albo nie cofaj i nie parkuj pod górkę.
1. Uzupelnij o dane skąd jesteś aby Cię wyslac tam gdzie się znają na tych silnikach.
2. Przygotuj się na zakup oryginalnego rozrządu za jakieś 1000 zl + 500 zl na zmontowanie tego w odpowiedni sposób...
... albo nie cofaj i nie parkuj pod górkę.
To jakiej firmy rozrzad polecasz? I wymienialbys caly rozrzad pasek napinacz i pompe wody?
Dopisano 1 sty 2016, 12:28:
Bo z tego co sie doszukalem to napinacz ntn moglby zostac Jedynie pasek rozrzadu bylby do wymiany na firme oe? Czy znalazlem prawdziwe informacje?
Dopisano 1 sty 2016, 12:28:
Bo z tego co sie doszukalem to napinacz ntn moglby zostac Jedynie pasek rozrzadu bylby do wymiany na firme oe? Czy znalazlem prawdziwe informacje?
- Od: 31 gru 2015, 19:00
- Posty: 28
- Skąd: Suwałki
- Auto: mazda 6 GG 2.0 diesel 136 km 2003r
Popytaj o fachowców w dziale regionalnych, znajdź miasto najbliższe swojemu i tam popytaj o warsztat.
viewforum.php?f=514
Problemem przeskakiwania paska, zwłaszcza przy cofaniu i parkowaniu pod górkę może być podwójny. Wytarte zęby na górnej obudowie paska rozrządu i problem z dźwignią napinającą.
Przy tym jak to miałeś tyle razy rozbierane to nowy rozrząd wydaje się być najlepszą inwestycją ( 120 tyś km bez wracania do tematu rozrządu ). Wtedy też warto zamontować autorskie rozwiązanie kogoś z forum – blokadę aby uniemożliwić nadmierne cofnięcie się dźwigni napinającej.
http://www.mazparts.pl/oferta-specjalna ... 3-mpv-citd
viewforum.php?f=514
Problemem przeskakiwania paska, zwłaszcza przy cofaniu i parkowaniu pod górkę może być podwójny. Wytarte zęby na górnej obudowie paska rozrządu i problem z dźwignią napinającą.
Przy tym jak to miałeś tyle razy rozbierane to nowy rozrząd wydaje się być najlepszą inwestycją ( 120 tyś km bez wracania do tematu rozrządu ). Wtedy też warto zamontować autorskie rozwiązanie kogoś z forum – blokadę aby uniemożliwić nadmierne cofnięcie się dźwigni napinającej.
http://www.mazparts.pl/oferta-specjalna ... 3-mpv-citd
Zerknij na link, który dał Ci kolega smile. Jeśli pozostałe części masz oryginalne, to pasek wymień na mazdowski.
Ostatnio edytowano 2 sty 2016, 16:57 przez kubsztyk, łącznie edytowano 1 raz
mura1987 napisał(a):jedynie pasek continental
Ta... na tych paskach można polegać jak na prezerwatywach z biedronki... Wszystko jest OK, póki nie używasz....
Jak już zrozumiesz, że chcemy dobrze, i kupisz pasek oryginalny Mazdy to porównaj go długością z tym Conti... A poza tym napinacz także wymień na nowy, bo sądzę, że go ściskano szybciej niż można i to pewnie kilka razy. O zachowaniu pionu już nie wspomnę...
I sprawdź, czy łapa ma wszystkie elementy i nie ma luzów na mocowaniu ( czy nie jest wytarta – czy jest idealnie w osi).
Powodzenia w Nowym Roku!!
Nawet ASO stosowało patent z podkładką pod napinacz paska, bo miało to zapobiec zbytniego zluzowania. Jednak zacząłbym o ori paska i reszty rozrządu zamiast stosować podkładkę od razu.
Pasek conti kupiłbym do osprzętu, ale nie rozrządu w tym silniku.
Pasek conti kupiłbym do osprzętu, ale nie rozrządu w tym silniku.
to nie jest wina paska mam ten sam zestaw co kolega założył przejachane 25 tys i wszystko ok
Mnie to zastanawia... Jak to jest – mazda ma jakiegoś magicznego podwykonawcę, jakąś kosmiczną technologię, że ich paski wytrzymują 100 tys. km, a żaden producent zamienników nie jest w stanie wyprodukować paska o jakości zbliżonej do oryginału?
No dobra to wczoraj przyszedl do mnie nowy pasek Zamowiony tutaj ze sklepu Jutro mechanik bedzie zakladal Bede jak najwiecej razy cofal u niego na placu zeby zobaczyc czy problem sie nie powtorzy Dam znac czy faktycznie przyczyna przeskakiwania byl ten pasek continentala
- Od: 31 gru 2015, 19:00
- Posty: 28
- Skąd: Suwałki
- Auto: mazda 6 GG 2.0 diesel 136 km 2003r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6