Pękł (zerwany) pasek rozrządu

Postprzez Pawnik » 30 maja 2007, 23:38

Nefar napisał(a):
Pawnik napisał(a):innym samochodem w tych pieniądzach, to oczywiste.... Pokaż lepszy?


Znaczy w jakich pieniadzach? 40K czy 100K bo takowa wystepuje w takich konfigach.
Z jakim silnikiem diesel, benzyna?

Przyjmujac 40k i diesla to HA bedzie lepszym wyborem. Miedzy innymi dlatego ze mazda nie ma w polsce praktycznie sieci serwisowej. Dilerow mozna wyliczyc na palcach rak. Dostep do czesci masakryczny. Wszystko na zamowienie i w zabojczych pieniadzach. Zamienniki to odlegla przyszlosc. Stylistycznie bardzo do siebie zblizone (HA bardziej opatrzona – co zrozumiale). Silniki, tutaj H znow wygrywa (silnik roku 2005 w kategorii 2.0 – 2.5) . Wyposazeniowo tez lepiej np navi – dziala w polsce i ma dotykowy ekran. Gdyby porownywac same auta nie patrzac na nic innego to mialbym nielada zagwozdke. Ale mieszkajac w naszym zbutwialym kraju HA chcac nie chcac wypada lepiej.

Skoro sie juz lapiemy za slowka...
Co do porownania 1 do 100. To idac twoim tokiem rozumowania. Nie kupil bym samochodu ktory ma najechane 180 tysiecy po niemcach bo to juz moim zdaniem lekki zlom. Wolalbym jednak kupiony w polsce z przebiegiem 1.800km :)

Z Twoją wersją silnika, to faktycznie masakra z serwisem i częściami, a już wersja USA – to faktycznie pieniądze z kosmosu. Jednak pocieszę Cię, bo użytkownicy V6-tek nawet europejskich na koszta części klną jak szewcy! Części np. do Vectry C 3,2 V 6 są równie porażające, a psuje sie bez porównania częściej niż Mazda 3,0. Ja sam miałem VC tylko w dieslu i byle pierdoła kosztowała majątek ( a sypała się ostro). Sieć ASO rozbudowana jak mało która i co z tego??? Mazda jest ostatnim chyba z samochodów w którego nie wpierniczono tyle zawodnej elektroniki. Cała europejska produkcja jest oparta na wielowarstwowym zawodnym CAN-ie ( w VC oświetlenie tablicy rejestracyjnej ustawia się w serwisie po podpięciu do kompa). W M6 CAN jest tylko w osprzęcie silnika... NIe narzekaj..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Karwoś » 30 maja 2007, 23:48

Czasami można też znaleźć samochody niebite po starszym dziadku a pod maską stożek, sportowy wydech, pomalowne zaciski, a zamiast gałki zmiany biegów – czaszka :D – taki on od dziadka jak dzieci z kapusty. J
Ja też jestem zdania że trzeba kupować bite i samemu je zrobić i jeździć – mam takie 2 – wszytkie z USA od małego dealera (nie tam copart czy coś takiego – bo tu tez można na minę sie wwalić ) zrobiłem (fakt – mało było do roboty) i jeżdze jak nowymi – tyle że nie pachnie nowością (a lancerze pachniało – ale tam taka tapicerka że nadal pachnie jak się wejdzie do środka a ma już 40kkm.

A co do elektroniki w samochodach – "6" już jej troche ma -ale lancer nic a nic – silnik stary sprawdzony SOHC 2.0 120KM a w automacie ma ok10 do 100 – wręcz mam czasami wrażenie że można go młotkiem i śróbokrętem naprawić .
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Pawnik » 31 maja 2007, 00:07

Karwoś napisał(a):A co do elektroniki w samochodach – "6" już jej troche ma -ale lancer nic a nic – silnik stary sprawdzony SOHC 2.0 120KM a w automacie ma ok10 do 100 – wręcz mam czasami wrażenie że można go młotkiem i śróbokrętem naprawić .

porównuj samochody z tego samego segmentu i okresu projektowania...
ps. Co Wy tak zrzędzicie na te Mazdy? Trza było nie brać wysokolitrażowych top-wersji USA i narzekać na koszty utrzymania...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez mcbeth » 31 maja 2007, 08:28

Pawnik napisał(a):Co Wy tak zrzędzicie na te Mazdy? Trza było nie brać wysokolitrażowych top-wersji USA i narzekać na koszty utrzymania...

Dobrze gadasz! Nakupują jakichś paliwożernych rozbitków co je Meksykańcy klecili i teraz marudzą :P hahaha .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez croow » 31 maja 2007, 08:37

Pawnik napisał(a):
croow napisał(a):A czy to nie na jedno wychodzi???

nie, bo możesz jechać 90 km/h i mieć 1000 obrotów..., albo 500 ( jak jedziesz na luzie :D )


Chyba nawet na szóstym biegu bedzie ok 2krpm przy 90km/h, no i masz fajny samochód skoro na luzie ciągnie Ci 90km/h (żąrcik)
chodzi mi o to że przy wiekszych prędkościach przy strzale paska wał korbowy zrobi więcej (i szybszych) obrotów co sprawi że uszkodzenia będą większe.
MOżna się spierać ale myslę że każdy wie o co w tym chodzi ;P :D
ByZyDURA.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2006, 20:36
Posty: 33
Skąd: a moze wies...POD OLSZTYNEM
Auto: mazda 323F 1.8 16v '92czerwona

Postprzez Redoo » 31 maja 2007, 08:50

Nefar napisał(a):Nie kupil bym samochodu ktory ma najechane 180 tysiecy po niemcach bo to juz moim zdaniem lekki zlom.

czy ja wiem czy złom ;) moja miała tyle najechane i do dzisiaj smigam i nie narzekam
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez croow » 31 maja 2007, 09:09

Redoo napisał(a):
Nefar napisał(a):Nie kupil bym samochodu ktory ma najechane 180 tysiecy po niemcach bo to juz moim zdaniem lekki zlom.

czy ja wiem czy złom ;) moja miała tyle najechane i do dzisiaj smigam i nie narzekam

Koleś kupił w Holandii Passata 2.0 z 96r z przebiegiem 210kkm, wymienił płyny, paski i zrobił już nim 30kkm w ciagu 3 miesiecy, na razie jest zadowolony, więc nie jest regułą że z niemiec czy Holandii to złomy bo śmigały po autostradach, ja za 2, 3 miesiace przymierzam sie kupić nastepną Mazde i właśnie ściągnąć z zagranicy, różnie można trafić z silnikiem ale bynajmniej nie jeżdziło po Polskich dziurach przez co zawieszenie, blacharka inaczej wygląda niż w autach eksloatowanych w Polsce... ale to tylko moje zdanie
ByZyDURA.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2006, 20:36
Posty: 33
Skąd: a moze wies...POD OLSZTYNEM
Auto: mazda 323F 1.8 16v '92czerwona

Postprzez croow » 31 maja 2007, 09:11

A pozatym nie każdego stać na kilkuletnie M6, Ja wolę kupić dziesięciletnią mazde z przebiegiem 180kkm, niż 3 letnie seicento z przebiegiem 45kkm..
ByZyDURA.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2006, 20:36
Posty: 33
Skąd: a moze wies...POD OLSZTYNEM
Auto: mazda 323F 1.8 16v '92czerwona

Postprzez xANDy » 31 maja 2007, 09:40

Hmm – ja kupiłem od niemca – pierwszego użytkownika (w ciemno niestety) moją madzię. Miała mieć "bulwę" na błotniku i przebieg 140kkm. Na blacie faktycznie tyle było – i tylko tam; bulwa okazała się pogiętymi błotnikami, maską i połamanymi reflektorami.....

Jak zaczynałem ją naprawiać to faktycznie dostęp do części (a szczególnie diesla) był makabryczny. Teraz zmieniło się niemal wszystko (dwa lata) a trwałości można tylko pozazdrościć.

Wersje z holandii czy francji są okrojone najczęściej do maksimum. Brak filtra kabinowego czy regulacji wycieraczek to niemal norma, belgowie – mimo, że mają małe dystanse do jeżdżenia – katują diesle niemiłosiernie (tam są głównie diesle) i każda jazda wygląda niemal jak "na ćwiarę".
Nefar – masz rację z tym pukniętym autkiem – przynajmniej było normalnie jeżdżone i "ktoś miał pecha". Pytanie tylko jak potem będzie naprawione. Wiele rzeczy powypadkowych wychodzi po czasie (trzeszczące plastiki, drgania silnika, padające poduszki, świsty w czasie jazdy itp.).
Wolę dać więcej na początku niż spłacać na raty warsztatowi naprawczemu za dopracowywanie "dziwnych usterek".
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Bolek » 31 maja 2007, 10:44

W Belgii faktycznie – ludzie lubią diesle, różnica w cenie PB/ON dochodzi do 20%. Pogoda też jest sprzyjająca – w zasadzie brak zimy i to ich nauczyło. Jednak faktycznie – lubią sobie także samochodzik pokatować. Wyjzad z garażu, pedał w podłogę, włączenie się do ruchu – a raczej wbicie w korek, i żabka kilka kilometrów do pracy. Tak to przynajmniej jest w Brukseli. Z drugiej strony sporo ludzi ma jednak więcej niż jeden samochód – jakieś małe coś do poruszania się po mieście + pojazd "trasowo-weekendowy". Ja swoją 6 w ogóle nie jeżdzę po Bruxeli – stoi sobie w garażu, robi niemal wyłącznie trasy. I często tak to właśnie wygląda. Ponad to ważna jest świadomość użytkownika – przecież nie każdy wie, że jego samochód ma np. jakąś tam "turbinę", a jeśli już nawet – mało ich obchodzi to, co się kryję za tym słowem (znam tu takich). Po drugie – jak ktoś zakłada, że i tak zmieni samochód po 2-3 latach (a to jest swoją drogą niezły pomysł) to po cholerę się tym w ogóle przejmować – tak też często myślą.

Także zakup używki to z jednej strony loteria – a z drugiej zimna krew i odpowiednie podejście. Najpierw sprawdzić wszystko jak leci – bardzo wnikliwie (można np. przyjechać tu, umówić się u mazdowego dealera i prześwietlić dokładnie, co się tylko da). No i choćby nie wiem jak to dobrze wyglądało, i tak wymieniłbym wszystko, co wymienić należy (włączając oczywiście pasek).


Ta dyskusja troszkę sobie dryfuje zostawiając bolesny temat pękniętego paska nieco z tyłu. W tej kwestii zgadzam się z xANDym, że nie powinno dojść w tym silniku do jakiejś przeraźliwej destrukcji. Poczekajmy może na jakieś dalsze info od autora tematu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez Jaksa » 31 maja 2007, 20:12

Nefar napisał(a):Kurde. Twardziel!
Moze i tak ale nie widzę siebie w innej marce , myslałem o subaru ale ........nie ........zostaje przy marce .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Grzyby » 31 maja 2007, 21:26

Bolek napisał(a):Ta dyskusja troszkę sobie dryfuje

ehhhhh
Troszkę to za mało powiedziane.

Proszę tutaj nie robić śmietnika w temacie o pękniętym pasku (tak dla przypomnienia piszę)

Chcecie pogadać o M6 – zapraszam do tematu z opiniami.
Posty nie na temat zostaną przeniesione do tematu z opiniami (albo do kosza jak wyjdzie kiszka).

Każdy następny post nie na temat wyląduje w koszu!
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez piroman1 » 4 cze 2007, 15:17

akkilles napisał(a):
piroman1 napisał(a):
Taszi napisał(a):piroman 1, Czy pojechałeś do Niemiec sam, czy ktoś Ci przywiózł. Nie widać tych 180tkm na kierownicy, fotelach? Może udało by Ci się wstawić jakieś fotki ze zbliżeniami pokazującymi potomnym jak wygląda odpicowana 6 po 180. Jak się sprawdza prawdziwy przebieg?
Współczuję i będę z Tobą pił ale dopiero w sobote.



Sprowadzal mi ja czlowiek ktory zajmuje sie sprowadzaniem glownie mazd, on zostal sam oszukany bo ksiazka pojazdu jest oryginalna i pieczatki sa ok, tylko nie zgadza sie ilosc kilometrow wzgledem stanu faktycznego czyli ewidentnie szwindel pochodzi od niemca
Wizualnie furka w srodku wyglada na dosc idealna, fotele nie wygniecione nie jest powycierana kierownica ani drazek zmiany biegow a srodek pachnie nowoscia,
postaram sie wstawic fotki jak wroce do domu.
Przebieg sprawdzal mi czlowiek z ASO poprzez ostatnie wpisy serwisowe w komputerach serwisowych mazdy.



Czyli mam rozumiec ze w ksiazce jest wpis np przy 180 tys. a na liczniku 97 tys. Nie widziałes tego wczesniej? W takim wypadku mozesz zaskarzyc sprzedajacego do sadu

w ksiazce ostratni wpis jest przy 79kkm pod koniec zeszlego roku, data wyrejestrowania to luty, jakos trudno uwierzyc zeby ktos nia zrobil 100kkm w 3 miesiace , ostatnie dwa wpisy w ksiazce sa zrobione tym samym dlugopiesm i widac ze wypelniane byly w tym samym czasie.
przekret zostal zrobiony w niemczech bo sa oryginalne pieczatki
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2007, 08:38
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 kombi,2004, 121 PS,

Postprzez xANDy » 4 cze 2007, 15:36

Jakie wnioski z naprawy...?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez piroman1 » 4 cze 2007, 15:38

xANDy napisał(a):Jakie wnioski z naprawy...?


dzis odbieram... o 18

pojezdze, zobacze , napisze...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2007, 08:38
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 kombi,2004, 121 PS,

Postprzez xANDy » 4 cze 2007, 15:40

Dowiedz się CO wymienili (niech Ci dadzą części na pamiątkę) !!
I przy okazji możesz nieco wiedzy od nich wyciągnąć. W każdym razie nie daj się zbyć, że na fakturze wszystko jest ;P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez wojtekkk » 4 cze 2007, 18:47

ale jaja // ja dopiero co kupiłem moją mazde z niemiec.. musze tez dokładnie sie przyjrzec czy rzeczywiscie ma 117kks ... :>
pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2007, 08:28
Posty: 82
Skąd: Krobia/Wlkp
Auto: Mazda 6 GH 2,2 185PS

Postprzez piroman1 » 4 cze 2007, 18:51

wojtekkk napisał(a):ale jaja // ja dopiero co kupiłem moją mazde z niemiec.. musze tez dokładnie sie przyjrzec czy rzeczywiscie ma 117kks ... :>
pozdro


przyjrzyj, przyjrzyj dokladnie...
wlasciwie to 90 procent aut ma krecona szafe tak mowia....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2007, 08:38
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 kombi,2004, 121 PS,

Postprzez Jaksa » 4 cze 2007, 18:52

piroman1 napisał(a):pojezdze, zobacze , napisze...
Będzie dobrze :) Mnie tez bedzie czekac wymiana rozrządu po kupnie ( nie bede wnikał tylko wymienie wszystko , w srodę pierwsze spotkanie <lol> )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez piroman1 » 5 cze 2007, 22:43

odebralem JĄ dzisiaj z serwisu i smiga jak sie masz, mam nawet wrazenie ze jest cichsza...
Kocham JĄ znowu....

Yeah
dziekuje wszystkim za slowa otuhy i pifko przy moim zalamaniu... :P

pozdrix
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2007, 08:38
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 kombi,2004, 121 PS,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6