Czarny dym przy przyspieszaniu

Postprzez smile » 10 sie 2014, 09:20

Sterowanie turbiną działa jak należy?

Druga kwestia to czy czasem przepustnica się nie przycina lub nie odkręciła?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 10 sie 2014, 11:36

z opisu wynika ze jest to powiazane z temperatura..moze czujnik w InterCoolerze?
ale polecam tester, i to w miare szybko, bo dymienie oznacza bardzo niekorzystne spalanie mieszanki ON/powietrza i ona jest daleka od idealnej.

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mansonik » 10 sie 2014, 15:00

Moja Mazda dymiła przy próbie nawet dość delikatnego przyśpieszania, nie pomogła wymiana zasyfionego intercoolera i wymiana EGR. Dopiero wymiana podkładek pod wtryskami spowodowała że auto przyśpiesza normalnie i nawet przy ostrym butowaniu nie ma nawet najmniejszego dymka z rury. Do tego auto zyskało sporo mocy i zupełnie inaczej jeździ.

Dodam że z początku też myślałem że to intercooler bo w chłodniejsze dni jeździła trochę lepiej i dymienie mniej rzucało się w oczy.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2013, 10:25
Posty: 14 (1/0)
Auto: Mazda 6 GG 2004 2.0 136KM

Postprzez Hubix » 10 sie 2014, 21:39

Podkładki wymienione 4 lata temu – są OK.

1. Sterowanie turbiny ? Jak sprawdzić ?

2. Czujniki przy IC ? Z tego co pamiętam są 2 czujniki. Za który się zabrać ? Jakie ma numery ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez kubsztyk » 10 sie 2014, 21:44

Hubix napisał(a):(...) 1. Sterowanie turbiny ? Jak sprawdzić ?

Po odpaleniu auta "gruszka" przy turbinie (dochodzi do niej wężyk podciśnieniowy) powinna się ruszyć.
Ale jeśli auto ma buta, to ja bym odrzucił tę przyczynę.
Hubix napisał(a):(...) DYMI GDY NA POLU JEST GORĄCO.
Na dworze. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Hubix » 10 sie 2014, 21:57

Moc jest, słychać na filmiku, że opona piszczy na dwójce jeszcze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Tomekgdy0701 » 15 sie 2014, 10:15

Witam serdecznie, niestety miałem w mojej Madzi taki sam objaw jak u Ciebie, identycznie kopcila na czarno i przy próbuje gwałtownego ruszenia aż sadza zostawiała na drodze. Niestety u mnie skończyły sie pierścienie, zaczela mi palić 1litr oleju na 300km. Dawała takie ciśnienie i spaliny w bagnet ze nawet mechanik był w szoku :) remont zakończony , wymienione pierścienie, zrobiony kompletny remont głowicy, przeczyszczeny egr, ( nie zaślepionym). Problem kopcenia znikł , teraz lekko puści dymka ale przy mocnym butowaniu ;) pozdrawiam i życzę małych kosztów :)
Początkujący
 
Od: 18 lis 2013, 00:33
Posty: 6
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 6 2.0 D 2004

Postprzez Hubix » 15 sie 2014, 22:40

Wiem, że się będziecie śmiać, ale przejechałem 7 tys. na oleju i nie ubył nawet 1mm na bagnecie.

Czyli jakiś odosobniony przypadek ?

WNIOSKI:

-Dymi w ciepłe dni, zimą nie dymi. Dymi gdy się lekko nagrzeje. Ma moc, silnik nie zużywa oleju.

Gdzie szukać przyczyny ? Jak jechałem z nad morza na tempomacie, miałem coś ponad stóweczkę to na CB mi mówili, że samochód mi dymi (było to w 2012 roku)...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez kubsztyk » 15 sie 2014, 22:48

Może przeczyść sobie wtryski jakimś dobrym specyfikiem metodą "na krótko", czyli w butelce zmieszać np. ćwiartkę ropy z ćwiartką środka czyszczącego do wtryskiwaczy diesla i podłącz tą butelkę do filtra paliwa i przewód powrotny do butelki, odpalić silnik na obroty jałowe.
Może gdzieś nieszczelność jest w układzie dolotowym. Zobacz EGR czy się rusza "grzybek" w momencie odpalania, sprawdź przewód podciśnieniowy od EGR, czy nie jest sparciały i szczelny. Może w intercoolerze jest dużo oleju. Może jest nieszczelność na przewodach od / do intercoolera (jakaś opaska niedokręcona albo rozcięła przewód gumowy).
Sprawdź jeszcze na dobrze rozgrzanym i pracującym silniku, czy Ci podkładki wtrysków nie puszczają (czy nie ma dymu spod korka oleju po odkręceniu).
Co do czujników nie doradzę, bo się nie znam na tym.
P.S. Długo już jeździsz z tym problemem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Hubix » 8 paź 2014, 22:36

Witam

Pojeździłem trochę bez zderzaka i zauważyłem, że samochód jeszcze bardziej dymi. Wychodzi na to, że intercooler jest jeszcze bardziej odsłonięty, i być może jeszcze bardziej "łapie lewe powietrze". Tu gdzieś może być problem.

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Hubix » 13 lis 2014, 00:13

Kolejna rzecz.

Przy hamowaniu biegami (zjazd ze wzniesienia bez gazu) samochód również dymi. Dymi, ale mniej, nie mniej jednak w lusterku gdy jedzie za mną pojazd i ma włączone światła widzę dymy.

Czyli potwierdzało by to tezę, że problemem jest lewe powietrze ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez kubsztyk » 13 lis 2014, 01:10

Ale przy hamowaniu biegami (jeździe z góry na biegu bez wciśniętego pedału gazu) wtryskiwacze nie podają paliwa do komory spalania <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Hubix » 13 lis 2014, 20:17

Wiem, ale silnik pracuje gdyż napędzają go koła.

Wydaje mi się w takim razie, że problem będzie gdzieś w dolocie. Tyle czasu z tym walcze już :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez smile » 13 lis 2014, 20:26

Więc może olej?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Hubix » 13 lis 2014, 21:48

Odpada.

Samochód nie zużywa nic oleju. Nic, absolutnie nic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez madx2 » 15 sie 2015, 21:40

Witam, mam duzy problem bo bylem juz u kilku mechanikow i kazdy ma inna wersje co jest przyczyna.
Pol roku temu musialem usunac DPF... od tego momentu auto po odpaleniu wypluwalo czarny dym, to jeszcze nie byl problem ktory zaczal sie 2 miesiace temu.: teraz gdy dodaje mocniej gazu z rury leci dym tak od 2000obrotow od 1-4 biegu potem juz nie widze. i na dodatek musze wlewac kolo 1l oleju co 2-3miesiace. robie 250km tygodniowo.
jao przyczyny wyeminaja: Turbina do regeneracji, podkladki pod wyryski( ale jak wyczytaalem na forum jak odkrece korek od oleju nic sie nie dzieje dziwnego) ale remont silnika czyli uszczelniacze itp. Co sadzicie
Mazda 6 2007GG 143KM jezdze na castrol 5w30
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2011, 15:39
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.0 143km 2007

Postprzez smile » 15 sie 2015, 22:40

madx2 napisał(a):Co sadzicie
Mazda 6 2007GG 143KM jezdze na castrol 5w30

Mazda ma alergię na Castrola....

madx2 napisał(a):Pol roku temu musialem usunac DPF...

Wcale nie musiałeś...

madx2 napisał(a):teraz gdy dodaje mocniej gazu z rury leci dym

Jaki kolor dymu?

madx2 napisał(a):Turbina do regeneracji
Możliwe jest i to, skoro ubytki spore. W jaki sposób to zdiagnozowano? No chyba nie patrząc na silnik i paląc papierosa??
Kolor dymu zadecyduje... A może przepustnica się odkręciła..
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez madx2 » 15 sie 2015, 22:47

czarny dym jak smola
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2011, 15:39
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.0 143km 2007

Postprzez smile » 15 sie 2015, 23:11

Czarny jak smoła to w takim razie niespalony olej napędowy, olej silnikowy pali się na siwo..
Wtryski były demontowane i dawane do sprawdzenia? Może leją non-stop..
Przepustnica się nie odkręciła?
Kompresja silnika badana?

Co do ubytków oleju, sprawdzane, czy turbo "pluje" olejem w dolot?

Jeśli coś z powyższych nie było zrobione, to należy zrobić.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez madx2 » 15 sie 2015, 23:19

kompresja byla robiona, przepustnica byla dokrecona, najpredzej wtryski bo mam auto od nowosci i nie byly nigdy robione
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2011, 15:39
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.0 143km 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6