Czujnik temperatury powietrza zasysanego (diesel)

Postprzez bbongo » 27 wrz 2009, 16:03

Jestem nowym forumowiczem i użytkownikiem Mazdy 6
proszę o ewentualną pomoc, gdzie się znajduje czujnik temperatury powietrza zasysanego i jak go wymienić są ponoć dwa jeden w przepływomierzu a ten drugi właśnie nie wiem a mam go do wymiany. a kod błędu to (P0113-sensor circuit input )
bbongo
 

Postprzez MAZVAGTECH » 27 wrz 2009, 16:30

bbongo napisał(a):P0113

Tylko ten blad pokazuje uszkodzenie obwodu lub czujnika temperatury umiejscowionego wlasnie w przepylwomierzu czyli IAT no1
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez bbongo » 27 wrz 2009, 20:04

Czy wiecie gdzie mogę go kupić i jakie koszta?
i jeszcze mam taki kod błędu P0380
Szukałem na tej stronie co był podany w jednym z tematów ale i tak nic nie rozumiem.
bbongo
 

Postprzez brylek22 » 9 paź 2011, 10:56

odświeżam temat
właśnie i mi wyskoczył błąd temperatury zasysanego powierza
jeżeli są dwa czujniki to gdzie jest ten drugi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 11:58
Posty: 87
Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI

Postprzez Kety » 11 gru 2011, 23:10

A ja mam takie pytanie, czy jesli pojawi sie taki blad P0113 dotyczacy czujnika IAT, to czy zacznie sie cos migac na desce, np. check engine?
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez mnieteczek » 11 gru 2011, 23:41

Raczej tak
Kety napisał(a):A ja mam takie pytanie, czy jesli pojawi sie taki blad P0113 dotyczacy czujnika IAT, to czy zacznie sie cos migac na desce, np. check engine?


Raczej tak u ciebie powinien mrugać check,w wersjach z DPF bedzie mrugac DPF.
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez Besop » 26 maja 2012, 11:56

Witam,

mam podobny problem – pojawiła mi się kontrolka silnika oraz trakcja. Po podłączeniu do komputera pokazuje błąd P0113 – komunikat treści – czujnik temperatury powietrza zasysanego 1 – sygnał wejściowy za wysoki. Po odłączeniu kostki z przepływomierza pojawia się kolejny błąd.
Stąd pytanie – gdzie znajduje się ten czujnik – bo wychodzi na to że są 2 <co?> . Lub tez jakie jest rozwiązanie problemu bo wkurzają mnie te kontrolki.
Aha i co ważne – kontolki te świecą się cały czas – jedynie czasami podczas skręcania lub też podczas jazdy po nierównościach znikają na chwilę.
Z góry dzięki za pomoc
Początkujący
 
Od: 2 sty 2012, 19:28
Posty: 8
Skąd: Szklarska Poręba
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 136KM 2003r.

Postprzez Wojtek » 26 maja 2012, 23:42

Besop napisał(a):jakie jest rozwiązanie problemu, bo wkurzają mnie te kontrolki.

zajmij sie IAT1 – "przeplywka", a dokladniej...
Besop napisał(a): jedynie czasami podczas skręcania lub też podczas jazdy po nierównościach znikają na chwilę.

swiadczyc moze o kablach... szukaj przerwy w obwodzie zasilania czujnika lub zwarcia do +...
mozesz tez podmienic przeplywke... tak dla pewnosci ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez davider » 6 cze 2012, 20:56

dziś założyłem zregenerowaną turbinę a auto niema w ogóle mocy komputer pokazuje błąd P0113 a wymieniłem przepływomierz ... co to może być? Mazda 6 2.0 121 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2012, 18:36
Posty: 30
Skąd: Okolice Zawiercia ;)
Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002

Postprzez dobrzyn22 » 6 cze 2012, 21:34

a czytałeś posty powyżej <co?>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez davider » 7 cze 2012, 10:53

dobrzyn22 napisał(a):a czytałeś posty powyżej <co?>


czytałem... blad P0113 dotyczy czujnika IAT, który znajduje sie w przepływomierzu, który z kolei wymieniłem a błąd i brak mocy jest... posprawdzam jeszcze kable ale więcej informacji w postach powyżej niema....

Edit:
sprawdziłem kable od przepływomierza niema zwarcia ani żaden kabel nie jest przerwany... kurcze no to czego dotyczy ten błąd i ewentualnie gdzie się ten czujnik znajduje? na IC?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2012, 18:36
Posty: 30
Skąd: Okolice Zawiercia ;)
Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002

Postprzez Besop » 14 cze 2012, 10:48

Witam,

ja mam problem rozwiązany <jupi> . Uszkodzony był czujnik w przepływomierzu (działał w połowie jak to określił mechanior). Dodatkowo wymienione zostały 2 czujniki mieszczące się przy intercoolerze. Obie kontrolki na desce zniknęły. Problem rozwiązany <spoko>

Pozdrawiam i dzięki za pomoc
Załączniki
SAM_1611.JPG
SAM_1610.JPG
SAM_1609.JPG
Początkujący
 
Od: 2 sty 2012, 19:28
Posty: 8
Skąd: Szklarska Poręba
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 136KM 2003r.

Postprzez davider » 14 cze 2012, 13:41

z tego wszystkiego zrobiłem coś skrajnie nieodpowiedzialnego, otóż odłączyłem wtyczkę od PCM bez odłączenia wcześniej akumulatora.. myślałem że może tam coś nie łączy od tego przepływomierza i dlatego wciąż pokazywał mi sie błąd P0113 a teraz auto w ogóle nie odpala... wszystkie kontrolki świecą poza tą od świec.. rozrusznik w ogóle nie kręci tylko słychać cykanie przekaźników i przygasa panel radiowy.... bezpieczniki sprawdzałem, już nie wiem co robić. Bardzo namieszałem? pomocy!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2012, 18:36
Posty: 30
Skąd: Okolice Zawiercia ;)
Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002

Postprzez Mandey » 14 cze 2012, 15:30

Mam troszkę inne pytanie, czy przy odłączaniu obu wtyczek od IC (niebieskiej i czarnej, ze zdjęcia kolegi Besop) należy odpiąć akumulator, czy nie ma różnicy pomiędzy tym, czy jest odpięty czy nie?
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez Wojtek » 14 cze 2012, 16:57

Besop napisał(a):Uszkodzony był czujnik w przepływomierzu

tak jak wskazywal blad... ;)

davider napisał(a):z tego wszystkiego zrobiłem coś skrajnie nieodpowiedzialnego, otóż odłączyłem wtyczkę od PCM bez odłączenia wcześniej akumulatora..

no namieszales... :|
hm... jeszcze raz odlacz aku i popraw wtyczke... (mam nadzieje, ze nic nie spaliles w kompie...)
poczekaj chwilke z wcisnietym pedalem hamulca (20s) i podlacz aku...
mam nadzieje, ze odpali ...
jezeli nie, to polecam auto podlaczyc pod komputer...

Mandey napisał(a):czy przy odłączaniu obu wtyczek od ... należy odpiąć akumulator?

odpowiem tak... zawsze nalezy odlaczyc aku...
...a zabezpiecza nas to przed przypadkowymi uszkodzeniami... w aucie...
przyklad? posty wyzej...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez davider » 14 cze 2012, 19:00

Wojtek napisał(a):hm... jeszcze raz odlacz aku i popraw wtyczke... (mam nadzieje, ze nic nie spaliles w kompie...)
poczekaj chwilke z wcisnietym pedalem hamulca (20s) i podlacz aku...
mam nadzieje, ze odpali ...
jezeli nie, to polecam auto podlaczyc pod komputer...



nic z tego.. nie pali.. no to ładnie .. jutro przyjedzie kolega z komputerem, ale jak PCM będzie uszkodzony to chyba nic nie zdziałamy.. tylko czy pokaże na komputerze uszkodzenie PCM ? i co ważniejsze czy da sie go naprawić czy trzeba inny ? wtedy chyba trzeba zmieniać tez stacyjkę i immobiliser.... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2012, 18:36
Posty: 30
Skąd: Okolice Zawiercia ;)
Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002

Postprzez dobrzyn22 » 14 cze 2012, 20:35

davider napisał(a): i co ważniejsze czy da sie go naprawić czy trzeba inny ? wtedy chyba trzeba zmieniać tez stacyjkę i immobiliser.... :|

bez paniki...sprawdź błędy i wtedy będzie można więcej powiedzieć <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez davider » 18 cze 2012, 17:12

dobrzyn22 napisał(a):bez paniki...sprawdź błędy i wtedy będzie można więcej powiedzieć <ok>


no i <dupa> komputer nawet nie chce sie połączyć z samochodem wyskakuje error.. i co teraz ? sam komputer da sie podmienić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2012, 18:36
Posty: 30
Skąd: Okolice Zawiercia ;)
Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002

Postprzez Wojtek » 18 cze 2012, 17:18

davider napisał(a):am komputer da sie podmienić?

tak... albo wyslac ten do naprawy...
ale i tak potrzebujesz serwisowy sprzet...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez davider » 18 cze 2012, 17:37

juz mnie to boli... jeśli chodzi o ASO to gdzie najlepiej na Śląsku? do Dąbrowy chyba mam najbliżej. chociaż nie wiem czy nie było by taniej używany na allegro..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2012, 18:36
Posty: 30
Skąd: Okolice Zawiercia ;)
Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6