Wtryski czy coś innego?

Postprzez piterus117 » 2 sie 2017, 15:04

Witam,

Od pół roku mam problem z mazdą. Chyba uszkodzeniu uległy wtryski, jednak sam już nie wiem.
Problem jest następujący.
Mazda jeździ sobie normalnie, aż nagle spod maski pojawia się walenie, stukanie. Silnik albo gaśnie, albo przechodzi w stan awaryjny, zapala się kontrola Check Engine. Czasami po zgaszeniu silnika i próbie odpalenia po 30 sek. wszystko wraca do normy, a czasami nie. Dalej wali pod maską bądź też w ostateczności silnika nie da się uruchomić.
W takiej sytuacji rozwiązaniem jest pozostawienie auta na dłuższy czas, tj. od 30 minut do 24 godzin w skrajnym przypadku. Auto po takim czasie odpala normalnie. Albo troszkę postuka i zaczyna dobrze pracować, albo w ogóle nie ma żadnych objawów.
Auto jeździ normalnie. Dobrze przyspiesza.
Wtryski badane na maszynie podobno przechodzą wszystkie testy prawidłowo. Nawet spec od sprawdzania grzał wtryski i też nie było nieprawidłowości. Po podłączeniu IDS wtryski przechodzą kalibrację bezproblemowo. Proces zakończony powodzeniem. Kalibracja za pomocą Forscan też kończy się powodzeniem. Zerowany jest licznik kalibracji. Auto pracuje ciszej.

Po tym, jak auto zacznie stukać pojawiają się w komputerze błędy .

===PCM DTC P0093-FF===
Kod: P0093 – Wykrywanie nieszczelności w układzie paliwowym – duĹźy przeciek

===PCM DTC P0200-FF===
Kod: P0200 – Usterka obwodu wtryskiwacza

===PCM DTC P0201-FF===
Kod: P0201 – Otwarty obwĂłd wtryskiwacza – cylinder nr 1

Z tym, że czasami jest błąd wtrysku cylinder 1, czasem 3 a potem 4. Nigdy więcej niż jeden.

Do układu zalewałem Forte, jakiś płyn od Liquy Moly i poprawy nie ma. Poza tym w końcu kalibrację przechodzi bezproblemowo. Test przelewowy w warunkach domowych wypada ok. Rożnica to nie więcej niż 5 %

Aha, jak już z się w końcu uda odpalić, to potrafi dymić na niebiesko, choć nie zawsze... Normalnie odpala od dotknięcia i nie dymi.
Zauważyłem też, że jak jest mokro, tzn. po deszczu, to problem występuje częściej, ale pewności co do tego nie mam

Jakieś pomysły? Bo mój mechanik już nie ma żadnych…
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 13:21
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 6 2.0D Exclusive, 121 km, 2003

Postprzez zboq » 2 sie 2017, 21:52

Trzeba sprawdzić czy czasem główna wiązka lecąca do wtrysków nie jest gdzieś uszkodzona bo błąd rozwartego obwodu wtryskiwacza sugeruje, że nie masz połączenia na kablu do wtrysku.
Natomiast duży wyciek nie wiem czy jest związany też z tą wiązką bo taki miałem u siebie i okazały się winne wtryski i musiałem je wymienić.
Dymienie na niebiesko po odpaleniu również jest spowodowane złą pracą wtryskiwacza(y). To również leczyłem w mojej M6.

Ale jeśli masz problemy na głównej wiązce to być może to wszystko jest powiązane.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez piterus117 » 3 sie 2017, 07:27

Dzięki za odzew. Podobno wiązka też była sprawdzana. Zewnętrznie żadnych uszkodzeń nie ma.
Za to wczoraj byłem na myjni ręcznej i już po raz kolejny pojawiły się stukania po myciu. Nie myłem co prawda silnika, ale już nadkola przednie porządnie. Może woda gdzieś się dostaje do instalacji i powoduje takie problemy? Stukania ustąpiły po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta.

Aha, czasami problemem jest włączenie klimatyzacji. Po jej uruchomieniu zaczyna stukać i silnik gaśnie. Po wyłączeniu klimy wszystko wraca do normy. Spotkałem się z informacją, że może to być objaw uszkodzonego wtrysku. Tylko dlaczego kalibracja i test przelewowy tego nie potwierdzają...
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 13:21
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 6 2.0D Exclusive, 121 km, 2003

Postprzez DooOminO » 3 sie 2017, 09:14

Żeby wyeliminować jakieś przebicia, przetarte kable i tego typu podobne rzeczy które zwiększają swoją częstotliwość przy wilgoci, wypada zacząć lać wodą zimny silnik i czekać na reakcję . Problem wydaje się leżeć w elektronice nie w mechanice
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez piterus117 » 4 sie 2017, 07:51

Zamówiłem wiązkę wtryskiwaczy za całe 18 zł. Zobaczymy czy pomoże. Spotkałem jeszcze informację, że powodem może być uszkodzona listwa wysokiego ciśnienia albo nieszczelność przy intercoolerze. Będę szedł tym tropem. W ostateczności spróbuje podmienić wtryski...

Ale czy jest możliwość, że wtryski są uszkodzone, a samochód przechodzi kalibrację i test przelewowy wychodzi OK?
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 13:21
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 6 2.0D Exclusive, 121 km, 2003

Postprzez DooOminO » 4 sie 2017, 09:06

Wtryski bym zostawił w spokoju. Gdyby była nieszczelność w intercoolerze to autko by słabiej jechało i kopciło przy przyspieszaniu to nie to aczkolwiek możesz sobie sprawdzić szczelność doładowania ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez zboq » 4 sie 2017, 09:10

A czy czasem przy intercoolerze nie idzie taka większa wiązka kabli którą często w postach poleca się sprawdzić ?

Co do wtrysków, to powiem z doświadczenia. Wtryski mogą być kiepskie a kalibrację przejdą :–(

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez dobrzyn22 » 4 sie 2017, 12:28

zboq napisał(a): przy intercoolerze

<ok> a dokładniej – leży na nim
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez piterus117 » 4 sie 2017, 12:59

Dzięki za sugestie. Mam już tak tego dość, że najchętniej pozbyłbym się auta. Na konkurencyjnym forum również znalazłem info, z roku 2014, że powodem mogłaby być wiązka. Podobno właściciel rozwiązał problem poprzez przegląd całej instalacji. Ale wydaje mi się, że powodem może być faktycznie wiązka przy intercoolerze. Dzisiaj będę ściągał nadkole i zderzak. Jak myję samochód na myjni, to woda nie powinna dostawać się do głównej wiązki wtrysków, ale już przez nadkole do wiązki przy intercoolerze jak najbardziej.
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 13:21
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 6 2.0D Exclusive, 121 km, 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6