Czarny dym przy przyspieszaniu

Postprzez Enduro » 14 sie 2009, 21:32

nie wierz temu mechanikowi,
bo to raczej przebieraniec....

kalibracja dopasowywuje dawki wtryskiwanego paliwa
do aktualnego stanu pracy silnika
m.in. wtryskow!
przy tej okazji mozemy na 100% upewnic sie czy sa okay!,
a tzw. test przelewowy jest prostszą formą ich sprawdzenia, też przeze mnie polecaną....

a wtryski ulegają zuzyciu i to prawda, ze PCM powinien co jakis czas,
sam się doprogramowac do nich, choc u mnie jeszcze notabene
tego nigdy nie zrobil?!,
i absolutnie kazdemu polecam kalibracje,
nawet jesli ona starcza na te 2000 km....
P.S.
podaruj mechankowi pióropusz taki indiański,
to tak na wszelki wypadek,
jakby ktoś na koniu podjechał...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Sebal » 15 sie 2009, 12:19

A skąd wiesz Enduro że twój PCM tego nigdy nie zrobił? On przecież tego "nie mówi" kiedy przeprowadza kalibracje. Co do mechanika jak go nazwałeś to on jest osoba prowadzącą ASO Mazda Lublin i wielokrotnie się wypowiadał na tym Forum ( no może n ie tak często jak np. Jaksa) ale przeglądając Forum widać że jego wiedza jest bardzo szanowana przez forumowiczów jako specjalisty od mazd a przede wszystkim od elektroniki. Także myślę że obrażanie go to nie najlepszy pomysł bo twoja wiedza na temat mechaniki i elektroniki mazdy 6 wynosi jakieś 10% jego wiedzy. Mam nadzieje że sie nie obrazisz że tak napisałem bo nie mam w zamiarze Ciebie obrażać. Chciałem tylko bronić wiedzy człowieka, który z pośród wszystkich forumowiczów ma ją największą (tak sądzę).
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez MAZVAGTECH » 15 sie 2009, 13:26

Enduro napisał(a):podaruj mechankowi pióropusz taki indiański,
to tak na wszelki wypadek,
jakby ktoś na koniu podjechał...

Tu moze sie troche Enduro zapedzil
Sebal napisał(a):twoja wiedza na temat mechaniki i elektroniki mazdy 6 wynosi jakieś 10% jego wiedzy.
A tu troche Ty Jeden drugiego nie zna Znasz Newbiego ok. ale dla mnie i dla innych wcale nie musi byc i nie jest jakims guru mazd Reasumujac kto chce niech kalibruje wtryskiwacze a kto nie chce to nie, napewno nie zaszkodzi
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Enduro » 15 sie 2009, 16:18

Sebal napisał(a):bo twoja wiedza na temat mechaniki i elektroniki mazdy 6 wynosi jakieś 10% jego wiedzy. Mam nadzieje że sie nie obrazisz że tak napisałem bo nie mam w zamiarze Ciebie obrażać. Chciałem tylko bronić wiedzy człowieka, który z pośród wszystkich forumowiczów ma ją największą (tak sądzę).

nie ma sprawy!
ale,
to po co pytasz na forum???
skoro on jest GURU wszystko wie (ponad 90% wiedzy niz ja czy inni)

nie kalibruj -nie potrzeba!
i jest okay!
ja wyrazilem swoja opinie na temat takiego doradztwa.
ktore jest wg. mnie kiepskie

serdecznie pozdrawiam
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Sebal » 15 sie 2009, 18:00

Ja też wyraziłem tylko swoja opinie. To ty zacząłeś bądź co bądź tą głupią dyskusje. Nikogo nie namawiam do tego żeby nie kalibrował wtrysków czy nie robił jeszcze innych rzeczy które mogą byc zbyteczne. Przekazałem tylko suchą wiedze jaką uzyskałem z serwisu mazdy i przecież wcale nie trzeba sie do tego stosować. Formum w końcu jest też do tego aby dzielić się swoją wiedzą a czy ktoś zrobi z tego użytek to już jego sprawa. Pozdrawiam Enduro i mam nadzieje że nie bedziemy sie kłócić na forum bo to chyba nie oto chodzi
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez krzych » 15 sie 2009, 18:50

A ja chetnie sie dowiem czym moze sie roznic kalibracja serwisowa od takiej w trakcie pracy robionej przez ECU.

Max, Enduro, Newbie – czy ktos z Was jest w stanie powiedziec mi czy poza tym, ze w trakcie kalibracji serwisowej ECU wymusza rozne obroty dosc plynnie zeby ocenic ilosc wtryskiwanego paliwa jak najdokladniej przy kazdej czestotliwosci pracy, a podczas jazdy raczej nie ma ku temu okazji "na zyczenie" a jedynie to co mu sie uda zapisac pod konkretnymi obciazeniami, czy oprocz tego te dwie kalibracje roznia sie czyms istotnym?

Bo jak rozumiem roznica ktora opisalem ja, moze skutkowac innymi ustawieniami, choc pewnie roznice beda niewielkie, ale na przyklad gdyby serwisowa kalibracja umozliwiala zapis jakichs stanow "wzorcowych" dla pozniejszej kalibracji w trakcie pracy, mogloby to mocno zmienic postac rzeczy. Ktokolwiek ma wiedze na tyle dokladna zeby to jednoznacznie opisac?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 16 sie 2009, 16:42

Sebal napisał(a):Przekazałem tylko suchą wiedze jaką uzyskałem z serwisu mazdy i przecież wcale nie trzeba sie do tego stosować. Formum w końcu jest też do tego aby dzielić się swoją wiedzą a czy ktoś zrobi z tego użytek to już jego sprawa. Pozdrawiam Enduro i mam nadzieje że nie bedziemy sie kłócić na forum bo to chyba nie oto chodzi

tez jestem tego zdania!
tylko oslabia mnie takie "suche, troche bezmyslne informowanie"
klienta przez mechanikow, ze to i tamto nie trzeba- bo i po co...?
chociaz jest tu pewna logika:
wiekszy jest zysk ASO przy naprawie sinika niz przy smiesznej kalibracji!

ale jak cos pierdyknie, np. poprzez uszkodzony wtrysk stopi sie tlok
(mam takie dwa w kolekcji, fotki mozna poszukac na tym forum!!),
to nie ma wtedy z kim rozmawiac, nawet z tymi "sucho informujacymi"
a tymbardziej nie da rady, poprosic ich o sponsoring naprawczy!

jeszcze raz polecam kalibracje !absolutnie!
bo koszt jej niewielki,
strata czasowa minimalna,
a zysk spory, ale to wg. mnie!

kazdy decyduje sam,
ale jak ktos zdecyduje inaczej niz wiekszosc poleca/zaleca/proponuje
i potem pojawi sie z tzw."bulami naprawczymi auta"
na forum, to nie ma co liczyc na wspolczucie,
wrecz przeciwnie! raczej na zjebke – za glupote, go czeka!

P.S.
Sebal!popytaj sie tego mechanika (ze 100% wiedza),
czy cos ewentualnie dorzuci do naprawy silnika, jesli on ulegnie uszkodzeniu np. przez lejacy czy uszkodzony wtrysk-i.
jesli tak, to niech da to tobie pisemnie!!!!!!
no a wtedy, po jego reakcji (–>mimice i ruchach oczu)
i odmowie (jestem tego pewny na 100%!) pozasz prawde!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 16 sie 2009, 16:48

krzych napisał(a):Max, Enduro, Newbie – czy ktos z Was jest w stanie powiedziec mi czy poza tym, ze w trakcie kalibracji serwisowej ECU wymusza rozne obroty dosc plynnie zeby ocenic ilosc wtryskiwanego paliwa jak najdokladniej przy kazdej czestotliwosci pracy, a podczas jazdy raczej nie ma ku temu okazji "na zyczenie" a jedynie to co mu sie uda zapisac pod konkretnymi obciazeniami, czy oprocz tego te dwie kalibracje roznia sie czyms istotnym?

ja, nie wiem!
osobiscie nigdy nie przezylem takiej automatycznej kalibracji w M6 Citd!
a mam taki model auta (trzecie z kolei) od 2003 roku
i przejechalem nimi ok. 150 t km.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 16 sie 2009, 21:49

Enduro napisał(a):ja, nie wiem!
osobiscie nigdy nie przezylem takiej automatycznej kalibracji w M6 Citd!
a mam taki model auta (trzecie z kolei) od 2003 roku
i przejechalem nimi ok. 150 t km.

No ok, ale to bylo akurat dobre pytanie do Ciebie – po czym wlasciwie wnosisz, ze nigdy CI Twoje ECU nie kalibrowalo automatycznie wtryskow? Bo raczej nie napisze tego na wyswietlaczu ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 17 sie 2009, 09:38

krzych napisał(a):
Enduro napisał(a):ja, nie wiem!
osobiscie nigdy nie przezylem takiej automatycznej kalibracji w M6 Citd!
a mam taki model auta (trzecie z kolei) od 2003 roku
i przejechalem nimi ok. 150 t km.

No ok, ale to bylo akurat dobre pytanie do Ciebie – po czym wlasciwie wnosisz, ze nigdy CI Twoje ECU nie kalibrowalo automatycznie wtryskow? Bo raczej nie napisze tego na wyswietlaczu ;)

wyczuwa sie to na wolnych obrotach , np. na swiatlach,
jak motor lekko przyspiesza i dostraja dawek paliwa,
wiem to z opowiesci...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 17 sie 2009, 09:54

Ja do tego slysze wyraznie inna prace wtryskow raz na pare tysi km lub po wlaniu jakiegos ciekawego (w pozytywnym na przyklad sensie) paliwa. Troche dziwne ze nie miales w trzech pod rzad takiego zachowania. Moze po prostu nie slyszales albo robisz sobie w serwisie kalibracje tak czesto ze ECU juz nie musi? :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 17 sie 2009, 15:07

krzych napisał(a):J Troche dziwne ze nie miales w trzech pod rzad takiego zachowania. Moze po prostu nie slyszales albo robisz sobie w serwisie kalibracje tak czesto ze ECU juz nie musi? :D

to jest wyjasnienie,
choc w pierwszej M6 tego nie robilem,
bo nie wiedzialem co jest co...
a potem remontowalem silnik za 4000Euro
przez uszkodzony wtrysk
pozdr.

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez PAWELwrx » 17 sie 2009, 18:26

Czy ktoś zna jakiś dobry sklep internetowy w którym dostane te podkładki pod wtryski czy tylko ASO? A wtryski też sprawdze czy przypadkiem nie leją...
Początkujący
 
Od: 9 lip 2009, 12:58
Posty: 5
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136km

Postprzez Yapa » 18 sie 2009, 00:36

Sebal napisał(a):"...Seba ja Ci skalibruje wtryski żebyś zobaczył jak to jest, ale za jakieś 2 tys. km komp silnika skalibruje ci wtryski znowu po swojemu. Dlatego też My (ASO MAzda Lublin) wykonujemy kalibracje wtrysków tylko przy ich wymianie..."

no to wychodzi na to że Jaksa polecając kalibrację profilaktycznie, naciąga klientów, bo to niepotrzebne.. Czekam na więcej opinii... :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Enduro » 18 sie 2009, 12:38

Yapa napisał(a):
Sebal napisał(a):"...Seba ja Ci skalibruje wtryski żebyś zobaczył jak to jest, ale za jakieś 2 tys. km komp silnika skalibruje ci wtryski znowu po swojemu. Dlatego też My (ASO MAzda Lublin) wykonujemy kalibracje wtrysków tylko przy ich wymianie..."

no to wychodzi na to że Jaksa polecając kalibrację profilaktycznie, naciąga klientów, bo to niepotrzebne.. Czekam na więcej opinii... :)


bzdura!
kalibracja jest warta polecenia
absolutnie
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 18 sie 2009, 13:26

Yapa napisał(a):no to wychodzi na to że Jaksa polecając kalibrację profilaktycznie, naciąga klientów, bo to niepotrzebne..

No jak, toz nie czytasz uwaznie – na razie nikt nie podal konkretnie co wlasciwie dzieje sie przy kalibracji by IDS a co by ECU – dopoki tego sie nie dowiemy (np. ze sa identyczne) to nadal jest potrzebna... chyba? :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Yapa » 18 sie 2009, 13:37

krzych napisał(a):
Yapa napisał(a):no to wychodzi na to że Jaksa polecając kalibrację profilaktycznie, naciąga klientów, bo to niepotrzebne..

No jak, toz nie czytasz uwaznie – na razie nikt nie podal konkretnie co wlasciwie dzieje sie przy kalibracji by IDS a co by ECU – dopoki tego sie nie dowiemy (np. ze sa identyczne) to nadal jest potrzebna... chyba? :)

ja nie czytam uważnie ;) – jeden mówi, że kalibracja jest potrzebna przy nowych wtryskach, bo potem i tak ECU robi to sam; drugi i trzeci mówią, że kalibracja jest jak najbardziej wskazana nawet co 10 tyś. Wszyscy mają opinię fachowców od modelu :P Niech się eksperci wypowiedzą, to przeciętny szaraczek będzie mniej zielony... :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez krzych » 18 sie 2009, 13:42

Ale niubi juz nie pisze ;) Dlugi tym bardziej... Maxa juz sam pytalem kiedys ale zapomnialem co mi powiedzial, hehe :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez zoltrix » 23 sie 2009, 18:08

Tema poszedł w dość ciekawym dla mnie kierunku;)
Moje CiTD raz na jakiś czas zaczyna chodzić jak traktor (leje jeden z wtrysków) Zazwyczaj pomagała kalibracja IDSem. Ostatnio jednak panom w serwisie mazdy ta operacja już się nie powiodła. Zrobili test przelewowy i okazało się, że wtrysk nr 1 do wymiany;( Minął tydzień, a tu wczoraj miła niespodzianka silnik pracuje cicho, miękko i nie trzęsie... Zastanawiam się czy w takiej sytuacji wymieniać ten wtrysk czy jeszcze na nim spokojnie jeździć?
Dodam jeszcze, że gdy silnik głośno pracował miała miejsce sytuacja o której pisał Enduro silnik na wolnych obrotach dławił się na sekundę po czym delikatnie zwiększał obroty.
Niestety nie udało mi się zaobserwować w którym dokładnie momencie silnik wrócił do "formy"
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Enduro » 23 sie 2009, 19:22

zoltrix napisał(a): (leje jeden z wtrysków) Zazwyczaj pomagała kalibracja IDSem. Ostatnio jednak panom w serwisie mazdy ta operacja już się nie powiodła. Zrobili test przelewowy i okazało się, że wtrysk nr 1 do wymiany"

lejacy wtrysk-> stopi tlok!
jego kawalki porysuja cylinder i powyginaja zawory
koszt naprawy spory!
i nawet tego nie odczujesz,
tymbardziej w trasie i na tempomacie..
to nie zarty!!
sorry, ale wiem o czym pisze....
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6