Czarny dym przy przyspieszaniu

Postprzez maly1 » 9 lip 2009, 17:00

szatek napisał(a):IMHO 10W-40 jest za gęsty do tego silnika

Taki jest zalecany przez Mazde lub 5W30 więc jest OK
Początkujący
 
Od: 18 gru 2008, 16:43
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX5

Postprzez Sebal » 9 lip 2009, 19:43

Miałem to samo aż ostatnio poleciały mi uszczelniacze dwóch wtryskiwaczy,Po wymianie kopcenie znikło
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez PAWELwrx » 9 lip 2009, 23:06

Mój sposób na sprawdzenie przebiegu to była weryfikacja autentyczności książki serwisowej :D Jest od pierwszego właściciela, który przez pierwsze trzy lata serwisował i zrobił 60tyś. to założyłem, że przez kolejne trzy też 60tyś. bo mu chyba nie odbiło i nie zacząl robić 40tyś rocznie... <killer>
Oczywiście jest dobra okazja to smok będzie sprawdzony.

Sebal napisał(a):Miałem to samo aż ostatnio poleciały mi uszczelniacze dwóch wtryskiwaczy,Po wymianie kopcenie znikło


A jaki jest koszt takiej wymiany?
A czy to nie może być wina EGR-a lub nieszczelności gdzieś w dolocie? Warto to przeczyścić i sprawdzić, czy moje objawy na to nie wskazują?
Początkujący
 
Od: 9 lip 2009, 12:58
Posty: 5
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136km

Postprzez MAZVAGTECH » 9 lip 2009, 23:18

PAWELwrx napisał(a):Byłem w aso, podłączyli auto pod kompa i wyszło że błędów brak i rozkładają ręce

Tak to juz jest z ASO Nie ma bledow wszystko jest ok, a przeciez komputer to tylko urzadzenie ktore wspomaga myslenie
PAWELwrx napisał(a):A czy to nie może być wina EGR-a lub nieszczelności gdzieś w dolocie
Zacznij od tego Przegladnij caly uklad dolotowy powietrza, przepustnice na kolektorze ssacym
szatek napisał(a):IMHO 10W-40 jest za gęsty do tego silnika, skoro powinno zalewać się 5W-30 Dexelii
Ciekawa teoria Mozesz to rozwinac?
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez amra1973 » 10 lip 2009, 00:29

PAWELwrx napisał(a):Mój sposób na sprawdzenie przebiegu to była weryfikacja autentyczności książki serwisowej :D Jest od pierwszego właściciela, który przez pierwsze trzy lata serwisował i zrobił 60tyś. to założyłem, że przez kolejne trzy też 60tyś. bo mu chyba nie odbiło i nie zacząl robić 40tyś rocznie... <killer>
Oczywiście jest dobra okazja to smok będzie sprawdzony.

Sebal napisał(a):Miałem to samo aż ostatnio poleciały mi uszczelniacze dwóch wtryskiwaczy,Po wymianie kopcenie znikło


A jaki jest koszt takiej wymiany?
A czy to nie może być wina EGR-a lub nieszczelności gdzieś w dolocie? Warto to przeczyścić i sprawdzić, czy moje objawy na to nie wskazują?


ja ostatnio wymieniałem uszczelnienie pod wtryskiwaczami u Jaksy i kosztowało mnei to poniżej 400 zł (dodam że podobna operacja w ASO Citroena w modelu C3 kosztowała ponad 1000).
Generalnie w takiej sytuacji jeżeli wiesz co masz sprawdzić i potrafisz to wykonać, to przejrzyj wszelkie elementy związane z układem dolotowym.
A jeżeli nie masz doświadczenia, to warto zahaczyć o jakiś sprawdzony warsztat.
Pieniadze w ten sposób wydane zaowocują spokojem w przyszłości :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez szatek » 10 lip 2009, 09:19

szatek napisał:
IMHO 10W-40 jest za gęsty do tego silnika, skoro powinno zalewać się 5W-30 Dexelii

Ciekawa teoria Mozesz to rozwinac?


Może na lato jest OK, ale zimą, przy większym mrozie zanim silnik się rozgrzeje nie będzie dawał dobrego smarowania. Tyle wywnioskowałem z wykresu temperatur dla różnych gęstóści olejów (gdzieś w książce o Madzi z tego co pamiętam).

Z drugiej strony górny zakres temperatur jest niższy dla 5W-30 – ale tutaj raczej diselek Madzi chyba nie ma problemu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 12:16
Posty: 41
Skąd: Szubin
Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM

Postprzez xANDy » 10 lip 2009, 14:40

Na temat 3/40 bądz 10/40 jest napisane w poradniku – nie chce mi się pisac kolejny raz. Za gęsty.

Temat źle nazwany – nawet nie wiadomo o jaki silnik chodzi.
Sprawdzić dolot i szczelność silnika (odma – co z nią?) oraz EGR.

Temat generalnie do kosza.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Piterx » 10 lip 2009, 22:46

taaaa kazecie mu sprawdzac pol smochodu... ja ostnio zalałem w shell-u niby sprawdzona stacja, wlałem x power albo jakos tak... boze jakie auto było mułowate... a jak kopciło... najlepiej moja mazda jezdzi na verwie, do tej pory spala mi resztki tego badziewiastego paliwa.... brrr
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez MAZVAGTECH » 11 lip 2009, 15:15

Piterx napisał(a):taaaa kazecie mu sprawdzac pol smochodu... ja ostnio zalałem w shell-u niby sprawdzona stacja, wlałem x power albo jakos tak... boze jakie auto było mułowate... a jak kopciło... najlepiej moja mazda jezdzi na verwie, do tej pory spala mi resztki tego badziewiastego paliwa.... brrr

Wychodzac z tego zalozenia na wiekszosc postow pierwsza odpowiedz to zmien paliwo
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Piterx » 11 lip 2009, 15:21

bo taka jest prawda... nasze stacje maja paliwo bardzo marnej jakosci... oszukują na kazdym kroku... wiec dobrze od czasu do czasu przegonic auto na wiekszych obrotach (4400-4600 rpm 1-2 min) i wywalic cały ten syf z układu, generalnie od czasu do czasu zmieniac dostawce paliwa moze inna stacja ma lepszy :D
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez PAWELwrx » 9 sie 2009, 22:25

Panowie, jestem po pierwszej wizycie u mechanika, egr i smok wyczyszczony, misa uszczelniona dolot sprawdzony, zalana dexelia i filtry mazdy efekt- dalej dymi i do tego bierze olej 0,5l na 1000. Na zapalonym silniku po wyjeciu bagnetu lub korka wlewu oleju bucha szarym dymem. Więc co? Turbina i uszczelniacze wtrysków? co do paliwa to zawsze jest tankowane na orlenie.
Początkujący
 
Od: 9 lip 2009, 12:58
Posty: 5
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136km

Postprzez MAZVAGTECH » 10 sie 2009, 02:21

PAWELwrx napisał(a):Turbina i uszczelniacze wtrysków

Wymien podkladki pod wtryskiwaczami
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Whisky1 » 10 sie 2009, 18:40

Chciałem ruszyć ten temat jeszcze. Strasznie kopci auto przy obciążeniu na czarno. Na wysokich obrotach biegu jałowego ani dymka,Byłem w ASO w Krakowie i nie stwierdzili usterki, Byłem u mechaników gdzie sprawdzali go pod obciążeniem, wszystko jest ok. wszystkie parametry w normie i dalej nie ma diagnozy.Intercooler jest szczelny, EGR sprawny, Wlewałem też środek do czyszczenia wtrysków i nic. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co mogło się spieprzyć bo mnie już troszkę nerwy biorą. Może to być wina przepływki? Ze daje za wcześnie zbyt wzbogaconą mieszankę? Bo z tego co wiem wtryski to raczej nie są bo chodził by nie równo. Podkreślam też sprawę że auto nie straciło na mocy i więcej nie spala.
Z góry dzięki i czekam na jakąś trafną diagnozę WRESZCIE!!!
Whisky1
 

Postprzez Enduro » 11 sie 2009, 22:01

sprawdz i ewentualnie zkalibruj IDs-em wtryski..

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Sebal » 12 sie 2009, 21:15

Kalibracja być może pomoże. U mnie pomogła ale najakieś 2 tys. km bo po tym przebiegu komp przekalibruje wtryski znowu po swojemu i kopcenie może wrócić ( u mnie wróciło)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Enduro » 12 sie 2009, 21:28

zawsze kalibracja pomaga!
absolutnie!!!
pod warunkiem, ze moza ja przeprowadzic!
i to potwierdza m.in. dobry stan wtryskow
pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 12 sie 2009, 23:39 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Krzytka » 12 sie 2009, 21:45

Wymień podkładki pod wtryskiwaczami!!!
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2006, 18:48
Posty: 35
Skąd: Raszówka/Lubin
Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM

Postprzez Sebal » 12 sie 2009, 22:00

Enduro napisał(a):zawsze kalibracja pomaga!
absolutnie!!

Oczywiście że pomaga. Jak najbardziej ale na pewien czas i nie jest to mój wymysł tylko wiedza zaczerpnięta od Newbie czyli osoby zajmującej się na co dzień mazdami i mającym naprawdę dużą wiedzę w temacie mazd. Jak byłem u niego (ASO Mazda Lublin) na przeglądzie zapytany przeze mnie o kalibracje powiedział: "...Seba ja Ci skalibruje wtryski żebyś zobaczył jak to jest, ale za jakieś 2 tys. km komp silnika skalibruje ci wtryski znowu po swojemu. Dlatego też My (ASO MAzda Lublin) wykonujemy kalibracje wtrysków tylko przy ich wymianie..."
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez MAZVAGTECH » 13 sie 2009, 16:08

Sebal napisał(a):wykonujemy kalibracje wtrysków tylko przy ich wymianie

Tylko po co?
Sebal napisał(a):za jakieś 2 tys. km komp silnika skalibruje ci wtryski znowu po swojemu
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Sebal » 14 sie 2009, 08:10

To już nie do mnie pytanie ale przypuszczam, że przy nowych wtryskach trzeba je ustawić lub coś takiego na początek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6