Piszczenie paska wielorowkowego i hałas napinacza i wymiana śrub mocujących sprężarkę

Postprzez ciamas » 23 lut 2012, 12:02

Witam Panowie
od kilku dni w mojej mazdzie na zimnym silniku strasznie mi klekocze (w okolicy alternatora ) i piszczy pasek alternatora nie wiem czy to te śruby o których mowa w poście czy sprzęgło alternatora.
Wszystko na niskich obrotach tak klekocze na wyzszych obrotach jest już normalnie.
Jakieś sugestie ??
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2006, 18:44
Posty: 44
Skąd: Wałcz
Auto: Mazda CX-5 SKYACTIV-G 165 PS 2013

Postprzez chemik82 » 23 lut 2012, 17:05

Mam podobnie, zaczęło się gdy były silne mrozy, po ociepleniu ustało ale od niedzieli znowu piszczy i stuka z okolic paska na wolnych obrotach tylko tak do ok1200-1400 i biegu jałowym. Kompletny rozrząd wymieniony we wrześniu, pasek wielorowkowy i rolka prowadząca rok temu w styczniu.
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 17:09
Posty: 26
Auto: Mazda 6 GY, MZR-CD, 136KM, 2004r.

Postprzez Kerad » 1 mar 2012, 11:04

przyszedł czas i u mnie na wymianę tego koła, tylko mam wątpliwość które kupić INA czy NSK -japonskie
INA na ale-drogo 360zł a NSK 220
Link do NSK
http://allegro.pl/kolo-sprzeglo-alternatora-mazda-6-5-3-2-0d-i2159064085.html

Link do INA
http://allegro.pl/sprzeglo-alternatora-mazda-3-5-6-mpv-2-0d-i2158474612.html

czy te kola maja już łożyska?
i które jest lepsze?
proszę o pomoc
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 20:56
Posty: 46
Skąd: południe
Auto: Mazda 6 2.0 (136 KM) CiTD

Postprzez Elmerwawa » 26 mar 2012, 07:01

Panowie po wjechaniu w kałuże zaczęło mi coś grzechotać przy pasku wieloklinowym, w okolicach 900-1000obrotów wymieniłem rolkę napinającą pasek wieloklinowy bo na zimnym silniku skakała jak głupia ,również pasek wymieniłem ale jak grzechotało tak grzechocze czyżby to koło pasowa alternatora ?

Coś więcej na temat grzechotania? Tylko 900-1000 obr? Na postoju, czy podczas jazdy? Po włączeniu klimy się coś zmienia?

Na postoju grzechocze i podczas ruszania cały czas tylko i wyłącznie w tym przedziel obrotów po włączeniu klimy tez grzechocze tylko wtedy jak by w przedziale 1000-1100 obrotów,


Panowie wymieniłem wszystkie łożyska,pasek,i po wymianie koło pasowego alternatora mieniło około 20dni i ok. 1000km problem znowu się pojawił, tylko że na wolnych obrotach na postoju raz na jakiś czas grzechocze i po włączeniu klimy(rozgrzany silnik) czyżby napinacz się skończył ?(podczas grzechotanie napinacz skacze) po kilku dniach raczej mało prawdopodobne aby było to koło alternatora?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez trebuh_b » 11 maja 2012, 22:54

Panowie nie sugerujcie się znakami napięcia na napinaczu u mnie znaki były ok a napinacz był wadliwy
Grzechotał po rozgrzaniu silnika pod obciążeniem zmieniała się charakterystyka pracy .Po wymianie błoga cisza
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 21:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 7 lip 2012, 23:18.
Powód: powielony post

Postprzez Sagitt » 23 sie 2012, 19:44

Chcąc uniknąć problemów jakie opisujecie w tym temacie postanowiłem napisać mimo, że u mnie wszystko jest w porządku. Mam nalatane 170tys a pasek wygląda na nie wymieniany, wszystko jest ok, ale chce żeby tak zostało, powinienem go wymienić czy wyjść z założenia że jak wszystko działa to nie ruszać? Jaką profilaktykę zalecacie w związku z tym tematem?
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez Morda » 30 kwi 2014, 13:31

Witam,

Może odgrzeję ten temat jeszcze, od jakiegoś czasu obserwuję hałas z lewej strony silnika, który ustępuje jak tylko silnik dojdzie do optymalnej temperatury. Nie dawno wymieniane były: rozrząd, łożyska rolek, ostatnio rolki napinacza, i sprzęgiełko alternatora.

Mazda 6, 2.0 DI '05 136 KM

W tej sytuacji co może powodować jeszcze hałas, typowy dla paska klinowego, jak w filmiku poniżej:
http://youtu.be/OaJBabO7SFw

Obawiam się, że to napinacz ale nie zaobserwowałem, żeby jego rolka skakała.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2014, 12:31
Posty: 4 (1/0)
Auto: Mazda 6, 2.0 DI '05

Postprzez Leoo » 1 maja 2014, 19:35

Morda napisał(a):Obawiam się, że to napinacz

Sprawdź łożysko sprężarki klimatyzacji.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez zboq » 6 maja 2014, 08:49

Morda napisał(a):Witam,

Może odgrzeję ten temat jeszcze, od jakiegoś czasu obserwuję hałas z lewej strony silnika, który ustępuje jak tylko silnik dojdzie do optymalnej temperatury. Nie dawno wymieniane były: rozrząd, łożyska rolek, ostatnio rolki napinacza, i sprzęgiełko alternatora.


Przerabiałem podobny problem, również wszystko wymieniałem i w końcu kupiłem pasek który chyba miał 2 zęby mniej i jak ręką odjął :). A ty nie napisałeś nic o pasku, wymieniałeś go w ogóle ?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Magoor » 10 maja 2014, 01:05

Chyba mnie dopadło to zmartwienie. Po rozgrzaniu silnika i na wolnych obrotach tłucze się niesamowicie. Jakiś czas temu wymieniałem sprzęgiełko alternatora i było ok na ok 2 lata. Teraz objawy pierwsze pokazały się jeszcze na jesieni ale potem było dobrze. Z miesiąc temu też się stuki pojawiły po długiej trasie ale mechanik nic nie znalazł a wymienił jedynie pasek, który podobno był nadpalony. Teraz już jest tragicznie, rolka tłucze i lata jak głupia a że jestem w trasie to nic już nie wymyślę i muszę jechać dalej. Droga powrotna w niedzielę. Obawiam się że poleci napinacz o ile już nie poleciał. Zastanawiam się tylko czy wszystko może się rozpaść zanim dojadę do domu. Czym w ogóle grozi uszkodzenie tych wszystkich łożysk i napinacza? <co?>
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez jan2201 » 11 maja 2014, 13:55

Do Magoor . Czy dojedziesz tego nie powie ci nikt. Jeżeli masz padniete sprzeglo alterntora do domu dojedzisz 2lata po wymianie -coz nic nie jest wieczne. Jezeli padło łożysko spręzarki po pierwsze zniszczysz cewke i sprzęgło spręzarki ,a moze i całą spręzarke . Jesli by zablokowało łożysko spalisz pasek wielorowkowy nie masz ładowania ,na swiatlach daleko nie zajedziesz. W srodku napinacza jest zwykla sprezyna tak wiec nie ma sie tam za bardzo co psuc .Pozdrawiam i szczęśliwego powrotu
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2014, 13:00
Posty: 9
Auto: mazda6 2003 2.0 diesel RF5C kombi, mazda6 2005 2.0 diesel RF5C sedan

Postprzez Morda » 21 maja 2014, 10:17

Leoo napisał(a):
Morda napisał(a):Obawiam się, że to napinacz

Sprawdź łożysko sprężarki klimatyzacji.


Aktualizując, łożysko sprężarki klimatyzacji to był dobry trop – zdjąłem pasek i okazało się, że jak ręką kręcę kołem sprężarki to ma wyraźne bicie. Stwierdziłem, że spróbuję z łożyskiem, mój kompresor klimatyzacji to Panasonic H12A1AE4DC z łożysko nsk 32BD45 (ok 60 zł).

Niestety nie zdjąłem samego koła pasowe sprężarki, a od razu kupiłem łożysko i przy próbie wymiany jak już wyjąłem koło pasowe okazało się, że:
a) łożysko jest "zabite" drobne dodatkowe zagięcia żeby nie wypadło, czyli jak niedemontowalne
b) i bicie wydaje się pochodzić z koła, a nie z samego łożyska – kręciłem z palcami w łożysku wyraźnie wyczuwalne były szarpnięcia na boki.
Informacyjnie koło można wyjąć popuszczając 4 śruby na których jest przymocowana sprężarka i przesuwając ją do osi samochodu, bo inaczej sanki blokują.

Podjąłem próbę zakupienia koła pasowego sprężarki ew. całego sprzęgła jednak chyba ze względu na moją nieumiejętność poruszania się w temacie nie udało mi się takiego znaleźć, stanęło na tym że kupuję używaną sprężarkę, bo ceny zaczynają się od ok. 150 zł i przełożę sobie koło lub całe sprzęgło.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2014, 12:31
Posty: 4 (1/0)
Auto: Mazda 6, 2.0 DI '05

Postprzez olson » 28 maja 2014, 21:50

To teraz ja podzielę się moim problemem.

U mnie słychać piszczenie z okolic paska przede wszystkim przy dodawaniu gazu, w okolicach obrotów 2000-2200. Na biegu jałowym jest najczęściej cicho, czasami tylko lekko je słychać. W sumie jak w większości opisanych przypadków. Wymieniłem (na nowe):

* Napinacz
* Sprzęgiełko alternatora
* Pasek

I co? Przejechałem 20km i piszczenie wróciło. Ręce opadają. O portfelu już nie wspomnę. Co zabawniejsze (aż sam nie mogę w to uwierzyć), piszczenie słychać bardziej na łukach w prawo, czyli gdy siły "dopychają" rolki, pasek, alternator (Bóg wie co jeszcze...) w stronę silnika. Jakieś pomysły zanim przerobię Mazdę na żyletki?
Początkujący
 
Od: 20 lut 2014, 14:36
Posty: 11
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 143KM, 2007

Postprzez volf31 » 29 maja 2014, 09:44

A łożyska wymieniłeś ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 14:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez terunio » 31 lip 2014, 16:15

To ja podłączę się do tematu, ostatnio pasek zaczął piszczeć.
Rolka czasem strasznie "skacze" co widać na filmiku poniżej... wymieniłem już napinacz i łożysko klimy...
aha... czasem przestaje piszczeć pasek jak włączę klimę, a czasem jak ją wyłącze :/ nie ma zasady

https://www.youtube.com/watch?v=wsE02ChBsOk


Już nie mam do tego siły :/
ktoś ma jakieś pomysły co to może być?
Początkujący
 
Od: 2 sie 2012, 01:05
Posty: 5
Skąd: Żyrardów / Warszawa
Auto: mazda 6, 2.0 CITD, 2004
mazda mx5, 2000, 1.8

Postprzez LesBourgeois » 4 wrz 2014, 14:25

Witam,
Właśnie jestem po wymianie paska wielorowkowego i całego jego osprzętu.
Napinacz już nie hałasuje zaś coś mi strzela.
Czy to łożysko alternatora?
Dzieje się tak na zimnym silniku.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2012, 13:02
Posty: 32
Skąd: Komorniki
Auto: Mazda 6
silnik: 2.0 MZR-CD
rok: 2003
136KM

Postprzez Koniu25 » 11 sty 2015, 17:10

Miał ktoś problem z dźwiękiem z okolic alternatora/rozrządu w stylu: jakby startującej i zatrzymującej się piły tarczowej? Jest to niezależne od obrotów. Jakby wzbudzał się alternator i za chwilę się wysprzęglał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 119 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6