Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy
A tak na marginesie powiem że z mojego doświadczenia ( 20 letniego-sport i mechanika ) powiem że na 99% to jest wina oleju , jego jakości lub braku wymiany po określonym przebiegu , dodam że mam kolegę który nie wymieniał oleju chyba ze 50 tyś km i po rozebraniu silnika smok był w bardzo dobrym stanie tzn. nie odłożył się żaden szlam a jezdził na syntetyku ( merc 124 ) ale po wymianie na świeży mocno spadło mu cisnienie , auto miało ponad bańkę przebiegu – diesel
- Od: 16 sty 2008, 22:17
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 MZR-CD 143 DPF
No jest ..... w DiTD wymieniasz olej praktycznie co 10 tysiecy a nie co 20 czy nawet co 40 tysięcy ( jak to w polsce bywa) słyszałem tez ciekawy text od pewnego klienta .....pytam ....." co ile wymienia Pan olej w silniku" ? gosc odpowiada ....." Panie ! Ja tylko dolewam auto mam 1,5 roku , mechanik powiedział ze w japoncach nie wymienia sie oleju " w tym przypadku nie wiem czy płakac czy smiać sie .......lukaszp napisał(a):Przecież też jest smok
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):" Panie ! Ja tylko dolewam auto mam 1,5 roku , mechanik powiedział ze w japoncach nie wymienia sie oleju "
Uff, dobrze wiedzieć, przynajmniej na czymś oszczędzę, a nie jak głupi zmieniam jakiś olej
A co do silnika, to nieciekawie to wygląda(ło)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL
Jaksa napisał(a):" Panie ! Ja tylko dolewam auto mam 1,5 roku , mechanik powiedział ze w japoncach nie wymienia sie oleju "
Podobny text usłyszałem od właściciela Hondy Civic ( 2004 r.) – Nic tylko zapaść się pod ziemię, że takie ludki istnieją ...
Witam
Kupiłem M6 diesla 2.0 136 km , oczywiscie po kupnie wymiana oleju (tego bardzo pilnuje -najpóźniej co 10tys km). Przebieg autka 58tys km (obecnie 80tys)
Mzada zaczęła brać olej po drugiej wymianie oleju (oczywiście lałem 5w30 -syntetyk castrol edge), dolewłem ok 1l na 3-5tys km.
Znajomy mech. polecił mi zmiane na półsyntetyk (mobil 10w40) i problem ze znikającym olejem zniknął:),
Tak jak pisałe ktoś na forum rzeczywiście muszą za granicą lać półsynetytk bo po wlaniu lepszego oleju zaczyna go "brać".
Samochodzik chodzi jak mażenie ale chyba muszę się wziąść za miskę olejową żeby spać spokojnie. Dzięki za ten temat.
Pozdrawiam
ps. Jaksa będę za ok 1.5 mies w W-wie , jak sam tego nie zrobie może bym Ci podrzucił mazdeczkę?
Kupiłem M6 diesla 2.0 136 km , oczywiscie po kupnie wymiana oleju (tego bardzo pilnuje -najpóźniej co 10tys km). Przebieg autka 58tys km (obecnie 80tys)
Mzada zaczęła brać olej po drugiej wymianie oleju (oczywiście lałem 5w30 -syntetyk castrol edge), dolewłem ok 1l na 3-5tys km.
Znajomy mech. polecił mi zmiane na półsyntetyk (mobil 10w40) i problem ze znikającym olejem zniknął:),
Tak jak pisałe ktoś na forum rzeczywiście muszą za granicą lać półsynetytk bo po wlaniu lepszego oleju zaczyna go "brać".
Samochodzik chodzi jak mażenie ale chyba muszę się wziąść za miskę olejową żeby spać spokojnie. Dzięki za ten temat.
Pozdrawiam
ps. Jaksa będę za ok 1.5 mies w W-wie , jak sam tego nie zrobie może bym Ci podrzucił mazdeczkę?
- Od: 7 sty 2007, 22:49
- Posty: 66
- Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 136km => CX 5 SkyPassion 2.0 MT 160km => CX9 3.7 V6 277 :)
Mazda zaleca wlewanie specyficznego oleju, którego nie powinna "brać" – mobil super FE (albo mobil special FE), który jest półsyntetykiem. I wlewają go ponoć już w serwisie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Którym ?xANDy napisał(a):I wlewają go ponoć już w serwisie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Grzyby napisał(a):niektóre nowe auta mają wymianę co 30 tys.
Jeszcze inne nawet co 50 000km...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Przez 210kkm cztery wymiany
ciekawe co na to silnik
brii napisał(a):Nie wyobrażam sobie w dieslu wymiany oleju co miesiąc
Ja wymieniam co 8 do 10tkm.. (zawsze przed i po zimie) czyli co jakieś 8 miesięcy jakbym robił tyle km co Ty to chyba rzeczywiście byłoby zbyt czesto
Riki napisał(a):jakbym robił tyle km co Ty to chyba rzeczywiście byłoby zbyt czesto
Szczęśliwie ja tyle osobiście nie robię ale też mam pewien udział w tym przebiegu
No i jeszcze jedna sprawa na którą prawie nikt nie zwraca uwagi – rzadkie wymiany oleju to wielki + w sprawie ekologii
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Grzyby napisał:
niektóre nowe auta mają wymianę co 30 tys.
Jeszcze inne nawet co 50 000km...
pytanie jaką pochwalą się żywotnością za kilka latek.....
Najlepsze w tym wszystkim jest to, że w USA zdecydowana część nowych aut ma zalecaną wymianę oleju co 5 tys. mil – a to nawet nie jest 10kkm.
No i skądś się potem biorą te przebiegi u nich.
Inna bajka że za 5l bańkę oleju syntetycznego z filtrem do Dodge Caliber braciak płacił 10$
Czy dotyczy to takze Mazdy Premacy
- Od: 25 lut 2007, 22:14
- Posty: 179
- Skąd: Bialystok
- Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km
Marek podlaskie napisał(a):Mazdy Premacy
Premacy to inny silnik – DiTD a nie CR. W 2002-2005 roku równolegle montowano silniki DiTD do premacy i MZR-CD (CR) do M6. Szkoda, że premacki nie wyposażono w nowszą jednostkę...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Gdzieś czytałem, że zapchanie magistrali olejowej może nastąpic w samochodach w których pomimo zaleceń producenta nie jest używany pełen syntetyk, albo pierwotnie był używany ale ktoś zalał go mineralem albo półsyntetykiem. Pytanie do Jaksy: czy w tych zapchanych samochodach znana była historia serwisowa, a w szczególnosci jakim olejem były zalewane?
Oj szkoda bo wedlug mnie jest to zepsute ale sympatyczne auto
- Od: 25 lut 2007, 22:14
- Posty: 179
- Skąd: Bialystok
- Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km
Grzyby napisał(a):pytanie jaką pochwalą się żywotnością za kilka latek.....
Tego nie wiem, ale narazie ponad 200 000km i nie ma problemu
Grzyby napisał(a):Najlepsze w tym wszystkim jest to, że w USA zdecydowana część nowych aut ma zalecaną wymianę oleju co 5 tys. mil – a to nawet nie jest 10kkm.
No i skądś się potem biorą te przebiegi u nich.
Napewno ma to wpływ.
Wg. mnie najważniejsze to zmienić w nowym samochodzie olej po 1500km – 2000km pierwszych kilometrów
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6