Wymiana zaworu SCV

Postprzez Lorento » 27 paź 2010, 15:20

sohal napisał(a):Z gwarancją że owe części przez najbliższe 6 miesięcy nie nawalą (mam nadzieje że mowa o nowych), a opisane objawy znikną? Bardzo zależy mi na jej zrobieniu, zamiast się cieszyć z jazdy nowym autkiem mogę je tylko pooglądać w garażu :(

Z roczną gwarancją denso i 2-letnią rękojmią sprzedawcy... <rotfl>
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez sohal » 3 lis 2010, 20:38

Lorento, wielkie dzięki, nowy SCV sprawił że auto narodziło się na nowo, stary zawór był serii 006.

Tyle że boję się że zaczyna mi się zabawa od nowa, ponieważ po przejechaniu około 30 km na nowym SCV zapaliły mi się kontrolki TCS/DSC i Lampka kontrolna silnika. Czy to normalne? Nie chciałbym aby po przejechaniu niewielkiej ilości kilometrów objawy wróciły? Potrzebna diagnostyka czy wystarczy wykasowanie błędów? Przypominam iż na starym SCV choć objawy były, żadna z kontrolek się nie paliła. A poprzednim błąd z EGRem przy starym SCV się nie pojawił ponownie.

Wielkie dzięki za wszelkie rady.
Początkujący
 
Od: 26 paź 2010, 20:56
Posty: 5

Postprzez Lorento » 3 lis 2010, 22:06

sohal napisał(a):Lorento, wielkie dzięki, nowy SCV sprawił że auto narodziło się na nowo, stary zawór był serii 006

Nie ma za co. Przekaż to tylko Myjkowi, który uważa mnie za lenia, obiboka, który tylko szkodzi na forum i nikomu nie pomaga :P
sohal napisał(a):30 km na nowym SCV zapaliły mi się kontrolki TCS/DSC i Lampka kontrolna silnika. Czy to normalne?

Nie ma to związku z SCV raczej, jeżeli był wymieniony prawidłowo. SCV nie daje objawów kontrolek.
Sprawdzić błędy nie zawadzi, aczkolwiek póki co możesz zresetować kompa i sprawdzić czy się nie pojawią znowu.
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez sohal » 11 lis 2010, 22:55

bez resetowania objawy zniknęły, póki co niczego nie ruszam i poczekam co się wydarzy. Mam nadzieję że błędy się nie pojawiają na nowo.
Początkujący
 
Od: 26 paź 2010, 20:56
Posty: 5

Postprzez herci62 » 17 lis 2010, 15:42

I mnie dopadla wymiana SCV . I tu pytanko czy jest we Wroclawiu jakis sklep gdzie za rozsadna cene mozna go kupic. Jesli nie to prosil bym o jakies wiarygodne żródło z szybka i pewna dostawa . (mazda6/136/2004). dzieki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez mądry » 17 lis 2010, 16:09

Kolega Riki z forum tutaj podobno ma kilka sztuk...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Riki » 17 lis 2010, 23:01

mądry napisał(a):Kolega Riki z forum tutaj podobno ma kilka sztuk...


Kilka sztuk to ma od ręki ;) ....po prostu to sprzedaję :) tylko nowe.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Grzyby » 18 lis 2010, 00:30

Zastanawiam się o czym jest ten temat ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez herci62 » 18 lis 2010, 04:13

Dzieki ale do rikiego troszke mi nie po drodze za daleko. Ale to nic znalazlem we wroclawiu orginal za 570zl i bezposredni odbior. Gosc sprzedje na allegro i jest to juz ta poprawiona wersja.Mam jeszcze pytanko czy w naszych 6-tkach 2-litrowych jest tylko ten jeden rodzaj ? zeby nie bylo ze jest kilka rodzaji pomp wtryskowych....i cos nie zadziala. Dzieki za pomoc i pozdrawiam.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Grzyby » 18 lis 2010, 11:44

Nie ma obawy.
To nie francuska produkcja że w kilku autach z tego samego roku mogą być części które są zupełnie niezamienne.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Mazd Max » 26 lis 2010, 13:23

<jupi> a ja wczoraj wymieniłem ów zawór i jest wreszcie spokojnie po nocy :D
Wysłane z poczty w Radzyminie
To ja http://www.youtube.com/watch?v=58549ffQXKY

Jeśli się obudziłeś w poniedziałek i nie boli Cię głowa oznacza to że jest środa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 11:47
Posty: 1927 (101/61)
Skąd: Radzymin/Wa-wa
Auto: Biała Dama GH
wcześniej BJ, GY oraz GG

Postprzez herci62 » 27 lis 2010, 21:22

Wczoraj wymienilem SCV i rano przy (-3 st) madzia odpaliła doslownie na dotyk-praca silnika równiutka zadnych wachniec wskaznika obrotow ,poprostu nie to auto. Teraz o objawach...poierwsze symptomy to ok 2-3mc temu zaczely delikatnie falowac obroty i tak przez ok 2-mc ale to nie bylo zadnym problemem mozna sie przyzwyczaic. Po tym czasie pewnego ranka musiałem zakrecic rozrusznikiem dluzej niz zwykle do tego doszlo gasniecie na wolnych obrotach i tak bylo przez ok.2-tygodnie i to stalo sie juz problemem :[ .Ostatni tydzien to juz zarzynanie rozrusznika i akumulatora istna nerwówka . Sama praca dzieki tej naprawde bardzo przydatnej fotorelacji zajela mi nie wiecej jak 30-minut. Efekt <spoko> . Pozdrawiam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez fakers900 » 11 lip 2011, 20:04

Witam.MAdzia gasnie na wolnych obrotach,w czasie jazdy czasem wkreca sie na max obroty a czasem max 2000. Na 90% jest to SCV.Mechanik z ADAC zaopatrzony w maizel i mlotek(jak to zobaczylem to lezki w oczach)postukal ale u umiarem po SCV i sie naprawilo.Podobno czasami to pomaga na jakis czac.Przejechalem juz 50km i chodzi.Troche skacza obroty ale po zatym jest OK.
fakers900
 

Postprzez Kaśka » 21 lip 2011, 14:40

świetna fotorelacja :) tydzień temu własnoręcznie wymieniłam zawór SCV bo niestety w mojej Madzi był 003 i autko śmiga jak szalone. Czas naprawy – 20 min. Radość z jazdy – bezcenne <spoko>
"Historia jest najlepszym nauczycielem, ale ma najgorszych uczniów"
Początkujący
 
Od: 21 lip 2011, 14:28
Posty: 16
Skąd: Kamienica Szlachecka, Kaszuby
Auto: Mazda 6 2002r. 2,0 136KM MZR-CD (CiTD), BŁEKITNA HHHMMMM....

Postprzez Riki » 25 lip 2011, 23:46

Dobry czas...... ;) gratulacje. Zarekomendowałbym jeszcze zastosowanie środka FORTE ADFC w celu przeczyszczenia układu wtryskowego.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Kaśka » 26 lip 2011, 13:23

Kurcze, mój błąd... ale teraz kiedy już normalnie jeździ to bałabym się cokolwiek w niej ruszać <diabełek> .
"Historia jest najlepszym nauczycielem, ale ma najgorszych uczniów"
Początkujący
 
Od: 21 lip 2011, 14:28
Posty: 16
Skąd: Kamienica Szlachecka, Kaszuby
Auto: Mazda 6 2002r. 2,0 136KM MZR-CD (CiTD), BŁEKITNA HHHMMMM....

Postprzez Riki » 26 lip 2011, 23:42

Tankujesz do baku całą butelkę preparatu – to wszystko :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Kaśka » 27 lip 2011, 09:37

no to kamień z serca, tak to jest jak baba się zabiera za naprawę samochodu <zawstydzony> . Wszystko trzeba tłumaczyć łopatologicznie :D
"Historia jest najlepszym nauczycielem, ale ma najgorszych uczniów"
Początkujący
 
Od: 21 lip 2011, 14:28
Posty: 16
Skąd: Kamienica Szlachecka, Kaszuby
Auto: Mazda 6 2002r. 2,0 136KM MZR-CD (CiTD), BŁEKITNA HHHMMMM....

Postprzez ZYGZ » 1 sie 2011, 19:14

Witam. Podzielę się doświadczeniem z wymiany swojego scv w madzi poliftowej . Wymiana przebiegła bezproblemowo nie musiałem odpinać żadnych dodatkowych wtyczek, jak to jest opisane w foto relacji. Problem pojawił się w momencie odpaleni silnika, nie podpiąłem wtyczki do scv( jestem ciapa i zapomniałem). Silnik odpalił ale obroty były wysokie i zapaliło mi się na desce wszystko co możliwe. Natychmiast zgasiłem silnik podpiąłem scv i odpaliłem ponownie, tym razem paliły się kontrolki trakcji i check. Gasiłem i zapałałem kilkukrotnie ale kontrolki paliły się cały czas. Postanowiłem odpiąć kleme akumulatora i pomogło, kontrolki już się nie zapalają.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lis 2009, 19:48
Posty: 22
Skąd: Brzesko/Jadowniki
Auto: MAZDA 6 kombi

Postprzez qazwsx » 9 paź 2011, 20:15

witam
Mam mazde 3 1.6 diesel 2006rok i dzieje sie to samo co u wszystkich tylko nie moge znalezc tego zaworu scv po sprawdzeniu na stronach nie moge znalezc zaworu scv do silnika 1.6 wszystkie sa do 2 litra i wyzej moze ktos by mogl cos podpowiedziec
qazwsx
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6