przez marunio77 » 18 lut 2009, 02:22
no ja raczej teoretyk jestem, niz praktyk – brak czasu, ale wydawalo mi sie zawsze, ze wtryski sa raczej bardzo precyzyjnym ustrojstwem i mechaniczne jezdzenie po nich czymkolwiek troche mnie szokuje. Sprobuje czegos nalac do paliwa najpierw, ale troche mnie to nie przekonuje. Nalewam raz na jakis czas butelke takiego "uzdatniacza" na zbiornik, no ale przeciez nie moze byc tak, zeby to musiec wlewac do kazdego tankowania, bo to by znaczylo, ze diesel mazdy to jakis silnik specjalnej troski jest, a przeciez to japonczyk!! Piszecie tu panowie o zaworze SCV – objawy takie jak u mnie (mniej wiecej) i ze autodiagnostyka samochodu nie wychwytuje tego bledu i nie zapala sie np check engine. Mnie ciekawi jeszcze jedna kwestia: jakie jeszcze usterki w systemie doprowadzania paliwa do silnika nie sa wykrywane przez wewnetrzny komputer? Rano mam umowiony serwis na podlaczenie pod kompa, ale jak samochod nie wie, ze jest cos z nim nie tak, to komp tego nie pokaze i to wiem na pewno, wiec po co mam tam wogole jechac i placic?!? U mnie – jak juz powiedzialem – nie zapalaja sie zadne lampki – wg madzi wszystko z nia ok, tyle, ze to nieprawda:( To moj pierwszy w zyciu japonczyk i pierwszy w zyciu diesel, wiec bardzo ciekawy jestem, co jest grane.
mazda jednak da sie lubic (jesli bardzo tego chcesz:))