Silnik nie daje sie uruchomić, niska temperatura, mróz

Postprzez gregorx1 » 29 sty 2010, 23:07

Czołem,

Od razu przyznam, że tego typu kłopot zdarzył mi się po raz pierwszy.

Zupełnie niedawno, po którejś z bardzo mroźnych nocy,
odśnieżyłem swoja Mazde, odpaliłem silnik
i po chwili przejechałem kilkadziesiąt metrów pod klatkę
(żeby mieć bliżej do pakowania bagażnika).

Kiedy po kilkunastu minutach uruchomiłem rozrusznik
(kręcił bardzo żwawo) silnik ani troche nie chciał się uruchomić.
Przy użyciu drugiego kluczyka przyniesionego z domu – też bez skutku.
Sprawdziłem stan baku, skrzynke z bezpiecznikami – żadnych podejrzanych rzeczy.

Myśle.. może silnik się zalał...więc po pół godzinie spróbowałem odpalić jeszcze raz – ciągle nic.

W końcu przypomniałem sobie – że kiedyś czytalem (to było o dizlowskiej wersji Mazdy 6)
że czasem pomaga reset komputera. Odłączyłem akumulator na parę minut i..
jak ręką odjął – odpalił od razu. Później już ( w trasie ) przez następne dni – też juz nic sie złego nie działo – a ciągle był tęgi mróz.

Mam pytanie do grupowiczów – co sie mogło stać? Kontrolka immobilizera (z kluczykiem) gasła jak zwykle.. ale może to jego kod jakoś się zawiesił?

I czy to, co mi sie zdarzyło, znaczy, że coś zaczyna szwankować i sytuacja
może sie powtarzać?

Pozdrowienia,
Ostatnio edytowano 30 sty 2010, 11:43 przez gregorx1, łącznie edytowano 1 raz
Gregor
Początkujący
 
Od: 18 maja 2009, 21:57
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GG L8 (1.8 2003)

Postprzez krzych » 29 sty 2010, 23:56

gregorx1 napisał(a):Kontrolka immobilizera (z kluczykiem) gasła jak zwykle.. ale może to jego kod jakoś się zawiesił?

Jesli mam strzelac, to chyba nie :) Czemu akurat immo? :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez magicadm » 30 sty 2010, 02:36

gregorx1 napisał(a):I czy to, co mi sie zdarzyło, znaczy, że coś zaczyna szwankować i sytuacja
może sie powtarzać?

Bardzo nietypowa sytuacja :|
Reset kompa raczej tutaj nic nie pomógł...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Grzyby » 30 sty 2010, 11:27

gregorx1, proszę o nazwanie tematu zgodnie z zaleceniami regulaminu (temat przyklejony). Masz tan nawet przykłady.
Jeśli tego nie zrobisz – temat skończy w koszu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez gregorx1 » 30 sty 2010, 11:30

Moze i nie immo.
Moze zwykły defekt pracy komputera spowodowany niska temperatura
– jakies nieobsluzone exception zawieszajace na dobre jego prace,
ktore wg programistow nie mialo prawa wystapic i tego nie przewidzieli.

Napisalem na forum tez dlatego, zeby sie dowiedziec czy ktos juz mial cos podobnego,
ale tez po to – aby ktos mogl kiedys skorzystac z mojego doswiadczenia.

pozdrawiam,
Gregor
Początkujący
 
Od: 18 maja 2009, 21:57
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GG L8 (1.8 2003)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6