Strona 1 z 3
Gaśnie podczas jazdy.
Napisane:
15 kwi 2008, 17:41
przez janek kos
Witam.
Czy spotkał się ktoś z taką dolegliwością? Samochód podczas jazdy z wciśniętym pedałem gazu, na biegu nagle gaśnie. Wrzucenie biegu i puszczenie sprzęgła nic nie pomaga, (zapalają się wszystkie kontrolki) po jakiś +/– 30 sek. Auto z powrotem daję się odpalić i wszystko jest ok. Problem pojawił się dwa razy w ciągu ostatnich 2 tyg.
Napisane:
15 kwi 2008, 19:02
przez JAREK
Prawdopodobnie zawór SCV na pompie wtryskowej jest do wymiany.
Napisane:
15 kwi 2008, 21:11
przez Krzytka
Na pewno zawór SCV – też tak miałem. Wymieniłem i wszystko gra.
Pozdrawiam
Napisane:
16 kwi 2008, 10:17
przez janek kos
Ok. dzięki Panowie, na pewno sprawdzę.
PS.
A czy jak podłączę pod komputer to mam szanse, że pokaże ten błąd?
Napisane:
16 kwi 2008, 21:51
przez JAREK
Napewno nie pokaże.
Napisane:
16 kwi 2008, 23:07
przez Pawnik
JAREK napisał(a):Napewno nie pokaże.
Pokaże za małe ciśnienie pompy, ale tylko jeżeli samochód zgaśnie w trakcie podłączenia do kompa.
Napisane:
17 kwi 2008, 11:52
przez janek kos
Czy jest możliwe, że to coś innego? Wymiana zaworu SCV około 900zl. Trochę szkoda było by wymienić dobrą część.
Napisane:
17 kwi 2008, 11:54
przez magicadm
janek kos napisał(a):Czy jest możliwe, że to coś innego?
Raczej nie
janek kos napisał(a):Wymiana zaworu SCV około 900zl
To grosze przy innych kosztach w CTDI
Napisane:
17 kwi 2008, 11:56
przez Grzyby
magicadm napisał(a):innych kosztach w CTDI
np. ?
Bo jakoś nie kojarzę za bardzo żeby ktoś miał te "inne koszta"....
Napisane:
17 kwi 2008, 12:28
przez magicadm
Grzyby napisał(a):Bo jakoś nie kojarzę za bardzo żeby ktoś miał te "inne koszta"....
Nie czytasz działu
DIESEL???
Nie róbmy tu OT
Napisane:
17 kwi 2008, 12:37
przez Grzyby
magicadm napisał(a):Nie czytasz działu DIESEL
czytam – nawet jestem tam moderatorem i nie zauważam jakichś typowych uszkodzeń (poza SCV) które miałyby być jakieś kosmicznie kosztowne.
magicadm napisał(a):Nie róbmy tu OT
w sumie racja
Napisane:
17 kwi 2008, 22:22
przez JAREK
Pawnik napisał(a):JAREK napisał(a):Napewno nie pokaże.
Pokaże za małe ciśnienie pompy, ale tylko jeżeli samochód zgaśnie w trakcie podłączenia do kompa.
Jeżeli już tak dokładnie mnie cytujesz to powinieneś jeszcze dodać że pokaże spadek ciśnienia na szynie palwowej. Zawór SCV steruje ciśnieniem paliwa w szynie paliwowej, a nie w pompie. A jeśli chodzi o błędy DTC czyli stałe zapamiętane usterki to niestety test komputerowy nic nie pokaże.
Napisane:
18 kwi 2008, 09:46
przez Pawnik
JAREK napisał(a):Pawnik napisał(a):JAREK napisał(a):Napewno nie pokaże.
Pokaże za małe ciśnienie pompy, ale tylko jeżeli samochód zgaśnie w trakcie podłączenia do kompa.
Jeżeli już tak dokładnie mnie cytujesz to powinieneś jeszcze dodać że pokaże spadek ciśnienia na szynie palwowej. Zawór SCV steruje ciśnieniem paliwa w szynie paliwowej, a nie w pompie. A jeśli chodzi o błędy DTC czyli stałe zapamiętane usterki to niestety test komputerowy nic nie pokaże.
Nie wiem jak z Twoja dokładnoscią, skoro napisałeś że "na pewno nie pokaże" ( nie wiem bo u mnie akurat komp – o przepraszam, nie komp tylko " tester diagnostyczny" poprzez "złącze OBD II"
to pokazał, ):P . Otóż rzeczony tester to pokaze w warunkach przeze mnie wskazanych. "Ciśnienie na pompie" oczywiście to skrót i wiadomo o co chodzi, ale następnym razem oczywiściwe podam pełne i kompletne opisy na pół strony z "Training Manuala" z mozliwie jak najwierniejszą precyzją wypowiedzi
Napisane:
18 kwi 2008, 23:43
przez JAREK
Chodziło mi tylko o błędy DTC , a nie o parametry PID. I nie czepiaj się szczegółów tylko pisz konkrety.
Napisane:
19 kwi 2008, 09:21
przez Pawnik
JAREK napisał(a):I nie czepiaj się szczegółów tylko pisz konkrety.
JAREK napisał(a):Jeżeli już tak dokładnie mnie cytujesz to powinieneś jeszcze dodać że pokaże spadek ciśnienia na szynie palwowej
Kto się czepia szczegółów
JAREK napisał(a):tylko pisz konkrety
Pawnik napisał(a):ale tylko jeżeli samochód zgaśnie w trakcie podłączenia do kompa
Oczywiście nie jest to konkret, sorry....
Napisane:
19 kwi 2008, 18:15
przez JAREK
Pawnik dajmy już temu spokój. Kolega miał problem a my się spieramy o jakieś pierdoły. Wiadomo co jest popsute i co trzeba wymienić. Pozdrawiam.
Napisane:
4 wrz 2008, 20:33
przez diodaq
Sorki za odkopywanie tematu ale nie chce zakladac nowego...mam podobny problem ale nie dzieje sie to podczas jazdy z wcisnietym pedalem gazu a przewaznie przy zmianie biegow, najczesciej z 1 na 2ke przy malej predkosci, muszze dodac mu troche gazu zeby nie zgasl. Ale dzisiaj np stalo sie to przy zmianie z 3ki na 4ke. Nie dzieje sie to czesto ale jest badzo denerwujace, gdy np dojezdzam do skrzyzowania (ronda) z mala predkoscia, wrzucam dwojke a tu bach...auto gasnie, zapalaja sie kontrolki i nie idzie go odpalic przez kilkanascie sekund
Czy to SCV czy cos innego?
Napisane:
5 wrz 2008, 17:12
przez diodaq
maly update...dzisiaj zgasl 2razy podczas normalnej jazdy, biegow nie zmianialem. Czyli chyba SCV, tak?
Napisane:
6 wrz 2008, 21:26
przez JAREK
Sam już sobie odpowiedziałeś
Napisane:
7 wrz 2008, 22:33
przez diodaq
Czy zawor z wersji poliftowej bedzie pasowal? Bo chyba jest on troche krotszy od wersji z przed FL
i pytanie nr 2. Czy po wymianie trzeba jeszcze dodatkowo cos ustawic,regulowac czy wystarczy zalozyc podlaczyc i juz chula?
Jeszcze jedno...czy przyczyna gasniecia moze byc zly filtr powietrza, bo mechanik wlozyl mi filtr od benzyniaka(mniej listkow). Szukalem w okolicznych sklepach motoryzacyjnych ale kazdy wyciagal mi taki sam filtr od wersji benzynowej i nie dalo im sie przetlumaczyc,ze do diesla jest inny....przeciez w katalogu jak byk maja napisane ze ten jest dobry