Wymiana zaworu SCV
Witam
Takie pytanie do majsterkowiczów czy ktoś próbował wyjmować scv i czyścić go ..zalewać jakieś specyfiki czyszczące i czy to pomogło?
Proszę bez durnych odpowiedzi typu: -to Ci nic nie da...a czemu?...bo nie...
Tylko merytoryczne odpowiedzi. Ktoś to na pewno próbował ugryźć. Przecież nie podajemy się od razu i lecimy kupić nowy przepłacony zawór
Takie pytanie do majsterkowiczów czy ktoś próbował wyjmować scv i czyścić go ..zalewać jakieś specyfiki czyszczące i czy to pomogło?
Proszę bez durnych odpowiedzi typu: -to Ci nic nie da...a czemu?...bo nie...
Tylko merytoryczne odpowiedzi. Ktoś to na pewno próbował ugryźć. Przecież nie podajemy się od razu i lecimy kupić nowy przepłacony zawór
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Ja wykręciłem zawór spryskałem go preparatem podobnym do Wd-40 tylko z firmy Beko później przedmuchałem powietrzem i się poprawiło. Zrobiłem już 4tyś i jest dobrze. Objawy jaki miałem to: brak przyśpieszenia od jakis 2800tys/obr i gasła czasem na wolnych obrotach.
Skierowano mnie tutaj, więc zamieszczam post tutaj
Proszę o radę – od jakiegoś czasu po odpaleniu Mazdy po nocnym postoju po chwili zaczynają spadać obroty – po zatrzymaniu auta, czy to na luzie na światłach, czy po wciśnięciu sprzęgła – nawet do zgaśnięcia. Auto odpala bez problemu, po jakiś 5 minutach jazdy problem ustępuje i już nic takiego się nie dzieje, obroty nie falują, nie spadają, auto nie gaśnie. Dodam, że miałem nadzieję, że wymiana filtrów paliwa i powietrza rozwiąże problem, ale niestety nic się nie zmieniło, choć auto jest wyraźnie dynamiczniejsze. Krótko mówiąc – po nocy przez kilka minut mam problem z obrotami, później jest już ok. Czy przyczyną tego problemu jest zawór SCV, czy może zacząć od czegoś innego? Czy komputer wykaże wadliwy zawór? Pozdrawiam
Dodam, że właśnie sprawdziłem – mój zawór na felerny numer 006...
Proszę o radę – od jakiegoś czasu po odpaleniu Mazdy po nocnym postoju po chwili zaczynają spadać obroty – po zatrzymaniu auta, czy to na luzie na światłach, czy po wciśnięciu sprzęgła – nawet do zgaśnięcia. Auto odpala bez problemu, po jakiś 5 minutach jazdy problem ustępuje i już nic takiego się nie dzieje, obroty nie falują, nie spadają, auto nie gaśnie. Dodam, że miałem nadzieję, że wymiana filtrów paliwa i powietrza rozwiąże problem, ale niestety nic się nie zmieniło, choć auto jest wyraźnie dynamiczniejsze. Krótko mówiąc – po nocy przez kilka minut mam problem z obrotami, później jest już ok. Czy przyczyną tego problemu jest zawór SCV, czy może zacząć od czegoś innego? Czy komputer wykaże wadliwy zawór? Pozdrawiam
Dodam, że właśnie sprawdziłem – mój zawór na felerny numer 006...
Ostatnio edytowano 23 maja 2013, 10:07 przez Lechita, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 31 sie 2010, 14:15
- Posty: 85
- Skąd: Łódź, Poddębice
- Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM
Jaki masz przebieg? Ja mam podobne objawy i z tego co czytalem to na 99% scv. Niektorzy czyszcza sitko w baku ale to tylko dla wytrwalych i wydaje mi sie ze zapchane sitko dalo by efekt przerywania pracy silnika. Komputer raczej nic nie wykaze choc moge sie mylic.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
bieski napisał(a):Dostales odpowiedz. Nie wiem na co liczysz? Ze nie będziesz musiał go wymieniać czy co ?
Tak, na to liczyłem.
Objawy co dzień lekko się nasilały, więc zawór już kupiony, dzisiaj kurier ma przywieźć, cena nawet przyzwoita – 405 zł plus 15 przesyłka (choć obiektywnie wciąż spora).
- Od: 31 sie 2010, 14:15
- Posty: 85
- Skąd: Łódź, Poddębice
- Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM
Będę wdzięczny jeśli napiszesz czy wymiana załatwiła sprawę – mam identyczne objawy
- Od: 16 lis 2012, 21:21
- Posty: 27
- Skąd: WPN
- Auto: Mazda 6 '04 2.0 136KM
Jednak SCV!! Wczoraj po południu nowy zawór nr 066 założony, dzisiaj od rana wszystko w jak najlepszym porządku..... Trochę czuję ulgę, bo jednak zdarzało się,że objawy nie ustępowały po wymianie zaworu, ale u mnie wygląda na to, że jest ok...
Ps. Zastanawiałem się, czy gdyby nie informacje z forum, pozbyłbym się tak szybko kłopotu... Ciekaw jestem, który z kolei mechanik, do którego bym się udał (a żaden ze znanych mi nie jest specjalistą od mazdy), zdiagnozowałby prawidłowo awarię Wnioski są oczywiste...
Pozdrawiam wszystkich
Ps. Zastanawiałem się, czy gdyby nie informacje z forum, pozbyłbym się tak szybko kłopotu... Ciekaw jestem, który z kolei mechanik, do którego bym się udał (a żaden ze znanych mi nie jest specjalistą od mazdy), zdiagnozowałby prawidłowo awarię Wnioski są oczywiste...
Pozdrawiam wszystkich
- Od: 31 sie 2010, 14:15
- Posty: 85
- Skąd: Łódź, Poddębice
- Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM
witam wymieniłem właśnie zawór w mojej m6 naprawdę wielkie dzięki za fotorelacje. Popraw że do wymiany potrzeba imbus 5 poza tym wszystko w 100% się zgadza.
i jeszcze jedno do tej śruby z tyłu idealnie pasuje taki zestaw:
przy odkręcaniu męczyłem się zwykłymi imbusami i nie mogłem przekręcić a to połączenie wchodzi jeszcze z małym luzem.
pozdrawiam
i jeszcze jedno do tej śruby z tyłu idealnie pasuje taki zestaw:
przy odkręcaniu męczyłem się zwykłymi imbusami i nie mogłem przekręcić a to połączenie wchodzi jeszcze z małym luzem.
pozdrawiam
- Od: 24 lut 2013, 15:53
- Posty: 54
- Skąd: Iława
- Auto: Mazda6 kombi 89kw 2004r.
Mazda 626 GE 1.8 PB 1997r.
Skarabe napisał(a):Popraw że do wymiany potrzeba imbus 5 poza tym wszystko w 100% się zgadza.
poprawiłem
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Miałbym pytanie odnośnie zaworu SCV.
Byłem w Łodzi w serwisie (chcieli mnie naciągnąć mnie na wymianę całej pompy), i pan niekompetentny z obsługi po konsultacji telefonicznej ustalił że jednak takowy zawór można dokupić tylko nie wie jaki bo ponoć występowały 3 rodzaje w Maździe z 2002 r 121KM. Po tak cudownej wizycie postanowiłem odwiedzić zwyczajny sklep motoryzacyjny, a tam Pan z katalogu i przekierowaniu w nim do produktu dotarł do zaworu o nr :
294009-0260 (link do przykładowej aukcji z zaworem na allegro) http://allegro.pl/zawor-scv-mazda-6-l200-navara-cabstar-denso-i4899856598.html
Jak widziałem mam większy zawór typu:
294009-0120 (link do przykładowej aukcji z zaworem na allegro) http://allegro.pl/zawor-scv-mazda-6-mpv-nissan-opel-denso-promocja-i4975378700.html
Według opisów aukcji wynika że Pasuje ten drugi.
Teraz moje pytanie brzmi czy ten pierwszy zawor można zakładać też dla starszych roczników (typu mój 2002) czy musi być identyczny większy ?
I jeszcze jedno pytanie czym może skutkować założenie i sprawdzenie zaworu nr 294009-0260 w moim modelu auta ?
Dopisano 9 sty 2015, 21:23:
A i jeszcze małe pytanko dzie można sprawdzić numer pompy ?
Byłem w Łodzi w serwisie (chcieli mnie naciągnąć mnie na wymianę całej pompy), i pan niekompetentny z obsługi po konsultacji telefonicznej ustalił że jednak takowy zawór można dokupić tylko nie wie jaki bo ponoć występowały 3 rodzaje w Maździe z 2002 r 121KM. Po tak cudownej wizycie postanowiłem odwiedzić zwyczajny sklep motoryzacyjny, a tam Pan z katalogu i przekierowaniu w nim do produktu dotarł do zaworu o nr :
294009-0260 (link do przykładowej aukcji z zaworem na allegro) http://allegro.pl/zawor-scv-mazda-6-l200-navara-cabstar-denso-i4899856598.html
Jak widziałem mam większy zawór typu:
294009-0120 (link do przykładowej aukcji z zaworem na allegro) http://allegro.pl/zawor-scv-mazda-6-mpv-nissan-opel-denso-promocja-i4975378700.html
Według opisów aukcji wynika że Pasuje ten drugi.
Teraz moje pytanie brzmi czy ten pierwszy zawor można zakładać też dla starszych roczników (typu mój 2002) czy musi być identyczny większy ?
I jeszcze jedno pytanie czym może skutkować założenie i sprawdzenie zaworu nr 294009-0260 w moim modelu auta ?
Dopisano 9 sty 2015, 21:23:
A i jeszcze małe pytanko dzie można sprawdzić numer pompy ?
-
djsalat
Witam. Wczoraj moja mazda 2.0 diesel 136 km 2003 r.zgasła po spuszczeniu nogi z gazu przy dojeźdzaniu do skrzyżowania. Zapaliła się kontrolka trakcji i silnika. Po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu kilku sekund odpala poprawnie. Gaśnie często na wolnych obrotach jak się rozgrzeje. Wymieniłem filtr paliwa i powietrza. Mój zawór scv ma oznaczynie 066 więc musiał być już wymieniany. Podczas jazdy silnik głośniej pracuje jak do tej pory, szczególnie podczas przyspieszania. Dodałem stp do czyszczenia wtrysków do paliwa ale nie pomogło -nadal gaśnie na postoju lub przy spuszczeniu nogi z gazu. Proszę o poradę...
No i problem rozwiązany. Wymieniłem zawór scv, obroty się ustabilizowały ale i tak co jakiś czas mazda gasła. Zrobiłem test przelewowy wtryskiwaczy, okazało się że wtrysk na 2 cylindrze przelewał 5 razy tyle co pozostałe.
Po wymianie wtrysku na używany problem ustąpił.
Po wymianie wtrysku na używany problem ustąpił.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6