Rozbiegnięcie silnika – winny DPF?
im szybciej strzelisz tym szybciej po problemie!!!!!!
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Myjk napisał(a):No i co, to była wina przepełnionego oleju?
to wina rozbujanego motoru,
bo koles nie sprawdzal ile ma paliwa w oleju silnikowy!!!
a kontrolka nie zapalila sie!
Jaksa napisał(a):Wytrzyma wytrzyma ...Blaster7 napisał(a):hmm ciekawe czy sprzęgło wytrzyma......
znam przypadek ze wlasciciel,
mimo trudu nie zadlawil motoru
a bo sprzeglo sie spalilo....
a potem motor rozlecial sie na drobne!
Blaster7 napisał(a):Widzialem takie coś kiedyś..... golf miał wypadek przekoziłkował potem stał na dachu i ryczał wyglądał jak lokomotywa ...
ryczal bo byl po prostu wkurzony!!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Myjk napisał(a):Enduro napisał(a):a kontrolka nie zapalila sie!
Skąd wiesz?
nie...
no palila sie na maxa
a on uparcie jechal
aż
pierdalło...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):nie...
tak...
Powiem więcej.
Przecież
oczywiste
jest że,
najwięcej usterek
powstaje w
wyniku złego użytko-
wania sprzętu, czy
to
samochodu czy,
komputera winnym
zazwyczaj jest
ten co
siedzi między,
fotelem
a urzą-
dzeniem
o!
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):tak...
Powiem więcej.
Przecież
oczywiste
jest że,
najwięcej usterek
powstaje w
wyniku złego użytko-
wania sprzętu, czy
to
samochodu czy,
komputera winnym
zazwyczaj jest
ten co
siedzi między,
fotelem
a urzą-
dzeniem
o!
?
Teraz do poradnika trzeba dopisać jak mają się ratować użytkownicy 3/5/6 z DPF-em porażka....
Riki napisał(a):? ysz
Riki napisał(a):Teraz do poradnika trzeba dopisać jak mają się ratować użytkownicy 3/5/6 z DPF-em łoł porażka....
Chyba nie przeczytałeś tego co napisałem powyżej...
Sytuacja jest analogiczna do innych silników – gdzie jak nie sprawdzisz a zeżre Ci olej,
to stanie się to samo – czyli zatrze się silnik. Tylko z DPFem jest bardziej efektownie
i od razu wiadomo co się stało
Pozdor Myjk
Prawie jak o 0.00 w SylwestraMyjk napisał(a):Tylko z DPFem jest bardziej efektownie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Proponuję wrzucić ten temat do HP, ponieważ warsztatowe wątki o rozbieganiu już mają swoje miejsce w dziale Diesel. W razie potrzeby (puk, puk) niech Moderatorzy Diesla dopisza do poradnika, jak zdusić auto w takim przypadku.
Proszę nie pisać posta pod postem, ani nie ciachać treści nadmiarem "enterów". Dziekuję za uwagę i dawkę śmiechu. Od siebie napiszę, że nie jest to "trauma silników Mazdy", ani przypadek seryjnego morderstwa... Tylko spokój może nas uratować
Proszę nie pisać posta pod postem, ani nie ciachać treści nadmiarem "enterów". Dziekuję za uwagę i dawkę śmiechu. Od siebie napiszę, że nie jest to "trauma silników Mazdy", ani przypadek seryjnego morderstwa... Tylko spokój może nas uratować
Olej wtapia się w szybę?!?Whisky1 napisał(a):Rozgrzany olej wyleciał na dach wtapiając się w szyby i lakier
Nie słyszałem wcześniej o takich cudach jak rozbieganie silnika... numer niezły. Nie wierzę natomiast, że nie było żadnej kontrolki... po raz kolejny pozostaje podziękować ekologom za DPF
nie wiem, jaki wpływ na rozbieganie mógł mieć DPF, swego czasu widziałem jak zaczęło się rozbiegać toledo TDI, tylko nie wybuchło tylko się spaliło, prawie w centrum Szczecina inną znaną mi sytuacją jest scenic dCi, którego po uszkodzonej turbosprężarce nie udało się wyłączyć, silnik przepalał olej. A rozbieganie mogło być wynikiem uszkodzenia pompy wtryskowej lub jakiegoś czujnika, który zamiast sterować dawką paliwa dał jej maksymalną wartość...
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
- Od: 12 kwi 2008, 20:59
- Posty: 78
- Skąd: Łódź/Szczecin
- Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V
jak co, to mam taki motor od DPF/a, po ok. 60000km
do odsprzedania, jest w 100% okay!
a chodzi mi tylko o ostrzeżenie przed takową wymianą motoru
użytkowników M6 Citd z DPF/em
i zdrapywaniem częsci z auta, jak motor się rozbuja
jak ktoś będzie czekał na zapalenie się kontrolki,
jako wskaznika, że już jest miska olejowa pełna!!!
pozdr.
E.
do odsprzedania, jest w 100% okay!
a chodzi mi tylko o ostrzeżenie przed takową wymianą motoru
użytkowników M6 Citd z DPF/em
i zdrapywaniem częsci z auta, jak motor się rozbuja
jak ktoś będzie czekał na zapalenie się kontrolki,
jako wskaznika, że już jest miska olejowa pełna!!!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Do 'rozbujania' silnika potrzebny jest chyba brak ujemnego sprzężenia zwrotnego w zasilaniu w 'paliwo'. Skoro problemem może być zbyt wysoki poziom oleju, to jego spalanie powoduje ... spadek tego poziomu, a więc mamy ujemne sprzężenie zwrotne. Którędy sie miałby nadal przedostawać ? Chyba, że rozważamy awarię łożyska turbiny, ale to już nie DPF-a sprawka.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):Do 'rozbujania' silnika potrzebny jest chyba brak ujemnego sprzężenia zwrotnego w zasilaniu w 'paliwo'
No właśnie... Raczej musi się tak stać, że szybciej oleju przybywa niż ubywa. Skoro ubywa przez spalanie, to jakim sposobem więcej przybywa. Chyba, że samochód był pochylony w jedną stronę, więc miało czas przybyć, potem przechyla się w drugą stronę i nagle robi się dużo. Na tyle dużo, żeby zdążył rozbujać i zniszczyć silnik zanim się spali.
Ale to jakaś naciągana teoria... Szczerze mówiąc o rozbujanych silnikach słyszałem tylko w przypadku awarii turbiny... A DPF może mieć tyle do tego, że turbina częściej siądzie przy paliwie w oleju, no i paliwo z olejem lepiej się pewnie pali niż sam olej.
Bezpośrednią przyczyną rozbujania będzie awaria turbiny, pośrednią – może i DPF...
Ale to tylko moje wynurzenia
Grzegorz Strzałkowski
w silnikach z DPF-em
w cyklu normalnej pracy,
sterownik PCM dodatkowo wtryskuje paliwo
i to w momencie jak juz zawory wydechowe sa otwarte!!!
czyli spalenie go w komorze nie jest mozliwe,
bo jest brak cisnienia do tego potrzebnego,
a to w celu, aby ta dawke paliwa wraz ze spalinami
dotarla do filtra i wypalila tam sadze...
i przez ten dodatkowy wtrysk paliwo przecieka przez pierscienie tlokowe
i dociera do oleju w misce no i podnosi jego stan,
przy czym niebezpiecznie rozrzedza olej i podnosi mozliwosc samozaplonu
a jak zgromadzi sie go tam za duzo,
to dojsc moze do ekspolzji niekontrolowanej
E.
w cyklu normalnej pracy,
sterownik PCM dodatkowo wtryskuje paliwo
i to w momencie jak juz zawory wydechowe sa otwarte!!!
czyli spalenie go w komorze nie jest mozliwe,
bo jest brak cisnienia do tego potrzebnego,
a to w celu, aby ta dawke paliwa wraz ze spalinami
dotarla do filtra i wypalila tam sadze...
i przez ten dodatkowy wtrysk paliwo przecieka przez pierscienie tlokowe
i dociera do oleju w misce no i podnosi jego stan,
przy czym niebezpiecznie rozrzedza olej i podnosi mozliwosc samozaplonu
a jak zgromadzi sie go tam za duzo,
to dojsc moze do ekspolzji niekontrolowanej
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6