Gaśnie podczas jazdy.

Postprzez Yapa » 7 wrz 2008, 23:09

diodaq napisał(a):Czy zawor z wersji poliftowej bedzie pasowal? Bo chyba jest on troche krotszy od wersji z przed FL

Znowu sam sobie odpowiedziałeś :)

diodaq napisał(a):Czy po wymianie trzeba jeszcze dodatkowo cos ustawic,regulowac czy wystarczy zalozyc podlaczyc i juz chula?

Nie trzeba
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez JeyKey » 3 lis 2008, 01:21

Witam;
nie wiem na ile ta informacja przysłuży się diodaq`owi ale może inni forumowiczę będą mieli podobne jak diodaq i ja problemy ... bo moje były takie same jak diodaqa.
Przyczyna problemów była jakość zatankowanego paliwa (na jednej ze stacji Bliska-unikać!!!). Poradziłem sobie w ten sposób, że wyjeżdziłem paliwo gdzie jakości broni Orzeł, pojechałem na firmową stację, zalałem do pełna porządnego paliwa (ON), dolałem płyn czyszczący do diesli i już w połowie baku widać było wyrażną poprawę – płyn ruszył chyba cały syf jaki się wkradł wraz z palwem z "bliskiej" stacji. A jak wymieniłem jeszcze filtr paliwa to już wogóle było cacy – ale przez moment był dramat, trfiłem w forum na ten wątek i gotów byłem wymieniać zawór SCV. Na szczęście narazie to nie była ta usterka.
Początkujący
 
Od: 3 lis 2008, 00:50
Posty: 5
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 Kombi

Postprzez Enduro » 4 lis 2008, 21:20

JeyKey napisał(a): i gotów byłem wymieniać zawór SCV.

ten znany "ZAWOR SCV"
ale warto takowy miec, bo on lubi byc niesprawny,
i wtedy motor gasnie od czasu do czasu. bez przyczyny?
a najczesciej na srodku skrzyzowania,
np. z tesciami na tylnej kanapie, podczas ulewnego deszczu,
w drodze na rodzinna impreze..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez aphelium » 6 lis 2008, 22:40

Moge kupic zawór SCV z 2004 za dobrą kaske o numerach 05d-......
Co to za numery i czy warto w to wejsc?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Postprzez aphelium » 6 lis 2008, 23:48

Sprostowanie-Ok juz wszystko wiem <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Postprzez marunio77 » 17 lut 2009, 16:33

no ja mam podobny problem z madzia – zdycha na wolnych obrotach – czasem od razu po zdjeciu nogi z gazu, a czasem jeszcze sie ze mna drazni, ze niby juz chodzi i nagle bum – niezyje. Poza tym w czasie jazdy ze stala predkoscia jest ok, ale przy probie mocniejszego przyspieszania ( wyprzedzanie np) zaczyna sie dusic i czkac ( co jest naprawde bardzo irytujace!!!) Wymienilem filtr paliwa, bo wg wielu osob, to jest najczestsza przyczyna takich objawow. Poprawa jest, bo madzia da sie teraz odpalic, ale nie tak od razu i bez pomocy pedalu gazu sie nie obywa. Nadmienie tez, ze po odpaleniu silnik nierowno pracuje ( tak jakby jeden cylinder nie popalal czasami) i sie telepie. Prosze o ewentualne wskazowki. Aha – jeszcze jedno – zadne lampki na desce sie nie zapalaja, ze jest cos niby nie tak. Z gory dziekuje
mazda jednak da sie lubic (jesli bardzo tego chcesz:))
Początkujący
 
Od: 7 sty 2009, 11:39
Posty: 18
Skąd: BISHOPS STORTFORD
Auto: mazda6 diesel 136KM hatchback

Postprzez Mish » 17 lut 2009, 16:55

marunio77, a jakby wtryski przeczyścić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez Enduro » 17 lut 2009, 17:31

Mish napisał(a): a jakby wtryski przeczyścić?

możesz je wykręcić
i normalnie koncowki szczotką drucianą obdrapać
i wyskrobać brund/nalot/nagar!
ale potem koniecznie
nowe podkładki pod wtryski trzeba dać,
i to bezwzględnie!!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez marunio77 » 17 lut 2009, 18:00

to taki zart z ta szczotka rozumiem, tak??
mazda jednak da sie lubic (jesli bardzo tego chcesz:))
Początkujący
 
Od: 7 sty 2009, 11:39
Posty: 18
Skąd: BISHOPS STORTFORD
Auto: mazda6 diesel 136KM hatchback

Postprzez Mish » 17 lut 2009, 18:31

miałem na myśli jakiś preparat do czyszczenia wtrysków, np. osławione FORTE... chociaż jak czytałem wpis Enduro, to wpadła mi do głowy jeszcze nić dentystyczna :P <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez Enduro » 18 lut 2009, 00:13

marunio77 napisał(a):to taki zart z ta szczotka rozumiem, tak??

nie, powaga,
wiem co pisze!!!
wtryski są zrobione z b. twardego matriału,
bo tam panują ciśnienia ok. 100ATM i wyżej!
i drpanie po nich szczotką drucianą w celu oczyszczenia,
nie pogorszy ich sprawnosci, absolutnie!!!
ale jak masz obawy, to mozesz flanelką je przecierać...
ale to potrwa, aby je wyczyścić...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez marunio77 » 18 lut 2009, 02:22

no ja raczej teoretyk jestem, niz praktyk – brak czasu, ale wydawalo mi sie zawsze, ze wtryski sa raczej bardzo precyzyjnym ustrojstwem i mechaniczne jezdzenie po nich czymkolwiek troche mnie szokuje. Sprobuje czegos nalac do paliwa najpierw, ale troche mnie to nie przekonuje. Nalewam raz na jakis czas butelke takiego "uzdatniacza" na zbiornik, no ale przeciez nie moze byc tak, zeby to musiec wlewac do kazdego tankowania, bo to by znaczylo, ze diesel mazdy to jakis silnik specjalnej troski jest, a przeciez to japonczyk!! Piszecie tu panowie o zaworze SCV – objawy takie jak u mnie (mniej wiecej) i ze autodiagnostyka samochodu nie wychwytuje tego bledu i nie zapala sie np check engine. Mnie ciekawi jeszcze jedna kwestia: jakie jeszcze usterki w systemie doprowadzania paliwa do silnika nie sa wykrywane przez wewnetrzny komputer? Rano mam umowiony serwis na podlaczenie pod kompa, ale jak samochod nie wie, ze jest cos z nim nie tak, to komp tego nie pokaze i to wiem na pewno, wiec po co mam tam wogole jechac i placic?!? U mnie – jak juz powiedzialem – nie zapalaja sie zadne lampki – wg madzi wszystko z nia ok, tyle, ze to nieprawda:( To moj pierwszy w zyciu japonczyk i pierwszy w zyciu diesel, wiec bardzo ciekawy jestem, co jest grane.
mazda jednak da sie lubic (jesli bardzo tego chcesz:))
Początkujący
 
Od: 7 sty 2009, 11:39
Posty: 18
Skąd: BISHOPS STORTFORD
Auto: mazda6 diesel 136KM hatchback

Postprzez Enduro » 18 lut 2009, 10:15

marunio77 napisał(a):ale wydawalo mi sie zawsze, ze wtryski sa raczej bardzo precyzyjnym ustrojstwem i mechaniczne jezdzenie po nich czymkolwiek troche mnie szokuje. Sprobuje czegos nalac do paliwa najpierw,

wtrysk jest delikatny ale w srodku!!!
na zewnątrz ma budowe pancerną,
bo taką musi mieć ze wyględu na ciśnienia i temp..
wykręć, to zobaczysz..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez KaszaMM » 25 lut 2010, 14:26

Witam, może opiszę jakie ja miałem objawy przy uszkodzonym zaworze SCV. Na zimnym silniku przy uruchomieniu samochód pracował około 2 minut( czasami mniej lub więcej, ogólnie do rozgrzania silnika) i nagle gasł. Po ponownym odpaleniu auta, dodałem gazu i chcjałem utrzymać obroty bez dodawania gazu na 2000-3000 obr/min lecz spadały samoczynnie i bez ponownego wciśnięcia gazu nie byłem wstanie ich utrzymać na rzadanym poziomie.Po wymianie SCV obroty mogę utrzymać bez problemu na zimnym silniku.
KaszaMM
 

Postprzez daniel2505 » 3 mar 2010, 18:43

Enduro napisał(a):
JeyKey napisał(a): i gotów byłem wymieniać zawór SCV.

ten znany "ZAWOR SCV"
ale warto takowy miec, bo on lubi byc niesprawny,
i wtedy motor gasnie od czasu do czasu. bez przyczyny?
a najczesciej na srodku skrzyzowania,
np. z tesciami na tylnej kanapie, podczas ulewnego deszczu,
w drodze na rodzinna impreze..
E.


No właśnie dopadły mnie problemy z moją Mazdą. To że silnik potrafi paść w najmniej oczekiwanym momencie to fakt. Wczoraj jadąc ok 150-160km/h wyprzedzałem Tira, będąc w połowie silnik zgasł i dzięki Bogu nikt za mną nie jechał bo mogłem schować się z powrotem. Zjechałem na pobocze i silnik odpalił bez problemu. Myślałem że może to taki incydent ale niestety dzisiaj sytuacja się powtórzyła. Problem występuje w następujących okolicznościach ze stałą prędkością wciskam gaz do podłogi i wtedy silnik po przekroczeniu ok 3000 obr gaśnie. Dzieje si to niezależnie od prędkości i biegu na którym się jedzie. Co może być przyczyną? Czy również nieszczęsny SCV. Jeśli tak to może dacie mi namiar na miejsce gdzie można taki zawór kupić w rozsądnej cenie. Pomóżcie towarzysze bo samochód jest mi ostatnio potrzebny jak powietrze a tu odmawia posłuszeństwa <glupek2>
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez Enduro » 17 mar 2010, 19:51

zmniejsz troche moc na Power/Boxie, bo PCm może nieakceptować zbyt wysokiego przyrostu mocy
szczelni przy wysokich predkościach, gdzie motor wtedy dostaje najwięcej paliwa...
no i popróbuj w celach testowych troche delikatnie wciskąć pedał gazu do dechy...
a SCV jest raczej okaY!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Padre1982 » 6 paź 2010, 00:35

Dobra Panowie u mnie trochę inaczej – ktoś mi tu na forum podpowiada, że może padł mi zawór SCV, ale widzę, że mam zupełnie inne objawy. U mnie jak silnik się rozgrzeje – powiedzmy 15 minut w ciężkim ruchu miejskim – jak tylko stanę na światłach obroty skaczą na około 1200-1250, silnik kręci z 15-20 sekund i opada do normy. I tak może być kilka razy w korku (zanim dojadę do pracy, czyli w ciągu 30-45 minut zwykle tak z 5-6 razy, może więcej). Obroty opadają też od razu gdy musnę pedał gazu i nie skaczą, jeśli delikatnie go wciskam na światłach, tak by zamiast powiedzmy 900 silnik miał 950 obr/min. HELP :|
Reanimacji ciąg dalszy – następna będzie benzynówka :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2010, 14:18
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 Wagon Top Sport 2.0 MZR-CD 136 KM, rocznik 2004

Postprzez Padre1982 » 6 paź 2010, 00:48

c.d.: Jeszcze trochę poczytałem i widzę, ze muszę szerzej sprawę przedstawić: jakieś 2 miechy temu pewnie, wracając z wakacji miałem przykrą przypadłość w postaci dławienia się auta na światłach (kilka razy, raz sobie nawet zgasł) i braku mocy przy przyspieszaniu w pewnym momencie (to też raz). Do tej pory (na dzień dzisiejszy) wygląda na SCV. Jako, że mój rozwój mechaniczny zatrzymał się na poziomie Fiata 126 P pojechałem do ASO, tam mi wykasowali błąd z EGR i powiedzieli, ze padają wtryski. O zaworze nie wspomnieli. Diesel System potwierdził i w ten sposób zarejestrowałem się tu. Używki już w aucie i ogólnie nic nie działa tak jak trzeba :( Objawy jak u góry. Może być ten SCV? P.S. Czy jak pada SCV może być problem z konfiguracją wtrysków?
Reanimacji ciąg dalszy – następna będzie benzynówka :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2010, 14:18
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 Wagon Top Sport 2.0 MZR-CD 136 KM, rocznik 2004

Postprzez Enduro » 6 paź 2010, 09:50

Padre1982 napisał(a):.... P.S. Czy jak pada SCV może być problem z konfiguracją wtrysków?

jesli po przemontowaniu wtryskow, wykonales kalibracje i zostala ona zakonczona pomyslnie, to wtryski mozna wykluczyc jako przyczyne tych dolegliwosci...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Padre1982 » 6 paź 2010, 10:24

Wtryski nie dadzą się skalibrować. Właśnie dlatego pytam się, czy przyczyną tego może być zawór SCV? Żle podaje paliwo, wtryski nie dostają żądanej dawki? Nie wiem – strzelam :|
Reanimacji ciąg dalszy – następna będzie benzynówka :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2010, 14:18
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 Wagon Top Sport 2.0 MZR-CD 136 KM, rocznik 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6