podmiana przepływomierza – więcej mocy a potem muli

Postprzez andrewek » 30 paź 2017, 11:12

Cześć, mam taki dość dziwny przypadek. Od jakiegoś czasu moja Mazda 5 z RF7J 110 KM robiła się coraz bardziej mułowata. Brakowało mocy, przyspieszenia szczególnie przy starcie na niskich obrotach. Ale także powyżej 3 tys jakby trochę brakowało mocy. Co ciekawe stopniowo coraz bardziej się zamula. Po różnych kombinacjach okazało się że pomaga podmiana przepływomierza na inny. Kiedy podmieniam przepływomierz (nawet na parkingu pod blokiem bez odpinania czegokolwiek) to samochód od razu staje się żwawszy, ma moc i ciągnie od samego dołu. Z biegiem czasu jednak (200-300) km staje się coraz bardziej mułowaty i wtedy pomaga znowu podmiana przepływomierza na inny może być ten wcześniejszy. Odpięcie starego i przypięcie z powrotem nie pomaga. Działa podmiana na inny przepływomierz. Tak jakby po podmianie coś się resetowało, dostawało jakieś standardowe ustawienia i działało OK ale potem w miarę korzystania znowu łapało jakieś błędne odczyty. Dodam że nie mam żadnych błędów w komputerze, żadnych kontrolek itp. W momencie kiedy samochód się stopniowo zamula to wygląda trochę tak jakby nie dostawał paliwa, tzn dostawał za mało, jakby komputer stwierdzał że jest też mało powietrza .... Pytanie czy może ktoś z Was miał taki przypadek? Testowałem już chyba z 5 przepływomierzy używanych i w zasadzie zawsze jest tak samo. Wsadzam zakupiony, robi się rakieta a potem po kilkuset kilometrach czy po ok 2 tyg używania zaczyna się mulić i nie chce ciągnąć od dołu. Macie może jakieś pomysły?

A.
Początkujący
 
Od: 22 mar 2013, 15:55
Posty: 11
Auto: Mazda 5 2007 diesel 110KM

Postprzez marwiat » 30 paź 2017, 16:47

Nie zaszkodzi sprawdzić cały układ podciśnienia. wszystkie węże i wężyki, czy który nie pękł na końcach, przy turbo, intercoolerze, egr, zaworkach przy chłodnicy, pompie vacuum. A potem szukać dalej jak nie to
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Postprzez DooOminO » 29 lis 2017, 22:08

Do mechanika który wykona logi, bez tego to jak wróżenie z kart. W logach znajdziesz co jest powodem "zmniejszonej dawki paliwa", wtryskiwacze, turbina, podciśnienie, EGR tu gdzieś musi leżeć problem, turbo musi dmuchnąć żeby silnik dolał paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6