W jaki sposób można prowadzić okresową diagnostykę panewek?

Postprzez Perseusz_Legnica » 26 lip 2017, 17:43

Witam,

Dopadła mnie przykra dolegliwość – padły mi panewki. Jestem po wymianie bloku silnika ( nie mam niestety pewności czy ten blok nie był regenerowany ). Panewki padły mi gdzieś po przejechaniu około 20 tyś km od zakupu auta. Dowiedziałem się, że te nasze autka tak mają, że po regeneracji tego elementu, w aucie często znów dochodzi do padnięcia panewek ( tak po około 20 – 30 tyś km ) jeżeli ktoś to zrobił "nie profesjonalnie". I tu moje pytanie czy można jakoś diagnozować stan panewek np. po przejechaniu 10 tyś km, czy może w takim razie lepiej zachowawczo wymieniać panewki co jakiś czas? Jaki jest orientacyjnie koszt takiej operacji? Często jestem za granicą i chciałbym uniknąć takiej awarii, ze względu na wiadome koszty...

Moja mazda to 6 z 2006 roku, 143 KM.

Pozdrawiam,
Piotrek
Początkujący
 
Od: 1 mar 2015, 22:39
Posty: 23
Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.

Postprzez Perseusz_Legnica » 15 sie 2017, 19:34

No i jak żadnych podpowiedzi, nie da się tego sprawdzać? <glupek2>
Początkujący
 
Od: 1 mar 2015, 22:39
Posty: 23
Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.

Postprzez torbert » 15 sie 2017, 21:59

Można szukać opilek metalu w oleju przy wymianie. Osluchac stetoskopem a najlepiej było by odkrecic stopkę i zobaczyć panewke :-D

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2013, 12:58
Posty: 34 (1/1)
Auto: 323F '95 kf

Postprzez mario-k » 15 sie 2017, 23:10

Mazda jak jest dobrze serwisowana to można śmigać ile wlezie. Co do panewkę jak są dobrze zrobione to już nie trzeba nic ruszać tylko wymiana oleju popatrzeć czy nie ma śladów metalu. :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6