Strona 1 z 37

gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4

PostNapisane: 18 kwi 2007, 22:44
przez Pawnik
Objawy: Coraz częstsze gaśnięcie na wolnych obrotach. Bez dodania gazu silnik nie odpala. Po dodaniu gazu przy ok. 2000 obrotów zapala się kontrolka ładowania akumulatora i wody w filtrze paliwa po czym po przekroczeniu 2000 tyś obrotów obie lampki gasną. ( filtr paliwa przeczyszczony ). Przebieg 40 tyś km. Proszę o pomoc....
ps. Mazda=niezawodny samochód <glupek2>

PostNapisane: 19 kwi 2007, 09:37
przez xANDy
Pawnik napisał(a):Przebieg 40 tyś km. Proszę o pomoc....
Po pierwsze ciekawy przebieg jak na ten rocznik (2003), powiem nawet, że nierealny...
Objawy dość dziwne. Co to znaczy filtr przeczyszczony?? to się wymienia a nie czyści. To pierwsza rzecz, którą należy sprawdzić, a potem okablowanie i błędy które zgłasza komputer.

PostNapisane: 19 kwi 2007, 10:34
przez Pawnik
Przebieg realny! Samochód wyprodukowany w 2003 r. Pierwsza rejestracja przez Niemca ( od którego kupiłem ) luty 2004 r. Regularnie serwisowany w niemieckim ASO, gdzie sprawdzany był przebieg w kompie. Pełna książka serwisowa ( co rok facet robił przegląd). Zresztą stan samochodu wskazuje na taki przebieg. Sprzedany z powodu uderzenia w tył ( niegroźnego: wymiana klapy, tylnego pasa i zderzaka). Niemiec – pedant nie mógł jednak znieść widoku walniętej Mazdy :D
Co do filtra – miałem na myśli jego odwodnienie a nie czyszczenie. Robi sie to taką pompką w komorze silnika.
Byłem dziś na kompie i diagnoza na 90 proc. zawór SCV ( za małe ciśnienie na wolnych obrotach ). Zobaczymy co będzie dalej po jego wymianie ( zawór w MABI 700 PLN). Jak nie pomoże zmienię opinie o marce ;P

PostNapisane: 19 kwi 2007, 10:52
przez xANDy
Pawnik napisał(a):Co do filtra – miałem na myśli jego odwodnienie a nie czyszczenie. Robi sie to taką pompką w komorze silnika

To nie jest pompka do odwodnienia. Na dole filtra masz zaworek (śrubkę plastikową), którą odkręcasz i spuszczasz wodę z dołu (a nie z góry!). A poza tym – WYMIEŃ filtr i dopiero wtedy cokolwiek próbuj grzebać. Gdy jest za bardzo zapchany to nie ma wystarczającej przepustowości i może zadławiać silnik.

Poza tym – bardzo ciekawy Niemiec, który kupił samochód i nim nie jeździł. To niepodobne do Niemca :|

PostNapisane: 19 kwi 2007, 11:07
przez Pawnik
tez się dziwiłem, ale fakty są nieubłagane ( moze dlatego, że miał 3 samochody?)
Co do pompki. Ona jest! Tak jest napisane w instrukcji. Trzeba oczywiście odkręcić korek spustowy plastikowy na dole i nacisnac pomkę u góry kilkakrotnie. Filtr wymienił Niemiec w zeszłym roku przy 30 kkm, ale co mi szkodzi wymienię go ponownie...
W każdym razie póki co głównym podejrzanym jest nieszczęsny zawór SCV...

PostNapisane: 19 kwi 2007, 21:29
przez Jaksa
Pawnik napisał(a):W każdym razie póki co głównym podejrzanym jest nieszczęsny zawór SCV...
Kiepskie te nowe układy paliwowe.......

PostNapisane: 19 kwi 2007, 22:56
przez xANDy
Jaksa napisał(a):Kiepskie te nowe układy paliwowe.......
Patrząc na tytuły postów w moim dziale (diesel) to można powiedzieć, że to najbardziej felerny element tych madzi...

Coś tutaj mi nie pasuje... możliwe, że niemcy sprzedają TYLKO te padnięte sztuki tak jak to było z DiTD :|

PostNapisane: 25 kwi 2007, 11:31
przez Pawnik
Zawór wymieniony. Samochód przestał gasnąć! Koszt 770 PLN z robocizną. Jest jeszcze problem z ładowaniem akumulatora, o czym pisze w dziale Mazd z szóstkami..

PostNapisane: 25 kwi 2007, 12:21
przez tomekrvf
xANDy napisał(a):Coś tutaj mi nie pasuje... możliwe, że niemcy sprzedają TYLKO te padnięte sztuki tak jak to było z DiTD

wystarczy kupić mazdę 6 od odpowiedniego numeru VIN lub z wymienionym zaworem SCV w ramach akcji serwisowej i juz nie będzie problemu z SCV. Taki sam problem miała toyota.
A teorie spiskowe zostawmy naszym kochanym rządzącym.

PostNapisane: 25 kwi 2007, 14:15
przez xANDy
tomekrvf to napisałbyś OD którego numeru VIN a nie puszczał zajawkę...
Jaką rolę ma zawór SCV w zasilaniu CR? Wszystkie systemy CR mają takie rozwiązanie?

PostNapisane: 25 kwi 2007, 14:29
przez Pawnik
xANDy napisał(a):tomekrvf to napisałbyś OD którego numeru VIN a nie puszczał zajawkę...
Jaką rolę ma zawór SCV w zasilaniu CR? Wszystkie systemy CR mają takie rozwiązanie?

SCV pełni rolę zaworu wolnych obrotów ( silnika krokowego w benzyniakach ). Pytanie czy nowe zawory SCV też lubią padać, czy wada ta została już wyeliminowana?

PostNapisane: 25 kwi 2007, 18:49
przez newbie
Pawnik napisał(a):SCV pełni rolę zaworu wolnych obrotów ( silnika krokowego w benzyniakach ).


Niestety to nieprawda.

SCV odpowiednio wysterowywany przez PCM odpowiada za budowanie ciśnienia paliwa w rail-u.


Pawnik napisał(a):Pytanie czy nowe zawory SCV też lubią padać, czy wada ta została już wyeliminowana?


Odpowiedzialnym za wadę SCV jest DENSO. Na jakimś etapie produkcji skapowali się, że jest kupa i zmienili jego konstrukcję, po modyfikacji jest OK.

PostNapisane: 25 kwi 2007, 20:09
przez xANDy
newbie a jak to ma się do zaworów SCV w DiTD – dlaczego tam padają, czy to też ten sam problem??

PostNapisane: 25 kwi 2007, 20:52
przez Pawnik
newbie napisał(a):
Pawnik napisał(a):SCV pełni rolę zaworu wolnych obrotów ( silnika krokowego w benzyniakach ).


Niestety to nieprawda.

SCV odpowiednio wysterowywany przez PCM odpowiada za budowanie ciśnienia paliwa w rail-u.


Pawnik napisał(a):Pytanie czy nowe zawory SCV też lubią padać, czy wada ta została już wyeliminowana?


Odpowiedzialnym za wadę SCV jest DENSO. Na jakimś etapie produkcji skapowali się, że jest kupa i zmienili jego konstrukcję, po modyfikacji jest OK.

Dzieki za sprostowanie, ale tak mi to wyjaśniał mechanik.
Niech żyją nowe SCV! :D

PostNapisane: 25 kwi 2007, 20:54
przez Pawnik
xANDy napisał(a):newbie a jak to ma się do zaworów SCV w DiTD – dlaczego tam padają, czy to też ten sam problem??

Chyba w DiTD nie ma zaworu SCV??? Przecie to nie CR.....

PostNapisane: 25 kwi 2007, 21:55
przez tomekrvf
newbie napisał(a):SCV odpowiednio wysterowywany przez PCM odpowiada za budowanie ciśnienia paliwa w rail-u.

A konkretnie jest po stronie zasilania sekcji tłoczących i reguluje do nich dopływ paliwa. Ciekawe rozwiązanie w stosunku do boscha gdzie regulacja odbywa się po stronie wysokiego ciśnienia.

xANDy napisał(a):newbie a jak to ma się do zaworów SCV w DiTD – dlaczego tam padają, czy to też ten sam problem??

W DITD nie ma zaworu SCV tylko SPV.
Dzięki SPV można precyzyjniej sterować dawką paliwa czyli dawka paliwa nie jest w 100% zależna od ruchu tłoka w głowicy rozdzielaczowej pompy wtryskowej.
A dlaczego padają? Wszystko kiedyś musi się zepsuć:)

PostNapisane: 25 kwi 2007, 22:06
przez Jaksa
tomekrvf napisał(a):Wszystko kiedyś musi się zepsuć:)
Dokładnie tak Tomku , nie zawsze to co licznik wskazuje jest prawdą :P

PostNapisane: 26 kwi 2007, 09:22
przez xANDy
Jaksa napisał(a):nie zawsze to co licznik wskazuje jest prawdą
Zaryzykowałbym poprawienie tego twierdzenia na polskie warunki a mianowicie:
Jaksa napisał(a):to co licznik wskazuje zawsze nie jest prawdą

tomekrvf napisał(a):W DITD nie ma zaworu SCV tylko SPV.
No właśnie! teraz dopiero mi się zgadza. Bo wiem jak zbudowana jest pompa wtryskowa, rozumiem działanie SPV dlatego istnienie takiego zaworu w systemie CR byłoby jakoś takie mijające się raczej z celem...
tomekrvf napisał(a):Wszystko kiedyś musi się zepsuć:)
a o denso mówili, że jest niezawodne... Czy padanie SPV w DiTD to też jakiś błąd, czy po prostu zużycie?

PostNapisane: 26 kwi 2007, 10:08
przez Pawnik
xANDy napisał(a):a o denso mówili, że jest niezawodne...

Lepiej chyba, że zawodzi tylko ten zawór a nie cała pompa albo wtryski padające nagminnie np. w fordach...

PostNapisane: 26 kwi 2007, 10:43
przez xANDy
Pawnik napisał(a):Lepiej chyba, że zawodzi tylko ten zawór a nie cała pompa albo wtryski padające nagminnie np. w fordach...
Żeby tylko w fordach...
Vito ciągną olej po 100kkm (trabant <lol> ), w mietkach cdi zapiekają się wtryski – trzeba czasem "rozłupać" wtrysk albo wyrwać z głowicy, żeby wyszedł, a też padają (i to wcale nie tak rzadko)... Fordowskie delphi padają nawet w granicach 20-50kkm, podobnie jest w KIA (np. carnival), to po prostu zmora – niestety wysokie ciśnienia są trudne w użytkowaniu :|

Tomcio – czy kiedykolwiek jak pracowałeś "w pewnej firmie" próbowaliście regenerować zawór SPV? czyścić go, rozbierać albo coś? Na czym polega to, że on "pada"? przecież chyba nie pali się cewka!