nagła utrata mocy przy 3 tys. obrotów.
Strona 1 z 1
Witam
Moja mazda to Mazda 6 2.0 CiTD silnik RFJ7 143 KM , mam następujący problem i nie wiem gdzie szukać przyczyny. Samochód odpala normalnie na zimnym silniku działa normalnie ale po krótkiej jeździe około 5 KM nagle przy około 3tys. obrotów odcina całkowicie moc i nie reaguje na pedał gazu, auto nie gaśnie ,toczy się aż obroty nie spadną do około 800 obrotów i wtedy ponownie reaguje pedał gazu i auto przyspiesza do max. 3 tys. Zauważyłem także że jak już raz odbierze jej moc to potem gdy mam mniej niż 3tys. i puszę pedał gazu jest to samo czyli nie reaguje na gaz aż obroty nie spadna do 800. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu zachowuje się tak samo, dopiero jak postoji i ostygnie to znowu dział normalnie do momentu aż się nie nagrzeje. Żadne kontrolki sie nie zapalają , wszytsko wygląda normalnie.
Proszę ślicznie o poradę czy można coś sprawdzić, przeczyścić itp. do mechanika jestm umowiony za kilka dni bo kolejka, wiec może można coś sprawdzić przed wizytą w warsztacie
Pozdrawiam
Wojtek
Moja mazda to Mazda 6 2.0 CiTD silnik RFJ7 143 KM , mam następujący problem i nie wiem gdzie szukać przyczyny. Samochód odpala normalnie na zimnym silniku działa normalnie ale po krótkiej jeździe około 5 KM nagle przy około 3tys. obrotów odcina całkowicie moc i nie reaguje na pedał gazu, auto nie gaśnie ,toczy się aż obroty nie spadną do około 800 obrotów i wtedy ponownie reaguje pedał gazu i auto przyspiesza do max. 3 tys. Zauważyłem także że jak już raz odbierze jej moc to potem gdy mam mniej niż 3tys. i puszę pedał gazu jest to samo czyli nie reaguje na gaz aż obroty nie spadna do 800. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu zachowuje się tak samo, dopiero jak postoji i ostygnie to znowu dział normalnie do momentu aż się nie nagrzeje. Żadne kontrolki sie nie zapalają , wszytsko wygląda normalnie.
Proszę ślicznie o poradę czy można coś sprawdzić, przeczyścić itp. do mechanika jestm umowiony za kilka dni bo kolejka, wiec może można coś sprawdzić przed wizytą w warsztacie
Pozdrawiam
Wojtek
- Od: 8 sie 2017, 19:05
- Posty: 13
- Auto: Mazda CX-9 TC 2017 2,5 250KM
Witam,dopiero się zarejestrowałem.Mam identyczny problem tylko ja mam Mazdę 5,ale taki sam silnik o takiej samej mocy.Ja z mechanikami walczę już półtora miesiąca i bez skutku.Jeżeli znalazł Pan przyczynę to proszę o pomoc.Różne rzeczy już wymieniali począwszy od wymiany dwumaswy,usunięciu pdf i erg,wymianie czujnika różnicy ciśnień i wszystko to tylko na chwilę.Prosze o pomoc bo już nie mam sił a mechanicy jak mnike widzą to zamykają warsztat
- Od: 27 paź 2017, 20:20
- Posty: 5
- Auto: Mazda 5 2006 2.0 143 km
Były sprawdzane błędy i przepływomierz?
tak czyszczony sprawdzony dziala
Dopisano 19 lis 2017, 22:22:
na dodatek jutro mam odebrać auto od Mechanika powiedział ze już wszystkie pomysły im się wyczerpały nie wiedzą co jest
Dopisano 19 lis 2017, 22:27:
czy ktoś zna jakiś dobrych mechaników co by mogli mi naprawić ta usterkę w okolicach szczecinka zapłacę za pomoc
Dopisano 19 lis 2017, 22:34:
chciałbym nadmienić ze niema błędów samochód został sprawdzony już nie jako czy są błędy ale po parametrach przepływomierz niby ok turbina tez wtryski mieszczą się w parametrach wymieniłem filtr paliwa na pierwszy montaż i sondę sprawdzili komputer tez ok nie wiadomo gdzie się przyczepić
Dopisano 19 lis 2017, 22:59:
a ha jeszcze jedno jak rano odpalam auto to jest ok cisnę do dechy przyspieszenie normalnie wszystko ok przejadę gdzieś 10 km i już problem powraca
Dopisano 19 lis 2017, 22:22:
na dodatek jutro mam odebrać auto od Mechanika powiedział ze już wszystkie pomysły im się wyczerpały nie wiedzą co jest
Dopisano 19 lis 2017, 22:27:
czy ktoś zna jakiś dobrych mechaników co by mogli mi naprawić ta usterkę w okolicach szczecinka zapłacę za pomoc
Dopisano 19 lis 2017, 22:34:
chciałbym nadmienić ze niema błędów samochód został sprawdzony już nie jako czy są błędy ale po parametrach przepływomierz niby ok turbina tez wtryski mieszczą się w parametrach wymieniłem filtr paliwa na pierwszy montaż i sondę sprawdzili komputer tez ok nie wiadomo gdzie się przyczepić
Dopisano 19 lis 2017, 22:59:
a ha jeszcze jedno jak rano odpalam auto to jest ok cisnę do dechy przyspieszenie normalnie wszystko ok przejadę gdzieś 10 km i już problem powraca
- Od: 27 paź 2017, 20:20
- Posty: 5
- Auto: Mazda 5 2006 2.0 143 km
podpiąć się z komputerem i sprawdzić, co komputer widzi w momencie braku reakcji na pedał gazu. Czy na komputerze pokazuje wciśnięcie padału, czy otwiera przepustnice? Może to nie usterka mechaniczna a elektronika świruje.
- Od: 30 mar 2017, 19:37
- Posty: 23
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 6 GG HATCHBACK 2007 ACTIVE+ DIESEL 143KM
Miałem podobne objawy w M5 i walkę kilkutygodniową ale w końcu udało się naprawić. Winny był zawór podciśnienia http://allegro.pl/mazda5-v-2-0-citd-zawor-podcisnienia-nr139700-0700-i5479895364.html
U mnie tak było
U mnie tak było
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
To nie lepiej od razu udzielić informacji?
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Mam dokładnie taki sam problem, dodam, że wymieniony już był czujnik położenia wału i działał przez 2/3 miesiące, a problem powrócił... Po przejechaniu około 50km odcina całkowicie, nie reaguje na gaz do spadku obrotów, jak się zatrzymam to chwilę faluje na obrotach po czym gaśnie. Ktoś może coś doradzić?
- Od: 9 lip 2022, 14:03
- Posty: 4
- Skąd: Opolskie
- Auto: Mazda 3 BK
07'
2.0 MZR-CD 143KM
RF7J
To jest wina czujnika położenia wału koledzy może nie sam czujnik⁷być zepsuty tylko problem jest w opiłkach przylepiają się gdy powoli już kończy się sprzęgło wystarczy wymontować czujnik przedmuchać całą skrzynie powinno pomóc na 95 procent już to przerabiałem w kilku mazdac jak by jakiś błąd był to przepraszam pisze z smarta słabo widzę te małe literki
- Od: 27 paź 2017, 20:20
- Posty: 5
- Auto: Mazda 5 2006 2.0 143 km
Dodam jeszcze od siebie, mój NOWY czujnik wytrzymał 3 miesiące, po czym objawy wróciły, jak się okazało, był to jakiejś słabej klasy zamiennik(kosztował niecałe 300 zł)... Wymieniłem na używany oryginał (nieuszkodzony) i działa jak powinien... Więc ostrzegam też od razu przed zamiennikami, bo nie działają do końca jak powinny
- Od: 9 lip 2022, 14:03
- Posty: 4
- Skąd: Opolskie
- Auto: Mazda 3 BK
07'
2.0 MZR-CD 143KM
RF7J
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6