Wymiana rolki i napinacza paska klinowego/zamienniki?

Postprzez Jaksa » 14 maja 2009, 23:50

Hieronim napisał(a):Nie bardzo rozumiem po co to wszystko wymieniac.

W moim przypadku chyba sam napinacz zalatwi sprawe- ewentualnie pasek jeszcze profilaktycznie

W silniku benzynowym tak , ale tutaj tez mowa była o dieslu a to zupelnie inna bajka.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez MI-6 » 15 maja 2009, 12:17

Witam
Mam Mazde 6 benzyna 2.0 i też wymieniłem napinacz paska wielorowkowego. Wprawdzie działał normalnie ale przy pewnych obciążeniach klikotał a to znowu też działało ale mi po nerwach. W serwisie rok temu chcieli za niego 1200 PLN zamienniki są i kosztują ok.320-380 PLN w zależności od sklepu.Ja natomiast ściągnąłem go z USA bo mam tam szwagra i zamówił mi nowy za 80 USD a wtedy dolar był po 2zł czyli kosztowało mnie to 160 PLN. Transport był gratis bo szwagier przyjechał na urlop.
A tak nawiasem mówiąc ten napinacz nie jest więcej wart niż 50 złotych. Mój napinacz w zasadzie działał tylko prawdopodobnie jest tam zwykła panewka i ona sie wyrobiła w jednym miejscu i dostało to luzu.Mówiąc prosto oś tego badziewia nie pracowała w okrągłym tylko podłużnym otworze no i w efekcie troche sie zacinał więc nie nadążał wybierać luzów powstających na pasku przy zmianie obciążenia. Powiem krótko jeśli ci pożal sie boże księgowi zgodzili by sie zastosować zamiast panewki małe łożysko to ten pseudo napinacz chodził by wiecznie a tak ponieważ on pracuje w bardzo małym zakresie bo pare milimetrów więc z otworu na panewce szybko robi sie jajo no i klops. Pozdro.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2008, 10:11
Posty: 19
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: Mazda 6 2.0 GG LF

Postprzez Hieronim » 15 maja 2009, 12:41

to wyglada na to ze napinacze do benzyny mocno stanialy
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez Hieronim » 16 maja 2009, 09:43

no i bylem zamawiac..

Koles w salonie wklepal w komp i mowi 540 netto .. To ja zamawiam..

klepiem cos dalej i mi mowi ze jednak nie .. ze to bedzie 950zl
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez MI-6 » 17 maja 2009, 20:39

Nie bądź frajer nie kupuj w maździe. Kup se zamiennik bo nie ma różnicy a nie zapłacisz więcej niż 400 zeta.A po za tym te rzekome oryginały nie wytrzymują za długo a nie będziesz wywalał 950 zł co dwa lata.Gwoli ścisłości one sie nie psują tylko wydają niepokojące dzwięki no chyba że to komuś nie przeszkadza. Mnie to jednak irytowało. Pozdro.


pozdrawiam,
mckoper
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2008, 10:11
Posty: 19
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: Mazda 6 2.0 GG LF

Postprzez Hieronim » 18 maja 2009, 20:08

no podziekowałem im grzecznie mimo ze mnie zrobili w balona...


zamieniik z tego co wiem 380zl . Na SZCZESCIE SKRZYPIENIE SLYCHAC TYLKO PRZY RUSZANIU .. Narazie jezdze ..ale trzeba bedzie to wymienic bo wkruzajace jest..dla kogos kto lubi miec wszystko tip top
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez MI-6 » 19 maja 2009, 08:12

Witam
Swoją drogą zapłacić prawie tysiąc za coś co jest napędzane zwykłą sprężyną i jest wielkości małej szklanki a na dodatek jest nie rozbieralne to zwykłe zdzierstwo, no ale dealerzy muszą z czegoś żyć. Pisałem na forum że w USA zapłaciłem za to ustrojstwo 80 dolarów a jeszcze o ile więcej zarabiają.Byłem tam dwa lata temu jak dolar kosztował 2 złote no to ile to kosztowało na nasze łatwo policzyć.Żeby było śmiesznie to powiem że wtedy tam mazda 6 w bogatej wersji z silnikiem 2,3 L ze skórą i automatem kosztowała 19990 USD a jak bym zapłacił gotówką to 2000 rabatu i to wychodziło na nasze około 36000 PLN. Za te kase u nas można było kupić KIA PICANTO.Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2008, 10:11
Posty: 19
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: Mazda 6 2.0 GG LF

Postprzez Hieronim » 29 maja 2009, 11:13

planuje wyjazd do chorwacji za jakis czas.. Nie wiem teraz czy wymienic ten napinacz czy nie...

.. PRzeraza mnie koszt holowania w razie awarii .. chyba trzeba bedzie to zrobic


Posypal sie komus ten napinacz lub pasek?
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez Maciej Loret » 29 maja 2009, 12:07

Hieronim napisał(a):planuje wyjazd do chorwacji za jakis czas.. Nie wiem teraz czy wymienic ten napinacz czy nie...

.. PRzeraza mnie koszt holowania w razie awarii .. chyba trzeba bedzie to zrobic


Dzięki tarkanowi wiadomo, że w Chorwacji jest 15 ASO Mazdy, więc można zrobić na miejscu:
http://www.miplo.pl/index.php?s=&c=87&cn=14&u=
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez mulder » 2 cze 2009, 22:00

mulder napisał(a):Natknąłem się ostatnio na napinacz do modelów po 2005 (RF7J-15-980), który wygląda bardzo podobnie jak do mojego modelu (RF5G-15-980A). I tu nasuwa się pytanie. Czy napinacz nowszy będzie pasował do mojego modelu?


zielak napisał(a):Jest taki sam na 100%. Sam kupiłem RF7J-15-980 i jest taki sam jak stary RF5G (uprzednio potwierdził do ASO Lublin).


Tak więc potwierdzam i sam sobie odpowiadam na pytanie: faktycznie napinacz nowszy (RF7J-15-980) pasuje do modeli starszych i jest zamienny z napinaczem RF5G-15-980A. Założyłem taki u siebie. Cały komplet wymieniłem w marcu i wreszcie spokój, klikanie ustało, wszystko hula jak trzeba.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 10:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez koperek82 » 27 sie 2009, 20:10

Dzień dobry
Tak czytam na temat tego napinacza, te powyższe opowiadania i tak szczerze to nic z nich nie wynika. Piszecie o tych autoryzowanych firmach (warsztatach) jak o fachowcach którzy znają się na wszystkim, którzy robią wszystko idealnie. Według mnie prawda jest zupełnie inna ponieważ w tych warsztatach to zawsze więcej popsują niż narobią. Mają tylko jedną przewagę nad zwykłymi mechanikami pasjonatami – mają dostęp do części oraz naprawiają samochody za cudze pieniądze, więc zupełnie się nie liczą z nimi (klientami) a zwłaszcza z naszą kasą. Ja też mam mazdę 6, diesla z silnikiem 121km. Też mi zaczął, piszczeć pasek wielorowkowy (wieloklinowy) napędzający klimatyzację i alternator. Też sobie kupiłem łożyska w sklepie z łożyskami i wymieniłem je w obu rolkach (najzwyklejsze łożyska w świecie nic specjalnego np.: SKF). Nawet kupiłem krótszy o 1,5cm pasek (oczywiście jednej z najlepszych firm Niemieckich) bo mówię że sprężyna zesłabła to jak będzie bardziej naciągnięta to może pasek będzie miał większy naciąg i napinacz na tej sprężynie będzie mniej "świergolił" przy ruszaniu i jeździe na 1 i 2. Trochę pomogło. Ale jeszcze napinacz świergoli co mnie bardzo denerwuje. Teraz więc szukam napinacza (i tu jakby mógł ktoś pomóc). Ale ja przeciwnie do wypowiedzi kolegi wyżej nie mogę znaleźć żadnego zamiennika. A koszt napinacza nowego niby oryginalnego to 1200 zł brutto w serwisie mazdy i 1600 zł brutto na allegro.
Dlatego też zarazie dorabiam cały napinacz. Zobaczę co z tego wyjdzie. Jak by dobrze poszło i wyszło, to taki dorobiony będzie tańszy niż ten kupiony w serwisie mazdy co najmniej o połowę. A jak nie wyjdzie, to bym kupił ten zamiennik, ale tak według mnie to nie ma takich zamienników (napinacz paska alternatora mazda 6 diesel 121 KM (89KW) rok 2003, pojemność1998(cm3)). Więc jak ktoś może wskazać gdzie ten zamiennik można by było dostać to proszę powiedzieć.
koperek82
 

Postprzez mądry » 29 sie 2009, 21:52

jak by Ci się udało dorobić napinacz to wrzuć jakąś fotkę jak to wygląda. Po niedzieli prawdopodobnie też się za to wezmę i spróbuję dorobić sobie ten napinacz, bo to jest po prostu paranoja żeby za tak mały kawałek metalu płacić ponad 1000 PLN. Masz już może jakiś patent? Czym go będziesz napinał?(naciąg sprężyną czy śrubą?)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Gothmog » 1 wrz 2009, 16:10

Hieronim napisał(a):no podziekowałem im grzecznie mimo ze mnie zrobili w balona...


zamieniik z tego co wiem 380zl . Na SZCZESCIE SKRZYPIENIE SLYCHAC TYLKO PRZY RUSZANIU .. Narazie jezdze ..ale trzeba bedzie to wymienic bo wkruzajace jest..dla kogos kto lubi miec wszystko tip top


A wiesz moze gdzie go kupic albo jaki ma nr katalogowy?? Obdzwonilem juz chyba z 5 sklepow i nigdzie nie ma. <killer>
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2009, 13:40
Posty: 36
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 CDTI GY 2005r. 121KM

Postprzez mądry » 4 wrz 2009, 19:05

Witam!
Z tego co widzę to potrzebujesz chyba napinacz do diesla i nie ma do nich zamienników, kosztuje on od 1100- 1600ł zł. Zamienniki są do wersji benzynowych. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez mądry » 4 wrz 2009, 19:25

Zazwyczaj napinacz zaczyna nam hałasować gdy zużyje się sprężyna. Miałem ten problem i strasznie mnie to wkurzało, bo samochód nie byle jaki a tu taki hałas z pod maski. Cena tego napinacza mnie przerażała więc pewnego dnia zabrałem się za niego. Fabrycznie jest on nie rozbieralny, ale przy odpowiednich narzędziach da się go jednak naprawić. Co prawda trzeba trochę czasu ale się da, chodzi głównie o napięcie sprężyny i wymianę tulejki na której napinacz pracuje, niestety tak ową tulejkę trzeba dorobić bo jest strasznie nie typowa. U mnie puki co śmiga aż miło :D Koszt naprawy takiego napinacza to ok 150 zł. Tak że to nie ponad 1000 zł <jupi>
Jestem w stanie pomóc też innym z tym problemem. Jeśli był by ktoś zainteresowany zapraszam na pw lub posica@wp.pl chodzi oczywiście o napinacz do diesla mazda 6 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez kamil7931 » 29 paź 2009, 20:20

witam mam pytanko jaki jest koszt wymiany kompletnego rozrządu i po czym mam poznac że faktycznie ten rozrząd jest do wymiany. Przebieg 167 tyś dodam ze nie jestem w tych klockach zbyt oblatany jest to mój pierwszy samochód i chciałbym żeby było z nim wszystko ok. tak jak powinno byc
Początkujący
 
Od: 14 paź 2009, 12:16
Posty: 12
Auto: Mazda 6 TS 2.0 CD 121 KM

Postprzez Jaksa » 29 paź 2009, 22:39

kamil7931 napisał(a):dodam ze nie jestem w tych klockach zbyt oblatany
Proponuje jakis dobry serwis , z rozrzadem nie ma zartów .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez jarek999 » 29 paź 2009, 22:45

witaj kolego kamil7931. niby wymiana rozrzadu nie jest taka trudna(kola sa blokowalne) ale lepiej oddaj to komus co sie zna na tym.sam bardzo nie sprawdzisz ale dobry mechanik wiecej ci powie(albo i nie) jak chcesz sie cieszyc dobrym autem i miec swiety spokuj to wymien ten rozrzad bo jak padnie rozrzad to bedzie bolesnie ze strony finansowej. jak jestes z wawy lub okolic to odwiedz JAKSE zna sie na rzeczy i ci wymieni lub powie co i jak. pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez kamil7931 » 30 paź 2009, 16:16

Dzięki bardzo za rade, niestety do Wawy mam dosc spory kawałek także będe musiał skorzystac z usług kogoś innego
Początkujący
 
Od: 14 paź 2009, 12:16
Posty: 12
Auto: Mazda 6 TS 2.0 CD 121 KM

Postprzez ukmazia » 1 gru 2009, 13:29

AdamZ napisał(a):Dokładnie chodzi o "drive belt auto tensioner", co przetłumaczyłem jako "napinacz paska rozrządu"... może to tłumaczenie jest błędne, ja się na samochodach nie znam, więc jak coś to mnie popraw.


drive belt tensioner to jest pasek alternatora (wielorowkowy, klinowy). Gdyby powiedzieli Tobie ze do wymiany masz cambelt lub timing belt to wtedy bylby pasek rozrzadu.
ukmazia
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6