Strona 1 z 3

Gaśnie podczas jazdy.

PostNapisane: 15 kwi 2008, 17:41
przez janek kos
Witam.
Czy spotkał się ktoś z taką dolegliwością? Samochód podczas jazdy z wciśniętym pedałem gazu, na biegu nagle gaśnie. Wrzucenie biegu i puszczenie sprzęgła nic nie pomaga, (zapalają się wszystkie kontrolki) po jakiś +/– 30 sek. Auto z powrotem daję się odpalić i wszystko jest ok. Problem pojawił się dwa razy w ciągu ostatnich 2 tyg.

PostNapisane: 15 kwi 2008, 19:02
przez JAREK
Prawdopodobnie zawór SCV na pompie wtryskowej jest do wymiany.

PostNapisane: 15 kwi 2008, 21:11
przez Krzytka
Na pewno zawór SCV – też tak miałem. Wymieniłem i wszystko gra.
Pozdrawiam

PostNapisane: 16 kwi 2008, 10:17
przez janek kos
Ok. dzięki Panowie, na pewno sprawdzę.

PS.
A czy jak podłączę pod komputer to mam szanse, że pokaże ten błąd?

PostNapisane: 16 kwi 2008, 21:51
przez JAREK
Napewno nie pokaże.

PostNapisane: 16 kwi 2008, 23:07
przez Pawnik
JAREK napisał(a):Napewno nie pokaże.

Pokaże za małe ciśnienie pompy, ale tylko jeżeli samochód zgaśnie w trakcie podłączenia do kompa.

PostNapisane: 17 kwi 2008, 11:52
przez janek kos
Czy jest możliwe, że to coś innego? Wymiana zaworu SCV około 900zl. Trochę szkoda było by wymienić dobrą część.

PostNapisane: 17 kwi 2008, 11:54
przez magicadm
janek kos napisał(a):Czy jest możliwe, że to coś innego?

Raczej nie

janek kos napisał(a):Wymiana zaworu SCV około 900zl

To grosze przy innych kosztach w CTDI

PostNapisane: 17 kwi 2008, 11:56
przez Grzyby
magicadm napisał(a):innych kosztach w CTDI

np. ?
Bo jakoś nie kojarzę za bardzo żeby ktoś miał te "inne koszta"....

PostNapisane: 17 kwi 2008, 12:28
przez magicadm
Grzyby napisał(a):Bo jakoś nie kojarzę za bardzo żeby ktoś miał te "inne koszta"....

Nie czytasz działu DIESEL??? :|

Nie róbmy tu OT :)

PostNapisane: 17 kwi 2008, 12:37
przez Grzyby
magicadm napisał(a):Nie czytasz działu DIESEL

czytam – nawet jestem tam moderatorem i nie zauważam jakichś typowych uszkodzeń (poza SCV) które miałyby być jakieś kosmicznie kosztowne.


magicadm napisał(a):Nie róbmy tu OT

w sumie racja :)

PostNapisane: 17 kwi 2008, 22:22
przez JAREK
Pawnik napisał(a):
JAREK napisał(a):Napewno nie pokaże.

Pokaże za małe ciśnienie pompy, ale tylko jeżeli samochód zgaśnie w trakcie podłączenia do kompa.

Jeżeli już tak dokładnie mnie cytujesz to powinieneś jeszcze dodać że pokaże spadek ciśnienia na szynie palwowej. Zawór SCV steruje ciśnieniem paliwa w szynie paliwowej, a nie w pompie. A jeśli chodzi o błędy DTC czyli stałe zapamiętane usterki to niestety test komputerowy nic nie pokaże.

PostNapisane: 18 kwi 2008, 09:46
przez Pawnik
JAREK napisał(a):
Pawnik napisał(a):
JAREK napisał(a):Napewno nie pokaże.

Pokaże za małe ciśnienie pompy, ale tylko jeżeli samochód zgaśnie w trakcie podłączenia do kompa.

Jeżeli już tak dokładnie mnie cytujesz to powinieneś jeszcze dodać że pokaże spadek ciśnienia na szynie palwowej. Zawór SCV steruje ciśnieniem paliwa w szynie paliwowej, a nie w pompie. A jeśli chodzi o błędy DTC czyli stałe zapamiętane usterki to niestety test komputerowy nic nie pokaże.

Nie wiem jak z Twoja dokładnoscią, skoro napisałeś że "na pewno nie pokaże" ( nie wiem bo u mnie akurat komp – o przepraszam, nie komp tylko " tester diagnostyczny" poprzez "złącze OBD II" ;) to pokazał, ):P . Otóż rzeczony tester to pokaze w warunkach przeze mnie wskazanych. "Ciśnienie na pompie" oczywiście to skrót i wiadomo o co chodzi, ale następnym razem oczywiściwe podam pełne i kompletne opisy na pół strony z "Training Manuala" z mozliwie jak najwierniejszą precyzją wypowiedzi :D

PostNapisane: 18 kwi 2008, 23:43
przez JAREK
Chodziło mi tylko o błędy DTC , a nie o parametry PID. I nie czepiaj się szczegółów tylko pisz konkrety.

PostNapisane: 19 kwi 2008, 09:21
przez Pawnik
JAREK napisał(a):I nie czepiaj się szczegółów tylko pisz konkrety.


JAREK napisał(a):Jeżeli już tak dokładnie mnie cytujesz to powinieneś jeszcze dodać że pokaże spadek ciśnienia na szynie palwowej


Kto się czepia szczegółów :P

JAREK napisał(a):tylko pisz konkrety


Pawnik napisał(a):ale tylko jeżeli samochód zgaśnie w trakcie podłączenia do kompa

Oczywiście nie jest to konkret, sorry.... :]

PostNapisane: 19 kwi 2008, 18:15
przez JAREK
Pawnik dajmy już temu spokój. Kolega miał problem a my się spieramy o jakieś pierdoły. Wiadomo co jest popsute i co trzeba wymienić. Pozdrawiam.

PostNapisane: 4 wrz 2008, 20:33
przez diodaq
Sorki za odkopywanie tematu ale nie chce zakladac nowego...mam podobny problem ale nie dzieje sie to podczas jazdy z wcisnietym pedalem gazu a przewaznie przy zmianie biegow, najczesciej z 1 na 2ke przy malej predkosci, muszze dodac mu troche gazu zeby nie zgasl. Ale dzisiaj np stalo sie to przy zmianie z 3ki na 4ke. Nie dzieje sie to czesto ale jest badzo denerwujace, gdy np dojezdzam do skrzyzowania (ronda) z mala predkoscia, wrzucam dwojke a tu bach...auto gasnie, zapalaja sie kontrolki i nie idzie go odpalic przez kilkanascie sekund <klotnia>
Czy to SCV czy cos innego?

PostNapisane: 5 wrz 2008, 17:12
przez diodaq
maly update...dzisiaj zgasl 2razy podczas normalnej jazdy, biegow nie zmianialem. Czyli chyba SCV, tak?

PostNapisane: 6 wrz 2008, 21:26
przez JAREK
Sam już sobie odpowiedziałeś :]

PostNapisane: 7 wrz 2008, 22:33
przez diodaq
Czy zawor z wersji poliftowej bedzie pasowal? Bo chyba jest on troche krotszy od wersji z przed FL
i pytanie nr 2. Czy po wymianie trzeba jeszcze dodatkowo cos ustawic,regulowac czy wystarczy zalozyc podlaczyc i juz chula?

Jeszcze jedno...czy przyczyna gasniecia moze byc zly filtr powietrza, bo mechanik wlozyl mi filtr od benzyniaka(mniej listkow). Szukalem w okolicznych sklepach motoryzacyjnych ale kazdy wyciagal mi taki sam filtr od wersji benzynowej i nie dalo im sie przetlumaczyc,ze do diesla jest inny....przeciez w katalogu jak byk maja napisane ze ten jest dobry <glupek2>