MZR-CD Problemy z turbiną

Postprzez melass » 7 lut 2009, 16:04

Kuzwa coś jest z tymi turbanami... Dzisiaj znowu to samo... Żadnych kontolek, nic, posprostu jakby turbinki nie było.Po 2 krotym zgaszeniu auta podczas jazdy turbo chyba załapało że musi naskoczyć bo jak niie to <killer>
Enduro możę to przez ten olej co znalazłem przy wlocie! turbiny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez domin1979 » 7 lut 2009, 23:18

melass napisał(a):Kuzwa coś jest z tymi turbanami... Dzisiaj znowu to samo... Żadnych kontolek, nic, posprostu jakby turbinki nie było.Po 2 krotym zgaszeniu auta podczas jazdy turbo chyba załapało że musi naskoczyć bo jak niie to <killer>
Enduro możę to przez ten olej co znalazłem przy wlocie! turbiny?
A może intercooler pada i nie chłodzi spalin wystarczająco przez to turbo nie daje rady? Zerknij za lewy błotnik czy IC nie cieknie bo w M6 była na to akcja serwisowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Enduro » 8 lut 2009, 00:47

na silniku, od turbo masz gumowy wąż, dość krótki,
i proponuje, abyś go wykręcił
i zapalił motor no i dodał gazu
i wtedy sprawdzisz jak turbo dmucha
no i czy nie pluje olejem (nie powinno!!!)
to trochę wyjaśni!
ale jestem zdania, że to nie dolegliwośc turbosprężarki....
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez melass » 8 lut 2009, 13:48

Tak IC jest dziurawy i cieknie z niego jak ze świni. Czekam ciagle na wymiane juz około 4 miesiecy.
Enduro jak ma turbo dmuchać??? A jak pluje to znaczy ze gdzies puszcza tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Enduro » 8 lut 2009, 13:57

melass napisał(a):Enduro jak ma turbo dmuchać???
A jak pluje to znaczy ze gdzies puszcza tak?


ma dmuchac dobrze ok. 1-1,7 ATM
i nie powinna pluc olejem!
a jesli tak robi..
to szukaj innej...
bo tej dni sa policzone
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez melass » 8 lut 2009, 14:09

Powiedz mi Enduro jak mam to zmierzyc to domowymi sposobami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Enduro » 8 lut 2009, 15:37

melass napisał(a):jak mam to zmierzyc to domowymi sposobami?

zdemontuj tę rurę gumową (kolanko)
i dodaj gazu.. jak dmucha to raczej jest okay!
ale,
lepszego sprawdzenia turbiny zdejmnij drugą rurę gumową,
jest o wiele dłuższa (dochodzi ona z boku i trudniej ją zdemontować, bo jest m.ni. pod akumolatorem...)
i wtedy sprawdz ręką/palcami dwoma
czy ośka nie ma luzu osiowego!
lekki (min.) może mieć, ale nic więcej!!!
jak nie dasz radzto przyjedz do mnie, Niemcy okolica miejscowości Lotte
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez melass » 8 lut 2009, 15:58

Poprzednio zdemontowałem tą drugą rure i sprawdziłem luz. Luzu nie ma tylko było tam troszke mokro od oleju. Narazie nie mam jak sprawdzic jak dmucha i czy pluje bo kuzwa grypa mnie dopadła menda jedna i siedze na chacie wiec musi poczekac z pare dni ale dam znac.

p.s. Enduro mam do ciebie spory kawałek ode mnie. No chyba że będe jechał do PL to moge wstapic na herbatkę i mały przegląd :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Enduro » 8 lut 2009, 17:47

melass napisał(a):mam do ciebie spory kawałek ode mnie. No chyba że będe jechał do PL to moge wstapic na herbatkę i mały przegląd

"niezbadane są drogi Pana"
tzn. jest to niewykluczone..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Andrzej » 8 lut 2009, 19:56

Ja miałem podobnie.Czasami auto miało kopa jak wolnossący diesel.Wystarczyło w tedy w czasie jazdy wyłączyć i włączyć zapłon i wszystko wracało do normy.Przyczyną był zawór SCV.Pilnuje on ciśnienia w pompie.Jak się przytnie to między innymi takie daje rezultaty.Zobacz czy i u Ciebie tak będzie.W momencie jak zamula to wyłącz zapłon w czasie jazdy i prawie od razu włącz go z powrotem.
Początkujący
 
Od: 2 sty 2009, 14:19
Posty: 21
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 diesel 121km

Postprzez Ukman » 8 lut 2009, 21:16

Scv raczej za wolne obroty jest odpowiedzialny a nie za turbo przynajmniej tak mi sie wydaje ... Chociaz nie wykluczam ze na starym scv mialem kilka takich sytuacji kiedy nie mialem turbo .. Teraz tego nie ma ... Selenoidy , ic bo cos tam ostatnio nazekałes ze ci "bzycza" selenoidy...
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Andrzej » 8 lut 2009, 21:43

[quote="Ukman"]Scv raczej za wolne obroty jest odpowiedzialny a nie za turbo przynajmniej tak mi sie wydaje ...


Niestety to nieprawda.

SCV odpowiednio wysterowywany przez PCM odpowiada za budowanie ciśnienia paliwa w rail-u. A jak się zachowuje silnik gdy nie ma odpowiedniego ciśnienia?-jakby nie miał turbo.
Początkujący
 
Od: 2 sty 2009, 14:19
Posty: 21
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 diesel 121km

Postprzez melass » 8 lut 2009, 22:36

Ja mam doładnie jak pisze Andrzej jesli czuje ze nie ma kopa to gasze na chwile silnik i zaraz właczam i jest ok, wiec to może byc ten zawor. W takim razie turbo jest zdrowe czy nie? ale i tak sprawdze. Ten zawor trzba wymienic czy mozna go jakos oczyscic, zregenerować czy tylko wymiana?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez back » 8 lut 2009, 22:38

SCV wymieniony miesiąc temu. Magda zdychała, co jakiś czas…
Przed i po wymianie objawy identyczne. Oczywiście nie wykluczam ze padnięty SCV mógł cos wcześniej namieszać.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2006, 13:43
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 – 2.0 D 136kM 03r

Postprzez melass » 8 lut 2009, 23:07

No kuzwa teraz to juz nie wiem. Zostaje mi sprawdzic tylko turbine bo to moze ona świruje...
back co jaki czas masz takie objawy i od kiedy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez back » 8 lut 2009, 23:13

Od ok. 2 miesięcy. Na początku działo się to sporadycznie. Teraz prawie każdego dnia – prawie, ponieważ wczoraj zachowywała się kulturalnie. W sobote wieczorem ją mocno przegoniłem – co prawda nie do odcięcia jak sugerował Udesky, ale konkretnie – może to cos pomogło? Zobaczymy dzisiaj…
Ostatnio edytowano 9 lut 2009, 08:22 przez back, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2006, 13:43
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 – 2.0 D 136kM 03r

Postprzez melass » 8 lut 2009, 23:28

a jak sprawdzic czy SCV nie jest padniety bo ty i andrzej macie dwie rozne opinie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Enduro » 9 lut 2009, 00:08

melass napisał(a):a jak sprawdzic czy SCV nie jest padniety bo ty i andrzej macie dwie rozne opinie

najlepiej wkrecic inny, dobry..
tak probnie...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez melass » 17 lut 2009, 21:28

Ja dzisiaj po sprawdzeniu turbo stwierdzam że jej dni są już policzone... :( Turbinka nauczyła się pluć olejem więc nie jest dobrze :| . Może dlatego się czasami nie włącza... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Grzyby » 17 lut 2009, 23:06

melass napisał(a):Może dlatego się czasami nie włącza...

Ludzie!
Turbina zawsze pracuje!
Nie ma takiej możliwości że "się nie włącza czasami"
Może jedynie stać na amen. Ona zawsze pracuje.
Szukajcie po rurkach z podciśnieniem, może gdzieś jest nieszczelność czy pęknięcie.....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6