MZR-CD Problemy z turbiną

Postprzez Enduro » 18 lut 2009, 00:34

Grzyby napisał(a):Może jedynie stać na amen. .

a nieprawda!!!
jak turbina ma luz na łożysku slizgowym
i uszkodzi się wirnik na wydechu, to wtedy
geometria nie pracuje poprawnie,
bo kawałki wirnika wbijają się w tzw. kierownice
i wtedy nie działa turbo jak należy....
a brzęczy, buczy, chrobocze....
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zibula » 3 kwi 2009, 23:14

WITAM
MAM RÓWNIEŻ PROBLEM (MECHANIK STWIERDZIŁ PO ZAJRZENIU POD MASKĘ-TURBINA PADA) W TRAKCIE JAZDY UTRATA MOCY I GŁOŚNY DŻWIĘK JAK BY BRZĘCZAŁ SILNICZEK OD SPRYSKIWACZY(WYCIE) JEDYNY RATUNEK ZATRZYMAĆ AUTO ZGASIĆ I PONOWNIE ODPALIĆ I SPOKÓJ....ZDARZYŁO SIĘ TO JUŻ KILKA RAZY ....MAZDA 6 2004 KOMBI 100KW..... MOŻE MACIE JAKIEŚ SUGESTIE PANOWIE BO KOSZT SPRĘŻARKI NIE JEST MAŁY.......
zibula
 

Postprzez Maciej Loret » 3 kwi 2009, 23:23

zibula napisał(a):MOŻE MACIE JAKIEŚ SUGESTIE


Na razie napraw klawiaturę... ;)
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Jaksa » 3 kwi 2009, 23:33

Maciej Loret napisał(a):Na razie napraw klawiaturę
Wystarczy "Caps" wyłaczyc <diabełek>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Yapa » 4 kwi 2009, 00:07

zibula napisał(a):MOŻE MACIE JAKIEŚ SUGESTIE PANOWIE BO KOSZT SPRĘŻARKI NIE JEST MAŁY......

a poza tym może wystarczyć naprawa (regenaracja) turbo – koszt znacznie mniejszy niż zakup nowej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Grzyby » 4 kwi 2009, 09:01

Wczoraj miałem dziwne zjawisko (podobne do opisywanych tutaj)

Na dwupasmówce do Radomia jechałem sobie 110 na tempomacie. W pewnym momencie chciałem przyspieszyć żeby wyprzedzić autko przede mną i zonk. Przyspieszenie prawie zerowe a za mną chmura czarnego dymu.
No mało zawału nie dostałem. Zgłupiałem. Co naciśnięcie na gaz (nawet minimalne) to brak reakcji – poza zadymą za mną. Praca silnika bez zmian, cichutko i kulturalnie. Wrzuciłem na luz, wolne obroty ok. Pomyślałem chwilę i przegazówka, redukcja i ......... ciągnie jak nowo narodzony bez zadymy z tyłu. Na kolejnych 100km już się to nie powtórzyło. Ale coś było mocno "nie halo". Nigdy czegoś podobnego nie miałem.
I teraz się zastanawiam co to było.
Nie mam pod maską jednego elementu – zdemontowany jest ten sławetny biało-zielony "filterek" przez który idzie podciśnienie do sterowania turbiny (ułamała się końcówka). Nie ten obok akumulatora a ten nad turbiną z tyłu silnika. On przepuszcza powietrze tylko w jedną stroną a w tym momencie go nie ma.
Czy to może być to?

Trochę mi szczena opadła jak usłyszałem że ten kawalątek plastiku kosztuje 300zł (ale dostaje się go z kompletem rurek podciśnienia bo nie występuje jako samodzielna część), ale chyba odżałuję.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Ukman » 4 kwi 2009, 10:39

Dziwny przypadek :| Ja bym chyba padl z wrażenia :P No a co do tego przypadku jesli ta rurka tyle kosztuje i tam jest to napewno po cos ona jest :)
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Enduro » 4 kwi 2009, 10:43

moze jakies problemy ze stykami na IC....
lub okoliczną wiązką kabla....

P.S.
mam taki filterek : for You
i to po niewielkich kosztach 50pln
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zibula » 4 kwi 2009, 14:50

Jaksa napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Na razie napraw klawiaturę
Wystarczy "Caps" wyłaczyc <diabełek>

Nie wiele jesteście pomocni a w szczególności Jaksa...Odnoszę wrażenie że jest pan przereklamowany na forum......Szkoda że pod odpowiedzią nie zaprosił pan forumowiczów na wiosenny przegląd klimatyzacji bądż coś w tym stylu, może wtedy ten post by choć komuś się przydał........pozdrawiam wszystkich forumowiczów......i jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi i sugestie..... :(
zibula
 

Postprzez Jaksa » 4 kwi 2009, 15:58

zibula napisał(a):Nie wiele jesteście pomocni a w szczególności Jaksa
Ok, moja wina ze nie otrzymał Pan rzeczowej odpowiedzi . Czy zawsze wszyscy mamy dobre dni ?
zibula napisał(a):Odnoszę wrażenie że jest pan przereklamowany na forum
Proszę sprawdzic ile jest moich postów "na tym forum " i przeliczyc ile czasu poswiecam na pisanie postów , nie bede wypisywał ilu kolegom pomogłem .
zibula napisał(a):Szkoda że pod odpowiedzią nie zaprosił pan forumowiczów na wiosenny przegląd klimatyzacji bądż coś w tym stylu, może wtedy ten post by choć komuś się przydał
To juz czysta złosliwosc z Pana strony.

Maciej Loret napisał(a):Na razie napraw klawiaturę


Jaksa napisał(a):Wystarczy "Caps" wyłaczyc
To tylko rada , z tego co wiem na tym forum nie piszemy wielkimi literami , kiedys dostalem ( tiiiiiiit ) od moderatora.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Yapa » 4 kwi 2009, 16:37

Jaksa napisał(a):zibula napisał:
Nie wiele jesteście pomocni a w szczególności Jaksa
Ok, moja wina ze nie otrzymał Pan rzeczowej odpowiedzi . Czy zawsze wszyscy mamy dobre dni ?
zibula napisał:

jaksa nie tłumacz się, bo naprawdę nie ma z czego . Przez internet się wszystkiego nie da przecież zdiagnozować.
do zibuli: Skoro mechanik Ci stwierdził, że turbina pada, to sugestie są dość oczywiste: wymienić/ naprawić, tak jak pisałem:
Yapa napisał(a):a poza tym może wystarczyć naprawa (regenaracja) turbo – koszt znacznie mniejszy niż zakup nowej.

Inna sugestia to sprawdzić problem u innego mechanika, ja na ten przykład na przeglądzie klimatyzacji i to wiosennym byłem u jaksy – klima hula jak trzeba <lol>

zibula napisał(a):jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi i sugestie..... smutny

ze swojej strony bardzo proszę -moja rada – kiedy wchodzisz między wrony... przeczytaj regulamin, stosuj netykietę i tyle
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez mr_t » 6 kwi 2009, 19:54

melass Ja u siebie miałem coś takiego – tj. totalny spadek mocy. Raz po zapaleniu samochód, a z dwa razy się tak zrobiło podczas jazdy. Samochód nie chciał jechać. Vmax ok. 100, a jej osiągnięcie cała wieczność. Samochód ma rok :] narazie nie byłem z tym w ASO, bo teraz jest wszystko OK i nie mam pojęcia co było przyczyną. Cały czas tankuje na tej samej stacji, więc paliwko raczej odpada. Pompa paliwa z filtrem tyle co była wymieniana.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez melass » 6 kwi 2009, 20:16

mr_tJuz wymieniałes pompe paliwa ?????? Co sie stało? Powiem ci tak, od czasu gdy ASO wymienilo mi intercooler problemu nie ma i oby tak dalej. Może to było u mnie przyczyna braku mocy, nie wiem. Samo sie naprawiło... chociaż dwa razy zalałem bak forte diesel treatment...wiec nie wiem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez mr_t » 6 kwi 2009, 20:30

melass wymiana na gwarancji – poza tym wtryski, turbo, DPF. Pompa się rozleciała i załatwiła wtryski, a turbo coś tam oleju dawało który dostał się do DPFa.
Spadki mocy miałem też latem zeszłego roku – ale było to przy upałach w ruchu miejskim, więc sobie tłumaczyłem że silnik nie daje sobie rady z upałami. Ale to były lekkie spadki, a nie jak ostatnio całkowity brak mocy.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez domin1979 » 6 kwi 2009, 20:34

mr_t napisał(a):wymiana na gwarancji – poza tym wtryski, turbo, DPF. Pompa się rozleciała i załatwiła wtryski, a turbo coś tam oleju dawało który dostał się do DPFa.
Spadki mocy miałem też latem zeszłego roku
mr_t, Ty to szczęściarz jesteś, chyba wszystkie przypadłości diesli Cię dotknęły :D
Chyba następna będzie benzyna bo zmiana marki z twoim szczęściem nic nie da :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez melass » 6 kwi 2009, 20:35

Było też pare sugestii na zawor SCV, lub na turbine jak i też na zielony filterek koło aku...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez mr_t » 6 kwi 2009, 20:42

domin1979 eeee myślę że mój egzemplarz Mazdy jest jakiś wyjątkowy. Wcześniej miałem DCi, JTD i zero problemów, a przebiegi dużo większe. A co będzie następne to się okaże. Jak w dieslach będą tak ekolodzy mieszać to z uwagi na to że dużo jeżdżę kupię benzynę bo to będzie tańsze w utrzymaniu niż nowoczesny diesel :D
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez domin1979 » 6 kwi 2009, 20:50

mr_t napisał(a):Jak w dieslach będą tak ekolodzy mieszać to z uwagi na to że dużo jeżdżę kupię benzynę bo to będzie tańsze w utrzymaniu niż nowoczesny diesel zeby
Oj tak! Jak tak dalej pójdzie to będzie era nisko pojemnościowej benzyny załadowanej turbo. Ale to osobny temat, sorry za offtopa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Jaksa » 6 kwi 2009, 22:10

domin1979 napisał(a):Jak tak dalej pójdzie to będzie era nisko pojemnościowej benzyny załadowanej turbo
Dobrze kombinujesz <lol> , w latach 87 było takie auto ktore zrobil Fiat .... Uno Turbo IE . Z 1,3 wycisnieto całkiem niezłe osiągi ( jak na tamte lata )

domin1979 napisał(a):sorry za offtopa
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez czyczu » 12 kwi 2009, 21:09

Mam problem :( Podobny do tych opisywanych tutaj :)
Mazda 6 2003r 2.0 Dizel 136KM

Całkowity brak mocy, V Max. 100KM, chmura dymu za mna, aż mi ludzie uwagę zaczeli zwracac na autostradzie :(

Co robić ?
Dodam ze wczoraj zatankowałem na Aralu ropę "ULTIMATE"

Pojechałem dzisiaj do kolegi i ledwo co wróciłem, nie obeszło się bez wzywania pomocy drogowej (bo byłem w totalnym szoku) na którą się i tak nie doczekałem :(
Dodatkowym problemem jest to, ze jestem w Niemczech :(

Po odczekaniu na parkingu 30 min, jakby lepiej, ale dalej dymi jak docisnę pedał gazu i nie "ciągnie" jak powinno :(
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2009, 13:49
Posty: 56
Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6