Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez ru35 » 20 sty 2008, 22:58

A tak na marginesie powiem że z mojego doświadczenia ( 20 letniego-sport i mechanika ) powiem że na 99% to jest wina oleju , jego jakości lub braku wymiany po określonym przebiegu , dodam że mam kolegę który nie wymieniał oleju chyba ze 50 tyś km i po rozebraniu silnika smok był w bardzo dobrym stanie tzn. nie odłożył się żaden szlam a jezdził na syntetyku ( merc 124 ) ale po wymianie na świeży mocno spadło mu cisnienie , auto miało ponad bańkę przebiegu – diesel
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 22:17
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD 143 DPF

Postprzez lukaszp » 23 sty 2008, 18:34

Riki napisał(a):dobrze że DiTD nie ma z tym problemu

Dlaczego DITD nie ma z tym problemu??
Przecież też jest smok.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Riki » 23 sty 2008, 18:41

lukaszp nie było takiego przypadku w DiTD (przynajmniej ja o tym nie słyszałem) :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 23 sty 2008, 19:01

lukaszp napisał(a):Przecież też jest smok
No jest ..... w DiTD wymieniasz olej praktycznie co 10 tysiecy a nie co 20 czy nawet co 40 tysięcy ( jak to w polsce bywa) słyszałem tez ciekawy text od pewnego klienta .....pytam ....." co ile wymienia Pan olej w silniku" ? gosc odpowiada ....." Panie ! Ja tylko dolewam auto mam 1,5 roku , mechanik powiedział ze w japoncach nie wymienia sie oleju " hahaha w tym przypadku nie wiem czy płakac czy smiać sie .......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 23 sty 2008, 19:09

Jaksa napisał(a):w DiTD wymieniasz olej praktycznie co 10 tysiecy


Na pewno nie w każdym ;)

Jaksa napisał(a):mechanik powiedział ze w japoncach nie wymienia sie oleju


<lol> dobre..
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez qbass » 25 sty 2008, 01:13

Jaksa napisał(a):" Panie ! Ja tylko dolewam auto mam 1,5 roku , mechanik powiedział ze w japoncach nie wymienia sie oleju "

Uff, dobrze wiedzieć, przynajmniej na czymś oszczędzę, a nie jak głupi zmieniam jakiś olej hahaha

A co do silnika, to nieciekawie to wygląda(ło) :|
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Mundek » 8 lut 2008, 11:00

Jaksa napisał(a):" Panie ! Ja tylko dolewam auto mam 1,5 roku , mechanik powiedział ze w japoncach nie wymienia sie oleju "


Podobny text usłyszałem od właściciela Hondy Civic ( 2004 r.) – Nic tylko zapaść się pod ziemię, że takie ludki istnieją ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez Humerus » 11 lut 2008, 21:42

Witam
Kupiłem M6 diesla 2.0 136 km , oczywiscie po kupnie wymiana oleju (tego bardzo pilnuje :) -najpóźniej co 10tys km). Przebieg autka 58tys km (obecnie 80tys)
Mzada zaczęła brać olej po drugiej wymianie oleju (oczywiście lałem 5w30 -syntetyk castrol edge), dolewłem ok 1l na 3-5tys km.
Znajomy mech. polecił mi zmiane na półsyntetyk (mobil 10w40) i problem ze znikającym olejem zniknął:),
Tak jak pisałe ktoś na forum rzeczywiście muszą za granicą lać półsynetytk bo po wlaniu lepszego oleju zaczyna go "brać".
Samochodzik chodzi jak mażenie ale chyba muszę się wziąść za miskę olejową żeby spać spokojnie. Dzięki za ten temat.
Pozdrawiam
ps. Jaksa będę za ok 1.5 mies w W-wie , jak sam tego nie zrobie może bym Ci podrzucił mazdeczkę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2007, 22:49
Posty: 66
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 136km => CX 5 SkyPassion 2.0 MT 160km => CX9 3.7 V6 277 :)

Postprzez xANDy » 11 lut 2008, 22:42

Mazda zaleca wlewanie specyficznego oleju, którego nie powinna "brać" – mobil super FE (albo mobil special FE), który jest półsyntetykiem. I wlewają go ponoć już w serwisie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 11 lut 2008, 23:58

xANDy napisał(a):I wlewają go ponoć już w serwisie
Którym ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 12 lut 2008, 00:02

Jaksa napisał(a):xANDy napisał:
I wlewają go ponoć już w serwisie
Którym ?


Myślę że Andy miał tu na myśli.... fabrykę :) (ale tylko sie domyślam..)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez brii » 12 lut 2008, 00:15

Grzyby napisał(a):niektóre nowe auta mają wymianę co 30 tys.

Jeszcze inne nawet co 50 000km...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Riki » 12 lut 2008, 00:26

brii napisał(a):Przez 210kkm cztery wymiany


ciekawe co na to silnik :P


brii napisał(a):Nie wyobrażam sobie w dieslu wymiany oleju co miesiąc


Ja wymieniam co 8 do 10tkm.. (zawsze przed i po zimie) czyli co jakieś 8 miesięcy ;) jakbym robił tyle km co Ty to chyba rzeczywiście byłoby zbyt czesto <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez brii » 12 lut 2008, 00:29

Riki napisał(a):jakbym robił tyle km co Ty to chyba rzeczywiście byłoby zbyt czesto

Szczęśliwie ja tyle osobiście nie robię ale też mam pewien udział w tym przebiegu ;)
No i jeszcze jedna sprawa na którą prawie nikt nie zwraca uwagi – rzadkie wymiany oleju to wielki + w sprawie ekologii :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzyby » 15 lut 2008, 11:34

brii napisał(a):Grzyby napisał:
niektóre nowe auta mają wymianę co 30 tys.

Jeszcze inne nawet co 50 000km...

pytanie jaką pochwalą się żywotnością za kilka latek.....

Najlepsze w tym wszystkim jest to, że w USA zdecydowana część nowych aut ma zalecaną wymianę oleju co 5 tys. mil – a to nawet nie jest 10kkm.
No i skądś się potem biorą te przebiegi u nich.
Inna bajka że za 5l bańkę oleju syntetycznego z filtrem do Dodge Caliber braciak płacił 10$
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Marek podlaskie » 15 lut 2008, 22:39

Czy dotyczy to takze Mazdy Premacy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2007, 22:14
Posty: 179
Skąd: Bialystok
Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km

Postprzez xANDy » 15 lut 2008, 23:58

Marek podlaskie napisał(a):Mazdy Premacy

Premacy to inny silnik – DiTD a nie CR. W 2002-2005 roku równolegle montowano silniki DiTD do premacy i MZR-CD (CR) do M6. Szkoda, że premacki nie wyposażono w nowszą jednostkę...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Pawnik » 18 lut 2008, 11:57

Gdzieś czytałem, że zapchanie magistrali olejowej może nastąpic w samochodach w których pomimo zaleceń producenta nie jest używany pełen syntetyk, albo pierwotnie był używany ale ktoś zalał go mineralem albo półsyntetykiem. Pytanie do Jaksy: czy w tych zapchanych samochodach znana była historia serwisowa, a w szczególnosci jakim olejem były zalewane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Marek podlaskie » 18 lut 2008, 12:01

Oj szkoda bo wedlug mnie jest to zepsute ale sympatyczne auto :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2007, 22:14
Posty: 179
Skąd: Bialystok
Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km

Postprzez brii » 18 lut 2008, 12:29

Grzyby napisał(a):pytanie jaką pochwalą się żywotnością za kilka latek.....

Tego nie wiem, ale narazie ponad 200 000km i nie ma problemu :)

Grzyby napisał(a):Najlepsze w tym wszystkim jest to, że w USA zdecydowana część nowych aut ma zalecaną wymianę oleju co 5 tys. mil – a to nawet nie jest 10kkm.
No i skądś się potem biorą te przebiegi u nich.

Napewno ma to wpływ.
Wg. mnie najważniejsze to zmienić w nowym samochodzie olej po 1500km – 2000km pierwszych kilometrów :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6