M6 – nieszczelność ukladu paliwowego/ błąd P0093(diesel)
1, 2
sprobuje... chodz cudow sie po takich preparatach nigdy nie spodziewam ale chyba nie zaszkodzi
heh... troche niebezpieczne podejscie bo czesto temu amenowi mozna taniej uniknac... ale rzeczywiscie nerwow troche zjada... po zabawie z wtryskami jesli to nie bedzie to to chyba tez sobie dam spokoj
tak notabene to chyba juz urok tych silnikow... wujaszek kupil nowke Galaxy z dieslem tdci i teraz jak slyszalem jak jego silnik pracuje to tez niezle metalicznie wali. a auto ma ze 4-5 miesiecy! polska gnojuwka po prostu rzadzi
EDIT(23.05)
tak informacyjnie... okazalo sie ze moj problem tkwil we wtryskiwaczach
wymienilem 3 wtryski (niestety czwarty sie zapiekl i nie chcial sie normalnie wyjac – stwierdzilismy ze nei bedziemy rozbierac zbyt silnika zeby go wydostac i wymienilismy tylko 3) i silnik chodzi jak igielka... ciszej i drgania ustaly...
niby komputer pokazuje jeszcze korekcje na wtryskach 2 i 3 rzedu 0.2 – 0.5 ale poprawa jest znaczna.
choc ostatnio wydaje mi sie ze robi sie znow coraz glosniej ale mam nadzieje ze to tylko przyzwyczajenei sie do dobrego bo takiego metalicznego stuku jak kiedys nei ma na pewno.
a co do STP – jak wlalem jeszcze na starych wtryskach to kultura pracy sie nei poprawila i glosnosc... ale zaczelo mniej palic! srednie z 8.5 wrocilo na 7.3 a na dwojce przy puszczonym sprzegle i gazie jak kiedys chwilowe pokazywalo kolo 8 to teraz srednio kolo 5! Wiec w czyms to stp pomoglo
pozdrawiam
heh... troche niebezpieczne podejscie bo czesto temu amenowi mozna taniej uniknac... ale rzeczywiscie nerwow troche zjada... po zabawie z wtryskami jesli to nie bedzie to to chyba tez sobie dam spokoj
tak notabene to chyba juz urok tych silnikow... wujaszek kupil nowke Galaxy z dieslem tdci i teraz jak slyszalem jak jego silnik pracuje to tez niezle metalicznie wali. a auto ma ze 4-5 miesiecy! polska gnojuwka po prostu rzadzi
EDIT(23.05)
tak informacyjnie... okazalo sie ze moj problem tkwil we wtryskiwaczach
wymienilem 3 wtryski (niestety czwarty sie zapiekl i nie chcial sie normalnie wyjac – stwierdzilismy ze nei bedziemy rozbierac zbyt silnika zeby go wydostac i wymienilismy tylko 3) i silnik chodzi jak igielka... ciszej i drgania ustaly...
niby komputer pokazuje jeszcze korekcje na wtryskach 2 i 3 rzedu 0.2 – 0.5 ale poprawa jest znaczna.
choc ostatnio wydaje mi sie ze robi sie znow coraz glosniej ale mam nadzieje ze to tylko przyzwyczajenei sie do dobrego bo takiego metalicznego stuku jak kiedys nei ma na pewno.
a co do STP – jak wlalem jeszcze na starych wtryskach to kultura pracy sie nei poprawila i glosnosc... ale zaczelo mniej palic! srednie z 8.5 wrocilo na 7.3 a na dwojce przy puszczonym sprzegle i gazie jak kiedys chwilowe pokazywalo kolo 8 to teraz srednio kolo 5! Wiec w czyms to stp pomoglo
pozdrawiam
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
Witam
odkopię stary temat gdyż wykrywa mi ten sam błąd ale mam inne objawy...
Wszystko zaczęło się od tego jak w Świnoujściu na stacji shella zatankowałem paliwo V-power diesel by dojechać do domu (Śląsk). Po paru set kilometrach auto tak jakby się zadławiło, pojawił się check, zaczął jakoś dziwnie głośno chodzić silnik i więcej niż 1900 obrotów nie chciał pokazać. Na chwile stanąłem wyłączyłem auto zapaliłem ponownie i działało normalnie. Ale zauważyłem że musiałem mocniej wchodzić na obroty podczas ruszania bo znowu wyskakiwał ten błąd, na małym gazie od razu go wywalało( najlepiej ponad 2tys). Myślałem że to filtr paliwa, wymieniłem ale nie pomogło znowu to samo się dzieje. Ostatnio naawet jak stoję w miejscu i auto chodzi na wolnych obrotach to się to dzieje...
Czytałem że to może być ten zawór SVC, lub wtryski jak myślicie?
Z góry dziękuje za odpowiedzi:)
Edit:
I do tego zaczął kopcić czarnym dymem przy dodawaniu gazu
odkopię stary temat gdyż wykrywa mi ten sam błąd ale mam inne objawy...
Wszystko zaczęło się od tego jak w Świnoujściu na stacji shella zatankowałem paliwo V-power diesel by dojechać do domu (Śląsk). Po paru set kilometrach auto tak jakby się zadławiło, pojawił się check, zaczął jakoś dziwnie głośno chodzić silnik i więcej niż 1900 obrotów nie chciał pokazać. Na chwile stanąłem wyłączyłem auto zapaliłem ponownie i działało normalnie. Ale zauważyłem że musiałem mocniej wchodzić na obroty podczas ruszania bo znowu wyskakiwał ten błąd, na małym gazie od razu go wywalało( najlepiej ponad 2tys). Myślałem że to filtr paliwa, wymieniłem ale nie pomogło znowu to samo się dzieje. Ostatnio naawet jak stoję w miejscu i auto chodzi na wolnych obrotach to się to dzieje...
Czytałem że to może być ten zawór SVC, lub wtryski jak myślicie?
Z góry dziękuje za odpowiedzi:)
Edit:
I do tego zaczął kopcić czarnym dymem przy dodawaniu gazu
-
dawiddo
Witam!
Mam mega problem z którym już nie daję sobie rady, ani ja ani mechanicy. Otórz problem polega na tym że autko chodzi idealnie do momentu włączenia klimy(klimatronic) po paru minutach auto gaśnie i zaświeca się check, trzeba wyłączyć zapłon, odczekać około 30sek i odpala bez problemu check znika.I jest ok do momentu włączenia klimy, na kompie wyskakuje tylko jeden błąd P0093 ( nieszczelność w układzie paliwowym czy coś w tym stylu ) Wymieniłum już pompe paliwa , zawór SCV , listwę wraz z czujnikiem wysokiego ciśnienia, a dziś sprężarkę klimy, Efekt taki sam nic nie dało, dodam jeszcze że instalacja elektryczna jest przekopana od klimy do kompa. Nikt nie wie co jej dolega? Może ktoś z was miał podobny problem?
Mam mega problem z którym już nie daję sobie rady, ani ja ani mechanicy. Otórz problem polega na tym że autko chodzi idealnie do momentu włączenia klimy(klimatronic) po paru minutach auto gaśnie i zaświeca się check, trzeba wyłączyć zapłon, odczekać około 30sek i odpala bez problemu check znika.I jest ok do momentu włączenia klimy, na kompie wyskakuje tylko jeden błąd P0093 ( nieszczelność w układzie paliwowym czy coś w tym stylu ) Wymieniłum już pompe paliwa , zawór SCV , listwę wraz z czujnikiem wysokiego ciśnienia, a dziś sprężarkę klimy, Efekt taki sam nic nie dało, dodam jeszcze że instalacja elektryczna jest przekopana od klimy do kompa. Nikt nie wie co jej dolega? Może ktoś z was miał podobny problem?
- Od: 26 wrz 2012, 20:53
- Posty: 16
- Auto: Mazda 6 Sport kombi 2.0 TDi 121km 2002 rok.
Szukałem kolego ten post też widziałem,ale to nie jest to. U mnie wtryski też zostały wymienione, filtr paliwa także lałem do czyszczenia wtrysków i nic , po prostu auto nadaje się chyba tylko na żyletki choć i tak by zardzewiały Może macie jakiś pomysł co do mojej awarii bo ja już wymiękam.
- Od: 26 wrz 2012, 20:53
- Posty: 16
- Auto: Mazda 6 Sport kombi 2.0 TDi 121km 2002 rok.
Witam,
Niestety i u mnie wystąpił błąd P0093. Pokrótce postaram się opisać cała historię problemu.
W pewnym momencie Mazdą zaczęło strasznie trząść na zimnym silniku. Do tego pojawiała się chmura dymu. Diagnoza – wtryski do wymiany. Z racji kosztów nowych części zdecydowałem się na "używki". Po ich wymianie pojawił się problem Check Engine (błąd P0093). W trakcie jazdy z podłączonym komputerem 3 wtryski wysyłają wartość korekty równą 0, a jeden 0.125. Błąd ten wyskakuję na zimnym silniku, a następnego dnia znika. Poprzedzony jest chwilowym dużym skokiem ciśnienia. Takie informację uzyskałem od mechanika. Czy ktoś ma pomysł co może powodować wyskakiwanie tego błędu ?
Pozdrawiam
Niestety i u mnie wystąpił błąd P0093. Pokrótce postaram się opisać cała historię problemu.
W pewnym momencie Mazdą zaczęło strasznie trząść na zimnym silniku. Do tego pojawiała się chmura dymu. Diagnoza – wtryski do wymiany. Z racji kosztów nowych części zdecydowałem się na "używki". Po ich wymianie pojawił się problem Check Engine (błąd P0093). W trakcie jazdy z podłączonym komputerem 3 wtryski wysyłają wartość korekty równą 0, a jeden 0.125. Błąd ten wyskakuję na zimnym silniku, a następnego dnia znika. Poprzedzony jest chwilowym dużym skokiem ciśnienia. Takie informację uzyskałem od mechanika. Czy ktoś ma pomysł co może powodować wyskakiwanie tego błędu ?
Pozdrawiam
- Od: 25 wrz 2014, 10:57
- Posty: 9
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 MZR-CD RF5C 121KM 2005
w temacie wtrysków i wyskakującego błedu zadzwon pod numer 513035933. Pytaj o Marka- na pewno coś doradzi. Od lat zajmuje sie naprawa wtrysków.
-
Mihas
Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 25 wrz 2014, 10:57
- Posty: 9
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 MZR-CD RF5C 121KM 2005
Po wykonaniu testu przelewowego okazało się, że 1 i 2 wtrysk leje niemiłosiernie. Słoiki po dżemie zapełniły w kilka minut. W tym samym czasie wtryski z 3 i 4 miejsca ledwo co zakryły dno. Czy jest możliwe, że wtryski które teoretycznie pokazują idealną korekcje na podłączonym kompie tak lały? "Mechanikowi" przestałem wierzyć, po tym jak poinformował mnie, że kalibracje w takiej Maździe jak moja wykonuję się w silnikach powyżej 2,5 litrowych ! Czy w przypadku tak lejących wtrysków udawać się na kalibracje do ASO ? Brak kalibracji może mieć, aż taki wpływ na przelewy ? Z góry dzięki za odpowiedź.
- Od: 25 wrz 2014, 10:57
- Posty: 9
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 MZR-CD RF5C 121KM 2005
Zwracam się z takim problemem. Mazda 6 2.0 diesel 2003
przechodzi w tryb awaryjny, dzieję się to zawsze podczas spadku obrotów czyli przy zatrzymanywaniu na światłach czy hamowaniu. Poniżej zamieszczam zdj z forscana. Blad P0093. Ktoś ma jakiś pomysł co to może być ?
przechodzi w tryb awaryjny, dzieję się to zawsze podczas spadku obrotów czyli przy zatrzymanywaniu na światłach czy hamowaniu. Poniżej zamieszczam zdj z forscana. Blad P0093. Ktoś ma jakiś pomysł co to może być ?
- Od: 13 kwi 2013, 16:37
- Posty: 5
- Auto: M 6 2.0 CiTD 2003 136 KM
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
zapoznaj się z wcześniejszymi wpisami – odpowiedzi już padły...
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
zapoznaj się z wcześniejszymi wpisami – odpowiedzi już padły...
Witam,
Moja sytuacja wygląda następująco.
Mazda potrafi sobie zgasnąć podczas jazdy. Z moich obserwacji wynika, że dzieje się to na niskich biegach (1,2,3) po przekroczeniu ok 2000obr/min. Poniżej 2000obr nie gaśnie. Na wysokich biegach (4,5) jest ok w całym zakresie obrotów.
Ostatnio regenerowałem koło 2M oraz wymieniony został katalizator. Zawór SCV mam wymieniony na ten "dobry". Robiłem diagnostykę wszystkich wtryskiwaczy i jeden ewidentnie uszkodzony został wymieniony ale to nie rozwiązało problemu. Reszta jest w granicach normy.
Na kompie wychodzi błąd P0093.
Moc auta w normie.
Jak nie gaśnie, to przyspiesza dobrze.
Nie kopci jakoś nadmiernie.
Ktoś ma pomysł co to może być?
Czy szukać problemu w instalacji doprowadzania powietrza?
Moja sytuacja wygląda następująco.
Mazda potrafi sobie zgasnąć podczas jazdy. Z moich obserwacji wynika, że dzieje się to na niskich biegach (1,2,3) po przekroczeniu ok 2000obr/min. Poniżej 2000obr nie gaśnie. Na wysokich biegach (4,5) jest ok w całym zakresie obrotów.
Ostatnio regenerowałem koło 2M oraz wymieniony został katalizator. Zawór SCV mam wymieniony na ten "dobry". Robiłem diagnostykę wszystkich wtryskiwaczy i jeden ewidentnie uszkodzony został wymieniony ale to nie rozwiązało problemu. Reszta jest w granicach normy.
Na kompie wychodzi błąd P0093.
Moc auta w normie.
Jak nie gaśnie, to przyspiesza dobrze.
Nie kopci jakoś nadmiernie.
Ktoś ma pomysł co to może być?
Czy szukać problemu w instalacji doprowadzania powietrza?
-
Grizzli
Nikt nie ma pomyslow?
Dodam ze obroty na biegu jalowym nie faluja, silnik chodzi raczej normalnie. Czy to moze byc wina wymienionego katalizatora?
Pozdro
Grizzli
Dodam ze obroty na biegu jalowym nie faluja, silnik chodzi raczej normalnie. Czy to moze byc wina wymienionego katalizatora?
Pozdro
Grizzli
-
Grizzli
Winowajaca byla listwa paliwowa. Wymieniliem listwe i komplet przewodow paliwowych dochodzacych do niej.
-
Grizzli
Witam i mnie dopadł ten problem. kod błędu P0093FF . Z niewiadomych przyczyn silnik potrafił zgasnąć a po chwili mogłem go uruchomić i przejechać nawet 1000 km a raz na odcinku 20 km potrafił zgasnąć 6x . wymieniony na nowy denso zawór SCV ,podmienione wtryski 4szt wraz z listwą ,poprawione kable masowe w komorze silnika i nic efekt ten sam. Strach tym autem jechać a w szczególności wyprzedzić. otóż któregoś dnia jadąc poczułem zapach ropy ,okazało się wysunięte wężyki przelewowe z wtrysków, po zamontowaniu po chwili znów wysunięte węże przelewowe , DLACZEGO .Winowajcą był zatkany przewód powrotny w zbiorniku w odstojniku jest taki mały biały na dole dławik i był zatkany . Winą obarczam wężyki przelewowe które sypały się od środka co zostały wymienione na nowe wraz wyczyszczone sitko i cały odstojnik umyty przedmuchany . Temat rozwiązany .PS pozdrowienia dla Jarka JAKSY..
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6