Strona 1 z 3

brak możliwości kalibracji wtryskiwaczy(diesel)

PostNapisane: 22 paź 2008, 12:45
przez gerard_w
Witajcie.
Ostatnio postanowiłem skalibrować wtryskiwacze. Wiadomo: servis, komputer itd. na początku skasowanie "czeck engina" – okazało sie że problem sprawiał jakiś mały, czarny czujnik z 2 rurkami +jedna zaślepiona od tyłu jakąś nakładką (VARIABLE SW/RL CONTROL Selenoid- taki opis na laptopie serwisanta zauważyłem). Jednak nie udało się połączyć z wtryskiwaczami (komp zaczynał sie łączyć i zrywało połączenie) :( Powiedziano mi że ostatnio też tak mieli i jak człowiek wymienił wtryskiwacze wszystko działało i była możliwość kalibracji. Tylko ze wtryskiwacze kosztują ok 2000 używki.
w związku z tym mam parę pytań
1) czy ten wymieniony czujnik da sie jakos naprawiać?
2) czy mogą być inne przyczyny braku możliwości kalibracji czy poleciały mi wszystkie wtryskiwacze?
3) czy wymieniać wtryskiwacze +kable oporowe (jeżeli tak to na co zwracać uwagę, tylko na rocznik auta?)
4) a może zostawić wszystko tak jak jest (na jakiś czas – jaki?) i cieszyć sie jazdą?
Pozdrawiam serdecznie
Gerard

PostNapisane: 22 paź 2008, 15:27
przez gstr
No sformułowanie "nie udało się połączyć z wtryskiwaczami" brzmi mało profesjonalnie... Od tego sformułowania wszystko dalej traktowałbym z przymróżeniem oka.

Proponowałbym wizytę w jakimś sprawdzonym serwisie, przejrzyj forum, nie wiem skąd jesteś. Szkoda wydać tyle pieniędzy nie mając chociaż 80% pewności...

PostNapisane: 22 paź 2008, 23:59
przez fuks
gerard_w napisał(a):Ostatnio postanowiłem skalibrować wtryskiwacze


co było tego powodem, czy coś było nie tak?


gerard_w napisał(a):3) czy wymieniać wtryskiwacze +kable oporowe (jeżeli tak to na co zwracać uwagę, tylko na rocznik auta?)


numerki na kabelkach muszą się zgadzać z numerkami na wtryskach, najlepiej brać używki od jakiegoś zakładu, który da ci też na nie gwarancje na jakiś początkowy przebieg, chyba że masz kogoś godnego zaufania. Swojego czasu "Enduro" miał wtryski do sprzedania, a mistrzem kalibracji jest "jaksa", może i on ma jakieś wtryski na sprzedaż.

gerard_w napisał(a):4) a może zostawić wszystko tak jak jest (na jakiś czas – jaki?) i cieszyć sie jazdą?


Jeżeli nie ma żadnych negatywnych objawów to tak najlepiej zrób

PostNapisane: 23 paź 2008, 00:05
przez Grzyby
gerard_w, zalej Forte do zbiornika i wyjeździj je.
Po tym zabiegu możesz podjechać na kalibrację ponownie. Z tego co się dowiedziałem u Jaksy – pomaga na podobne problemy.


fuks napisał(a):co było tego powodem, czy coś było nie tak?

Ja też zrobiłem kalibrację – tak profilaktycznie. Teraz silnik pracuje miękutko i deko ciszej.

PostNapisane: 23 paź 2008, 00:28
przez fuks
Grzyby napisał(a):Ja też zrobiłem kalibrację – tak profilaktycznie. Teraz silnik pracuje miękutko i deko ciszej


no no jak bym był ze stolicy i doktora miał pod nosem to też bym sobie taką profilaktykę stosował <diabełek>

PostNapisane: 23 paź 2008, 09:28
przez gerard_w
witam ponownie
kalibracje wtrysków chciałem zrobić profilaktycznie :) przy okazji sprawdzenia tego błędu CHECK ENGIN..

Pisząc FORTE macie na myśli Forte Diesel Fuel Conditioner? Jaki jest związek zrywania połączenia ze stanem wtryskiwaczy?
Co robić z tym selenoidem (nawet nie wiem czego na form szukać)? po prostu kosz i nowy ma być? a swoją droga to po wymianie tego ustrojstwa spalanie mi spadło. jak wcześniej komp i pokazywał w mieście ok 8,5-8,6 tak teraz mam 7,6-7,7.. no chyba że inaczej jeżdżę albo jeszcze za mało mam przejechane :)

Dzięki za pomoc
pozdrawiam
Gerard

PostNapisane: 23 paź 2008, 19:09
przez Jaksa
gerard_w napisał(a):Pisząc FORTE macie na myśli Forte Diesel Fuel Conditioner?
Tak , to bardzo dobry preparat do czyszczenia wtryskiwaczy / układu paliwowego
gerard_w napisał(a):Jaki jest związek zrywania połączenia ze stanem wtryskiwaczy
IDS dostosowuje dawke paliwa w danym cylindrze ( korekta dawki ) gdy wtryskiwacz jest zapchany / zle dzialajacy / rozpylajacy tak sie własnie dzieje – wywala sie system i kicha .... korekte dawki najlepej wykonywac gdy temperatura silnika nie przekracza 65 st.C.

PostNapisane: 23 paź 2008, 22:26
przez MAZVAGTECH
gstr napisał(a):"nie udało się połączyć z wtryskiwaczami"

Czy to wazne jakie jest okreslenie? Czy brak polaczenia czy brak komunikacji?
Jaksa napisał(a):gdy wtryskiwacz jest zapchany / zle dzialajacy / rozpylajacy tak sie własnie dzieje – wywala sie system i kicha

Niekoniecznie U mnie dopiero po wymianie PCM na inny dalo sie przeprowadzic kalibracje wtryskiwaczy. IDS laczyl sie z PCM i mozna bylo odczytac wszystkie parametry Wszystkie z wyjatkiem wtryskiwaczy

PostNapisane: 23 paź 2008, 23:12
przez Enduro
Jaksa napisał(a):korekte dawki najlepej wykonywac gdy temperatura silnika
nie przekracza 65 st.C.

sorry za moje zapytanie...
do profesjonalisty,
ale ostanio przy mojej kalibracji widzialem na wlasne oczy i
nawet chwile czekalem obserwujac jak temp. sie podnosi;
ze tester w serwisie Mazdy, mi dobrze znanym,
i jest to naprawde dobry serwis...l
wymagal przed skalibrowaniem wtryskow temp. min. 67 stopni C!!!!
czy cos tu nie tak...?
E.

PostNapisane: 23 paź 2008, 23:21
przez Jaksa
Enduro napisał(a):wymagal przed skalibrowaniem wtryskow temp. min. 67 stopni C!!!!
czy cos tu nie tak...?
Korektę dawki wykonujesz w zakresie 65-85 ale wiem z doswiadczenia ze np. przy 70 i wyzej zawsze sie wywala.....nie wiem od czego to zalezy ale tak jest. 2x miałem przypadki gdzie korektę wykonałem przy 75-85 stopniach.....

P.S. Na ekranie monitora dokładnie prowadzi procedura do ktorej musisz sie zastosowac ..... mowa tu o IDS.

kalibracja

PostNapisane: 24 paź 2008, 10:58
przez Enduro
okay!
no to nasze dane sa zblizone,
ale to znaczy,
ze jak klient przyjedzie do ciebie w srodku lata!!!
to jest problem,
aby szybko ochlodzic auto w celu dokonania kalibracji
bo temp. za wysoka
chyba ze masz poczekalnie z atrakcjami..
pozdr.
E.

PostNapisane: 24 paź 2008, 20:53
przez gerard_w
Ok. dzięki piękne :)
czyli flaszka Forte Diesel Fuel Conditioner na 55l ON i jeździć... ale wymazać korektorem w książce obsługi M6 "nie wilno stosować żadnych dodatków do paliwa jak równiez środków oczyszczających układ paliwowy. mogą one uszkodzić układ paliwowy". bajki piszą żeby nie brać odpowiedzialności za ewentualne usterki po tych zabiegach?

[Usunięte]

PostNapisane: 24 paź 2008, 22:53
przez Enduro
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 00:11.
Powód: OT

PostNapisane: 27 paź 2008, 00:00
przez gerard_w
Witam ponownie.
Fuks napisał że: "numerki na kabelkach muszą się zgadzać z numerkami na wtryskach".
Dzisiaj odkręciłem pokrywę żeby zobaczyć jak to wszystko wygląda. I sie zaskoczyłem...
CZy brak możliwości kalibracji wtryskiwaczy może być spowodowany innym numerem na wtrysku i kablu oporowym? bo tak na jednym mam.... na trzech numerki są "sparowane" a na jednym "prawie"... czy to może być przyczyną mojego problemu? ewentualnie jakie mogą być inne komplikacje takiego stanu rzeczy? szukać 1-go kompleciku (ok 600zł) czy proobować sam 1 kabelek z numerkiem wtrysku gdzieś dorwać?
Serdecznie dziękuje za zaiteresowanie sie moim problemem :)
Pozdrawiam serdecznie
Gerard

kabelek

PostNapisane: 27 paź 2008, 00:59
przez Enduro
ten kabelek to jest troche istotny
tzn to jego sparowanie z wtryskiem.
podaj jaki potrzebujesz,
bo kilkanascie sztuk mam w zapasie
a szukam obecnie na gwalt : 13, 18 i 19
pozdr.
E

PostNapisane: 27 paź 2008, 21:54
przez gerard_w
@ Enduro – wyślę PW
pozdroofka
Gerard

PostNapisane: 27 paź 2008, 22:14
przez Jaksa
Enduro napisał(a):ten kabelek to jest troche istotny
Mysle ze nawet bardzo .....

PostNapisane: 28 paź 2008, 23:38
przez gerard_w
to ja już zgłupiałem... jak już dla Enduro mówiłem kabelki mam w ogóle z innej bajki każdy... tj wtryski sa z nr "9" wszystkie a kabelki 3x"8" i jeden "7". dzwoniłem dzisiaj do serwisu koło Enduro a tam mi powiedzieli że w sumie to numery kabelków nie są aż tak istotne. Wg nich nie ma problemu z programowym dopisaniem numeru kabla i numeru wtryskiwacza.... ja już głupi jestem...
Poradzili mi też że można sprobować w ogóle softowo odłączyć wtryskiwacze a po chwili kazać kompowi je znaleźć. i wg nich powinno być ok... No ok... ale jak ich nie znajdzie?
Ale plan mam taki:
1) kupuję od gościa (znalazłem jednego) 4 kabelki z numerem "9".
2) jade do serwisu z nowymi (używanymi) kabelkami
3) oni mi je zmienią i o ile nie było w kompie juz zestrojonych nr kabelków do wtryskiwacz które teraz są to powinno mi to wszystko zagrać.
CZy może gdzieś w swojej pokrętnej logice błądzę?

no chyba że wtryskiwacze są uszkodzone... albo brudne...

PS
Jeżeli kupuję kabelki 4 szt to co mam gościowi podać? że do mazdy6, 03-05r, 2l disel 121KM? czy może coś jeszcze?

PostNapisane: 28 paź 2008, 23:44
przez Jaksa
gerard_w napisał(a):numery kabelków nie są aż tak istotne
Bzdura.....co to za serwis ?

PostNapisane: 29 paź 2008, 11:22
przez gerard_w
okolice Poznania.
czy da sie sprawdzić czy kable o których tu sie rozwodze sa ok? po prostu miernikiem czy jest przejście?
pozdrawiam
Gerard