S-VT – czy warto się nad tym zastanawiać?

Postprzez wicio007 » 30 paź 2009, 15:15

Drodzy Fani i Fanatycy samochodów Mazda.
Chcę zmienić moją Mazdę 626 na nowszy model. Znalazłem ciekawą ofertę, tylko zastanawia mnie zamontowany w wersji z silnikiem 2.0 układ rozrządu ze zmiennymi fazami zaworów ssących S-VT oraz układ dolotowy o zmiennych parametrach VIS.
Czy warto się nad tą opcją zastanawiać ? Zdaje to egzamin ? Oraz czy nie jest to wadliwe ?

Dowiedziałem się że opcję S-VT montuje się w silnikach 2.3, więc to chyba jest jakiś ewenement albo model robiony na zamówienie.

Będę wdzięczny za informację czy decydować się na zakup, czy jednak nie.

Pozdrawiam
Witek
<w-broda@wp.pl>
gg 9996

Temat poprawiony / Myjk
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2007, 13:33
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6,2.0,2007 SW automat

Postprzez Pawko_6 » 30 paź 2009, 15:50

wicio007 napisał(a):więc to chyba jest jakiś ewenement albo model robiony na zamówienie.

Albo bzdury opowiada sprzedający, skąd ta oferta? Może allegro, tam już nie raz zdarzały się silniki 2,3 V6 czy 1,8 160KM. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez wicio007 » 30 paź 2009, 18:05

Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2007, 13:33
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6,2.0,2007 SW automat

Postprzez zio » 30 paź 2009, 18:18

S-VT był też montowany w silnikach 2.0 z tgo co pamiętam to parametry silnika są cokładnie takie same jak bez S-VT – jedyn aróznica jest w emisji spalin – dla mnie nie ma to większego sensu.

VIS w nowych mazdach na pewno zdaje egamin – wystarczy zobaczyc na wykresy momementu – dob rze ciągnie od dołu i jest wysoki do końca obeorów – ten patent mazda na pewno dopracowała lepiej niż kto inny.

Co do awaryjności....hm..jest kupe info na forach za wielką wodą, gdzie raportowane jest "stukanie" klapek od VIRSa – problem polega na tym, że cału kolektor w nowych mazdach jest z plastiku – a plastik jak wiadomo nie sprawdza się przy częsciach ruchomych mechanicznie (klapki tez są z plastiku) i po jakomć czasie klapki się wyrabiają – nadal spełniają swoje zadanie – działają, ale z silnika dochodzi dźwięk jakby klepał strasznie zawór – np z braku oleju...

Jedyn rada na tą przypadłość to wymiana całego kolektora...
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez hbo » 30 paź 2009, 19:53

...w poliftach oczywiście ;)
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 01:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez bredok » 30 paź 2009, 22:53

Też zastanawiam się nad tym autem... Użytkuje ktoś z was dwu litrowego benzyniaka poliftowego z automatem? Jak spisuje się ów automat? Chciałbym w przyszłości zagazować przyszłą benzynke, ale ten S-VT chyba się do tego nie nadaje? Nie znam się na benzyniakach dlatego też liczę na jakąś podpowiedź. Całe życie zawsze jeździłem dieslami.
Wypożyczalnia Bagażników Samochodowych
www.auto-carrier.eu
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 15:00
Posty: 58
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 5 MZR CD

Postprzez zio » 4 lis 2009, 23:49

A dlaczego się nie nadaje? wg mnie nadaje sie jak każdy inny silnik....
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez wicio007 » 15 lis 2009, 16:18

Kurczaki, liczyłem że więcej się dowiem na ten temat :( szukałem i nigdzie nie znalazłem żadnego opisu w temacie modelu z silnikiem 2.0 i jeszcze na dodatek S-VT. W serwisie Mazdy powiedzieli żeby raczej trzymać się z daleka od tzw dziwnych modeli, bo potem może być problem z częściami zamiennymi....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2007, 13:33
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6,2.0,2007 SW automat

Postprzez zygtoy » 15 lis 2009, 17:37

wicio007
Poczytaj sobie trochę na tej stronce http://paultan.org/2007/01/30/mazda-6-2 ... est-drive/
System występuje w 2.0 po lifcie oraz 2.3 przed i po lifcie. 2.0 z tym systemem jest ze skrzynią 6.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2007, 13:17
Posty: 34
Auto: mazda 6 benz. 2.0

Postprzez hbo » 15 lis 2009, 18:12

wicio007 napisał(a):W serwisie Mazdy powiedzieli żeby raczej trzymać się z daleka od tzw dziwnych modeli, bo potem może być problem z częściami zamiennymi....

A co w tym modelu jest dziwnego?

wicio007 napisał(a):W serwisie Mazdy powiedzieli

A ja CI mówię, zmień serwis :|

bredok napisał(a):Chciałbym w przyszłości zagazować przyszłą benzynke, ale ten S-VT chyba się do tego nie nadaje?

Jest na forum kilka 6 i 3 z zagazowanymi silnikami 2.3 i chyba nikt nie miał poważniejszych problemów...
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 01:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez Globy » 15 lis 2009, 18:21

LF to najlepszy silnik do "szóstki" – ma optymalną moc, jest prosty i trwały oraz pali niewiele. Dodanie do niego zmiennych faz niemal nic nie zmienia i nie uważam, żeby był sens drążyć temat.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez zygtoy » 15 lis 2009, 18:39

wicio007
Engine

The all-new Mazda6 offers a choice of three petrol engines. When combined with lower vehicle weight and aerodynamic improvements ,each engine offers significant fuel economy and CO2 improvements over the previous Mazda6.

The MZR 2.5 engine was developed by increasing the bore and stroke of the 2.3-litre engine of the previous Mazda6. And it remains just as compact, light and quiet. The engine’s maximum output is 170 PS, delivering strong running performance and a sporty spirit.

The MZR 2.0 is a four-cylinder petrol engine with a Sequential Valve Timing (S-VT) system, a Variable Induction System (VIS), an electronically controlled throttle and dual silencers.

The MZR 1.8 four-cylinder petrol engine delivers high torque at all speeds. It also offers superior environmental performance thanks partly to an electronically controlled throttle and a single silencer.

2.0 tak jak wczesniej Ci zapodałem jest polifcie i taki sam w nowej 6
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2007, 13:17
Posty: 34
Auto: mazda 6 benz. 2.0

Postprzez jansen21 » 17 lis 2009, 13:20

Ja mam 2.0 i ze skrzynią automatyczną. Mam do tego jeszcze LPG. Jak na razie wszystko super. Na poczatku nie byłem zadowolony, ale teraz już jest ok. pytania proszę na priv.
Janek
Początkujący
 
Od: 5 cze 2008, 15:30
Posty: 15
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: M6 2.0 GY LF AT

Postprzez wicio007 » 25 sty 2010, 01:05

Trochę późna reakcja, ale zawsze – kupiłem inną Mazdę a tamta jak się okazało była po niezłym dzwonku (wystrzelone kurtyny, oczywiscie zamaskowane że nic nie widać i kręcony licznik), tak więc jeśli jeszcze jest w ofercie to nie polecam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2007, 13:33
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6,2.0,2007 SW automat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6