MZR-CD Problemy z turbiną

Postprzez czyczu » 27 kwi 2009, 18:24

Podbijam temat gdyż wróciłem z ASO..... choć ja bym tego tak nie nazwał :(
Co prawda nie wzieli ode mnie ani grosza (albo centa, jak kto woli :P) i zapisali mnie na wymianę intercooler'a to kompletnie nic nie zrobili z usterką !!!
Powiedzieli tylko że gdzieś musi być przerwany kabel, ale gdzie....... to żaden z ludzi tam pracujących nie miał "chęci" sprawdzić – radzili kupić NOWE wiązki do komory silnika i niby ma być po sprawie hahaha
Na moje pytanie dlaczego po odłączeniu przepływomierza wszystko wraca do dormy nie potrafił odpowiedzieć :|
Z tego co sie orientuje jazda z odłączonym przepływomierzem nie jest szkodliwa dla auta, do Polski dojadę ;]

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat ? Może ktoś się orientuje dlaczego po odłączeniu przepływki wszystko jest OK ?
W czwartek mam wyjazd.... 1300KM, więc bardzo bym się ucieszył jakbym do tego czasu przeczytał tu cos madrego ;]

Pozdrawiam i czekam na Wasze sugestie
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2009, 13:49
Posty: 56
Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.

Postprzez amra1973 » 16 maja 2009, 00:01

To i ja pociągnę wątek.
Dzisiaj byłem w jednym z warszawskich ASO na wymianie IC. Przed wymianą z autem nic się nie działo.
Niestety po wyjechaniu z salonu miałem wrażenie że auto jest jakieś "przymulone". By upewnić się że coś jest nie tak sprawdziłem osiągi auta. Wyglądały następująco:
– przyspieszenie 0-100km/h – ponad 15s
– elastyczność 60-100 na IV biegu – ponad 15 s

Tragedia, poniżej 2000 obrotów auto praktycznie nie reaguje na wciskanie gazu.
Po za tym nie zaobserwowałem nic niezwykłego, silnik pracuje jak cicho i równo, wkręca się na wysokie obroty zarówno na biegu jałowym jak i podczas przyspieszania.
Włączenie silnika i ponowne jego uruchomienie nic nie zmieniło.

Oczywiście po sprawdzeniu auta wróciłem do ASO ale serwis już zamykali i umówili mnie na sprawdzenie w poniedziałek.
Czy sądzicie, że mój problem może być spowodowany wadliwie podłączonym IC?

Nikt nie jest nieomylny, więc i w ASO mogą się czasami pomylić, dlatego nie będę podawał jego nazwy by od razu nie robić czarnego PR'u, zobaczymy co powiedzą w poniedziałek... mam nadzieję że to nic poważnego.
Jutro sprawdzę czy auto bardziej kopci. A przy okazji, czy zwiększone "kopcenie" silnika występuje tylko przy gwałtownym przyspieszaniu, czy też wystarczy auto przegazować na biegu jałowym?

z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez Enduro » 16 maja 2009, 10:43

amra1973 napisał(a): czy zwiększone "kopcenie" silnika występuje tylko przy gwałtownym przyspieszaniu, czy też wystarczy auto przegazować na biegu jałowym?

tak!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez amra1973 » 16 maja 2009, 12:42

':D' czego dotyczy tak?
Domyślam się że gwałtownego przyspieszania...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez Yapa » 16 maja 2009, 12:47

mi potrafi zakopcić jednorazowo, po dłuższej jeździe "in emeryt style", gdy zdecyduję się mocniej przyspieszyć. Zakopci raz i potem mogę przyspieszać bez dymka. Dopóki jeździ, to się nie martwię :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez amra1973 » 16 maja 2009, 12:52

kopcenie samo w sobie mnie nie przeraża, bo nasze Mazdy bez DPF tak mają, ale jeżeli jest ono zwiększone przez nieprawidłowości w działaniu silnika, to staram się zrozumieć czym to jest spowodowane i jak to naprawić.
Nie chciałbym na chybił-trafił wymieniać różne elementy silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez mcbeth » 16 maja 2009, 16:13

Ja bym sobie sprawdził samodzielnie, czy wszystkie wężyki podciśnienia są na miejscu i czy pompa daje podciśnienie (np. zdjąć węzyk od EGR-a i sprawdzić, czy na obudowie filtra powietrza ssie powietrze z 'cypka'). Objawy u mnie były podobne z powodu braku podciśnienia.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez czyczu » 17 maja 2009, 19:14

No, i wreszcie zdiagnozowano mój problem ;] w ASO w Rzeszowie – polecam – choć prawie 900zł za diagnozę to stanowczo za dużo jak dla mnie :/

"uszkodzony kruciec zaworu sterowania klapami kolektora ssącego-brak zaworu w Belgii-do sprowadzenia z Japonii-Długi czas oczekiwania! Pogięta rurka zaworu recyrkulacji spalin-pojazd powypadkowy, instalacja podciśnieniowa nosi slady uszkodzeń powypadkowych"

Jako że cześci w obecnej chwili są nieosiągalne <zly> zaślepiono mi EGR i uszczelniono czujnik – auto jeździ normalnie ;]

Mam nadzieję że po wymianie tego czujnika i odślepieniu EGR'a wszystko wrócvi do normy ;]

Zaskakujące, ale po ich interwencji spalanie spadło mi z 7.6L do 6.5L :)
Jest to mój wynik na trasie z załadowanym autem i prędkościach w granicach 120-160 km/h.
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2009, 13:49
Posty: 56
Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.

Postprzez amra1973 » 17 maja 2009, 21:58

mcbeth napisał(a):Ja bym sobie sprawdził samodzielnie, czy wszystkie wężyki podciśnienia są na miejscu i czy pompa daje podciśnienie (np. zdjąć węzyk od EGR-a i sprawdzić, czy na obudowie filtra powietrza ssie powietrze z 'cypka'). Objawy u mnie były podobne z powodu braku podciśnienia.


nie mam za bardzo czasu i miejsca na takie testy, a ponadto jutro jadę do ASO, w końcu to oni "namieszali" to niech teraz to naprawią :)

Dzisja sprawdziłem auto, przyspiesza bardzo wolno, szczególnie z niskich obrotów, bo powyzej 3000 jest już całkiem przyzwoicie, ale kopci przy tym tak strasznie, że prawie nic z tyłu nie widac :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez mcbeth » 18 maja 2009, 09:32

amra1973 napisał(a):nie mam za bardzo czasu i miejsca na takie testy, a ponadto jutro jadę do ASO, w końcu to oni "namieszali" to niech teraz to naprawią

Masz rację, ale w moim przypadku większym kłopotem było zorganizowanie czasu na ASO niż zajrzenie samodzielne (mam garaż 'w domu'). No i wiedziałem czego oczekiwać od serwisu, co zaoszczędziło mi dodatkowo sporo czasu.

czyczu napisał(a):uszkodzony kruciec zaworu sterowania klapami kolektora ssącego

Czyli jak zwykle podciśnienie...
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez amra1973 » 18 maja 2009, 15:47

Uff, u mnie już wszystko OK.
Problem powstał z powodu odłączenia wężyka podciśnienia, zostało to poprawione i teraz auto chodzi jak dawniej.
Dodatkowy plus wizyty, to "przeczesany" komputerem silnik, więc przynajmniej wiem że nic się złego w innych obszarach nie dzieje :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez mcbeth » 18 maja 2009, 17:42

amra1973 napisał(a):Problem powstał z powodu odłączenia wężyka podciśnienia

:D
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez mrfilip2810 » 18 maja 2009, 21:12

Witam-oto moja zagadka
przy ostrym przyspieszaniu wskazówka obrotów idzie mi ostro w górę do 2700 obr, potam gwałtownie spada do 2500 i znowu idzie w góre. w momencie spadku obrotów tak jakby lekkie zmulenie. odnoszę wrazenie że ten skok do góry przed spadkiem tak od 2500 obr jest jakby za ostry tzn nie koreluje z przyspieszeniem. <glupek2>
Czy ktoś ma pomysł co to może być? Dodam że bez obciążenia na luzie normalnie wchodzi na obroty.
Zdarzyło mi się to dzisiaj pierwszy raz zobaczymy co będzie jutro
mrfilip2810
 

Postprzez darrecki » 20 maja 2009, 19:32

czyczu napisał(a):No, i wreszcie zdiagnozowano mój problem ;] w ASO w Rzeszowie – polecam – choć prawie 900zł za diagnozę to stanowczo za dużo jak dla mnie :/


Ktore ASO? Na Krakowskiej czy Rejtana?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez czyczu » 21 maja 2009, 09:32

Na Krakowskiej, jest tam jeszcze Mercedes ;]
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2009, 13:49
Posty: 56
Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.

Postprzez Ukman » 21 maja 2009, 16:11

mrfilip2810 Sprzęgło
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez darrecki » 21 maja 2009, 17:59

czyczu napisał(a):Na Krakowskiej, jest tam jeszcze Mercedes ;]


Akurat pytalem u nich kilka dni temu o "kalibracje wtryskow", pan zrobil wielkie oczy i powiedzial ze sie nic takiego nie robi. Wiec moje 1sze wrazenie nie bylo pozytywne. Ale fakt, cenia sie skoro podpiecie pod kompa kosztuje u nich 250zl :/
Kozystalem tez z Mazdy na Rejtana (jak nie bylo jeszcze na Krakowskiej), tam wrazenie bylo jeszcze gorsze.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Maciek 251 » 21 maja 2009, 21:21

darow napisał(a):Kozystalem tez z Mazdy na Rejtana (jak nie bylo jeszcze na Krakowskiej), tam wrazenie bylo jeszcze gorsze.

Ja byłem u nich na przegladzie przedzakupowym – wrażenia takie sobie, nie wykryli np. padającej dwumasy, stwierdzili przeciekający intercooler ale nie pisneli nawet słowa że jest na to akcja serwisowa, czekam na wymianę od października <lol> ale się pewnie nie doczekam więc pokleiłem stary.....
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 18:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez back » 16 lis 2009, 13:51

No to wracam do tematu...

Przyszła jesień a co za tym idzie "mocy przybywaj" (turbawka) nie działa. Oczywiście wszystko do czasu jak nie dam jej w palnik lub nie zgasze na chwile silnika.

Tak się zastanawiam czy webasto (w ogóle jest to możliwe?) nie ma na to jakiegoś wpływu. Jak tylko przychodzi sezon grzewczy (< 7°C) – turbawka odmawia posłuszeństwa.

Wiosna, lato – problemu brak.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2006, 13:43
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 – 2.0 D 136kM 03r

Postprzez Bako626 » 5 kwi 2010, 18:19

Witam Serdecznie. Na początku przepraszam że tutaj poruszam ten temat, gdyż chodzi o moich znajomych, którzy mają Passata B6 2,0 TDI-CR 140KM. Problem jest z turbiną zapaliła się również kontrolka silnika taka żółta, samochód jest strasznie słaby ma wielkie problemy z przyśpieszeniem ale jak się stoi i dodaje gazu to słychać ze turbo się załącza.Pytam na tym forum bo sam posiadam Mazdę 6 i wiem że jest tutaj wielu fachowców którzy mogli się z czymś takim spotkać lub wiedzieć gdzie zacząć szukać problemu. Dziękuję za wszelkie rady. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 lip 2006, 00:53
Posty: 12
Skąd: Chrzanów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6