Witam,
potrzebuję pomocy w poprawnym podłączeniu wężyków podciśnień – mechanik nie wiedział do końca jak ma to spiąć. Mazda jeździ i nie ma błędów ale wydaje mi się jakby trochę gorzej się zbierała dlatego chciałbym się upewnić czy na pewno wszystko jest podłączone tak jak być powinno.
Przeglądałem posty na forum i sporo się można z nich dowiedzieć jednak zawiesiłem się w jednym miejscu... Mianowicie część z wężyków prowadzonych jest przy silniku jako metalowe przewody i trudno jest jednoznacznie stwierdzić który jest od czego? Czy mógłby ktoś znający temat pomóc mi ustalić który jest który? Najlepiej jakby ktoś sprawdził jak ma to u siebie podłączone czy tak samo?
Silnik RF5C czyli przed lift, model GY
Identyfikacja wężyków podciśnienia – silnik RF5C
Strona 1 z 1
Wielkie dzieki! Myslalem ze nikomu nie bedzie sie chcialo sprawdzac... sprawdze jutro te wezyki co pokazales. Mam pod pokrywa silnika jeszcze taki jeden elaktro zawor do ktorego na schemacie podcisnien sa podlaczenia a u mnie sa zalozone zatyczki. Jakbys kiedys zagladal do wtryskow to zobacz jeszcze ten zawor ok? A z tym gorszym zbieraniem to jednak troche przesadzilem. Wracajac do domu depnąłem konkretnie i... przyjemnosc z jazdy jest! Tyle tylko ze teraz moc jest rozwijana płynnie a nie z dziurą i kopnięciem jak wczesniej ale ciągnie jednak lepiej niż wczesniej. Nie ma też takiego jakby chwilowego spadku mocy przy przyspieszaniu a juz zaczynalem myslec ze cos juz z turbiną sie dzieje. Generalnie przed naprawą wężyków i po naprawie to zupelnie inny samochod aż żal ze tyle jeździlem myslac że tak już po prostu ma być. Jeszcze raz dzieki i przyczepnosci!
- Od: 21 gru 2008, 23:42
- Posty: 14
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda 6 GH 2011 2.2 163KM kombi
Wróciłem z pracy przeczytałem forum, normalnie bym nie wrzucił zdjęć, ale musiałem webasto podłaczyć pod kompa to przy okazji zrobiłem zdjęcia
Jeśli dobrze mi się wydaje to też je mam zaślepione ale jutro przy okazji wymiany oleju sprawdzę
Jeśli dobrze mi się wydaje to też je mam zaślepione ale jutro przy okazji wymiany oleju sprawdzę
Korzystasz z elm327? Czy czegos innego?
Czytałem też że kalibruje sie tez przeplywomierz ale to juz tylko za pomoca wds (czy ids) .
Ja na elm327 mam przykladowo takie wskazania
Obroty 2500
Doladowanie 120kPa
Przeplyw powietrza 30g/s
ale zauwazyłem ze czasem przy tych samych obrotach mam przepływ nawet 60 g/s
Na wolnych obrotach raz pokazuje 8-9 a raz 13-14 nie wiem czy tak ma byc czy cos z przeplywomierzem jest nie tak?
Czytałem też że kalibruje sie tez przeplywomierz ale to juz tylko za pomoca wds (czy ids) .
Ja na elm327 mam przykladowo takie wskazania
Obroty 2500
Doladowanie 120kPa
Przeplyw powietrza 30g/s
ale zauwazyłem ze czasem przy tych samych obrotach mam przepływ nawet 60 g/s
Na wolnych obrotach raz pokazuje 8-9 a raz 13-14 nie wiem czy tak ma byc czy cos z przeplywomierzem jest nie tak?
- Od: 21 gru 2008, 23:42
- Posty: 14
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda 6 GH 2011 2.2 163KM kombi
Na początku jak się zabierałem do napraw to silnik rzeczywiście mocno dymił i nie miał mocy teraz na szczęście już jest dobrze. Mam elma ale takiego takiego taniego niebieskiego niestety i on pokazuje aktualny przeplyw ale nie ma opcji aby pokazac oczekiwany. Okazalo sie ze miałem jeszcze zle podpiety dolny wezyk do filtra (powinien isc od elektro zaworu 50% a szedl po rozgałezieniu od tego 100%) i teraz jak to juz ostatecznie naprawilem to silnik ścichł, wyrównał prace na wolnych obrotach super sie zbiera i nie ma już nawet takiego małego szarpniecia przy zmianie biegow. Teraz mam przepływ ok 55g/s przy 2500obr i to wydaje się byc wartoscią prawidłową bo silnik w końcu pracuje tak jak powinien.
Byc moze kupie na allegro takiego elma ktory jak podaja obsluguje wszystkie protokoly w 100% ale to i tak zalezy jaki ma soft. A czy wiesz jaki program na pc lub android pokazuje jednoczesnie przeplyw oczekiwany?
Byc moze kupie na allegro takiego elma ktory jak podaja obsluguje wszystkie protokoly w 100% ale to i tak zalezy jaki ma soft. A czy wiesz jaki program na pc lub android pokazuje jednoczesnie przeplyw oczekiwany?
- Od: 21 gru 2008, 23:42
- Posty: 14
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda 6 GH 2011 2.2 163KM kombi
laba napisał(a):Najlepiej jak masz elma sprawdz "Przeplyw powietrza na cylinder" i "Żądany przepływ powietrza na cylinder" wtedy będziesz wiedział czy przepływomierz dobrze działa.
Na jakiej podstawie będzie wiedzieć ? Jeśli rzeczywisty przepływ powietrza na cylinder będzie mniejszy niż zadany równie dobrze może świadczyć o nieszczelności przewodów doładowania .
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6