Zatankowane złej jakości paliwo? Silnik przerywa. Co robić?

Postprzez mucha2005 » 15 lip 2012, 11:09

Wyjazd ze stacji,przygazowanie przy zmianie biegu do 3500 tysiąca,Po 5 minutach jazdy kontrolka check engine i przerywanie na wolnych obrotach oraz podczas przyśpieszania.
Pomocy jestem w Chorwacji ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:06
Posty: 34
Auto: Mazda 6 2.0 Exclusive Sport kombi 05-08
benzyna 147KM

Postprzez dobrzyn22 » 15 lip 2012, 11:26

na logikę, kiepskie paliwo...
Do sprawdzenia sitko w baku( pod siedzeniem z tyłu),do wymiany filtr paliwa i zalanie baku czymś normalnym...Ewentualnie ASO i sczytanie błędów...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Wojtek » 15 lip 2012, 12:58

mucha2005 napisał(a):Po 5 minutach jazdy kontrolka check engine i przerywanie na wolnych obrotach oraz podczas przyśpieszania.

szybko dotankuj najlepszej benzynki (czerwonej), a jak masz blisko sklep spozywczy lub market... kup litr denaturatu!

jak juz troszke wzmocnisz paliwo, to kup na stacji cos do czyszczenia ukladow wtryskowych do Pb...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez trebuh_b » 15 lip 2012, 15:38

w Chorwacji złe paliwo to gdzie chłopie tankowałeś? 4 razy byłem i nigdy się nic nie wydarzyło . zalecam serwis i sprawdzenie na kompie błędów
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 21:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

Postprzez Wojtek » 15 lip 2012, 15:47

trebuh_b napisał(a):zalecam serwis i sprawdzenie na kompie błędów

tylko najpierw kolega musi tam dojechac... <oczy>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mucha2005 » 15 lip 2012, 15:59

samochód jedzie w miarę normalnie przy większych prędkościach szarpanie jest nie odczuwalne,może spróbować odłączyć akumulator i zresetować kody błędów?po zdjęciu pokrywy plastikowej okazało się że 2 śruby(10) trzymające listwę wtryskową były były do połowy wykręcone a jedna z nich w ogóle wypadła
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:06
Posty: 34
Auto: Mazda 6 2.0 Exclusive Sport kombi 05-08
benzyna 147KM

Postprzez Wojtek » 15 lip 2012, 16:05

mucha2005 napisał(a):po zdjęciu pokrywy plastikowej okazało się że 2 śruby(10) trzymające listwę wtryskową były do połowy wykręcone a jedna z nich w ogóle wypadła

i Ty pojechales takim autem? <nie powiem>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mucha2005 » 15 lip 2012, 16:23

wszystko do tej pory było w porządku,jak zacząłem szukać przyczyny dopiero to zauważyłem,nigdy bym nie przypuszczał że te śrubki mogą się poluzować. <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:06
Posty: 34
Auto: Mazda 6 2.0 Exclusive Sport kombi 05-08
benzyna 147KM

Postprzez mucha2005 » 15 lip 2012, 16:26

Od momentu wystąpienia problemu przejechałem jakieś 400 km i nic oprócz wymienionego szarpania przy wolniejszych obrotach się nie dzieje.Cały czas pali się check engine.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:06
Posty: 34
Auto: Mazda 6 2.0 Exclusive Sport kombi 05-08
benzyna 147KM

Postprzez Wojtek » 15 lip 2012, 23:36

mucha2005 napisał(a):Cały czas pali się check engine.

dolales denaturatu?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez maarec » 16 lip 2012, 12:11

przyczyn może być wiele – może po prostu masz świece w kiepskim stanie i nie radzą sobie z gorszym paliwem ?

też mnie dziwi jego jakość – ja co prawda lałem na Chorwacji lpg – ale spalanie zawsze niższe niż w PL i bez problemów.

szerokości, ja do kasowania błędów zabieram laptopa i kabelek z allegro za 40zł – jeszcze nie był potrzebny – ale wszystkim polecam w dalsze trasy :]
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez mucha2005 » 16 lip 2012, 14:06

Jestem w trakcie szukania denaturatu albo jakiegoś specyfiku do benzyny,muszę może faktycznie sprawdzić stan świec ale najpierw muszę skombinować klucz żeby je wykręcić <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:06
Posty: 34
Auto: Mazda 6 2.0 Exclusive Sport kombi 05-08
benzyna 147KM

Postprzez Wojtek » 16 lip 2012, 17:13

mucha2005 napisał(a):Jestem w trakcie szukania denaturatu

wiaze on "dziwne zwiazki" i lepiej auto pali... a uszlachetniacze to na przeczyszczenie pozniej...
teraz denaturat i dolac jak najlepszego paliwa... do pelna
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mucha2005 » 16 lip 2012, 18:33

a co ze skasowaniem błędów,spróbować odłączyć akumulator żeby przestała palić się ikonka check engine ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:06
Posty: 34
Auto: Mazda 6 2.0 Exclusive Sport kombi 05-08
benzyna 147KM

Postprzez rdy » 16 lip 2012, 20:25

i co to da, jak za 50-300km się znow zapali
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez Arek_78 » 16 lip 2012, 20:32

Jak wyjeździsz to paliwo, to po zatankowaniu "lepszego" odłącz aku i wtedy zobaczysz. Jak chceck powróci to coś się spierdzieliło. Paliwo mogło nie być przyczyną, a zwykły zbieg okoliczności ze zgaszeniem auta.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Wojtek » 16 lip 2012, 23:54

jezeli to bylo paliwo... to kontrolka powinna sama po jego wypaleniu zgasnac...
jezeli nie to:

Arek_78 napisał(a):Jak chceck powróci to coś się spierdzieliło.
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mucha2005 » 17 lip 2012, 17:13

no to lipa,byłem w serwisie bosha ,zdjagnozowali spadek kompresji na 2 cylindrze ,to niestety nie paliwo,pytanie czy dociągnę tym autem do polski nie piłując go i jadąc spokojnie,dałem radę tak przejechać około 400 km i nic więcej na razie się nie dzieje ;–(((
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:06
Posty: 34
Auto: Mazda 6 2.0 Exclusive Sport kombi 05-08
benzyna 147KM

Postprzez Arek_78 » 17 lip 2012, 17:55

Tak czy siak czeka Cie remoncik. Ja bym jechał do PL.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez maarec » 17 lip 2012, 21:09

jedź do pl, będzie ok.
kontroluj poziom oleju – często – co 300km góra
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6