Błąd p0009
1, 2
Co może być przyczyną błędu p0009? Mazda wchodzi w tryb awaryjny. Nie pomaga skasowanie owego błędu, przy następnym uruchomieniu silnika problem powraca.
I taki log:
===PCM DTC P0009-FF===
Kod: P0009 – Działanie układu położenia silnika – rząd cylindrów 2
I taki log:
===PCM DTC P0009-FF===
Kod: P0009 – Działanie układu położenia silnika – rząd cylindrów 2
- Od: 17 mar 2015, 16:50
- Posty: 34
- Skąd: Dęblin, lubelskie
- Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143KM, 2007r
Dla mnie też rozrząd mógł przeszkoczyć,
źle ustawiony rozrząd, posprawdzać caluśki rozrząd, sprawdzić czy pasek się nie rozciągnął, czy jest właściwy
Nie wiem czy czujnik położenia wałka rozrządu mógł też taki błąd spowodować, ale warto go sprawdzić:)
źle ustawiony rozrząd, posprawdzać caluśki rozrząd, sprawdzić czy pasek się nie rozciągnął, czy jest właściwy
Nie wiem czy czujnik położenia wałka rozrządu mógł też taki błąd spowodować, ale warto go sprawdzić:)
Ok to wiem. Zrobię tak. Wykasuję błędy. Odłączę przepływkę i zobaczę czy pojawią się te same błędy co wcześniej. Dobrze kombinuję?
Ostatnio edytowano 25 cze 2017, 19:50 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
- Od: 17 mar 2015, 16:50
- Posty: 34
- Skąd: Dęblin, lubelskie
- Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143KM, 2007r
normalnie zobaczyć możesz jak go odkręcisz czy są na nim opiłki metalu, jak tak to możesz go oczyścić, zobaczyć czy styki są czyste, nie są zielone jak i z czujnika tak i z kostki od strony przewodów.
linka podam Ci jak dokładnie sprawdzić go idzie:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0140f1801400.html
czy coś innego może być przyczyną to się okaże po sprawdzeniu tego.
linka podam Ci jak dokładnie sprawdzić go idzie:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0140f1801400.html
czy coś innego może być przyczyną to się okaże po sprawdzeniu tego.
Sprawa wygląda tak. Przed wykręceniem czujnika wałka błędy wykasowałem. Wykręciłem czujnik i....na czujniku opiłek metalu taki na 5mm długości. Skąd on się tam pojawił? Odpaliłem auto z odłączonym czujnikiem, na desce zapaliły się kontrolki check engine + system kontroli trakcji (TCS i DSC) bez kontrolki DPF czyli mazda nie weszła w tryb awaryjny. Odczytałem logi.
Odczytane logi:
===PCM DTC U3FFF-FF===
Kod: U3FFF – Error
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC U3FFF-FF===
===OBDII DTC P0342-C===
Kod: P0342 – Wartość niska obwodu czujnika CMP
Status:
– Potwierdzony – usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC P0342-C===
===ABS DTC C1119===
Kod: C1119 – Błąd sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC C1119===
Jakieś sugestie?
Odczytane logi:
===PCM DTC U3FFF-FF===
Kod: U3FFF – Error
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC U3FFF-FF===
===OBDII DTC P0342-C===
Kod: P0342 – Wartość niska obwodu czujnika CMP
Status:
– Potwierdzony – usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC P0342-C===
===ABS DTC C1119===
Kod: C1119 – Błąd sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC C1119===
Jakieś sugestie?
- Od: 17 mar 2015, 16:50
- Posty: 34
- Skąd: Dęblin, lubelskie
- Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143KM, 2007r
Ciekawa litania,
kod P0342 to dokładnie błąd odłączenia tego czujnika,
C1119 też raczej wina odłączenia czujnika
a opiłki się zbierają na tych czujnikach, dlatego warto czasami przeczyścić bo mogą fałszować wartości
po podłączeniu czujnika i skasowaniu błędów coś się jeszcze pojawia?
a błąd PCM to też pewnie powód odłączenia czujnika.
kod P0342 to dokładnie błąd odłączenia tego czujnika,
C1119 też raczej wina odłączenia czujnika
a opiłki się zbierają na tych czujnikach, dlatego warto czasami przeczyścić bo mogą fałszować wartości
po podłączeniu czujnika i skasowaniu błędów coś się jeszcze pojawia?
a błąd PCM to też pewnie powód odłączenia czujnika.
Wczoraj mazda oddana do elektryka bo ksenony padają. Po wykasowaniu błędów i dojechaniu do elektr. nic nie wyskoczyło także trudno coś na razie stwierdzić. Natomiast te błędy:===PCM DTC U3FFF-FF===
Kod: U3FFF – Error
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC U3FFF-FF======ABS DTC C1119===
Kod: C1119 – Błąd sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC C1119===
pojawiały się już wcześnie przed odłączeniem czujnika i potrafiły same się skasować po kilku odpaleniach auta.
Kod: U3FFF – Error
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC U3FFF-FF======ABS DTC C1119===
Kod: C1119 – Błąd sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC C1119===
pojawiały się już wcześnie przed odłączeniem czujnika i potrafiły same się skasować po kilku odpaleniach auta.
- Od: 17 mar 2015, 16:50
- Posty: 34
- Skąd: Dęblin, lubelskie
- Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143KM, 2007r
Aha to już te błędy miałeś prędzej też.
Ksenony to zapewne kończą się żarniki, zależy od przebiegu to czasami też odbłyśniki.
Wiązkę przewodów bym posprawdzał
Ale jak dałeś do elektryka to może sprawdziłby Ci też przy okazji te błędy
Ksenony to zapewne kończą się żarniki, zależy od przebiegu to czasami też odbłyśniki.
Wiązkę przewodów bym posprawdzał
Ale jak dałeś do elektryka to może sprawdziłby Ci też przy okazji te błędy
Elektryk poddał się z xenonami powiedział, że zrobi ale na nowych częściach, koszt 3000tyś.
Sprawy wziąłem w swoje ręce kupiłem dwie przetwornice po regeneracji i 2 żarniki (D2S MAMMOOTH z Inter Cars 2 lata gwarancji 79 zł za sztukę) i jak na razie pięknie świeci, koszt 700 zł .... bez komentarza. Błędów oczywiście nie odczytał bo nie było także na razie ten temat utknął. Także na razie czekam na pojawienie się znów błędów. Na pewno się odezwę.
Sprawy wziąłem w swoje ręce kupiłem dwie przetwornice po regeneracji i 2 żarniki (D2S MAMMOOTH z Inter Cars 2 lata gwarancji 79 zł za sztukę) i jak na razie pięknie świeci, koszt 700 zł .... bez komentarza. Błędów oczywiście nie odczytał bo nie było także na razie ten temat utknął. Także na razie czekam na pojawienie się znów błędów. Na pewno się odezwę.
- Od: 17 mar 2015, 16:50
- Posty: 34
- Skąd: Dęblin, lubelskie
- Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143KM, 2007r
Trwało to dość długo, ale w końcu uporałem się z tą całą litanią wyskakujących błędów. Mianowicie, cały ten bajzel powodowała wiązka przewodów czujnika temperatury na DPFie( nie pytajcie mnie którego bo nie wiem z głowy mi wypadło abym spytał) była porozrywana i robiła zwarę w następstwie straszne spustoszenie było w PCM. Po zabezpieczeniu kabli oraz wgrania ponownie nowego softu wszystko działa jak należy. Cała naprawa została wykonana w nieautoryzowanym serwisie JAPAN-SERWIS Lublin ul. Związkowa 18 za jedyne 450zł. Polecam.
- Od: 17 mar 2015, 16:50
- Posty: 34
- Skąd: Dęblin, lubelskie
- Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143KM, 2007r
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6