Strona 1 z 3

Kontrolka procesu wypalania filtra DPF – how to?

PostNapisane: 2 gru 2009, 22:30
przez Greguk
Znalazłem w sieci narzedzie diagnostyczne do mazdy i forda,co o nim myslicie?
http://www.ecplaza.net/trademall/78391/ ... .html#none

PostNapisane: 2 gru 2009, 22:42
przez krzych
Greguk napisał(a):Znalazłem w sieci narzedzie diagnostyczne do mazdy i forda,co o nim myslicie?
http://www.ecplaza.net/trademall/78391/ ... .html#none

To jest chyba to nowe cudo chinskie o ktorym slyszalem, ze cos tam potrafi (IDS), ale ze moga byc problemy z upgradem softu. Zapytaj ich o cene, pewnie sie deko zdziwisz ;P :D

PostNapisane: 2 gru 2009, 23:29
przez Jaksa
Chinole wszystko podrobią ale w tym przypadku nie dali rady <diabełek>

PostNapisane: 2 gru 2009, 23:36
przez krzych
Jaksa napisał(a):Chinole wszystko podrobią ale w tym przypadku nie dali rady diabelek

Ja slyszalem ze to nawet dziala, wiec no problem. Tylko kto zapewni upgrady softu PCM na przyklad? :) No chyba, ze ktos ma znajomosci ;)

PostNapisane: 2 gru 2009, 23:48
przez Jaksa
krzych napisał(a):Tylko kto zapewni upgrady softu
Fakt ....

PostNapisane: 3 gru 2009, 09:32
przez Greguk
Cena to okolo 450 dolarow z przesyłką.Czyli praktycznie cena jednego serwisu mazdy 6 diesel w uk.

PostNapisane: 3 gru 2009, 15:24
przez Riki
krzych napisał(a):a slyszalem ze to nawet dziala, wiec no problem


Nie jest to wcale takie "no problem" Panie Krzychu..... jak ktoś lubi mieć własny tester w domu z napisem Made in China to polecam kupić jakiegoś VAG-a.... tam too jeeeeeszcze jakoś działa, ale też nie zawsze <lol>

PostNapisane: 3 gru 2009, 15:26
przez krzych
Riki napisał(a):
krzych napisał(a):a slyszalem ze to nawet dziala, wiec no problem


Nie jest to wcale takie "no problem" Panie Krzychu..... jak ktoś lubi mieć własny tester w domu z napisem Made in China to polecam kupić jakiegoś VAG-a.... tam too jeeeeeszcze jakoś działa, ale też nie zawsze <lol>


A masz? Bo jakos argument "made in china" do mnie nie przemawia. 99% sprzetu elektronicznego jest made in china i jakos wszystko dzial.

Jesli jednak masz i przetestowales to chetnei poslucham co i jak nie dziala.

PostNapisane: 23 gru 2009, 15:14
przez Charlie 6
gorylla napisał(a):muszę przyznać, że obserwowanie wypaleń jest trochę wciągające. Coś jak taka mała pasja. Zaraziła się nią nawet moja rodzina, bo mamy obecnie małe wyścigi, kto pierwszy przyuważy wypalanie. Wiem, że trochę trąca to paranoją, czy obsesją, bo normalnie tego nie da się wytłumaczyć, ale tak nam się porobiło.


Tak sobie myślę że proces wypalania filtra DPF musi być inicjowany przez komputer, musi zacząć pracować pompa wykonująca dodatkowe wtryski paliwa do układu wydechowego, co wyraźnie słychać ( głośniejsza praca układu na wolnych obrotach, podczas jazdy w mieście), muszą więc być wysyłane wyrażne sygnały z komputera. Te sygnały możnaby było przechwycić i spróbować podłączyć jakąś kontrolkę w postaci diody świecącej, która świecąc nie pozostawiałaby wątpliwości co do toczącego się właśnie procesu wypalania DPF-u.
Macie jakichś znajomych elektroników, którzy podjęliby się rozpracowania tego tematu?
Pozdrawiam i Wesołych Świąt Zyczę.

PostNapisane: 23 gru 2009, 15:20
przez gorylla
Pomysł jest co do zasady przedni, ale z wykonaniem pewnie byłby BIG problem. Pozdr. i również życzę Wesołych Świąt.

PostNapisane: 23 gru 2009, 15:42
przez MasterB
Dobry pomysł z tą kontrolką...
Udało mi się uchwycić moment ostatnich 3 wypalań. Mierzyłem od końca wypalania (reset dziennego przy zakończeniu wypalania) do końca kolejnego. Samo wypalanie trwa 15-20km (zależne od temperatury?)
Pierwsze po 186km
Drugie po 180km
Trzecie po 207,5km

Jeżdżę na krótkich odcinkach, nie wiem czy to ma wpływ na częstotliwość wypalania. Jednak sam moment jest to wychwycenia o tyle łatwo w moim przypadku, że po przejechaniu około 160km zerkam co jakiś czas na wskaźnik chwilowego spalania... Wczorajsze wypalanie zainicjowało się po 188km (zakończyło jak widać po 207,5km) więc jest różnica w dystansie jaki można przejechać bez wypalania, ale nie wiem od czego to zależy.

PostNapisane: 23 gru 2009, 15:52
przez MAZVAGTECH
Charlie 6 napisał(a):Tak sobie myślę że proces wypalania filtra DPF musi być inicjowany przez komputer
I to sie zgadza.
Charlie 6 napisał(a):musi zacząć pracować pompa wykonująca dodatkowe wtryski paliwa do układu wydechowego
Tu akurat jestes w bledzie pompa pracuje caly czas Jej zadaniem jest tylko utrzymywanie odpowiedniego cisnienia w szynie common rail. Zwiekszenie ilosci paliwa odbywa sie za pomoca wytryskiwaczy
Charlie 6 napisał(a):Te sygnały możnaby było przechwycić i spróbować podłączyć jakąś kontrolkę w postaci diody świecącej

Jak chcialbys wychwycic sygnal mierzony w milisekundach? I czy ktokolwiek zadal sobie trud sprawdzenia jakim napieciem sa taktowane wtryskiwacze?
gorylla napisał(a):Pomysł jest co do zasady przedni
Nie bardzo, nawet tylko teoretyzujac, jakos sie to nie chce trzymac w calosci

PostNapisane: 23 gru 2009, 16:52
przez Myjk
maxkls napisał(a):Jak chcialbys wychwycic sygnal mierzony w milisekundach? I czy ktokolwiek
zadal sobie trud sprawdzenia jakim napieciem sa taktowane wtryskiwacze?

Ale można AFAIK sprawdzić stopień zapełnienia filtra DPF i na podstawie tego zrobić kontrolkę.
Jeszcze trochę czasu i będę temat badać. :)

PostNapisane: 30 gru 2009, 12:35
przez Charlie 6
maxkls napisał(a):Charlie 6 napisał:
Te sygnały możnaby było przechwycić i spróbować podłączyć jakąś kontrolkę w postaci diody świecącej

Jak chcialbys wychwycic sygnal mierzony w milisekundach? I czy ktokolwiek zadal sobie trud sprawdzenia jakim napieciem sa taktowane wtryskiwacze?


Nie sądziłeś chyba że proponuję komuś proste podłączenie diody świecącej, pod cyfrowy sygnał z komputera. Zgoda jednak, od dzisiaj na forum przestaję używać skrótów myślowych, aby nie zostać opacznie zrozumianym.
Wracając do meritum, zgodzisz się ze mną, że skoro ten sygnał jest w stanie uruchomić jakiś sterownik, który spowoduje, inną niż standardowa, pracę pompy, to byłby również w stanie uruchomić inny sterownik, którego zadaniem byłoby jedynie zaświecenie, choćby najmniejszej, diody świecącej??
Zdaję sobie sprawę ze złożoności materii, ale były to jedynie luźne pomysły, których celem miało być ulżenie posiadaczom DPF-u w nieco dekoncentrującej czynności obserwacji zwiększonego chwilowego zużycia paliwa, które na dodatek, jak na złość, wypada przeważnie podczas jazdy w mieście a nie na trasie (codziennie pokonuję trasę ok 80 km, z czego prawie połowę w mieście).
Taki sterownik, rozpoznający rzeczony sygnał, należałoby skonstruować, co najwyrażniej nie jest prostą sprawą, skoro japońscy konstruktorzy się tego nie podjęli. Oni jednak twierdzą, że praca DPF-u powinna być niezauważalna dla przeciętnego użytkownika, co świadczy tylko o jednym – nie jesteśmy przeciętnymi użytkownikami ! Myślę również że w dobie prób wypraw na Marsa, nie z takimi problemami jak sterownik, uruchamiający diodę świecącą , ludzkość jest w stanie sobie poradzić (to był żart, choć być może słaby). :)
Pozdrawiam.

PostNapisane: 30 gru 2009, 13:43
przez mcbeth
Charlie 6 napisał(a):skoro ten sygnał jest w stanie uruchomić jakiś sterownik, który spowoduje, inną niż standardowa, pracę pompy

Pompa pracuje zawsze 'standardowo'. To wtryski są inaczej sterowane.
Sensowne podejście to spróbować, czy ECU ma jakiś status wskazujący trwanie cyklu wypalania DPF-a.

PostNapisane: 30 gru 2009, 16:01
przez MasterB
Można było i tak, ale się Japońcom nie chciało... <killer> znalezione na forum dot. diesla w Chevrolet Kodiak:

The DPF will regenerate (self-clean) itself as part of normal operation. During regeneration, the green DPF indicator is lit and you will notice a difference in engine noise and engine speed, but this is normal. The Engine Control Module (ECM) controls this function based on several factors including the amount of fuel consumed, hours of engine operation and miles driven.

When the yellow DPF indicator comes on, the filter is dirty and DPF regeneration is necessary. When driving continues without regeneration, the DPF indicator will change from yellow to red. Continuing to drive the vehicle with the red indicator can cause filter damage.


Jedna kontrolka, 3 kolory – genialne w swej prostocie <glupek2>

PostNapisane: 30 gru 2009, 16:11
przez Myjk
MasterB napisał(a):Jedna kontrolka, 3 kolory – genialne w swej prostocie

Ale u nas też są trzy poziomy. Brak kontrolki – brak problemu. Świecąca kontrolka DPF – problem, pełny filtr. Migająca kontrolka – ostrzeżenie – poważny problem, filtr zapełniony zgłoś się do serwisu. Fakt, kolorów nie ma... pewnie dlatego, że Chevy to ameryhański jest i tam potrzebne proste skojarzenia :P

PostNapisane: 30 gru 2009, 17:45
przez MasterB
Chodzi mi o ten fragment:

During regeneration, the green DPF indicator is lit


Czyli da się...

świecące kontrolki

PostNapisane: 30 gru 2009, 20:52
przez pemko
Witam od niedawna jestem właścicielem Mazdy 6 i po raz pierwszy wystąpił problem!!!Potrzebuje waszej pomocy.Dzisiaj po odpaleniu samochodu nie zagasły mi kontrolki żółte czyli ABS, DSC off i taki żółty samochód wpadający w poślizg(nie wiem jak się to nazywa) cały czas palą się te kontroliki.Nie wiem w czym rzecz i czekam na pomoc!!!Wielki dzięki

PostNapisane: 31 gru 2009, 00:08
przez krzych
Charlie 6 napisał(a):zgodzisz się ze mną, że skoro ten sygnał jest w stanie uruchomić jakiś sterownik, który spowoduje, inną niż standardowa, pracę pompy

mcbeth napisał(a):Pompa pracuje zawsze 'standardowo'. To wtryski są inaczej sterowane.
Sensowne podejście to spróbować, czy ECU ma jakiś status wskazujący trwanie cyklu wypalania DPF-a.

Dokladnie. Co wiecej, praca wtryskow steruje bezposrednio PCM, a nie zaden dodatkowy modul. A jak to robi, wspomnial juz maxkls ktorego uwage zbagatelizowal Charlie – otoz wtrysk to prosty zawor elektryczny, dziala na zasadzie, jest prad albo go nima. Zatem sterowanie otworz/zamknij to zwykly sygnal prostokatny o wysokiej czestotliwosci. Jesli kjtokolwiek chce sobie zrobic kontrolke, bedzie sobie musial podpiac czestotliwosciomierz jesli chce badac sygnal zewnetrzny pracy wtryskU (tak, duze U, bo jednego wtryskU). Ew. cztery czestotliwosciomierze. Ew. musi zrezygnowac z badania sygnalu wtrysku i oprzec sie o cos innego. Ew. moze sobie zmodyfikowac program PCM tak, aby przy trybie wypalania zapalil jakis bit na sygnale wyjsciowym sterujacym czyms malo potrzebnym danemu uzytkownikowi – generalnie trzeba program PCM zczytac, zrobic reverse engineering, zmienic, skompilowac (lub zmieniac binarnie), sflashowac chip PCM nowym softem i mamy gotowe rozwiazanie :P

MasterB napisał(a):Czyli da się...

Zycze powodzenia :P.