Identyfikacja wężyków podciśnienia – silnik RF5C

Postprzez polcraft » 15 gru 2017, 15:37

Witam,

potrzebuję pomocy w poprawnym podłączeniu wężyków podciśnień – mechanik nie wiedział do końca jak ma to spiąć. Mazda jeździ i nie ma błędów ale wydaje mi się jakby trochę gorzej się zbierała dlatego chciałbym się upewnić czy na pewno wszystko jest podłączone tak jak być powinno.

Przeglądałem posty na forum i sporo się można z nich dowiedzieć jednak zawiesiłem się w jednym miejscu... Mianowicie część z wężyków prowadzonych jest przy silniku jako metalowe przewody i trudno jest jednoznacznie stwierdzić który jest od czego? Czy mógłby ktoś znający temat pomóc mi ustalić który jest który? Najlepiej jakby ktoś sprawdził jak ma to u siebie podłączone czy tak samo?

Silnik RF5C czyli przed lift, model GY
Załączniki
IMG_20171215_121211.jpg
Początkujący
 
Od: 21 gru 2008, 23:42
Posty: 14
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 6 GH 2011 2.2 163KM kombi

Postprzez laba » 15 gru 2017, 16:30

Te węże masz dobrze podłączone ;) Przynajmniej u mnie są tak samo :P

Sprawdź jeszcze te:
20171215_150518_preview.jpeg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez polcraft » 15 gru 2017, 19:40

Wielkie dzieki! Myslalem ze nikomu nie bedzie sie chcialo sprawdzac... :) sprawdze jutro te wezyki co pokazales. Mam pod pokrywa silnika jeszcze taki jeden elaktro zawor do ktorego na schemacie podcisnien sa podlaczenia a u mnie sa zalozone zatyczki. Jakbys kiedys zagladal do wtryskow to zobacz jeszcze ten zawor ok? A z tym gorszym zbieraniem to jednak troche przesadzilem. Wracajac do domu depnąłem konkretnie i... przyjemnosc z jazdy jest! :) Tyle tylko ze teraz moc jest rozwijana płynnie a nie z dziurą i kopnięciem jak wczesniej ale ciągnie jednak lepiej niż wczesniej. Nie ma też takiego jakby chwilowego spadku mocy przy przyspieszaniu a juz zaczynalem myslec ze cos juz z turbiną sie dzieje. Generalnie przed naprawą wężyków i po naprawie to zupelnie inny samochod aż żal ze tyle jeździlem myslac że tak już po prostu ma być. Jeszcze raz dzieki i przyczepnosci!
Początkujący
 
Od: 21 gru 2008, 23:42
Posty: 14
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 6 GH 2011 2.2 163KM kombi

Postprzez laba » 15 gru 2017, 22:07

Wróciłem z pracy przeczytałem forum, normalnie bym nie wrzucił zdjęć, ale musiałem webasto podłaczyć pod kompa to przy okazji zrobiłem zdjęcia :)
Jeśli dobrze mi się wydaje to też je mam zaślepione ;) ale jutro przy okazji wymiany oleju sprawdzę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez polcraft » 16 gru 2017, 12:51

Korzystasz z elm327? Czy czegos innego?

Czytałem też że kalibruje sie tez przeplywomierz ale to juz tylko za pomoca wds (czy ids) .
Ja na elm327 mam przykladowo takie wskazania
Obroty 2500
Doladowanie 120kPa
Przeplyw powietrza 30g/s

ale zauwazyłem ze czasem przy tych samych obrotach mam przepływ nawet 60 g/s

Na wolnych obrotach raz pokazuje 8-9 a raz 13-14 nie wiem czy tak ma byc czy cos z przeplywomierzem jest nie tak?
Początkujący
 
Od: 21 gru 2008, 23:42
Posty: 14
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 6 GH 2011 2.2 163KM kombi

Postprzez DooOminO » 17 gru 2017, 12:30

Przeczytać przepływomierz lub podmień. Auto dymi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez laba » 17 gru 2017, 19:11

Najlepiej jak masz elma sprawdz "Przeplyw powietrza na cylinder" i "Żądany przepływ powietrza na cylinder" wtedy będziesz wiedział czy przepływomierz dobrze działa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez polcraft » 17 gru 2017, 20:31

Na początku jak się zabierałem do napraw to silnik rzeczywiście mocno dymił i nie miał mocy teraz na szczęście już jest dobrze. Mam elma ale takiego takiego taniego niebieskiego niestety i on pokazuje aktualny przeplyw ale nie ma opcji aby pokazac oczekiwany. Okazalo sie ze miałem jeszcze zle podpiety dolny wezyk do filtra (powinien isc od elektro zaworu 50% a szedl po rozgałezieniu od tego 100%) i teraz jak to juz ostatecznie naprawilem to silnik ścichł, wyrównał prace na wolnych obrotach super sie zbiera i nie ma już nawet takiego małego szarpniecia przy zmianie biegow. Teraz mam przepływ ok 55g/s przy 2500obr i to wydaje się byc wartoscią prawidłową bo silnik w końcu pracuje tak jak powinien.

Byc moze kupie na allegro takiego elma ktory jak podaja obsluguje wszystkie protokoly w 100% ale to i tak zalezy jaki ma soft. A czy wiesz jaki program na pc lub android pokazuje jednoczesnie przeplyw oczekiwany?
Początkujący
 
Od: 21 gru 2008, 23:42
Posty: 14
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 6 GH 2011 2.2 163KM kombi

Postprzez DooOminO » 17 gru 2017, 23:06

laba napisał(a):Najlepiej jak masz elma sprawdz "Przeplyw powietrza na cylinder" i "Żądany przepływ powietrza na cylinder" wtedy będziesz wiedział czy przepływomierz dobrze działa.


Na jakiej podstawie będzie wiedzieć ? Jeśli rzeczywisty przepływ powietrza na cylinder będzie mniejszy niż zadany równie dobrze może świadczyć o nieszczelności przewodów doładowania .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6