Problem z układem paliwowym

Postprzez wojciech.n1981 » 3 sie 2016, 21:47

Witam.
Od jakiegoś czasu mam problem z moją Mazdą. Przy przyspieszaniu w okolicach 3tys. obrotów zaczyna kopcić na czarno przy czym czuć lekki spadek mocy, jednak kopcenie nie zawsze wystepuje. Czasami bywa że przyspieszam i jest ok a czasami zakopci. Stawiałem na problem z doładowaniem lub z dolotem jednak tam wszystko jest ok. Podłączyłem auto do komputera i był błąd P0093 Nieszczelność w układzie paliwowym – duży przeciek. Czy miał ktoś może do czynienia z taka usterka i wie jak rozwiązać ten problem? Czy to jest coś nie tak z wtryskiwaczami czy może problem z zaworem dawki paliwa SCV, a może problem tkwi w czymś innym? Z góry dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 3 sie 2016, 21:32
Posty: 13
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 136KM, 2003r,

Postprzez kubsztyk » 3 sie 2016, 23:01

Zacznij moze od wymiany filtra paliwa i czyszczenia sitka w baku

Sent from my Lumia 640 using Forum Fiend v1.3.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez wojciech.n1981 » 3 sie 2016, 23:45

Ok. Spróbuje wymienić filtr paliwa na pewno nie zaszkodzi a raczej długo nie był wymieniany. Tylko czy jak był problem z filtrem to wyskakiwał by właśnie taki błąd. Może ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenie z naprawą układu paliwowego to proszę o jakieś wskazówki, czy można sprawdzić wtryskiwacze bez wyciągania ich bo na komputerze nie ma możliwości sprawdzenia sprawności wtryskiwaczy. Czy jak sie wymontuje wtryskiwacze to wizualnie można określić czy jest uszkodzony np. Bedzie bardziej zanieczyszczony czy coś w tym stylu.
Początkujący
 
Od: 3 sie 2016, 21:32
Posty: 13
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 136KM, 2003r,

Postprzez drx8 » 4 sie 2016, 08:24

EGR
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez wojciech.n1981 » 4 sie 2016, 10:21

EGR sprawny i wyczyszczony.
Początkujący
 
Od: 3 sie 2016, 21:32
Posty: 13
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 136KM, 2003r,

Postprzez drx8 » 4 sie 2016, 11:50

podkładki pod wtryskami wymieniałeś? odkręć korek wlewu oleju odpal i zobacz czy dymi. Looknij na intercooler czy nie pęknięty, zwróć uwagę na rury wchodzące i wychodzące do niego czy nie sparciałe.
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez wojciech.n1981 » 4 sie 2016, 14:11

Więc tak układ dolotowy jest ok. Turbina ładuje prawidłowo. Na zimnym silniku po odkręceniu korka oleju jest ok. nie kopci i znikomo czuć spaliny. Na rozgrzanym silniku już trochę kopci i czuć bardziej spaliny. Dodam że pierwszy wtryskiwacz wydaje się głośniej pracować od pozostałych głośniej "cyka". Czy wymiana podkładek pod wtryskiwaczami zlikwiduje nieszczelność w układzie paliwowym i przeciek czyli to co pokazał komputer czy tylko zlikwiduje dymienie spod korka oleju?

Dopisano 4 sie 2016, 18:28:

Dzisiaj doszedł jeszcze jeden objaw auto nagle zgasło i nie chciało odpalić, odpaliło dopiero po pewnym czasie i zdarzyło się tak 2 razy. Orientuje się ktoś w czym moze być problem?
Początkujący
 
Od: 3 sie 2016, 21:32
Posty: 13
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 136KM, 2003r,

Postprzez drx8 » 5 sie 2016, 08:04

objawy gaśnięcia to najprawdopodobniej zawór SCV. Spróbuj odczytać numer na nim, jeżeli widnieje 006 to wadliwa sztuka. nowe w sklepie noszą numer 066. koszt około 400zł. Podkładki powinny załatwić sprawę. przy okazji musisz zmienić olej i zdjąć miskę olejową i zobaczyć w jakim stanie jest smok olejowy.
żeby nie wyglądał tak jak na zdjęciu
Załączniki
1213886745875403.jpg
smok
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez wojciech.n1981 » 5 sie 2016, 09:28

Dzięki za podpowiedzieć. Dzisiaj spróbuje to sprawdzić i umówić sie z mechanikiem na wymianę podkładek pod wtryskiwaczami. Dzisiaj również wymiana filtra paliwa zobaczę co z tego wyjdzie.
Początkujący
 
Od: 3 sie 2016, 21:32
Posty: 13
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 136KM, 2003r,

Postprzez drx8 » 5 sie 2016, 11:57

viewtopic.php?f=5&t=193397&view=unread#unread

tu możesz zapytać o zawór scv.
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez wojciech.n1981 » 5 sie 2016, 12:54

Właśnie jestem po wymianie filtra paliwa. Auto nadal dymi ale mniej i czuć że jest bardziej dynamiczne. W przyszłym tygodniu wymiana podkładek pod wtryskiwaczami i przy okazji czyszczenie wtryskiwaczy ultradźwiękami. Może to coś pomoże.
Początkujący
 
Od: 3 sie 2016, 21:32
Posty: 13
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 136KM, 2003r,

Postprzez drx8 » 5 sie 2016, 13:41

Jeżeli sytuacja się poprawi po wymianie podkładek, to zajrzyj do tego smoka w misce olejowej. Przy zużytych podkładkach nagar niedopalony zabija sito smoka, co prowadzi do braku smarowania, a w rezultacie do zatarcia silnika.
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez wojciech.n1981 » 7 sie 2016, 16:04

Zauważyłem jeszcze że wzrosło spalanie, trochę nie równo pracuje silnik na luzie, a co do dymienia to dymi mniej, nie zawsze i już nie na czarno a na szaro.
Początkujący
 
Od: 3 sie 2016, 21:32
Posty: 13
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 136KM, 2003r,

Postprzez wojciech.n1981 » 11 sie 2016, 23:36

W aucie zostały wymienione podkładki pod wtryskiwaczami, wtryskiwacze wyczyszczone ultradźwiękiem, wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów i wymieniony zawór scv w pompie paliwa (był 003 a teraz zamontowany 066). Cała operacja przyniosła rezultat, auto ładnie chodzi, nie gaśnie i co najważniejsze nie kopci. Wszystko wróciło do normy.
Początkujący
 
Od: 3 sie 2016, 21:32
Posty: 13
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 136KM, 2003r,

Postprzez drx8 » 12 sie 2016, 07:29

przy następnej wymianie oleju, zdejmij miskę olejową i zobacz stan smoka.
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez andrej32N32 » 12 sie 2016, 15:30

Witam.Ma ktoś z was na sprzedanie zawór SCV ?
andrej32N32
 

Postprzez wojciech.n1981 » 12 sie 2016, 22:41

Ja kupowałem zawór na allegro za 199zł. Tylko trzeba szukać te bez wad fabrycznych. Ja kupiłem z numerem 066, rocznik auta 2005. Ważne żeby sprzedający miał pozytywne komentarze. Lepiej zapłacić kilka złotych wiecej a i tak wyjdzie taniej niż nowy. Co do smoka w misce olejowej to na pewno zostanie wyczyszczony przy następnej wymianie oleju a to juz w krótce. Jak się wymienia podkładki pod wtryskiwaczami to warto wyczyścić wtrysku w myjce ultradźwiękowej kosz niewielki a efekt jest.
Początkujący
 
Od: 3 sie 2016, 21:32
Posty: 13
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 136KM, 2003r,

Postprzez wojciech.n1981 » 23 sie 2016, 13:40

Witam. Mam znowu problem z autem znowu zaczęło kopcić na czarno, troche mniej niż wczesniej ale jednak problem powrócił. Zastanawiam się czy winny temu jest zawór scv który wymieniłem a wymieniłem na używkę, czy może zabrudzony smok olejowy, bo jeszcze go nie czyściłem. Zamierzam go wyczyścić przy wymianie oleju w przyszłym miesiącu. Może ma ktoś jakieś spostrzeżenia.
Początkujący
 
Od: 3 sie 2016, 21:32
Posty: 13
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 136KM, 2003r,

Postprzez Kristof11 » 24 sie 2016, 07:59

A sprawdzane były wtryski czy tylko myte? Zrób test przelewów
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2013, 09:12
Posty: 19 (5/0)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 RF-5C, 2004r. 121KM

Postprzez glinka333 » 25 sie 2016, 23:06

Ostatnio miałem podobny problem.
Okazało się że końcówki wężyków od podciśnienia były dziurawe.
Sprawdź wszystkie wężyki.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2013, 15:38
Posty: 27 (1/1)
Auto: Mazda 6 2.0 CDTI 121 km.
2004 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6