Czarny dym przy przyspieszaniu

Postprzez adas » 21 lis 2009, 11:27

Zanim zaślepiłem i odłączyłem EGR chodził masakrycznie ciężko, jak traktor, twardo, głośno. Dlatego mam go odłączonego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez krzych » 23 lis 2009, 00:19

Grzyby napisał(a):Najbliżej masz tutaj http://www.mazvagtech.pl/index.php polecam usmiech

Wklejaj bez index.php – zmiana na index.shtml czy inne cudactwo spowoduje, ze link bedzie nieaktualny ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Padre1982 » 1 wrz 2010, 15:02

Witam,
Jestem nowy, więc pewnie zaraz okaże się, że podobny wątek już jest itp, ale zamiast szybko usuwać ten, pomóżcie po prostu, bo Mazda mi umiera :(
Tak na szybko – Mazda 6, rocznik 2004, silnik 2.0 turbodiesel 136 KM, RF5 bodajże. Przebieg na dzień dzisiejszy około 145 000 km. Auto sprowadzane z Niemiec w zeszłym roku z kompletem dokumentów i przebiegiem 113 000 – czyli u mnie szczęśliwie od 30 000 ponad.
Szczęśliwie zabrało mnie do Chorwacji (7,0/100 przy 4 osobach i bagażu "po dach"), Niemczech, Szwajcarii, Francji i Czech. Auto w ciągłym użytkowaniu.
Na burzę zbierało się powoli. Najpierw dymienie na czarno przy obciążonym silniku, potem lekki klekot przy niskich obrotach, wreszcie skoki obrotów na luzie. Wizyta w Auto Księżyno i wstępna diagnoza – wtrysk pada. Wizyta w Mabi i wyrok śmierci – 3 wtryski ledwo żyją <płacze>
Mazda zadbana, dofinansowana, pieszczona... umiera. Nowe wtryski to cenowa masakra, starych nie da się dostać :/
I tu APEL, prośba o POMOC.
POTRZEBNE MI SPRAWNE WTRYSKI (z kabelkami) RF5C13H50A (!) i cała sprawa właśnie o to "A" na końcu się rozbija :( Pomóżcie. Może chowacie w szufladzie, może znacie magika co chowa w swojej. Dajmy Madzi żyć – jest młoda, śliczna (grafitowa na 18tkach), zadbana, nie bita. Jesli nie dostanę używanych, sprawnych wtrysków, będę musiał pożegnać się z Madzią <płacze> HELP :(
Reanimacji ciąg dalszy – następna będzie benzynówka :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2010, 14:18
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 Wagon Top Sport 2.0 MZR-CD 136 KM, rocznik 2004

Postprzez Mariusz1977 » 1 wrz 2010, 15:45

A szukałeś na alledrogo?

AutoKsiężyno omijaj szerokim łukiem. :|
Czasem trudniej niż przyznać się do własnych błędów jest je pojąć.

Oddam za przysłowiowego zeta zamykany pojemnik na napoje w tunel do M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 18:58
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Marki
Auto: M6 GY 2.0citd '05

Postprzez bieski » 1 wrz 2010, 15:50

Przejrzyj dział Sprzedam Części
viewforum.php?f=5
Moze ktos tam cos bedzie miał.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Koleś » 1 wrz 2010, 15:57

Kolego podjeź do ASO i niech ci podpowiedzą jakie mozesz inne wtryski zaimportować
bo ta ostatnia literka to jest poczęsci numer (częśći) parti katalogowej z 2004r.
Kiedy sie zmienia katalog na nowszy może być już na końcu "AA" i tez bedą latały lub niewiele zmieniony mumer katalogowy.
Minister infrastruktury ostrzega:
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2003, 01:14
Posty: 314
Skąd: Piaseczno
Auto: Fiat Brava1,6
Chrysler Sebring 2,7Lxi

Postprzez Padre1982 » 1 wrz 2010, 16:04

Hasło poszło, że końcówka "A" do faceliftingu, "B" po, a dlaczego niektóre kończą się cyfrą "50" bez literki na końcu, nikt mi powiedzieć nie potrafi :/
Na alledrogo są właściwie tylko "B" lub "bezliterkowe". Szukam dzien w dzień nowych aukcji – narazie bez owocnie :/
Reanimacji ciąg dalszy – następna będzie benzynówka :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2010, 14:18
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 Wagon Top Sport 2.0 MZR-CD 136 KM, rocznik 2004

Postprzez siegu » 1 wrz 2010, 17:19

>>> DIESEL
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez wins__76 » 3 wrz 2010, 10:57

Padre1982 napisał(a):POTRZEBNE MI SPRAWNE WTRYSKI (z kabelkami) RF5C13H50A (!) i cała sprawa właśnie o to "A" na końcu się rozbija


Jaki masz silnik RF5C czy RF7J z DPF Wtryski do Madzi z silnikiem RF5C 121KM i 136KM są takie same u mnie padł wtrysk 4 Kupiłem na allegro używany bez kabelka Padł wtrysk z nr 17 i z takim nr 17 kupiłem zamontowali i wszystko OK W serwisie mówią zrobić kalibrację jak ktoś chce wyrzucać forsę w błoto jego sprawa u mnie Madzia śmiga bez kalibracji aż miło <jupi>
Początkujący
 
Od: 16 sie 2010, 15:20
Posty: 25
Skąd: Białystok
Auto: Madzia 6 2003 2,0 D 121KM

Postprzez Enduro » 3 wrz 2010, 18:40

wins__76 napisał(a):....
Jaki masz silnik RF5C czy RF7J z DPF Wtryski do Madzi z silnikiem RF5C 121KM i 136KM są takie same...

sorry, ale to kpl. niepoprawna informacja!
silniki RF5C i RF7J maja kpl. inne wtryski, ktorych nie da sie podmienic, absolutnie!
P.S.
a symbol literki na wtrysku typu "A" czy "B" oznacza pozniejszy okres jego produkcji i nic wiecej...
pozdr. E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez wins__76 » 3 wrz 2010, 19:26

wins__76 napisał(a):silniki RF5C i RF7J maja kpl. inne wtryski, ktorych nie da sie podmienic, absolutnie!

Kolego najpierw dokładnie przeczytaj a później się wypowiedz <co?>
Napisałem ze silnik RF5C o mocy 121km i silnik RF5C o mocy 136km mają takie same wtryski
Pozdrowienia
Początkujący
 
Od: 16 sie 2010, 15:20
Posty: 25
Skąd: Białystok
Auto: Madzia 6 2003 2,0 D 121KM

Postprzez Enduro » 3 wrz 2010, 22:27

wins__76 napisał(a):
wins__76 napisał(a):silniki RF5C i RF7J maja kpl. inne wtryski, ktorych nie da sie podmienic, absolutnie!

Kolego najpierw dokładnie przeczytaj a później się wypowiedz <co?>

brak znaku zapytania spowodowal, ze nie dostrzeglem sensu wypaowiedzi na pierwszy rzut oka..
ale po za tym jest okay..! pozdr. E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez jacek321 » 6 wrz 2010, 01:15

witam Mam namiar na goscia ktory tu jest niedaleko On para sie rozbiorka Mazd na czesci Sprzedaje je na ebayu i widze ze do Polaka nr tez tam jest ale pamietaj ze to jest angielski numer wiec wysylam ci linka i wtedy mozesz sie dogadac co tam trzeba W razie czegos to sie kontaktuj i pomoge co bede mogl Pozdro i powodzonka

http://cgi.ebay.co.uk/Fuel-Injector-Den ... 1e5def3c2d

a to ich strona

http://www.as-cars.co.uk
Początkujący
 
Od: 25 paź 2009, 20:53
Posty: 17
Skąd: Mielec/Tarnów/UK
Auto: mazda 6 2.0 2003 136KM diesel

Postprzez rafusmaximus » 6 wrz 2010, 01:33

wins__76 napisał(a):Kolego najpierw dokładnie przeczytaj


Wins, używanie znaków interpunkcyjnych nie boli, a zdecydowanie pomaga w zrozumieniu tekstu napisanego (gdy ich brakuje) nadzwyczaj chaotycznie.

Enduro napisał(a):brak znaku zapytania spowodowal


Nie tylko "?", tam nie ma przecinków, kropek etc. Ja też na pierwszy rzut oka pomyślałem o tym samym, co Ty.
Ostatnio edytowano 6 wrz 2010, 09:18 przez rafusmaximus, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez rafusmaximus » 6 wrz 2010, 01:36

Padre1982 napisał(a):3 wtryski ledwo żyją


Padre, jakie i przeważnie gdzie paliwo zalewałeś? Normalny ON, czy ten niby wzbogacony? Używałeś od czasu do czasu Forte?
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez wins__76 » 6 wrz 2010, 09:27

Do rafusmaximus.
rafusmaximus napisał(a):Wins, używanie znaków interpunkcyjnych nie boli, a zdecydowanie pomaga w zrozumieniu tekstu napisanego (gdy ich brakuje) nadzwyczaj chaotycznie.

Wydawało mi się że to jest forum poświęcone Maździe. Może się mylę, a może to jest forum pod patronatem profesora Miodka, dotyczące poprawnej polszczyzny. <co?>
Poradził byś coś sensownie, a nie zajmował się pierdołami. A może piszesz, aby tylko pisać posty.
Pozdrawiam i myślę że temat jest zakończony. <piwo>
Ostatnio edytowano 6 wrz 2010, 09:47 przez wins__76, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 16 sie 2010, 15:20
Posty: 25
Skąd: Białystok
Auto: Madzia 6 2003 2,0 D 121KM

Postprzez rafusmaximus » 6 wrz 2010, 09:45

wins__76 napisał(a):Wydawało mi się że to jest forum poświęcone Maździe. Może się mylę, a może to jest forum pod patronatem profesora Miodka, dotyczące poprawnej polszczyzny. <co?>


Nie mylisz się...
To nie zmienia faktu, że każdy użytkownik forum ma przyzwolenie na bycie "analfabetą" – bez obrazy ;)
Zresztą w Regulamin w pkt 1.2 Pisownia jest mowa o błędach ortograficznych, które dla rozumnej istoty obejmują także interpunkcyjne... Zarejestrowałeś się, czyli zaakceptowałeś go ;)
Uwierz, to naprawdę pomaga w czytaniu ze zrozumieniem – poprawne używanie, szczególnie interpunkcji ;)
Ps. Ja też nie jestem idealny, niekiedy też walnę jakiegoś byka, ale zawsze pozostaje "przeglądarka", która takowe generuje podkreśleniem jak w Word`zie :D
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez skubiszek » 6 wrz 2010, 09:52

to i ja się podłącze pod temat


zalałem lewe paliwo jakieś na orlenie – 20 litrów – na szczęście miałem pół baku normalnej ropy

auto zrobiło się ciut mniej dynamiczne, zaczęło mocniej kopcić i więcej palić oraz na wolnych obrotach słychać było stuki wtrysków

przerażony paliwo wyjeździłem, wlałem normalne ON z bliskiej – tam nigdy nie miałem problemów i forte- po przejechaniu 200 km silnik wyraźnie się uspokoił i wrócił do normalnej pracy

wyjeździłem cały bak i ponownie wlałem ON z bliskiej... wszystko było dobrze do pojawienia się rezerwy, niestety wracałem trasą gdzie za bardzo nie było stacji, no i rezerwa zrobiła się dość głęboka, po czym po zajechaniu u siebie na stację, znów usłyszałem irytujący dźwięk poklepywania wtrysków....zalałem bak do pełna... przejechałem 400 km i objawy są takie:

1. auto gdy pojechałem trasę spokojnie – na początku poklepywało....
2. jak mocniej gdzieś depnąłem – poklepywało mocniej
3. po 200km stojąc na światłach klepało, po czym było lekkie wahnięcie i silnik nagle wrócił do poprawnej pracy – zero klekotu wtrysków
4. powrót do domu znów mocniejsze depnięcie i znów klekotanie
5. po 400 km mam połowę baku i silnik pracuje znów spokojnie z czego ostatnie 15 km zrobiłem po mieście – stan – wczorajszy wieczór
obecnie byłem przejechać się do centrum, auto po rozgrzaniu pracuje poprawnie
zalany cały bak ON verva

pytania:
1. Czy w wyniku kiepskiego paliwa z dna baku lub syfu na dnie auto zaczęło znów stukać wtryskami?
2. Czy wtrysk wcześniej pracujący poprawnie przez 16 tys km od zakupu po dostaniu kiepskiego paliwa ma prawo poklepać a później po forte i dobrym paliwie wrócić do swej pierwotnej formy pracy?
3. Czy na trasie, po zatrzymaniu na światłach, może pracować – najpierw chwile źle a później nagle "ozdrowieć"?
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez rafusmaximus » 6 wrz 2010, 10:04

skubiszek, a wcześniej lałeś tylko Vervę? Pytam, bo niekiedy ta Verva jest różnej jakości, a z całą pewnością jest za "sucha" (opinia rzeczoznawcy, podobnie rzecz się ma z benzyną 98 Verva, nie tylko na Orlenie, ale na innych stacjach – Polska)...
Różnej jakości na stacjach, gdzie jest mniejszy ruch lub mały popyt na Vervę, a "sucha", bo niby "wzbogacana i czysta" (opał też jest czysty, a co może zrobić w CR wszyscy wiedzą :D ).
Ja przerzucam się na zwykły olej, pojeżdżę trochę na nim i zobaczę... Mam wrażenie, że jak lałem zwykły ON, to motorek lepiej pracował – nie mam jakiejś tragedii, pewnie moje subiektywne odczucie jest mocno subiektywne (wszystko wcześniej zrobione jak trzeba u Jaksy, tak na wszelki wypadek: podkładki, smoki i inne cuda jak to w klekocie M6), ale z natury mam "delikatnego" fioła na punkcie pracy silnika. Żona powiedziała, że jestem "walnięty", ona nic nie słyszy i nie powinienem mieć diesla (jak to "baba" ;) )... Pewnie, na moją ocenę ma wpływ terkoczące sprzęgło pomiędzy vacuum, a wałkiem rozrządu (znana z forum "atrakcja" w klekocie), które chyba w końcu wymienię, bo już moje uszy nie akceptują tego odgłosu (jak wiadomo nie wpływa to na dalszą usterkowość silnika, tylko wkurza uszy) – myślałem, że się przyzwyczaję. Chyba będzie następnego kupić w benzynie, żeby nie oszaleć <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez skubiszek » 6 wrz 2010, 10:32

wiesz.. ja jak pisałem wcześniej – sporo czytam forum i wiem, że lepiej nie lać tej wzbogacanej dlatego moją jedyną i zaufaną stacją jest bliska i zwykły ON i do tej pory nie miałem problemów

vervę zalałem ostatnio tylko a zdarzało mi się to wcześniej bardzo sporadycznie... może 2 -3 razy w życiu w Maździe była verva.. ja też mam fioła na punkcie dźwięków silnika ale jak moja dziewczyna wsiada do auta i pyta – co on tak stuka bo w środku słychać to znaczy, że jest coś nie tak
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron