Czarny dym przy przyspieszaniu

Postprzez MAZVAGTECH » 3 sie 2008, 14:53

Marek podlaskie napisał(a):Powiem tak

A ja powiem tak. U Grzeska nie byl walniety przeplywomierz, chociaz tak mu fachowiec sugerowal, wiec kupil i odeslal z powrotem. Tu sa po 300zl http://moto.allegro.pl/item405040568_pr ... 02010.html
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Marek podlaskie » 7 sie 2008, 19:58

Witam.Dzis odlaczylem przewod od przeplywomierza.Nie wiem jakie powinny byc objawy ,ale mi auto zapalilo bez problemu tylko wyswietlalo problem ze swiecami zarowymi.Z chwila podpiecia wszystko wrocilo do normy.Auto jedzie ,wiec to chyba nie przeplywomierz :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2007, 22:14
Posty: 179
Skąd: Bialystok
Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km

Postprzez diodaq » 30 sie 2008, 02:25

Dzisiaj zauwazylem, ze przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu z rury wydechowej wydobywa sie czarny dym.Nie jest go duzo no ale jest a wczesniej wydaje mi sie, ze tego nie bylo. Auto kupilem 2 tyg temu, w tym tyg zmienialem rozrzad, olej, filtry (oleju i powietrza), klocki i akumulator i wydaje mi sie, ze zaczal kopcic po tych zabiegach ( ale 100% pewnosci nie mam czy nie bylo tego wczesniej gdyz malo jezdzilem przez ten czas i raczej nie obserwowalem lusterka wstecznego :)). Spadku mocy ani innych efektow ubocznych nie stwierdzilem oprocz tego dymienia. Wyciekow zadnych nie ma ani na silniku ani na turbinie.
Wiecie co moze byc przyczyna?

i jeszcze jedna rzecz nie zwiazana z tym co wyzej pisalem....chodzi o obrotomierz, a raczej jego dziwne zachowanie. Po przekreceniu kluczyka na pozycje ON wskazowka wskakuje na ok 800-1000obr a po odpaleniu silnika wskazuje ok 1800 ale silnik napewno nie pracuje az z takimi obrotami. Walniety obrotomierz czy cos innego jest przyczyna?
Ostatnio edytowano 31 sie 2008, 17:56 przez diodaq, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 17 sie 2008, 20:02
Posty: 15
Auto: mazda 6 2.0 CiTD 136bhp '03

Postprzez domin1979 » 30 sie 2008, 09:11

Przy mocnym depnięciu kopcenie w dieslach to norma, wypluwa trochę sadzy ot co. Jak stale kopci to przyczyn może być kilka ale przeważnie jest to zapchany zawór EGR.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Pawnik » 30 sie 2008, 09:15

Po wymianie intercoolera ( tego z wadą fabryczną ) na nowy u mnie kopcenie przy szybkim przyśpieszaniu praktycznie ustało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez domin1979 » 30 sie 2008, 09:17

Pawnik napisał(a):Po wymianie intercoolera ( tego z wadą fabryczną ) na nowy u mnie kopcenie przy szybkim przyśpieszaniu praktycznie ustało.
A nie wiesz może jakie VIN-y podchodzą pod wymianę?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Grzyby » 30 sie 2008, 09:20

Moja tam wcale nie kopci – nawet przy ostrym deptaniu.
A wyścigi na 400m to chyba najostrzejsze deptanie :P
Kto był w Borsku miał okazję zaobserwować (i nie mówię tu o M6 Krynia :P)


domin1979 napisał(a):A nie wiesz może jakie VIN-y podchodzą pod wymianę?

z tego co wiem to nie ma czegoś takiego. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Zajrzyj do jakiegoś ASO i dopytaj.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez domin1979 » 30 sie 2008, 09:23

Zajrzyj do jakiegoś ASO i dopytaj.
W Kielcach? <lol>
Zajrzę w Krakowie jak znajdę chwilę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Pawnik » 30 sie 2008, 09:26

Grzyby napisał(a):Moja tam wcale nie kopci – nawet przy ostrym deptaniu.
A wyścigi na 400m to chyba najostrzejsze deptanie język
Kto był w Borsku miał okazję zaobserwować (i nie mówię tu o M6 Krynia język)

Bo masz szczelny cooler :)

domin1979 napisał(a):A nie wiesz może jakie VIN-y podchodzą pod wymianę?

Procedura jest taka. Najpierw obejrzyj sobie cooler czy jest spocony lub cieknie. Wystarczy odkręcić osłonę przy lewym przednim kole ( przy skręconym kole ). Potem zadzwoń do ASO i spytaj się co i jak ( może był już wymieniony ). Po nr VIN powiedzą Ci czy w ogóle samochód się łapie. Potem musisz pojechać 2 razy do ASO. Raz na oględziny ( robią zdjęcia ), a po ewentualnej decyzji o wymianie drugi raz na wymianę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Grzyby » 30 sie 2008, 09:29

Pawnik napisał(a):Bo masz szczelny cooler

a guzik, bo
Pawnik napisał(a):jest spocony

:P

domin1979 napisał(a):W Kielcach?

taaaaa hahaha
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez domin1979 » 30 sie 2008, 09:35

Mi w sumie też nie dymi, jedynie raz puścił bąka jak solidnie depnąłem na 3 biegu. Muszę w przyszłym tygodniu sprawdzić intercooler tak na wszelki wypadek.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez diodaq » 30 sie 2008, 14:26

a gdzie jest ten zawor EGR i jak go przeczyscic?
Początkujący
 
Od: 17 sie 2008, 20:02
Posty: 15
Auto: mazda 6 2.0 CiTD 136bhp '03

Postprzez domin1979 » 30 sie 2008, 14:36

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez yemek » 31 sie 2008, 08:55

Zdejmij przewód ( ten u góry ) z EGR w ten sposób odłączysz go ,
różnice zobaczysz we tylnym lusterku :D
Ja tak zrobiłem bo terkotał ,przócz ciszy mam a raczej nie mam dymu
przy deptaniu.
Zrobiłeś – nie bój się; boisz się – nie rób!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lis 2007, 23:02
Posty: 23
Skąd: Londyn
Auto: M 6 MZR-CD Sport ,2003r

Postprzez diodaq » 31 sie 2008, 17:59

bezpieczne jest odlaczenie EGR czy lepiej przeczyscic?

Macie jakies pomysly dot. obrotomierza?
Początkujący
 
Od: 17 sie 2008, 20:02
Posty: 15
Auto: mazda 6 2.0 CiTD 136bhp '03

Postprzez Blaster7 » 31 sie 2008, 20:29

Ja go zaślepiłem...
czy kopci nie widze ale lepiej chodzi ciszej bo nie dzwoni ....
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez PAWELwrx » 9 lip 2009, 13:20

Witam! Mam taki problem z tym silniczkiem. Byłem w aso, podłączyli auto pod kompa i wyszło że błędów brak i rozkładają ręce. A problem taki jak w temacie, jak tylko wcisnę gaz do dechy to we wstecznym lusterku widać tylkko czarny dym. Wyprzedzając tiry zaraz przez CB mi krzyczą że kopci. Niezależnie od jakiego biegu, na wolnych obrotach też to samo. Mocy nie brakuje, chodź posiadam auto od niedawna. Wertując forum to chyba EGR, ale chyba pod kompem by wskazało?
Ostatnio edytowano 10 lip 2009, 19:34 przez PAWELwrx, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 9 lip 2009, 12:58
Posty: 5
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136km

Postprzez amra1973 » 9 lip 2009, 14:27

A masz tak od zawsze, czy ostatnio to się nasiliło?
Bierze olej?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez PAWELwrx » 9 lip 2009, 15:01

W tej chwili olej bierze ale to wina rozszczelnionej misy olejowej, przebieg ma 126 tyś. nie kręcony. Na początku przyszłego tygodnia bedę robił misę olejową to dopiero będe sprawdzał czy bierze. Jak go kupiłem to nie widziałem, żeby tak dymiło ale może tak nie ciskałem. Powiem tak: widzę dopiero od tak mniej więcej wymiany oleju na elfa 10W-40, taki mechanik polecił. Teraz zaleje dexelię.
Początkujący
 
Od: 9 lip 2009, 12:58
Posty: 5
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136km

Postprzez szatek » 9 lip 2009, 15:43

Skąd ta pewność, że nie kręcony?
Pytam, bo jestem ciekaw czy i o ile mój był kręcony. Skoro jesteś pewien przebiegu to może i znasz jakiś sposób na sprawdzenie przebiegu?

IMHO 10W-40 jest za gęsty do tego silnika, skoro powinno zalewać się 5W-30 Dexelii. Przy odkręconej misce oczywiście wyczyścisz smoka? :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 12:16
Posty: 41
Skąd: Szubin
Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6