maxkls napisał(a):Charlie 6 napisał:
Te sygnały możnaby było przechwycić i spróbować podłączyć jakąś kontrolkę w postaci diody świecącej
Jak chcialbys wychwycic sygnal mierzony w milisekundach? I czy ktokolwiek zadal sobie trud sprawdzenia jakim napieciem sa taktowane wtryskiwacze?
Nie sądziłeś chyba że proponuję komuś proste podłączenie diody świecącej, pod cyfrowy sygnał z komputera. Zgoda jednak, od dzisiaj na forum przestaję używać skrótów myślowych, aby nie zostać opacznie zrozumianym.
Wracając do meritum, zgodzisz się ze mną, że skoro ten sygnał jest w stanie uruchomić jakiś sterownik, który spowoduje, inną niż standardowa, pracę pompy, to byłby również w stanie uruchomić inny sterownik, którego zadaniem byłoby jedynie zaświecenie, choćby najmniejszej, diody świecącej??
Zdaję sobie sprawę ze złożoności materii, ale były to jedynie luźne pomysły, których celem miało być ulżenie posiadaczom DPF-u w nieco dekoncentrującej czynności obserwacji zwiększonego chwilowego zużycia paliwa, które na dodatek, jak na złość, wypada przeważnie podczas jazdy w mieście a nie na trasie (codziennie pokonuję trasę ok 80 km, z czego prawie połowę w mieście).
Taki sterownik, rozpoznający rzeczony sygnał, należałoby skonstruować, co najwyrażniej nie jest prostą sprawą, skoro japońscy konstruktorzy się tego nie podjęli. Oni jednak twierdzą, że praca DPF-u powinna być niezauważalna dla przeciętnego użytkownika, co świadczy tylko o jednym – nie jesteśmy przeciętnymi użytkownikami ! Myślę również że w dobie prób wypraw na Marsa, nie z takimi problemami jak sterownik, uruchamiający diodę świecącą , ludzkość jest w stanie sobie poradzić (to był żart, choć być może słaby).
Pozdrawiam.