MZR-CD Problemy z turbiną

Postprzez melass » 12 kwi 2009, 21:44

Mi też znowu zaczyna świrować pod maską tylko że ja nie mam chmury dymu tylko brak mocy...
czyczu Uruchom silnik, wyjedz sobie gdzies jak dalej nie masz mocy to wyłącz zapłon i zaraz włącz z powrotem u mnie to działa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez czyczu » 12 kwi 2009, 23:10

Zgasić auto podczas jazdy ?

PS. Dodam ze żadne kontrolki mi nie świeciły, to znaczy jakieś co by wskazywały awarię.
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2009, 13:49
Posty: 56
Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.

Postprzez melass » 13 kwi 2009, 00:01

Na przykład lub zatrzymaj się i zgaś auto i ponownie odpal, powinno podziałać...
Kontrolek też nie mam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez darrecki » 13 kwi 2009, 11:42

czyczu napisał(a):Mam problem :( Podobny do tych opisywanych tutaj :)
Mazda 6 2003r 2.0 Dizel 136KM

Całkowity brak mocy, V Max. 100KM, chmura dymu za mna, aż mi ludzie uwagę zaczeli zwracac na autostradzie :(

Co robić ?
Dodam ze wczoraj zatankowałem na Aralu ropę "ULTIMATE"

Pojechałem dzisiaj do kolegi i ledwo co wróciłem, nie obeszło się bez wzywania pomocy drogowej (bo byłem w totalnym szoku) na którą się i tak nie doczekałem :(
Dodatkowym problemem jest to, ze jestem w Niemczech :(

Po odczekaniu na parkingu 30 min, jakby lepiej, ale dalej dymi jak docisnę pedał gazu i nie "ciągnie" jak powinno :(


Masz ograniczone max obroty?
Mi zasugerowano sprawdzic przepustnice, ktore moga sie przycinac. Na szczescie (albo i nie) nie dane mi bylo tego sprawdzic bo na razie jest ok. Problem zazwyczaj pojawia sie dopiero po dluzszej trasie.
Tak jak melass napisal w poprzednim poscie – zgasic, odpalic ponownie i za ktoryms razem problem znika.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez czyczu » 13 kwi 2009, 11:49

Na obroty się wkręca, ale baaaardzo długo i z trudem.
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2009, 13:49
Posty: 56
Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.

Postprzez czyczu » 18 kwi 2009, 18:07

Co robić ??!!!
Dzisiaj autko ładnie się zbierało i nawet nie kopciło, niestety po 10km dymiło jak diabli :( i strasznie słabe :( Po wciśnięciu gazu przyspieszenia wogle.... tylko jeszcze więcej dymu.....czarnego dymu :(

Edit:

Turbina sprawdzona – dmucha ;]
Intercooler pęknięty przy dolnym wyjściu na wąż, znikome ślady oleju.

Więc co jeszcze pozostaje ? EGR ?
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2009, 13:49
Posty: 56
Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.

Postprzez darrecki » 19 kwi 2009, 22:41

czyczu napisał(a):Co robić ??!!!
Dzisiaj autko ładnie się zbierało i nawet nie kopciło, niestety po 10km dymiło jak diabli :( i strasznie słabe :( Po wciśnięciu gazu przyspieszenia wogle.... tylko jeszcze więcej dymu.....czarnego dymu :(

Edit:

Turbina sprawdzona – dmucha ;]
Intercooler pęknięty przy dolnym wyjściu na wąż, znikome ślady oleju.

Więc co jeszcze pozostaje ? EGR ?


Ja mialem troche inne objawy Klik ale wspolnym mianownikiem jest (byl) brak mocy i dymienie. U mnie przyczyna calego zamieszania okazala sie przepustnica, ktora sie zacinala. Proponuje jak bedziesz mial efekt niedomagania zatrzymac sie i poruszac nia "recznie". Z tego co pamietam w gore sie zamyka a w dol otwiera. Jest troche schowana ale da rade sie do niej dostac bez rozbierania czegokolwiek. To jest ta na dolocie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez melass » 20 kwi 2009, 00:16

<jupi> W końcu wiesz co juz było u ciebie grane! Szczerze nie wiem gdzie jest przepustnica ale dzisiaj troche poszukam na necie gdzie ją szukać. Jak myślisz czemu się zacinała? Brud? Eskploatacja? Do mnie już leci specyfik forte od przepustnic i układu dolotowego więc może go przeczyści i pomoże...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Grzyby » 20 kwi 2009, 09:53

Grzyby napisał(a):Nie mam pod maską jednego elementu – zdemontowany jest ten sławetny biało-zielony "filterek" przez który idzie podciśnienie do sterowania turbiny (ułamała się końcówka). ................
Czy to może być to?

No i ja (mam nadzieję) znalazłem winowajcę. Wymieniłem ów w/w filterek i wszystko wydaje się być ok.
Nie ma opóźnień w reakcji na gaz, nadmiernego dymienie też nie zauważam.
FIlterek używka od Enduro, ale działa poprawnie, jakieś 350km zrobiłem i nie zauważam wcześniejszych objawów.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez darrecki » 20 kwi 2009, 18:29

melass napisał(a):<jupi> W końcu wiesz co juz było u ciebie grane! Szczerze nie wiem gdzie jest przepustnica ale dzisiaj troche poszukam na necie gdzie ją szukać. Jak myślisz czemu się zacinała? Brud? Eskploatacja? Do mnie już leci specyfik forte od przepustnic i układu dolotowego więc może go przeczyści i pomoże...


Przepustnica jest pomiedzy egr a pojemnikiem na plyn do wspomagania. Tam jest takie cos w stylu stozka (mozna to tez porownac do tortu weselnego :) ) dochodzi do niego zdaje sie 1 rureczka z podcisnieniem. I z tego stozka wychodzi taki dlugi bolec w dol ktory steruje przepustnica bedaca tak z 5-10 cm ponizej. Poruszac nim mozna bez rozbierana czegokolwiek, ale zeby blizej sie przyjzec musisz wymontowac puszke filtra powietrza i 1 rure ktora od niej wychodzi. Ale bym tego nie ruszal, dopoki nie wystepia objawy zamulenia i dymienia bo na darmo szkoda rak brudzic. Chyba ze lubisz :)

Nie moge sobie wyobrazic jak moze dzialac jakikolwiek specyfik do czyszczenia przepustnic czy ukladu dolotowego. Gdzies sie go wlewa czy jak? Poza tym caly syf wessany by zostal do silnika. No chyba ze uzywa sie go na wymontowane czesci, ale wtedy to mozna wyczyscic czymkolwiek.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Enduro » 20 kwi 2009, 19:08

darow napisał(a):Nie moge sobie wyobrazic jak moze dzialac jakikolwiek specyfik do czyszczenia przepustnic czy ukladu dolotowego. Gdzies sie go wlewa czy jak? Poza tym caly syf wessany by zostal do silnika..

spryskuje sie nimi oski i inne ruchome elemenyty
a takie plyny sa na bazie spirytusu czy eteru,
ktore to bardzo szybko wysychaja.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez melass » 20 kwi 2009, 19:27

Dzisiaj porozbierałem układ dolotowy powietrza i znalazłem tam oznaki oleju w rurach, przy przepustnicy i przy turbo. Wyczyściłem to szmatką do sucha i zamontowałem spowrotem. wydaje mi się że teraz mniej kopci na większych obrotach ale to może przez paliwko bo zalewalem v-powera. Zobaczymy co bedzię rano jak zapale motor bo przeważnie wtedy było auto zamulone.

To jest co kupiłem, czekam na przesyłkę i wydaje mi się że to jest w sprayu i podaje się go przez obudowe filtra powietrza ale bez filtra ale nie jestem pewny.
http://www.forte-nwe.com/PL/Forte+produ ... eaner.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez czyczu » 20 kwi 2009, 22:37

Poprosiłem dzisiaj kolegę aby zadzwonił do serwisu Mazdy (nie znam dobrze języka :P) i przedstawił mój problem. Głównie chodziło mi o podłączenie autka pod komputer ale.... powiedzieli że MUSZĄ przeprowadzić jakieś gruntowne sprawdzenie bo przyczyn może być masa :( Niestety nie okreslili się kwotą :( Sorry, ale nie dam im np. 200-300 euro za wykrycie ustarki !
Jutro zadzwonię do ASO Mazdy w Lublinie, naświetlę im sprawę i jestem ciekaw co powiedzą....

PS. Zgaszenie i ponowne odpalenie auta nie daje u mnie żadnej poprawy.... kilka razy tak robiłem i nic.... bez efektów :(
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2009, 13:49
Posty: 56
Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.

Postprzez Enduro » 20 kwi 2009, 22:54

czyczu napisał(a)::( Sorry, ale nie dam im np. 200-300 euro za wykrycie ustarki ! (

jesli to cos poważnejszego np. uszkodzony wtrysk!!!!
to skutki moga byc dużo droższe!
nie radzę jeżdzić i ryzykować remontem silnika
trzymam kciuki
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez czyczu » 21 kwi 2009, 20:03

Panowie KATASTROFA !!!
Najbliższy wolny termin w serwisie mazdy..... 3o kwietnia :(
ile będzie kosztować diagnostyka niestety dalej nie wiedzą :( Ale chyba nie pozostaje mi już nic innego bo dzisiaj autko przeszło samo siebie :(
Auto woooogle nie chce wejść na obrory, mam olbrzymie problemy nawet z ruszeniem !!!
Odstawiłem auto na chwilę..... ruszył prawie normalnie :( Nie wiem co jest grane :/ Dymi non stop, i co dzisiaj zauważyłem – niestety silnik w okolicy EGR jest okopcony :( W sobotę biore sie za jego czyszczenie – mam nadzieję że to będzie to ;]

Chyba że jeszcze macie jakieś sugestie.
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2009, 13:49
Posty: 56
Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.

Postprzez melass » 21 kwi 2009, 20:18

czyczu sprawdz przepustnice może się zacina,ona jest za egr'em. Podobny problem miał darow sam to widziałem, kupa dymu, małe obroty, przeczyścił przepustnice i auto jest zdrowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez czyczu » 21 kwi 2009, 20:48

"Bawiłem się" tym dzyndzkiem od przepustnicy.... normalnie odbija.
Jak go wcisłem do góry i przytrzymałem to po chwili auto zaczeło sie dławić, wnioskuję że z braku powietrza ;]
Jak póściłem to normalnie silnik pracuje ;]

Jak wykręcić tą przepustnice ? Jest gdzieś wątek o tym ?
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2009, 13:49
Posty: 56
Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.

Postprzez Enduro » 21 kwi 2009, 21:05

czyczu napisał(a):niestety silnik w okolicy EGR jest okopcony :( W sobotę biore sie za jego czyszczenie – mam nadzieję że to będzie to ;]

Chyba że jeszcze macie jakieś sugestie.

zaslep EGR-a od strony kolektora,
wyskocza bledy, ale przekonasz sie,
czy to on jest winny niedomaganiom motoru...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez melass » 21 kwi 2009, 21:45

czyczu zagadaj z Darow'em on ją chyba ściagał, ja tylko zdjąłem tylko węża z niej i przeczysciłem szmatka z benzyna eks. i powiem ci ze było tam brudno i mokro od oleju. Po tym zabiegu naprawdę auto mniej dymi. Zdejmij rure i włóż tam paluchy i zobacz jak jest w środku...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez czyczu » 25 kwi 2009, 19:07

Kolega mi podpowiedział że może to być przepływomierz, gdy go odłączyłem objawy dymienia znikły i autko się zbiera, choć jeszcze nie perfekcyjnie. Czy w takim przypadku winny całego zamieszania będzie owy przepływomierz ?
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2009, 13:49
Posty: 56
Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6