Mazda 6 CITD i błąd zaworu EGR P0401 oraz P0403
1, 2
Witam. Już od jakiegoś czasu mam problem z pojawiającym się co jakiś czas błędem zaworu EGR (nieprawidłowa wartość przepływu). Po przeczytaniu któregoś z postu wyczyściłem ów EGR, nawet powierchnię styku dotarłem pastą do zaworów. Operacja ta nie dała zamierzonych rezultatów. MIL wskazuje błąd, lecz nie rzutuje to w rzaden sposób na pracę silnika, osiągi, spalanie itp. Jest bez zmian. Co dziwne, to podczas jazdy w deszczową pogodę błąd EGR znika, MIL nie świeci się. Gdy jest sucho, to po jakichś 50-100km znów się zaświeca. Czasami też ginie przy normalnej pogodzie, ale na krótko, tylko podczas deszczu gaśnie całkowicie i nie zapala się. Sprawdzałem wszystkie zaworki i rurki podciśnienia odpowiedzialne za EGR i są OK. Po raz pierwszy stało sie to gdy po ok. 3tyś km od wymiany oleju i filtra powietrza. Dodam że w mojej 6 EGR hałasuje delikatnie, przebieg samochodu 145tyś km. Może to być winą filtra powietrza? Gdy wilgotno to w jakiś sposób zmniejsza moze przepływ powietrza? Tylko taka myśl mi przychodzi... Może ktoś wie o co w tym chodzi?
Ostatnio edytowano 7 paź 2008, 11:08 przez Jarek996, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 kwi 2008, 23:14
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 CITD
Na początek prosże o poprawę tematu na zgodny z regulaminem. Opcja edycji jest dostępna w prawym górnym rogu twojego postu.
Jeśli błąd znika w dużej wilgotności to może to jest kwestia elektryki a nie mechaniki. Sprawdź styki w zaworze i samą wiązkę kabli, może masz gdzieś przerwę i jak jest wilgotno to robi się połączenie i znika błąd.
Jeśli błąd znika w dużej wilgotności to może to jest kwestia elektryki a nie mechaniki. Sprawdź styki w zaworze i samą wiązkę kabli, może masz gdzieś przerwę i jak jest wilgotno to robi się połączenie i znika błąd.
Przygladnij sie samemu czujnikowi polozenia EGR. Omomierz w reke i posprawdzaj wartosci jakie ma W serwisowce jest to bardzo dobrze opisane
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
EGR byly rozne z czujnikiem polozenia i bez niego. Jesli chodzi o sam czujnik polozenia rezystancja przy zamknietym zaworze pomiedzy skrajnymi pinami powinna wynosic ok 5 kiloomow. Napiecie na srodkowym pinie powinno wynosic przy zamknietym zaworze 0,54V i zmienia sie liniowo az do pelnego otwarcia. Przy otwarciu napiecie 4.09—4.59 V. Sprawdzenie EGR jest opisane w workshop manual supplement z 2003r
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Jarek996 napisał(a):Wszystkie połączenia sprawdzałem, są ok.
przy moich problemach, troche podobnych do twoich;
uslyszalem w zaprzyjaznionym serwisie Mazdy w N. ,
ze zdarzalo sie ze rurki gumowe od podcisnien
zaklejaja sie jakims nalotem i wtedy nie pasuja w systemie informacje do zaworkow, Egr i PCM-a..i wywala blad na zegarach
polecono mi, aby je nie czyscil, tylko wymienil
i tak zrobilem.. ale bled mialem inny ...
ale takie "przeczyszczenie" EGRa na pewno nie zaszkodzi
a zdarzalo sie, ze oska sie zacina co sprawia m.in. problem w systemie powietrza itp..
powodz.
E.
Ostatnio edytowano 6 mar 2011, 00:10 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Hejo ja mam pytanie....
Zaślepiłem EGR ponieważ nie chciałem kupować nowego a czyszczenie nic nie dawało......
i tak sobie śmigam 25 tyś km zrobiłem juz tak i nic nie odczuwam MOC OK ale maiłem okazje jechać za moją mazdą... i zauwazyłem że auto puszcza dymka – CZRNEGO jak mu się zmienia bieg i daje w komin....nie dużo takie PUUF przez 1- 2 sekundy
Pytanie czy to przez złą recylkulacje spalin.....
Zaślepiłem EGR ponieważ nie chciałem kupować nowego a czyszczenie nic nie dawało......
i tak sobie śmigam 25 tyś km zrobiłem juz tak i nic nie odczuwam MOC OK ale maiłem okazje jechać za moją mazdą... i zauwazyłem że auto puszcza dymka – CZRNEGO jak mu się zmienia bieg i daje w komin....nie dużo takie PUUF przez 1- 2 sekundy
Pytanie czy to przez złą recylkulacje spalin.....
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Zawór EGR odpowiada za recyrkulacje spalin.Montowany jest chyba głównie ku uciesze ekologów.Odpowiada za ponowne dopalanie spalin.Jeśli masz go zaślepionego to raczej nie jest to przyczyną kopcenia.Kopcenie występuje w odwrotnej sytuacji czyli np.jak zawór zatnie się w pozycji otwartej.
- Od: 2 sty 2009, 14:19
- Posty: 21
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda 6 diesel 121km
Andrzej napisał(a):.Montowany jest chyba głównie ku uciesze ekologów..
no nie tylko...
przyspiesza też napełnianie cylindrów
i łagodzi prace zimnego motoru..
ale to nie wszystko..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam
Odnośnie mojego postu który został wywalony
Pisałem ze moja Mazda zachorowała, zaczeła dymić i nie miała przyspieszenia. Wykreciłem zawór EGR
okazało się że iglica była zawieszona, bardzo dużo sadzy na niej było, wyczysciłem to ładnie odtłuszczaczem, przedmuchałem kilka razy ponaciskałem iglice która chodziła coraz lżej, skreciłem i po sprawie, auto wciska znowu w fotel
dziekuje wszystkim za pomoc
pozdrawiam
remik
Odnośnie mojego postu który został wywalony
Pisałem ze moja Mazda zachorowała, zaczeła dymić i nie miała przyspieszenia. Wykreciłem zawór EGR
okazało się że iglica była zawieszona, bardzo dużo sadzy na niej było, wyczysciłem to ładnie odtłuszczaczem, przedmuchałem kilka razy ponaciskałem iglice która chodziła coraz lżej, skreciłem i po sprawie, auto wciska znowu w fotel
dziekuje wszystkim za pomoc
pozdrawiam
remik
- Od: 29 sie 2004, 19:15
- Posty: 17
- Skąd: Jelcz-Laskowice
- Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel
ok... Panowie, w mojej Madzi świecą się czasami kontroli Check Engine + (kontrola trakcji
po poszukiwaniach na forum i podpięciu do kompa wyskoczył, że to EGR... przeczyszczony – pomogło na 10km... sprawdziłem ten czujnik położenia i jest tak, że kiedy go wymontowałem i nie zmieniałem położenia tego dinksu w środku to pokazywał "---". Następnie po delikatnym naciśnięciu pojawiała się wartość od około 0,2 kOhm do 4,3 kOhm przy maksymalnym wciśnięciu dinksa. Martwi mnie ewentualnie ten początek który wskazuje na to, że na obwodzie jest przerwa...
idąc dalej zastanawiam się czy ten wężyk podciśnienia na biegu jałowym powinien mieć podciśnienie ? bo jak go z EGR'a ściągnąłem to nic podciśnienia nie było...
Jeśli to dobry trop to gdzie jest zaworek sterujący ?
po poszukiwaniach na forum i podpięciu do kompa wyskoczył, że to EGR... przeczyszczony – pomogło na 10km... sprawdziłem ten czujnik położenia i jest tak, że kiedy go wymontowałem i nie zmieniałem położenia tego dinksu w środku to pokazywał "---". Następnie po delikatnym naciśnięciu pojawiała się wartość od około 0,2 kOhm do 4,3 kOhm przy maksymalnym wciśnięciu dinksa. Martwi mnie ewentualnie ten początek który wskazuje na to, że na obwodzie jest przerwa...
idąc dalej zastanawiam się czy ten wężyk podciśnienia na biegu jałowym powinien mieć podciśnienie ? bo jak go z EGR'a ściągnąłem to nic podciśnienia nie było...
Jeśli to dobry trop to gdzie jest zaworek sterujący ?
- Od: 15 lis 2010, 20:27
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 GG 2004 2.0 136KM
zrobiłęm fotę telefonem, ale jakimś magicznym cudem nie mogę znaleźć zdjęcia... więc nie jestem w stanie podać dokładnego numeru... w sumie były 2 – obydwa dotyczyły EGR. – jak co to podjadę w przyszłym tygodniu na odczyt jeszcze raz...
- Od: 15 lis 2010, 20:27
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 GG 2004 2.0 136KM
Witam,
jestem tu nowy więc przy okazji się przywitam. Potrzebuję pomocy w związku z kontrolkami CHECK ENGINE i kontroli trakcji. Cały czas mam błąd przepływu. Czyszczenie pomogło na ok 150 km. Następnie wymieniłem zawór EGR wszystko było ok ale po ok 300 km, dzisiaj znowu mi się te nieszczęsne kontrolki zapaliły. Dodam, że nie widać żadnej różnicy w pracy silnika, depnięcie ma jak miał. Co teraz mam sprawdzić, żeby w koncu sie pozbyc tego problemu? A jeszcze po 1 czyszczeniu, a przed wymianą EGR kontrolki mi zgasly na kilkadziesiat km po czym znowu sie zapalily.
jestem tu nowy więc przy okazji się przywitam. Potrzebuję pomocy w związku z kontrolkami CHECK ENGINE i kontroli trakcji. Cały czas mam błąd przepływu. Czyszczenie pomogło na ok 150 km. Następnie wymieniłem zawór EGR wszystko było ok ale po ok 300 km, dzisiaj znowu mi się te nieszczęsne kontrolki zapaliły. Dodam, że nie widać żadnej różnicy w pracy silnika, depnięcie ma jak miał. Co teraz mam sprawdzić, żeby w koncu sie pozbyc tego problemu? A jeszcze po 1 czyszczeniu, a przed wymianą EGR kontrolki mi zgasly na kilkadziesiat km po czym znowu sie zapalily.
-
Felek1017
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6