Witam!
Na początku chciałbym się przywitać gdyż dopiero co zawitałem na to forum i jest to mój pierwszy post.
Tak więc witam bardzo serdecznie wszystkich i każdego z osobna i przechodzę do tematu
Pacjent Mazda 6 2.0 CITD 2005r. 121KM
Dostałem ją na warsztat od znajomego po 2-miesięcznym pobycie u "mechanika" czy może raczej rozbieracza... Objawy standard.. Stukająca panewka, zatkany smok, wypalone podkładki wtrysków itd.
Ów mechanik rozebrał pół samochodu tj. misa, rozrząd, głowica ( po co? ), tłok z 1 cylindra i parę innych rzeczy baa kupił nawet komplet nowych panewek nie oglądając nawet wału.. i w prezencie z Mazdą dostałem bagażnik części i całe pudło śrubek. Z racji tego że po raz pierwszy robię ten silnik mam pytanie czy ktoś dysponuje może schematem lub zdjęciami wężyków podciśnień, zaworków itd żebym wiedział mniej więcej co do czego i jak żeby nie musieć szukać wszystkiego na piechotę oraz jakby ktoś miał jakieś info jakie śruby do czego.. głównie chodzi mi o śruby plastra ( podstawy misy ), kolektorów i egr. Bardzo przyspieszyłoby mi to pracę więc z góry dziekuję. P.S Pierwszy i ostatni raz robię auto w którym"nasi już byli" Pozdrawiam!
Schemat podłączenia podciśnień, dopasowanie części
Strona 1 z 1
Jesli jest konieczność wymiany tloka/korby to nie ma innej opcjitadziol napisał(a):A znasz sposób na wymianę korby z tłokiem bez ściągania głowicy ?
tadziol napisał(a):Przy uszkodzonej panewce korba z tłokiem bezdyskusyjnie do wymiany.
Nawet jak nie nosi śladów uszkodzenia? Nie ma luzów na sworzniach itd?
- Od: 14 lut 2018, 11:33
- Posty: 6
Camillo napisał(a):Nawet jak nie nosi śladów uszkodzenia? Nie ma luzów na sworzniach itd?
A jak zmierzysz sworzeń tłokowy bez jego demontażu ? Jak zmierzysz korbowód ? Jak skręcisz stopę korbowodu właściwym momentem żeby dokonać pomiaru czy nie ma owalizacji ? Jak sprawdzisz tłok czy przypadkiem denko nie ma pęknięcia od uderzeń w głowicę ?
tadziol napisał(a):Camillo napisał(a):Nawet jak nie nosi śladów uszkodzenia? Nie ma luzów na sworzniach itd?
A jak zmierzysz sworzeń tłokowy bez jego demontażu ? Jak zmierzysz korbowód ? Jak skręcisz stopę korbowodu właściwym momentem żeby dokonać pomiaru czy nie ma owalizacji ? Jak sprawdzisz tłok czy przypadkiem denko nie ma pęknięcia od uderzeń w głowicę ?
Podoba mi się Twoje podejście do tematu. Bardzo rzeczowe i profesjonalne.
Rzecz w tym, że ten silnik na wyraźne życzenie klienta ma być zrobiony "po kosztach" co z resztą osobiście nie wydaje mi się dobrą drogą i od raz uprzedziłem że nie daję gwarancji że to będzie jeździć ale na siłę zmuszać ani przekonywać nie mam zamiaru.
Tak czy owak korzystając z tego że czapa już zdjęta wyciągnąłem tłoki obejrzałem gładzie, tłoki, pierścienie, korby, wszystko wygląda przyzwoicie. Proponowałem dla spokoju sumienia sprawdzenie korbowodów, wymianę pierścieni, honowanie cylindrów itd ale j/w ma być po kosztach więc cóż zrobić.
A wracając do mojego pytania.. z dopasowaniem śrub się już uporałem.. ale jakbyś miał schemat podłączenia podciśnień to byłbym wdzięczny
- Od: 14 lut 2018, 11:33
- Posty: 6
Dzięki śliczne. O to właśnie mi chodziło.
Mam jeszcze jedną sprawę mianowicie potrzebuje zdobyć śrubę przepustową od mocowania rurki chłodzenia turbiny gdyż obecna zaginęła w akcji. Chodzi o tą rurkę ze zdjęcia. Gdzie mogę dostać taką śrubę? Ewentualnie jakieś wymiary lub numer.
Mam jeszcze jedną sprawę mianowicie potrzebuje zdobyć śrubę przepustową od mocowania rurki chłodzenia turbiny gdyż obecna zaginęła w akcji. Chodzi o tą rurkę ze zdjęcia. Gdzie mogę dostać taką śrubę? Ewentualnie jakieś wymiary lub numer.
- Od: 14 lut 2018, 11:33
- Posty: 6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6