Strona 1 z 7

Piszczenie paska wielorowkowego i hałas napinacza i wymiana śrub mocujących sprężarkę

PostNapisane: 10 lis 2008, 02:34
przez zooomzooom
Od jakiegoś czasu strasznie mi wali napinacz paska wielorowkowego, Jaksa stwierdził że padło kółko alternatora, ale okazało się że to nie to....w serwisie stwierdzili że mogą to być "śruby", na które kiedyś była akcja serwisowa, które powodują że pasek nie idzie równo ale łapie skos i już nie trzyma tak ładnie i ma uślizg....
Kiedyś coś takiego, tu na forum chyba, wyczytałem ale nie mogę znaleźć....
Pamiętacie jakieś krzywe śruby??

SKL

PostNapisane: 19 lis 2008, 04:13
przez zooomzooom
już wiadomo:
akcja dotyczyła 2 śrub mocujących sprężarkę klimy – wstawione były za cieńkie i to powodowało przekrzywienie układu paska wielorowkowego stad hałas...
szczegóły w serwisach mazdy...

SKL

PostNapisane: 19 lis 2008, 10:43
przez Globy
Proszę Moderatora o dodanie do FAQ i dzięki za informację <usmiech>

PostNapisane: 19 lis 2008, 10:53
przez Myjk
Dodane. ;)

Jeszcze jedno pytanie, może ktoś zna odpowiedź – czy to dotyczy tylko Diesla?

PostNapisane: 19 lis 2008, 11:11
przez zooomzooom
tylko diesel, śruby są wymieniane na grubsze. Jak mi wymienią to opowiem co i jak.

PostNapisane: 20 lis 2008, 17:22
przez Micke P.
I znowu jakas akcja serwisowa <glupek2>

PostNapisane: 20 lis 2008, 23:44
przez Jaksa
I znowu jakas akcja serwisowa
O! A dlaczego ja tego nie wiem ? rozmawiałem ostatnio ze szkoleniowcem i nic nie mowił .... zapytam kolegów czy faktycznie chodzi o sruby.

PostNapisane: 21 lis 2008, 02:05
przez Riki
Micke P. napisał(a):I znowu jakas akcja serwisowa


tiaaa... :|

PostNapisane: 21 lis 2008, 09:16
przez Jarun
Riki napisał(a):tiaaa... ysz

Znamy, znamy Twoje podejście do 6-tki :P

PostNapisane: 21 lis 2008, 10:49
przez Myjk
zooomzooom napisał(a):tylko diesel, śruby są wymieniane na grubsze. Jak mi wymienią to opowiem co i jak.

Super, zatem czekamy na info. Dzięki.

Micke P. napisał(a):I znowu jakas akcja serwisowa

Riki napisał(a):tiaaa...

Znowu zaczynacie? W ten sposób nic nie wnosicie do dyskusji.

m6 akcja serwisowa

PostNapisane: 21 gru 2008, 15:47
przez Enduro
Myjk napisał(a):
zooomzooom napisał(a):tylko diesel, śruby są wymieniane na grubsze. Jak mi wymienią to opowiem co i jak.

Super, zatem czekamy na info. Dzięki.

Micke P. napisał(a):I znowu jakas akcja serwisowa

Riki napisał(a):tiaaa...

Znowu zaczynacie? W ten sposób nic nie wnosicie do dyskusji.

a jak mogą inaczej okazać swojej rozczarowanie
z powodu kolejnej usterki
lub z niedoinformowania....
pozdr
E.

PostNapisane: 21 gru 2008, 15:53
przez newbie
to nie była żadna akcja serwisowa!

ASO otrzymały TSB omawiąjący problem piszczącego paska akcesoriów, z którego wynikała konieczność wymiany śrub kompresora AC na zmodyfikowane

może jakiś "archeolog" znajdzie wypowiedzi ekspertów, którzy wymieniali pierścienie oporowe wału korbowego – ponoć one miały powodować piszczenie paska

PostNapisane: 21 gru 2008, 17:00
przez magicadm
newbie napisał(a):może jakiś "archeolog" znajdzie wypowiedzi ekspertów, którzy wymieniali pierścienie oporowe wału korbowego – ponoć one miały powodować piszczenie paska

A było o takim piszczeniu na Forum :)
Ustawało w momencie wysprzęglania. Więc być może dwa bugi?

PostNapisane: 21 gru 2008, 22:45
przez newbie
magicadm napisał(a):Ustawało w momencie wysprzęglania. Więc być może dwa bugi?


wciskasz sprzęgło – odłączasz S.B. od silnika – zmienia się obciążenie i po prostu przestaje piszczeć

that's all folks

PostNapisane: 21 gru 2008, 23:00
przez magicadm
newbie napisał(a):wciskasz sprzęgło – odłączasz S.B. od silnika – zmienia się obciążenie i po prostu przestaje piszczeć

Nie bardzo to rozumiem. Piszczy pasek "osprzętu". Jaki wpływ ma na niego obciążenie od skrzyni biegów???

PostNapisane: 23 sie 2009, 13:03
przez mądry
Witam
mam kilka pytań odnośnie tych śrub mocujących sprężarkę. Mianowicie na ile śrub jest mocowana ta sprężarka i które śruby są do wymiany? Czy te mocujące sprężarkę u dołu?
Ostatnio próbowałem jedną z nich od kręcić ale nie da się jej wyjąć bo blokuje ją belka z przodu silnika (nie wiem jak ją nazwać) podejrzewam że trzeba by odkręcić cały klimatyzator troszkę go nagiąć ku górze i wtedy może by dało się wyjąć te śruby. Ale to tylko moje domysły. Może ktoś już to robił i mógł by się podzielić informacjami co i jak??? :|

Re: Piszczenie paska wielorowkowego i hałas napinacza + wymiana

PostNapisane: 28 kwi 2010, 16:16
przez P.M.
Witam.! jestem tu nowy. Posiadam Mazde 6 2.0 Citd 2004r. opisze ten problem własnie tutaj gdyż widzę że nie została dodana odpowiedź dotycząca tych śrub. Powiem tak przy zakupie mazdy 6 wymieniałem rozrząd filtry oleje itd. oraz pasek wielorowkowy został zmieniony na (Gates) podobno lepszy niż oryginał ale po miesiącu zaczął piszczeć więc kupiłem w serwisie oryginalny i po 6 miesiącach piszczy tzn. raz piszczy raz nie... np. rano gdy wsiadam do auta to nie piszczy zrobie 50km. piszczy później postój 10min. piszczy ale ciszej powrót 50km. do domu piszczy jak cholera. rano nie piszczy!!! no masakra w serwisie sprawdzili koło od alter. napinacze i wszystko jest OK!!!
kierownik serwisu Mazda w Bielsku Białej powiedział mi o forum własnie tym że podobno są tu spece od Mazd.! znalazłem informacje dot. tych śrub i zadzwoniłem do serwisu i rzeczywiście są śruby większe i mocniejsze ale jedna kosztuje 140zł a są dwie... i tu moje pytanie Czy ktoś wymieniał te śruby i czy to POMOGŁO tzn. nie piszczy pasek już.. Pomóżcie bo po prostu nie wiem już sam co mam zrobić !!! z góry dziękuje za zainteresowanie się moją opowieścią pozdrawiam...!!!!

Re: Piszczenie paska wielorowkowego i hałas napinacza + wymiana

PostNapisane: 28 kwi 2010, 17:25
przez hbo
P.M. napisał(a):kierownik serwisu Mazda w Bielsku Białej powiedział mi o forum własnie tym że podobno są tu spece od Mazd.!

hahaha Zajeżdżasz autem do ASO z problemem, a oni Ciebie na forum wysyłają? <rotfl> Chociaż jeden się przyznał, że jest <glupek2> a nie proponowali wymiany połowy silnika...? dziwne...

Re: Piszczenie paska wielorowkowego i hałas napinacza + wymiana

PostNapisane: 28 kwi 2010, 19:20
przez Jaksa
haha , szczery facet jest .... ciekawe jak chlopaki sprawdzili to kolo ?

Re: Piszczenie paska wielorowkowego i hałas napinacza + wymiana

PostNapisane: 28 kwi 2010, 19:23
przez P.M.
Ja nie prosiłem o głupie komentarze... Czy dostane odpowiedź na pytanie czy ktoś już wymieniał te śruby i czy piszczenie znikło?