Rozbiegnięcie silnika – winny DPF?

Postprzez malkolm » 5 mar 2009, 21:24

artic napisał(a):zdusić to znaczy jak

to znaczy że naciskasz na hamulec aż zgaśnie silnik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Enduro » 5 mar 2009, 22:02

artic napisał(a):zdusić to znaczy jak – jesli możesz mi przybliżyć. to znaczy redukować na żywca biegi na maks, obrotach?? przepraszam ale nie znam się aż tak dobrze. dzięki

im nizszy bieg, tym lepiej!!!!
ale po prostu na biegu nie wciskasz sprzegla,
tylko do dechy hamulec i to szybko!
aby przez uklad jezdny zdusic silnik, aby zgasl,
jak sie uda!!!!!!!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez malkolm » 5 mar 2009, 22:11

Enduro napisał(a):im nizszy bieg, tym lepiej!!!

coś mi się wydaje że odwrotnie, czym większy bieg tym łatwiej zadusić silnik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez misb » 5 mar 2009, 22:15

Żeby nie było który jest niższy a który wyższy podpowiem że piątka lub czwórka będzie najlepsza.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 20:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Postprzez mr_t » 5 mar 2009, 22:30

Tak podsumowując wrzucasz 5,6 i trzymając wciśnięty hamulec puszczasz sprzęgło żeby silnik zgasł.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Enduro » 6 mar 2009, 00:27

mr_t napisał(a):Tak podsumowując wrzucasz 5,6 i trzymając wciśnięty hamulec puszczasz sprzęgło żeby silnik zgasł.

to taka sucha teoria....
a to nie takie proste, jak sie wydaje
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mdpk » 15 mar 2009, 16:33

Myjk napisał(a):Ja już dostałem pisemko z MMP o akcji serwisowej związanej z rozbieganymi silnikami.


czy mogę prosić o przesłanie kopii takiego pisemka? Ja nic nie dostałem. Do jakiego typu kleintów są rozsyłane pisemka, samochody na gwarancji czy wszyscy zerejestrowani w ASO?
_____________
pozdrawiam
Mariusz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 maja 2008, 21:33
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.0 MZR-CD 143KM kombi

Postprzez Myjk » 15 mar 2009, 21:11

mdpk napisał(a):czy mogę prosić o przesłanie kopii takiego pisemka? Ja nic nie dostałem. Do jakiego typu kleintów są rozsyłane pisemka, samochody na gwarancji czy wszyscy zerejestrowani w ASO?

Z pisma pośrednio wynika, że idzie to do pierwszych właścicieli.

http://emide.pl/mazda6/m6_ASO_1.jpg
http://emide.pl/mazda6/m6_ASO_2.jpg
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mcbeth » 16 mar 2009, 09:31

Myjk napisał(a):idzie to do pierwszych właścicieli

Jeśli kupowałeś u polskiego 'niezależnego' importera a nie bezpośrednio w salonie, to nie jesteś pierwszym właścicielem...
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez jack7 » 16 mar 2009, 10:12

Myjk napisał(a):Z pisma pośrednio wynika, że idzie to do pierwszych właścicieli.

Jeżeli byłeś choć raz w autoryzowanym serwisie i wpisali cię do bazy danych na pewno dostanie pismo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez Myjk » 16 mar 2009, 11:13

mcbeth napisał(a):Jeśli kupowałeś u polskiego 'niezależnego' importera a nie bezpośrednio w salonie, to nie jesteś pierwszym właścicielem...

Ale ja tak kupowałem, i dostałem. No, w zasadzie to dostał to bank i przesłał do mnie.
Czyli droga musiała być długa. Niemiecki oddział Mazdy –> Diler niemiecki –> Diler polski –> Leasing bank –> Ja.
Jednak się-da-się. ;)

jack7 napisał(a):Jeżeli byłeś choć raz w autoryzowanym serwisie i wpisali cię do bazy danych na pewno dostanie pismo.

No to jeszcze lepiej. :)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mdpk » 22 mar 2009, 16:27

Jeżeli byłeś choć raz w autoryzowanym serwisie i wpisali cię do bazy danych na pewno dostanie pismo.


Niestety :( nie mogę tego potwierdzić, że jeśli pojedziemy ze sprowadzonym samochodem do ASO to "na pewno" otrzymamy takie pismo. Mój samochód był we wrześniu 2008 w ASO w ramach przeglądu 100 tys. i nic nie otrzymałem. Teraz przy 110 tys. silnik do wymiany na moj koszt bo gwarancja już się skończyła.
_____________
pozdrawiam
Mariusz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 maja 2008, 21:33
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.0 MZR-CD 143KM kombi

Postprzez mr_t » 22 mar 2009, 16:40

mdpk napisał(a): Teraz przy 110 tys. silnik do wymiany na moj koszt bo gwarancja już się skończyła.

Ach ta niezawodna i trwała Mazda. Moja po 3 tygodniach stania w ASO jeździła później bezproblemowo całe 2 tygodnie. Teraz 3x pojawił się ogromny spadek mocy – samochód nie był w stanie rozpędzić się powyżej 100km/h, a ruszanie z 1 wyglądało jakbym to robił z 3. Do tego co jakiś czas znów świeci mi się kontrolka kontroli trakcji + kilka innych mniejszych defektów. Po prostu rewelacja. Nie wiem czy są jakieś bardziej awaryjne i problemowe samochody które mają mniej niż 20 lat.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Myjk » 22 mar 2009, 17:31

mdpk napisał(a):Teraz przy 110 tys. silnik do wymiany

Z powodu?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mdpk » 22 mar 2009, 17:52

Myjk napisał(a):Z powodu?


Silnik podczas jazdy wskoczył na max. obroty. Po zduszeniu go do narmalnych obrotów, zaczął stukać w pewnym zakresie obrotów. Po zatrzymaniu – zmierzony poziom oleju ponad X. Diagnoza Jaksy po zdemontowaniu silnika- zatarty na korbowodzie – coś takiego (nie znam się).
_____________
pozdrawiam
Mariusz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 maja 2008, 21:33
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.0 MZR-CD 143KM kombi

Postprzez Maciej Loret » 22 mar 2009, 18:31

mdpk napisał(a):Silnik podczas jazdy wskoczył na max. obroty.


Była na to akcja serwisowa.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Enduro » 22 mar 2009, 18:43

mdpk napisał(a):Po zduszeniu go do normalnych obrotów,
zaczął stukać w pewnym zakresie obrotów.
Po zatrzymaniu – zmierzono poziom oleju ponad X..

a przed tym wydarzeniem nie zapaliła się ostrzegawczo
jakaś kontrolka na zegarach?!!!
pzdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mdpk » 22 mar 2009, 19:47

Enduro napisał(a): przed tym wydarzeniem nie zapaliła się ostrzegawczo
jakaś kontrolka na zegarach?


Niestety :( nie zapaliła się, ani nigdy nie mrugnęła.
_____________
pozdrawiam
Mariusz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 maja 2008, 21:33
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.0 MZR-CD 143KM kombi

Postprzez Jaksa » 22 mar 2009, 20:05

Maciej Loret napisał(a):Była na to akcja serwisowa.
Myslę ze nadal jest ( nakładka do programu PCM ) " Nowy " program nie zwalnia uzytkownika z obowiązku sprawdzania stanu oleju .... są biuletyny ( na forum tez ) z pełnym opisem co jak i gdzie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mdpk » 22 mar 2009, 20:35

Jaksa napisał(a):nie zwalnia uzytkownika z obowiązku sprawdzania stanu oleju


Panie Jarku,
ma Pan rację, żę nie zwalnia z tego obowiązku i dlatego "mnie to boli" ja zapłacę za wymianę. Ale nie uważam, że Mazda jest bez grzechu. Świadczy o tym chociażby fakt wymiany takich silników w ramach gwarancji (nie ma mowy wówczas o tym czy poziom oleju był sprawdzany codziennie , co tydzień, co tankowanie, itp). Są biuletyny, ale gdzie? Czy jeśli ktoś kupi Mazdę to ma obowiązek mieć dostęp do internetu i czytać to forum? Nie sądzę. Po prostu Mazda niedopracowała czegoś, choćby czegoś takiego co by ostrzegało kierowcę o takim niebezpieczeństwie, poważnym zagrożeniu. Jak wiemy mamy w swoich Mazdach wiele czujników ostrzegawczych a tak ważnego BRAK lub komputer nie zasygnalizował tego zagrożenia (przynajmniej u mnie).
_____________
pozdrawiam
Mariusz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 maja 2008, 21:33
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.0 MZR-CD 143KM kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6