Wymiana rolki i napinacza paska klinowego/zamienniki?

Postprzez volf31 » 24 mar 2010, 16:17

Sorki- po zmianie wyglądu strony nie przeszły opisy – profil uzupełniony

A ile kolegę kosztowała ta inwestycja ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 14:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez mądry » 24 mar 2010, 21:34

fakt kurde mi też opis nie przeszedł a zwracam uwagę innym sorki <glupek2> . Mnie sprzęgiełko kosztowało 450 zł z allegro http://www.allegro.pl/item951282752_spr ... 6_mpv.html
jak dla mnie to najtaniej nie jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez michu200 » 25 mar 2010, 03:48

Tobo napisał(a):
banasr napisał(a):ale czy te lożyska będą odpowiednio wytrzymałe?



Pod warunkiem że będą przystosowane do wysokich obrotów i z luzem np:C2
Michu
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting

Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2008, 00:08
Posty: 66
Skąd: Janikowo
Auto: Mazda 6

Postprzez szatek » 25 mar 2010, 10:00

Z tego co się mechanik orientował to 280 zł kosztuje w Warszawie w centralnej hurtowni Mazdy (do przedlifta).

Pozdr.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 12:16
Posty: 41
Skąd: Szubin
Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM

Postprzez mądry » 25 mar 2010, 11:24

to na twoim miejscu brał bym to z miejsca. Szczerze mówiąc taniej niż 400 zł to nigdzie nie mogłem znaleźć a drożej a i owszem bez problemu można znaleźć...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez banasr » 26 mar 2010, 00:52

Witam.
Mam pewne wątpliwości czy zamontowan w moim wozidle rolka prowadząca jest prawidłowa. Wygląda ona chyba identycznie jak rolka od napinacza a w ofertach w internecie rolki prowadzące wyglądają zupełnie inaczej.
Poniżej przedstawiam zdjęcie zamontowanej u mnie rolki prowadzącej
Obrazek (kliknięcie przenosi do większego formatu)

i dla porównania rolka prowadząca wraz z rolką napinacza
Obrazek

a poniżej w linku jest rolka oferowana w internecie
http://www.sklep-motoryzacyjny.eu/napinacz-paska-wieloklinowego-mazda-6-2-0-di-rf5g-15-980a/ar_37965.html

I jeszcze pozwoliłem sobie nagrać dźwięki wydobywające się z chyba z rolek z prośbą o ocenę co padło?
http://www.youtube.com/watch?v=t9O7bRctmwc
Pozdrawiam
banasr
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez Tobo » 26 mar 2010, 09:26

No faktycznie kolego ktoś Ci wsadził 2 rolki napinacza. Ta rolka na obrazku w sklepie jest prawidłowa (swoją drogą cena powala).
Może to być bezpośrednią przyczyną tego hałasu który słychać u Ciebie, bo nie bez powodu w tej rolce której u Ciebie nie ma są dwa łożyska więc muszą być na niej dużo większe obciążenia niż na rolce napinacza w której jest tylko jedno łożysko. Czeka Cię chyba bardzo nieprzyjemny zakup tej rolki.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez mądry » 26 mar 2010, 09:55

Tobo napisał(a):No faktycznie kolego ktoś Ci wsadził 2 rolki napinacza. Ta rolka na obrazku w sklepie jest prawidłowa (swoją drogą cena powala).
Może to być bezpośrednią przyczyną tego hałasu który słychać u Ciebie, bo nie bez powodu w tej rolce której u Ciebie nie ma są dwa łożyska więc muszą być na niej dużo większe obciążenia niż na rolce napinacza w której jest tylko jedno łożysko. Czeka Cię chyba bardzo nieprzyjemny zakup tej rolki.

Popieram. Mi wygląda to na jakieś kombinowanie w przeszłości, ponieważ rolka którą zamierzasz kupić mocowana jest jedną śrubą w otwór znajdujący się nad rolką prowadzącą pasek obecnie czyli trochę wyżej. Być może ktoś kiedyś kupił za krótki pasek i właśnie w ten sposób rozwiązał problem. Dziwna sprawa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Tobo » 26 mar 2010, 10:09

mądry napisał(a):Popieram. Mi wygląda to na jakieś kombinowanie w przeszłości, ponieważ rolka którą zamierzasz kupić mocowana jest jedną śrubą w otwór znajdujący się nad rolką prowadzącą pasek obecnie czyli trochę wyżej. Być może ktoś kiedyś kupił za krótki pasek i właśnie w ten sposób rozwiązał problem. Dziwna sprawa...


Dokładnie, coś mi nie pasowało, tylko nie wiedziałem dokładnie co. Ten "ktoś" w takim układzie mógł sobie w ogóle darować tą rolkę, która w tej chwili nie spełnia chyba żadnej funkcji. Tak jak mówisz prawdopodobnie ktoś kupił za krótki pasek.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez banasr » 26 mar 2010, 21:42

Witam.
Dzięki za podjęcie dyskusji.
Ale na podstawie danych z epc wydaje się że mocowanie rolki prowadzącej w MPV a w 6 znajduje się w innych miejscach.

Oto fiszka z EPC dla 6 (klikając w miniaturkę przełącza do większego formatu)
Obrazek

A oto fiszka EPC dla MPV
Obrazek

Wygląda na to, że w 6 rolka jest mocowana do bloku, a w MPV do podstawy sprężarki klimy. I jeszcze jedno, że oznaczenia śrub mocujących rolkę są różne, oraz oznaczenia paska wielorowkowego też są inne do MPV RF5G-15-909 a do 6 RF5C-15-909A
Ale rolka wygląda że powinna być taka sama.
Co wy na to?
Pozdrawiam
banasr
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez mądry » 26 mar 2010, 22:00

W sumie to ciekawe. Może niech się wypowie ktoś kto ma MPV, bo możliwe że inżynierowie zastosowali dwa rozwiązania, ale w jakim celu :| . Fakt że nie widziałem jak jest to rozwiązane w MPV. Podpytaj kolegę Jaksę albo Enduro, powinni Ci pomóc rozwiązać ten problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez banasr » 28 mar 2010, 20:30

Witam
W wątku http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=42303
Otiks zamieścił zdjęcia z regulacji zaworów w takiej samej mazdzie jak moja.
Na zdjęciach 9 i 10 przedstawione jest koło pasowe wału wraz z rolkami i wyglądają one identycznie do moich.
Przypuszczam więc, że jednak stosuje się różne rolki prowadzące w Madzie MPV i Mazdzie 6.
Możliwe że inne umiejscowienie rolki, a co za tym idzie prawdopodobnie inne siły na nie oddziaływujące pozwoliły na zastosowanie rolki o innym łożyskowaniu (1 łożysko <co?> ).
Pozdrawiam
banasr
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez mądry » 28 mar 2010, 22:12

Dzisiaj właśnie przeglądałem ten wątek i faktycznie rolki u Otiksa są takie same jak u Ciebie. Nie mam pojęcia czym to może być spowodowane. Po prostu będziesz musiał dokupić drugą rolkę. Na pewno będzie dużo taniej niż kupno rolki dwu łożyskowej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez banasr » 28 mar 2010, 22:42

We wtorek jak znajdę czas to zdemontuję obydwie i zobaczymy czy, a jeśli tak to czym się różnią i na jakich łożyskach śmigają.
Pozdro.
banasr
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez mądry » 29 mar 2010, 18:50

Ta od napinacza śmiga na łożysku 6203
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez banasr » 30 mar 2010, 18:19

No więc obie rolki są identyczne i śmigają na łożyskach NSK 6203DUL1.
Narazie wymieniłem rolkę napinacza na jakiś zamiennik. Zobaczymy jak długo pośmiga.
Rolkę prowadzącą zamontowałem spowrotem i narazie cisza.
Zobaczymy ile czasu wytrzyma.
Pozdro
banasr
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez Norby » 5 kwi 2010, 19:02

SzUrEk napisał(a):jak wspomniałem wcześniej kupiłem rolkę od forda mondeo MKIII 2.0 duratec, pomimo że oryginał z mazdy ma niby 29 mm szerokości(wg opisu – nie mierzyłem) a ta którą kupiłem 26 mm, to pasuje bo sam pasek ma szerokości ok 22 mm. więc na dniach ja zamontuje – pisze o rolce do napinacza w wersjach benzynowych 1.8 2.0 i 2.3 l.
rolkę kupiłem tutaj: http://allegro.pl/item930874161_rolka_n ... _nowa.html od użytkownika fomoto


Jak kolego sprawuje się rolka od mondka? Wymieniona już?
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez LeeB » 15 maja 2010, 22:01

Piotrus ten napinacz z ebuya rozni sie troche od oryginalnego mazdy.Mowie tu o benzynie 2.0.Owszem pasuje, zamontowalem nowy, ale rolka jest pod innym katem i nie mozna zalozyc paska(nawet po maksymalnym naprezeniu napinacza) Pytalem sprzedawcy czy ktos kiedys kupil to do mazdy, albo czy potrzebny jest dluzszy pasek.Napisal, ze "czesci moga sie roznic"??? i albo wymienia go na odpowiedni albo oddadza kase.Ten sam napinacz sprzedaja do mondeo.Jestem ciekaw czy napinacze sa takie same przed liftem i po.Moze ten byl z modelu po lifcie(moj przed). Albo moze w mondeo jest troche inny a koles mysli inaczej i sprzedaje go tez do mazdy.
Poki co sprobuje wymienic lozysko i zobaczyc czy grzechotanie ustanie
Ostatnio edytowano 15 maja 2010, 22:38 przez LeeB, łącznie edytowano 1 raz
LeeB
 

Postprzez Pankuba » 15 maja 2010, 22:31

LeeB napisał(a):Piotrus ten napinacz z ebuya rozni sie troche od oryginalnego mazdy.Mowie tu o benzynie 2.0.Owszem pasuje, zamontowalem nowy, ale rolka jest pod innym kontem i nie mozna zalozyc paska(nawet po maksymalnym naprezeniu napinacza) Pytalem sprzedawcy czy ktos kiedys kupil to do mazdy, albo czy potrzebny jest dluzszy pasek.Napisal, ze "czesci moga sie roznic"??? i albo wymienia go na odpowiedni albo oddadza kase.Ten sam napinacz sprzedaja do mondeo.Jestem ciekaw czy napinacze sa takie same przed liftem i po.Moze ten byl z modelu po lifcie(moj przed). Albo moze w mondeo jest troche inny a koles mysli inaczej i sprzedaje go tez do mazdy.
Poki co sprobuje wymienic lozysko i zobaczyc czy grzechotanie ustanie

Z tego, co czytałem, wynikało, że w przedliftowych benzynach 2.0 zakładano bez problemu napinacze do Mondeo. Chodzą po mniej niż 400 zł.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez artpol77 » 17 maja 2010, 09:04

Witam. Może już ktoś zorientowany jest jak wygląda sprawa z napinaczem paska wieloklinowego w silniku 3.0. Chodzi o to czy rolka jest rozbieralna i da się wymienić łożysko , czy całą rolkę, a nie daj panie cały napinacz?
artpol77
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6