Mrugająca kontrolka DPF

Postprzez krzych » 18 wrz 2014, 18:33

Superjogurt napisał(a):Okazało się, że DPF jest OK, natomiast wykryto problem z wtryskiwaczami – 2 leją jak szalone. To też wpływa na większą ilość spalin oraz emisję sadzy, której może być na tyle dużo, że czujniki w DPFie odczytują to jako zapchanie filtra – ergo migająca lampka.

Łatwo to sprawdzić jadąc w trasie i przy wysokich biegach wcisnąć gaz do dechy. Lampka DPF-u powinna się zapalić po dłuższej lub krótszej chwili.


Moim zdaniem dopóki nie naprawisz poniższego, nie zabieraj się za powyższe, bo być może powyższe jest błędną diagnozą. No chyba, że ufasz temu ASO.

Superjogurt napisał(a):EDIT: zapomniałem wspomnieć o wykrytym błędzie zbyt niskiego ciśnienia turbo P0299, co poniekąd też nie pomaga w utrzymaniu optymalnego składu mieszanki...


Superjogurt napisał(a):W międzyczasie zbieram kupę kasy na zrobienie wtrysków...

Kup używki. Bywają sprawne w dobrym stanie i nie są drogie. Niestety nie podpowiem gdzie, bo nie szukałem, ale Ci co szukali, znaleźli ponoć dużo. Oczywiście pod warunkiem, że diagnoza wtrysków jest prawdziwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Janusz626 » 18 wrz 2014, 18:46

Jak serwis stwierdził lanie wtryskow? Wyjmowali je i dali na stół?.....
Jesli powiedzieli ze DPF jest ok to Dlaczego powiedzieli ze czujniki mogą tego nie wyliczyć.
Mnie osobiście to podchodzi jak miód do kaszanki, podejrzewam nieszczelny układ dolotowy,EGR, turbine itd ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez tadziol » 18 wrz 2014, 19:53

Janusz626 napisał(a):jak miód do kaszanki

<lol> <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Superjogurt » 18 wrz 2014, 21:23

Janusz626 napisał(a):Jak serwis stwierdził lanie wtryskow? Wyjmowali je i dali na stół?.....
Jesli powiedzieli ze DPF jest ok to Dlaczego powiedzieli ze czujniki mogą tego nie wyliczyć.
Mnie osobiście to podchodzi jak miód do kaszanki, podejrzewam nieszczelny układ dolotowy,EGR, turbine itd ;)


Jak? Zapewne mają wróżki, które jak im się podoba wyrokują w jakim stanie jest auto... ;)

A na poważnie, chyba od tego jest diagnostyka w ASO, że mogą coś takiego stwierdzić, prawda? Może gdyby to był garaż pana Zdzisia, to bym mu nie ufał... Żeby zaspokoić Twoje ego i oburzenie, jutro jeśli będę miał chwilę w pracy zeskanuję i wkleję wydruki.

Co do Twojego "miodu do kaszanki" – są tacy, którzy i tak lubią ;)
Początkujący
 
Od: 7 maja 2014, 11:02
Posty: 7 (1/0)
Skąd: Gubin
Auto: Mazda 6, 2006, 143KM, RF-7J

Postprzez Janusz626 » 18 wrz 2014, 21:57

:) ja tam zresztą się nie znam, ani na miodzie ani na kaszance, a tym bardziej na stwierdzeniu ze wtryski leją bez wyjścia ich i sprawdzeniu na stole ;) jakbym pracował w serwisie to pewnie bym wiedział i tak samo powiedzial ;) przecież byłbym przeszkolony i wyszkolony tak ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krzych » 19 wrz 2014, 00:52

Superjogurt napisał(a):A na poważnie, chyba od tego jest diagnostyka w ASO, że mogą coś takiego stwierdzić, prawda? Może gdyby to był garaż pana Zdzisia, to bym mu nie ufał... Żeby zaspokoić Twoje ego i oburzenie, jutro jeśli będę miał chwilę w pracy zeskanuję i wkleję wydruki.

No to wyobraź sobie moje zdziwnienie jak warszawskie ASO na Górczewskiej stwierdziło ustami szefa mechaników, że w mojej pompie vacuum (w środku) łańcuch (?!?) mi się obija o obudowę...

ASO =/= ASO. Pamiętaj o tym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Superjogurt » 19 wrz 2014, 13:28

krzych napisał(a):
ASO =/= ASO. Pamiętaj o tym.


Coś w tym jest, nie powiem :D

Dzięki Krzych za radę, zrobię najpierw P0299, potem zobaczymy co z wtryskami.
Początkujący
 
Od: 7 maja 2014, 11:02
Posty: 7 (1/0)
Skąd: Gubin
Auto: Mazda 6, 2006, 143KM, RF-7J

Postprzez Janusz626 » 19 wrz 2014, 14:36

Ok, zajmij się błędem najpierw, to ma duży wpływ na cały układ doładowania a co za tym idzie również spalania i emisji spalin
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 30900.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez MiKo » 26 paź 2014, 13:53

Witam i zwracam się z prośbą o poradę.
Dwa miesiące temu po przekroczeniu 100 tyś km od fabryki rozpocząłem kłopotliwą przygodę z RF7J.

Zaczęło się na autostradzie przy prędkości ok 150km/h – zapaliły się kontrolki silnik+trakcja+mrugający DPF i spadek mocy. Pojechałem do ASO, dowiedziałem się że PMy=3 (chyba nie było tragedii) – przepalono serwisowo DPF i skasowano błędy. Przy odbiorze dowiedziałem się, że był jeszcze błąd przepływomierza potwietrza ale polecono pojeździć i przetestować – tak zrobiłem. 800 kilometrów później znowu ta sama historia = kontrolki i mrugający DPF. Znowu pojechałem do ASO gdzie wymieniono przepływomierz potwietrza (wcześniej mój jeszcze był czyszczony bez skutku) z informacją, że jak to nie pomoże, to nie mają już koncepcji co może być przyczyną. Od tamtego czasu (niecałe 2 miesiące) jeździła żona prędkościami spokojnieszymi, nie więcej niż 120-130 km/h i był spokój. Wczoraj wsiadłem i postanowiłem Madzię trochę przegonić i wprowadziłem ją do prędkości 160-180 – efekt = znowu się zapaliły te kontrolki.

Czy ktoś miał podobny przypadek? Czy przyczyna błędu może być niewykrywalna przez komputer w ASO?
Poziom oleju w normie (okolice "F" czyli bardzo daleko do X) – auto jest zadbane i regularnie serwisowane.
PS. Zgaszenie silnika i ponowne zapalenie powoduje zniknięcie mrugającego DPF i powrót mocy, ale silnik i trakcja świecą dalej.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez smile » 26 paź 2014, 14:32

Mógł bym się rozpisać i prosić o podanie nr błędów odczytanych w ASO ale to bez sensu...

Kilka postów wyżej masz Tadziola. Oddaj auto w jego ręce...

Pzdr
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 31 paź 2014, 20:45

MiKo napisał(a):Czy przyczyna błędu może być niewykrywalna przez komputer w ASO?

Owszem,może.
Manual w kwestii kodu P0101 ( https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 03100.html ) mówi m.in:
Intake air system malfunction

Czyli w skrócie chodzi o cały system dostarczenia powietrza do silnika.Począwszy od obudowy filtra powietrza na głowicy i zaworach skończywszy.
MiKo napisał(a):pojechałem do ASO gdzie wymieniono przepływomierz potwietrza (wcześniej mój jeszcze był czyszczony bez skutku) z informacją, że jak to nie pomoże, to nie mają już koncepcji co może być przyczyną.

A szkoda,przyczyna jest prozaiczna...
Załączniki
DSCN0046[1].gif
Pęknięty intercooler
DSCN0052[1].gif
i to całkiem mocno....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez MiKo » 31 paź 2014, 22:29

Tak to moja M6 – faktycznie spore pęknięcie :( a ile rudej dookoła :/
Tadziol dzięki za szybkie odnalezienie usterki :)
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez dobrzyn22 » 31 paź 2014, 22:48

MiKo napisał(a):a ile rudej dookoła :/

w M6 to chyba (prawie) standard w tych miejscach :P

MiKo napisał(a): faktycznie spore pęknięcie :(

nie było tego widać przed oddaniem auta do serwisu ??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez krzych » 1 lis 2014, 15:58

dobrzyn22 napisał(a):
MiKo napisał(a): faktycznie spore pęknięcie :(

nie było tego widać przed oddaniem auta do serwisu ??

Jemu to ja się nie dziwię, bo zwykle właściciel nie ma tak wprawnego oka żeby znaleźć co jest nie tak, ale że ASO nie znalazło?!? Mimo, że była na to oficjalna "akcja serwisowa"?!? I posiadając jak byk błąd dolotu... porażka.

MiKo, proponuję podać adres tego ASO w niepolecanych serwisach (wątek).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez sheller80 » 1 lis 2014, 18:03

Pękniecie swoja droga ale skad tyle rdzy wokół ?
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez david22pl » 4 lis 2014, 19:33

del
Ostatnio edytowano 20 cze 2015, 19:49 przez david22pl, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2014, 10:29
Posty: 18 (0/1)
Skąd: gdańsk
Auto: Mazda 3

Postprzez marlad » 19 lis 2014, 23:33

Jest kolego opracowana metoda usunięcia problemu z DPF i czujnikami (różnicy i temperatury ) , które po modyfikacji staja się zbędne i które możesz np.sprzedać .
Póki co metoda ta kosztuje to kilka stówek i usuwa problem raz na zawsze .
Wstawie niebawem filmik z monitem parametrów podczas jazdy z odpietymi czujnikami . Samochód oczywiście bez DPF
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez krzych » 19 lis 2014, 23:49

Czy ta metoda obejmuje zmianę software ECU?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez marlad » 20 lis 2014, 01:29

przede wszystkim ECU.
Wóz wyjechał w takiej konfiguracji czujników różnicy i temperatury...
Załączniki
IMG_20141120_003448[1].jpg
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez krzych » 20 lis 2014, 02:28

A co z updatami od Mazdy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6