Kontrolka silnika, obroty zatrzymują sie na 1500rpm
Strona 1 z 1
Witam ostatnio dotyka mnie w podróży zaskakujące zjawisko. Na wolnych obrotach (stanie na skrzyzowaniu) silnik trochę przenosi wibracje do kabiny i powoduje mrygniecie kontrolki silnika, w przypadku drugim kontrolka zapala sie na stałe a prędkość obrotów silnika ograniczona jest do 1500rpm i tak po wrzuceniu na 5tke i powolnym sie rozpedzaniu na tym zakresie osiagam 80km/h. Po zjechaniu na pobocze wyłączam silnik czekam kilka sekund odpalam i problem znika. Ostatnio też zauwazylem ze przy obrotach 1100-1400 w kabinie mocniej trzesie...czy moze to byc dwumas i czy daje on odczyt na kontrolce silnika? Czy nie wiem co.
macie jakies pojecie o tym co mi sie przytrafia?
Jutro jade na kompa podłączyć, kto zgadnie co to za awaria stawiam butelczyne
macie jakies pojecie o tym co mi sie przytrafia?
Jutro jade na kompa podłączyć, kto zgadnie co to za awaria stawiam butelczyne
- Od: 10 paź 2008, 18:57
- Posty: 21
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD
fat_camel napisał(a):zy moze to byc dwumas i czy daje on odczyt na kontrolce silnika?
dwumas daje drgania, ale kontrolki nie odpala
Ukman napisał(a):Masz to samo co miałem w poprzedniej mazdzie pozbylem sie tego montując nowy zawor scv ktory kosztowal 500 zł w polsce
możliwe, choć scv na ogół nie daje raczej błędów
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
Ukman napisał(a):Daje błędy ...
mi nie dawał. i nie tylko mi. poszukaj na forum wątek o SCV
gasł silnik na wolnych obrotach i to tyle
po wymianie jak ręką odjął
ale może w dalszej fazie zużycia daje i błędy, napisałem "na ogół"
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
Ja miałem podonie z tymi drganiami, póżniej zaczęły się spadki obrotów na luzie,brak mocy co wkoncu doprowadziło do gaśnięcia samochodu.Diagnoza:uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa na listwie.Cena takiego czujnika razem z listwą bo bez listwy jest niedostępny to 4.700zl.
-
Hipol1
mam zaczytane błędy bez kodów tylko nazwy bo kolo sie pospieszyl i wykasowal maderfaker
1. Nieszczelność układu paliwowego
2. Wypadanie zapłonu 2go cylindra
co to wszystko u licha znaczy?!?!?!?!??!
1. Nieszczelność układu paliwowego
2. Wypadanie zapłonu 2go cylindra
co to wszystko u licha znaczy?!?!?!?!??!
- Od: 10 paź 2008, 18:57
- Posty: 21
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD
Po wizycie w ASO:
wtrysk leje – porada
cytuję "Pan wleje STP na czyszczenie wtrysków formuła dla diesla i zaleje lepsza ropę – czyli na moje BP diesel ultimate – i trochę przeciągnie silnik na wysokich obrotach"
efekt: kur.. działa o.o
Póki co, wszystko gra
Pozdrawiam
wtrysk leje – porada
cytuję "Pan wleje STP na czyszczenie wtrysków formuła dla diesla i zaleje lepsza ropę – czyli na moje BP diesel ultimate – i trochę przeciągnie silnik na wysokich obrotach"
efekt: kur.. działa o.o
Póki co, wszystko gra
Pozdrawiam
- Od: 10 paź 2008, 18:57
- Posty: 21
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD
fat_camel napisał(a):Póki co, wszystko gra
Jak sie powtorzy wtrysk do wymiany
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Witam wszystkich.
Odświeżam temat kolegi, ponieważ w mojej Madzi zaczęły dziać się podobne rzeczy.
Zacznę od początku, po założeniu LPG i przejechaniu jakiś 10 tyś. km zaczęły wariować obroty na biegu jałowym. Myślałem, że znaleziony temat na forum o czyszczeniu przepustnicy i silnika krokowego, rozwiąże problem. Niestety, po czyszczeniu i złożeniu wszystkiego w całość, wykasowaniu błędów, obroty dalej wariowały, a do tego silnik tracił moc. Mechanik polecił wymianę silnika krokowego, tak też zrobiłem. Obroty na biegu jałowym Madzia ma teraz idealne, ale został jeszcze jeden problem.
Do 2800 ob/min silnik przyśpiesza normalnie. Powyżej tej wartości silnik nie chce się już wkręcać i nie ma różnicy czy jadę czy stoję w miejscu. Oczywiście temu wszystkiemu towarzyszy kontrolka silnika. Panowie proszę o jakąś radę, może któryś z Was miał podobną przypadłość.
Podpięcie i wykasowanie błędów troszkę mnie kosztuje, a robiłem to ostatnio kilka razy, więc może przed podpięciem się do komputera jest coś co mogę sprawdzić samemu?
Z góry dziękuję za wszystkie rady i czekam na każdą pomoc
Pozdrawiam
Mirek_radom
Odświeżam temat kolegi, ponieważ w mojej Madzi zaczęły dziać się podobne rzeczy.
Zacznę od początku, po założeniu LPG i przejechaniu jakiś 10 tyś. km zaczęły wariować obroty na biegu jałowym. Myślałem, że znaleziony temat na forum o czyszczeniu przepustnicy i silnika krokowego, rozwiąże problem. Niestety, po czyszczeniu i złożeniu wszystkiego w całość, wykasowaniu błędów, obroty dalej wariowały, a do tego silnik tracił moc. Mechanik polecił wymianę silnika krokowego, tak też zrobiłem. Obroty na biegu jałowym Madzia ma teraz idealne, ale został jeszcze jeden problem.
Do 2800 ob/min silnik przyśpiesza normalnie. Powyżej tej wartości silnik nie chce się już wkręcać i nie ma różnicy czy jadę czy stoję w miejscu. Oczywiście temu wszystkiemu towarzyszy kontrolka silnika. Panowie proszę o jakąś radę, może któryś z Was miał podobną przypadłość.
Podpięcie i wykasowanie błędów troszkę mnie kosztuje, a robiłem to ostatnio kilka razy, więc może przed podpięciem się do komputera jest coś co mogę sprawdzić samemu?
Z góry dziękuję za wszystkie rady i czekam na każdą pomoc
Pozdrawiam
Mirek_radom
-
Mirek_radom
Mirek_radom napisał(a):Podpięcie i wykasowanie błędów troszkę mnie kosztuje, a robiłem to ostatnio kilka razy, więc może przed podpięciem się do komputera jest coś co mogę sprawdzić samemu?
dziwie sie, ze czytajac forum nie znalazles watku o interfejsie... sam bys mogl sprawdzac bledy...
a co do tematu... musisz odczytac bledy i zapodac je nam... ale bledy, a nie ich interpretacje
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Błędy odczytane i skasowane, kontrolka (CHECK) zgasła, ale mimo to samochód nadal nie ma mocy.
Obroty biegu jałowego są odpowiednie, ale już od najniższych obrotów autko nie chce w ogóle przyśpieszać. Samochód stoi u mechanika, zobaczymy co wymyślą.
Poczytane błędy:
– P0113 (sensor circuit input),
– P0102 (Przepływomierz masowy lub ilościowy powietrza atmosferycznego – za niski sygnał),
Dwóch ostatnich błędów P0511i P0103 nie potrafię odszyfrować, mechanik podał mi tylko spisane kody.
Ma może ktoś jakiś pomysł.
P.S. 67igor1 dzięki za pomoc z tym interfejsem. Czekam na kuriera
Obroty biegu jałowego są odpowiednie, ale już od najniższych obrotów autko nie chce w ogóle przyśpieszać. Samochód stoi u mechanika, zobaczymy co wymyślą.
Poczytane błędy:
– P0113 (sensor circuit input),
– P0102 (Przepływomierz masowy lub ilościowy powietrza atmosferycznego – za niski sygnał),
Dwóch ostatnich błędów P0511i P0103 nie potrafię odszyfrować, mechanik podał mi tylko spisane kody.
Ma może ktoś jakiś pomysł.
P.S. 67igor1 dzięki za pomoc z tym interfejsem. Czekam na kuriera
-
Mirek_radom
Mirek_radom napisał(a):– P0113 (sensor circuit input),
– P0102 (Przepływomierz masowy lub ilościowy powietrza atmosferycznego – za niski sygnał),
Dwóch ostatnich błędów P0511i P0103 nie potrafię odszyfrować, mechanik podał mi tylko spisane kody.
P0113 – IAT Sensor 1 Circuit High Input (temperatury)
P0102 – MAF or VAF A Circuit Low Input (masowego przeplywu)
P0511 – Idle Air Control Circuit – to co wymieniles..
P0103 – MAF or VAF A Circuit High Input
czyli jeszcze (jak napisal Grucha):
Grucha napisał(a):Masz przeplywke do wymiany na 100%
lub czyszczenia i sprawdzenie kabli
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6