silniki 2.0 vs 2.3 różnice w wyglądzie zewnętrznym, dekodowanie VIN w carfax

Postprzez chudykrzys » 24 cze 2009, 01:14

Zastanawiam się nad zakupem Mazdy 6 z 2005 roku import ze stanów zjednoczonych.
Podczas oględzin samochodu spisałem numer VIN żeby go sprawdzić w carfax. Generalnie w historii pojazdu wszystko się zgadza poza jednym "drobnym" szczegółem. Osoba która sprowadziła samochód twierdzi, iż ma on silnik 2.0, dokumenty z tłumaczeń będą do odbioru w przyszłym tygodniu. Natomiast po zdekodowaniu VIN samochodu w carfax wychodzi że auto ma silnik "SEDAN 4 DR 2.3L L4 DOHC 16V". Czy możliwe, żeby zaszła jakaś pomyłka na aukcji pojazdów uszkodzonych (samochód został kupiony właśnie na takiej aukcji) ? I auto ma teraz w dokumentach silnik 2.0 zamiast 2.3 ? W jaki sposób można rozróżnić te silniki po wyglądzie zewnętrznym ? Tzn jak rozpoznać zaglądając pod maskę z jakim silnikiem mamy do czynienia, na co należy zwrócić uwagę ? W raporcie szkody po wypadku są tylko opisy uszkodzeń blacharskich (maska, zderzak, błotnik). Nie ma mowy o uszkodzeniach silnika.
chudykrzys
 

Postprzez Blase » 24 cze 2009, 08:03

Z tego co wiem M6 z silnikiem 2.0 nie było w sprzedaży w Stanach, poza tym VIN nie kłamie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez LemJohny » 24 cze 2009, 11:39

Może wpisal tak w papierach żeby naliczyli mu mniejszą akcyzę ??
A tak naprawdę auto ma silnik 2,3l Może także chciał skusic klienta że jednak to 2l a nie 2,3l i mniej niby pali...
Silnik 2,3l ma czujnik położenia wału z lewej strony między walkami rozrządu – wystaje do niego wtyczka z kabelkiem pod pokrywą osłony silnika jak patrzysz od strony przodu auta ( w 2l czujnik ten jest po prawej stronie nad wałkiem dolotowym) Tak mi się przynajmnie pamięta ale może być inczej :/
Podeślij jakieś zdjęcie z pod maski
może ktoś wymienił silnik :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez chudykrzys » 25 cze 2009, 08:29

Blase, LemJohny dzięki za informacje.

Rzeczywiście w stanach były oferowane tylko silniki 2.3 i 3.0

Zastanawia mnie tylko czy po rejestracji samochodu ktoś mógłby się doczepić, że samochód ma inny silnik niż w dowodzie ? Urząd komunikacji, jakiś diagnosta na przeglądzie ?

A może wystarczyłaby prosta korekta danych w dowodzie ?

Spróbuję jeszcze zaczerpnąć informacji w wydziale komunikacji.

W poniedziałek właściciel odbiera dokumenty, pójdę wtedy jeszcze raz zobaczyć samochód i zajrzę pod maskę :)

Przebieg 31tyś mil bardzo mnie kusi :D
chudykrzys
 

Postprzez MazdaLublin » 25 cze 2009, 08:42

może nie trzeba robić korekty w dowodzie – to będzie tańsze OC ;)

PS ten czujnik co wystaje z lewej strony między wałkami to jest również w 2,0 po liftingu

2,3 można rozpoznać po dwóch zaworkach na kolektorze ssącym , widać je jak na dłoni po otwarciu maski :)
MAZDA 3 Mazda 6 CZĘŚCI TEL 790 370 150
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 21:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez magicadm » 25 cze 2009, 10:11

MazdaLublin napisał(a):może nie trzeba robić korekty w dowodzie – to będzie tańsze OC

Powodzenia przy sprzedaży :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6