Klekotanie zaraz po odpaleniu i przez kilka pierwszych kilometrów.

Postprzez Jaksa » 4 lip 2008, 21:47

xANDy napisał(a):Czy zazwyczaj ten sam?
Nie , drugi i czwarty ( przynajmniej tak pokazał IDS
arti.sa napisał(a):I chyba nieźle kosztuje
Wiesz .... zalezy jak na to patrzysz , preparat kosztuje 70 zł zalewasz go na pełny zbiornik paliwa , skoro po zalaniu udaje sie przeprowadzic kalibracje wtryskiwaczy ( a przed zalaniem nie ) cos jednak działa . Tego samego zdania sa ludzie z Mabi z ktorymi ostatnio duzo mnie łaczy ( kupuje tam SCV i TCV )
ajjk napisał(a):U mnie żaden specyfik nie pomógł
Na totalnie uszkodzony wtrysk nie ma złotego srodka to fakt , nie mozesz ratowac sie uzywką ? jest juz tego troche w ogłoszeniach , przy zakupie uzywki pamietaj o numeracji lub kupuj razem z opornikiem ktory znajduje sie w przewodzie elektrycznym ( to wazne )
ajjk napisał(a):Mam pytanie czy jak nr wtrysku wg VIN powinien być u mnie RF5C-13-H50A to tylko taki ponoć są z końcówką B może się w tym orientujecie bo w ASO stwierdzili że jak w katalogu wg win wychodzi numer to tylko taki musi być. Może kolega Jaksa coś wie więcej
Szczerze ? nie zagłebiałem sie w temat bo jeszcze nikt nie zamawial nowego wtryskiwacza , nie mam w tej chwili dojscia do EPC ale jak cos bede wiedział dopisze tutaj.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez radekbialy » 4 lip 2008, 23:02

Jaksa napisał(a):Wiesz .... zalezy jak na to patrzysz , preparat kosztuje 70 zł zalewasz go na pełny zbiornik paliwa , skoro po zalaniu udaje sie przeprowadzic kalibracje wtryskiwaczy ( a przed zalaniem nie ) cos jednak działa .

to moze ja bym zalał przed kalibracja??
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez Dortann » 7 lip 2008, 12:03

A może by ktoś nagrał taki klekot to i ja bym u siebie coś usłyszał i ew. jakoś zaczął się ratować specyfikami lanymi do baku? Jak już kiedyś wspomniałem, mam paranoję i co chwila mi sie wydaje, że coś słyszę. Czasem przy przyspieszaniu gwałtowniejszym mam mocniejszy klekot, czasem nie, chyba zależy to od paliwa ale nigdy nie wiadomo...
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez arti.sa » 8 lip 2008, 23:14

Jaksa napisał(a):preparat kosztuje 70 zł zalewasz go na pełny zbiornik paliwa

No to spox, kiedyś obiło mi się o "monitor", że pisałeś ok. 200 czy nawet więcej. Więc napewno warto w tej sytuacji. A jak wygląda kalibracja i jaki mniej więcej koszt a co jak się jej nie da wykonać?
<b>Była madzia 6 TT czyli traktor TOP ;D</>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 13:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez otiks » 9 lip 2008, 11:32

Ja robiłem kalibrację w ASO w WRC, koszt diagnostyki z kalibracją wszystkich parametrów 152zl
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez MAZVAGTECH » 9 lip 2008, 14:57

otiks napisał(a):kalibracją wszystkich parametrów

Mozna wiedziec jakie to byly wszystkie parametry?
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez otiks » 9 lip 2008, 17:12

z tego co mowili to regulacja wtryskow i zaworu w pompie, jazda testowa, ponowna regulacja, kolejna jazda z monitorowaniem w trakcie jazdy i dostrajaniem parametrow, wiecej szczegulow nie znam
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Jaksa » 9 lip 2008, 23:05

otiks napisał(a):dostrajaniem parametrow
...a przepraszam co dostrajali ? chyba spałem na szkoleniu .... ;)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez ajjk » 9 lip 2008, 23:19

A co mogli dostrajać to tak ładnie fachowo brzmi :D . Mi na Nasypowej we Wrocku też diagnozowali dostrajali i w końcu powiedzieli że mazda tak ma z tym klekotaniem i nie ma się czym przejmować. Teraz w ASO wyszło że to walnięty wtrysk. Jutro jestem umówiony na wymianę wtrysku, diagnozowanie,kalibrowanie e.t.c :D . Zobaczymy jaki bedzie efekt.
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 17:26
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM 2003r

Postprzez otiks » 10 lip 2008, 10:31

Szczerze mówiąc nawet jeśli tylko powiedzieli że dostrajali to i tak silnik działa ciszej i jak na razie widze że też mniej spala, więc nie mam do nich żalu że może mi kit wciskali <lol>
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Jaksa » 10 lip 2008, 12:03

otiks napisał(a):Szczerze mówiąc nawet jeśli tylko powiedzieli że dostrajali to i tak silnik działa ciszej
W sumie tak , nie ma sie co skupiac na problemie tylko na jego rozwiazaniu....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez ajjk » 10 lip 2008, 17:38

Odebrałem samochód z naprawy.Dołączam się do opinii kolegi otiks (jego post był dla mnie inspiracją by sprawdzić samochód w ASO na Mińskiej) odebrałem dziś swoją Madzię jak narazie wszysko OK (co prawda po wymianie wtrysku i korektach wtryskiwaczy zrobiłem dopiero 50 km) samochód chodzi cicho prawie jak benzyna.Żadnego klekotu o którym pisałem, ustały wibracje prz 1200 obrotach. Wnioskuję że te wibracje to też skutek uszkodzonego wtrysku lub konieczności kalibracji. Jutro jadę na urlop ok 600 km w jedną stronę mam nadzieję że będzie wszystko OK :D. Przed naprawą zaczęłem żałować że kupiłem diesla teraz wraca mi nadzieja że może nie był to zły wybór byle się już nie psuł hahaha
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 17:26
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM 2003r

Postprzez arti.sa » 18 lip 2008, 08:04

ajjk powiedz ile Cie kosztowała ta impreza? Wymienili 1 wtrysk który?
<b>Była madzia 6 TT czyli traktor TOP ;D</>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 13:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez ajjk » 24 lip 2008, 17:32

Właśnie wróciłem z urlopu, jak wcześniej napisałem – zdaję relację z jazdy po wymianie wtrysku i kalibracji wtryskiwaczy. Zrobiłem przez 12 dni ok 1700 km po Polskich drogach załadowany bagażnik plus bagażnik z dwoma rowerami na haku. Nie przekraczałem 150 km/h, średnia przejazdu z komputera 68 km/h.cały czas na klimie, średnie zużucie paliwa po tankowaniu pod korek i przeliczeniu kalkulatorem 6,68 l/100km. Ogólnie samochód sprawował się bardzo dobrze klekot i wibracje nie powróciły więc wszystko ok.
Odnośnie pytania arti.sa wtryskiwacz kupiłem używany z allegro za 450 zł, wymiana w serwisie z uszczelkami i kalibracją to 520 zł
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 17:26
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM 2003r

Postprzez wwy » 30 lip 2008, 11:37

Witam,

Panowie, u mnie też pojawiły się niepokojące dźwięki z okolic komory silnika. Rano, na nierozgrzanym silniku, to był standard (mimo 20" C w garażu), że diesel lekko klekocze, ale teraz mimo odpowiedniej temperatury cieczy i przejechaniu ok. 5 km nadal klekocze, ale tylko przy obciążaniu silnika, tj. przyspieszaniu i to w sporym zakresie obrotow 1500-3000/min, natomiast po przejechaniu już ok. 20 km zanika ten odgłos.
Dodatkowo, kilka dni przed pojawieniem się klekotania, zauważyłem takie lekkie "kołysanie" przód-tył utrzymując równie obroty silnika przy niewielkich prędkościach jazdy- pomyślałem [tiiit], pewnie dwumasowka pada, bo wiem, że idealna nie jest. No ale klekot, niczym klepanie zaworu, rozwiewa teorię z kołem.
Przeglądając lekko forum poszukując odpowiedzi na móje obiawy, natknąłem się na podobne problemy z zaworem SCV, może to on?
Wszyszcy zgodnie piszą, że padają 006, a u mnie siedzi 003, czy to coś zmienia w kwestii awaryjności?

Jakby nie było, jutro wstawię autko na wstępne oględziny do zaprzyjaźnionego warsztatu, może coś więcej się dowiem.

Wg mnie to jednak będzie wtrysk.
Ale gdyby ktoś mógł coś podpowiedzieć, to będę wdzięczny...

A może ktoś chce się zamienić ze mną na M6 2,3 ... ;)

Pozdrawiam,
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2004, 16:52
Posty: 39
Skąd: Wyszków / Jabłonna
Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm

Postprzez Jaksa » 30 lip 2008, 12:15

wwy napisał(a): padają 006, a u mnie siedzi 003,
Wszystkie zawory padają nie tylko 006. Klekot nie bedzie raczej z SCV....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez wwy » 30 lip 2008, 12:54

Dzięki za podpowiedź.

Czy można jeździć autem w takim stanie? Musze dojeżdżać do pracy 100 km dziennie, tak więc nie chciałbym czegoś mocnej posypać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2004, 16:52
Posty: 39
Skąd: Wyszków / Jabłonna
Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm

Postprzez Jaksa » 30 lip 2008, 13:08

Słuchaj, mozesz zalac zbiornik z preparatem firmy Forte ( Diesel Fuel Conditioner ) jak jest to wina wtrysku powinno pomóc ( preparat ten skutecznie czysci układ paliwowy w tym wtryski – mnie pomogł ) Mamy owy preparat w ciągłej sprzedazy.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez wwy » 30 lip 2008, 13:25

Hmm, no właśnie, może spróbować z czymś takim...
Nie ukrywam, że jak tylko usłyszałem te klepanie, to zalałem cały kocioł V-Powera, ale to po 200 km, jak na razie nie przyniosło skutku i raczej nic tu nie pomoże, no ale tankując nie robiło mi różnicy sięgnąć po pistolet z tym paliwem.
Może spróbuję faktycznie z tym preparatem. Po jakim przebiegu już są, o ile będą efekty?
Swego czasu oferowałeś kalibrację wtrysków, w jakich sytuacjach jest to zalecane i ile kosztuje?

Dzięki, pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2004, 16:52
Posty: 39
Skąd: Wyszków / Jabłonna
Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm

Postprzez Jaksa » 30 lip 2008, 14:18

Procedura jest następujaca:
1. Zalewasz do zbiornika ( najlepiej przed zatankowaniem na fula ) Forte DFC
2. Jezdzisz z tym 500 km ( dajac w palnik – dobrze przedmuchać serce w trasie )
3. Kalibrujesz wtryski i MAF Sensor ..... ( koszt kalibracji 150 zł ) oczywiscie w jednym przypadku pomaga w drugim nie ..... mimo wszystko taniej wykonac to niz wymienic wtrysk za 2200 zł . Miałem podobny efekt ( co prawda nie słyszę tego klekotu u Ciebie ) u siebie , przestraszony wymontowałem wtryski i zawiozłem do Mabi , za 250 zeta sprawdzili 4 sztuki i powiedzieli ze jeden z czterech jest taki sobie ( moze klepac ) , zastosowalem w/w preparat i na obecną chwile mam spokój .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron