Rozbiegnięcie silnika – winny DPF?

Postprzez Blaster7 » 10 lut 2009, 11:37

im szybciej strzelisz tym szybciej po problemie!!!!!!
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez Enduro » 10 lut 2009, 12:08

Myjk napisał(a):No i co, to była wina przepełnionego oleju?

to wina rozbujanego motoru,
bo koles nie sprawdzal ile ma paliwa w oleju silnikowy!!!
a kontrolka nie zapalila sie!

Jaksa napisał(a):
Blaster7 napisał(a):hmm ciekawe czy sprzęgło wytrzyma......
Wytrzyma wytrzyma ...

znam przypadek ze wlasciciel,
mimo trudu nie zadlawil motoru
a bo sprzeglo sie spalilo....
a potem motor rozlecial sie na drobne!

Blaster7 napisał(a):Widzialem takie coś kiedyś..... golf miał wypadek przekoziłkował potem stał na dachu i ryczał wyglądał jak lokomotywa ...

ryczal bo byl po prostu wkurzony!!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 10 lut 2009, 12:30

Blaster7 napisał(a):im szybciej strzelisz tym szybciej po problemie!

Tak to tylko z żoną...

Enduro napisał(a):a kontrolka nie zapalila sie!

Skąd wiesz?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 10 lut 2009, 12:51

Myjk napisał(a):
Enduro napisał(a):a kontrolka nie zapalila sie!

Skąd wiesz?

nie...
no palila sie na maxa
a on uparcie jechal

pierdalło...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 10 lut 2009, 13:19

Enduro napisał(a):nie...

tak...
Powiem więcej.
Przecież
oczywiste
jest że,
najwięcej usterek
powstaje w
wyniku złego użytko-
wania sprzętu, czy
to
samochodu czy,
komputera winnym
zazwyczaj jest
ten co
siedzi między,
fotelem
a urzą-
dzeniem
o!

hahaha
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez rafal_ldz » 10 lut 2009, 13:23

silnik zaczął się rozbiegać :( mógł spróbować zdusić go na wysokim biegu i hamulcu;)
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez Riki » 10 lut 2009, 14:07

Myjk napisał(a):tak...
Powiem więcej.
Przecież
oczywiste
jest że,
najwięcej usterek
powstaje w
wyniku złego użytko-
wania sprzętu, czy
to
samochodu czy,
komputera winnym
zazwyczaj jest
ten co
siedzi między,
fotelem
a urzą-
dzeniem
o!

hahaha


? :|

Teraz do poradnika trzeba dopisać jak mają się ratować użytkownicy 3/5/6 z DPF-em <lol> porażka....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Myjk » 10 lut 2009, 14:36

Riki napisał(a):? ysz

<wow>

Riki napisał(a):Teraz do poradnika trzeba dopisać jak mają się ratować użytkownicy 3/5/6 z DPF-em łoł porażka....

Chyba nie przeczytałeś tego co napisałem powyżej... :P
Sytuacja jest analogiczna do innych silników – gdzie jak nie sprawdzisz a zeżre Ci olej,
to stanie się to samo – czyli zatrze się silnik. Tylko z DPFem jest bardziej efektownie
i od razu wiadomo co się stało hahaha :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Jaksa » 10 lut 2009, 14:41

Myjk napisał(a):Tylko z DPFem jest bardziej efektownie
Prawie jak o 0.00 w Sylwestra <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Myjk » 10 lut 2009, 15:44

No właśnie, trzeba sobie urozmaicać... ;)

Ten tego, a co po takim zduszeniu silnika, można jechać po odpaleniu, czy znów zacznie biec? Silnik znaczy.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Globy » 10 lut 2009, 16:10

Proponuję wrzucić ten temat do HP, ponieważ warsztatowe wątki o rozbieganiu już mają swoje miejsce w dziale Diesel. W razie potrzeby (puk, puk) niech Moderatorzy Diesla dopisza do poradnika, jak zdusić auto w takim przypadku.

Proszę nie pisać posta pod postem, ani nie ciachać treści nadmiarem "enterów". Dziekuję za uwagę i dawkę śmiechu. Od siebie napiszę, że nie jest to "trauma silników Mazdy", ani przypadek seryjnego morderstwa... Tylko spokój może nas uratować ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez domin1979 » 10 lut 2009, 16:27

Whisky1 napisał(a):Rozgrzany olej wyleciał na dach wtapiając się w szyby i lakier
Olej wtapia się w szybę?!? ;)

Nie słyszałem wcześniej o takich cudach jak rozbieganie silnika... numer niezły. Nie wierzę natomiast, że nie było żadnej kontrolki... po raz kolejny pozostaje podziękować ekologom za DPF <uklon>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez rafal_ldz » 10 lut 2009, 17:05

nie wiem, jaki wpływ na rozbieganie mógł mieć DPF, swego czasu widziałem jak zaczęło się rozbiegać toledo TDI, tylko nie wybuchło tylko się spaliło, prawie w centrum Szczecina :| inną znaną mi sytuacją jest scenic dCi, którego po uszkodzonej turbosprężarce nie udało się wyłączyć, silnik przepalał olej. A rozbieganie mogło być wynikiem uszkodzenia pompy wtryskowej lub jakiegoś czujnika, który zamiast sterować dawką paliwa dał jej maksymalną wartość...:(
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez logimen » 10 lut 2009, 17:25

Czyli nie wiesz czy po za samym silnikiem coś wymieniali?


No niestety niewiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 23:34
Posty: 360 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: MX-5 NB 10th Anniversary
Mazda3 BK '07 LF 2.0

Postprzez Riki » 10 lut 2009, 18:56

Marcinie, dostosujemy się do tego ;) niebawem temat poleci do HP a w poradniku powstanie mała adnotacja ("pozor!" <lol>) na temat w/w problemu.. tak na przyszłość ;)

Pozdrawiam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Enduro » 10 lut 2009, 19:27

jak co, to mam taki motor od DPF/a, po ok. 60000km
do odsprzedania, jest w 100% okay!
a chodzi mi tylko o ostrzeżenie przed takową wymianą motoru
użytkowników M6 Citd z DPF/em
i zdrapywaniem częsci z auta, jak motor się rozbuja
jak ktoś będzie czekał na zapalenie się kontrolki,
jako wskaznika, że już jest miska olejowa pełna!!!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mcbeth » 11 lut 2009, 11:43

Do 'rozbujania' silnika potrzebny jest chyba brak ujemnego sprzężenia zwrotnego w zasilaniu w 'paliwo'. Skoro problemem może być zbyt wysoki poziom oleju, to jego spalanie powoduje ... spadek tego poziomu, a więc mamy ujemne sprzężenie zwrotne. Którędy sie miałby nadal przedostawać ? Chyba, że rozważamy awarię łożyska turbiny, ale to już nie DPF-a sprawka.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez gstr » 11 lut 2009, 17:06

mcbeth napisał(a):Do 'rozbujania' silnika potrzebny jest chyba brak ujemnego sprzężenia zwrotnego w zasilaniu w 'paliwo'


No właśnie... Raczej musi się tak stać, że szybciej oleju przybywa niż ubywa. Skoro ubywa przez spalanie, to jakim sposobem więcej przybywa. Chyba, że samochód był pochylony w jedną stronę, więc miało czas przybyć, potem przechyla się w drugą stronę i nagle robi się dużo. Na tyle dużo, żeby zdążył rozbujać i zniszczyć silnik zanim się spali.

Ale to jakaś naciągana teoria... Szczerze mówiąc o rozbujanych silnikach słyszałem tylko w przypadku awarii turbiny... A DPF może mieć tyle do tego, że turbina częściej siądzie przy paliwie w oleju, no i paliwo z olejem lepiej się pewnie pali niż sam olej.

Bezpośrednią przyczyną rozbujania będzie awaria turbiny, pośrednią – może i DPF...

Ale to tylko moje wynurzenia :)
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Enduro » 11 lut 2009, 17:39

w silnikach z DPF-em
w cyklu normalnej pracy,
sterownik PCM dodatkowo wtryskuje paliwo
i to w momencie jak juz zawory wydechowe sa otwarte!!!
czyli spalenie go w komorze nie jest mozliwe,
bo jest brak cisnienia do tego potrzebnego,
a to w celu, aby ta dawke paliwa wraz ze spalinami
dotarla do filtra i wypalila tam sadze...
i przez ten dodatkowy wtrysk paliwo przecieka przez pierscienie tlokowe
i dociera do oleju w misce no i podnosi jego stan,
przy czym niebezpiecznie rozrzedza olej i podnosi mozliwosc samozaplonu
a jak zgromadzi sie go tam za duzo,
to dojsc moze do ekspolzji niekontrolowanej
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez poflek » 11 lut 2009, 19:42

Globy napisał(a):Proszę nie pisać posta pod postem, ani nie ciachać treści nadmiarem "enterów"


Riki napisał(a):KONIEC OT!!!!
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6