MZR-CD Problemy z turbiną
Kuzwa coś jest z tymi turbanami... Dzisiaj znowu to samo... Żadnych kontolek, nic, posprostu jakby turbinki nie było.Po 2 krotym zgaszeniu auta podczas jazdy turbo chyba załapało że musi naskoczyć bo jak niie to
Enduro możę to przez ten olej co znalazłem przy wlocie! turbiny?
Enduro możę to przez ten olej co znalazłem przy wlocie! turbiny?
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
A może intercooler pada i nie chłodzi spalin wystarczająco przez to turbo nie daje rady? Zerknij za lewy błotnik czy IC nie cieknie bo w M6 była na to akcja serwisowa.melass napisał(a):Kuzwa coś jest z tymi turbanami... Dzisiaj znowu to samo... Żadnych kontolek, nic, posprostu jakby turbinki nie było.Po 2 krotym zgaszeniu auta podczas jazdy turbo chyba załapało że musi naskoczyć bo jak niie to
Enduro możę to przez ten olej co znalazłem przy wlocie! turbiny?
na silniku, od turbo masz gumowy wąż, dość krótki,
i proponuje, abyś go wykręcił
i zapalił motor no i dodał gazu
i wtedy sprawdzisz jak turbo dmucha
no i czy nie pluje olejem (nie powinno!!!)
to trochę wyjaśni!
ale jestem zdania, że to nie dolegliwośc turbosprężarki....
powodz.
E.
i proponuje, abyś go wykręcił
i zapalił motor no i dodał gazu
i wtedy sprawdzisz jak turbo dmucha
no i czy nie pluje olejem (nie powinno!!!)
to trochę wyjaśni!
ale jestem zdania, że to nie dolegliwośc turbosprężarki....
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
melass napisał(a):Enduro jak ma turbo dmuchać???
A jak pluje to znaczy ze gdzies puszcza tak?
ma dmuchac dobrze ok. 1-1,7 ATM
i nie powinna pluc olejem!
a jesli tak robi..
to szukaj innej...
bo tej dni sa policzone
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
melass napisał(a):jak mam to zmierzyc to domowymi sposobami?
zdemontuj tę rurę gumową (kolanko)
i dodaj gazu.. jak dmucha to raczej jest okay!
ale,
lepszego sprawdzenia turbiny zdejmnij drugą rurę gumową,
jest o wiele dłuższa (dochodzi ona z boku i trudniej ją zdemontować, bo jest m.ni. pod akumolatorem...)
i wtedy sprawdz ręką/palcami dwoma
czy ośka nie ma luzu osiowego!
lekki (min.) może mieć, ale nic więcej!!!
jak nie dasz radzto przyjedz do mnie, Niemcy okolica miejscowości Lotte
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Poprzednio zdemontowałem tą drugą rure i sprawdziłem luz. Luzu nie ma tylko było tam troszke mokro od oleju. Narazie nie mam jak sprawdzic jak dmucha i czy pluje bo kuzwa grypa mnie dopadła menda jedna i siedze na chacie wiec musi poczekac z pare dni ale dam znac.
p.s. Enduro mam do ciebie spory kawałek ode mnie. No chyba że będe jechał do PL to moge wstapic na herbatkę i mały przegląd
p.s. Enduro mam do ciebie spory kawałek ode mnie. No chyba że będe jechał do PL to moge wstapic na herbatkę i mały przegląd
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
melass napisał(a):mam do ciebie spory kawałek ode mnie. No chyba że będe jechał do PL to moge wstapic na herbatkę i mały przegląd
"niezbadane są drogi Pana"
tzn. jest to niewykluczone..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ja miałem podobnie.Czasami auto miało kopa jak wolnossący diesel.Wystarczyło w tedy w czasie jazdy wyłączyć i włączyć zapłon i wszystko wracało do normy.Przyczyną był zawór SCV.Pilnuje on ciśnienia w pompie.Jak się przytnie to między innymi takie daje rezultaty.Zobacz czy i u Ciebie tak będzie.W momencie jak zamula to wyłącz zapłon w czasie jazdy i prawie od razu włącz go z powrotem.
- Od: 2 sty 2009, 14:19
- Posty: 21
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda 6 diesel 121km
Scv raczej za wolne obroty jest odpowiedzialny a nie za turbo przynajmniej tak mi sie wydaje ... Chociaz nie wykluczam ze na starym scv mialem kilka takich sytuacji kiedy nie mialem turbo .. Teraz tego nie ma ... Selenoidy , ic bo cos tam ostatnio nazekałes ze ci "bzycza" selenoidy...
- Od: 9 lip 2008, 21:01
- Posty: 579
- Skąd: Wawa/Northampton
- Auto: Mazda 6 Ts2 SL
[quote="Ukman"]Scv raczej za wolne obroty jest odpowiedzialny a nie za turbo przynajmniej tak mi sie wydaje ...
Niestety to nieprawda.
SCV odpowiednio wysterowywany przez PCM odpowiada za budowanie ciśnienia paliwa w rail-u. A jak się zachowuje silnik gdy nie ma odpowiedniego ciśnienia?-jakby nie miał turbo.
Niestety to nieprawda.
SCV odpowiednio wysterowywany przez PCM odpowiada za budowanie ciśnienia paliwa w rail-u. A jak się zachowuje silnik gdy nie ma odpowiedniego ciśnienia?-jakby nie miał turbo.
- Od: 2 sty 2009, 14:19
- Posty: 21
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda 6 diesel 121km
Ja mam doładnie jak pisze Andrzej jesli czuje ze nie ma kopa to gasze na chwile silnik i zaraz właczam i jest ok, wiec to może byc ten zawor. W takim razie turbo jest zdrowe czy nie? ale i tak sprawdze. Ten zawor trzba wymienic czy mozna go jakos oczyscic, zregenerować czy tylko wymiana?
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
Od ok. 2 miesięcy. Na początku działo się to sporadycznie. Teraz prawie każdego dnia – prawie, ponieważ wczoraj zachowywała się kulturalnie. W sobote wieczorem ją mocno przegoniłem – co prawda nie do odcięcia jak sugerował Udesky, ale konkretnie – może to cos pomogło? Zobaczymy dzisiaj…
Ostatnio edytowano 9 lut 2009, 08:22 przez back, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 wrz 2006, 13:43
- Posty: 20
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 – 2.0 D 136kM 03r
melass napisał(a):a jak sprawdzic czy SCV nie jest padniety bo ty i andrzej macie dwie rozne opinie
najlepiej wkrecic inny, dobry..
tak probnie...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
melass napisał(a):Może dlatego się czasami nie włącza...
Ludzie!
Turbina zawsze pracuje!
Nie ma takiej możliwości że "się nie włącza czasami"
Może jedynie stać na amen. Ona zawsze pracuje.
Szukajcie po rurkach z podciśnieniem, może gdzieś jest nieszczelność czy pęknięcie.....
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6