Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez matthies » 29 kwi 2013, 17:22

Grucha napisał(a):Podaj opary z korby z powrotem do kolektora dolotowego – możesz równie dobrze ten szajs zaslepić

Pozdrawiam

skoro można zaślepić to po holerę on jest? Nie kumam mazdy w tym momencie.
Czy jak zaślepię, to powinien przestać ewentualnie brać olej? I czy nie będzie jakiegoś negatywnego wpływu na pracę motoru?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez marcin255 » 29 kwi 2013, 17:26

Grucha napisał(a): możesz równie dobrze ten szajs zaslepić

zaślep to wymienisz uszczelkę pod głowicą
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez GILB » 29 kwi 2013, 19:25

marcin255 napisał(a):zaślep to wymienisz uszczelkę pod głowicą


pod głowicą może nie, ale wszystkie uszczelnienia dołu silnika,
lepiej odpowietrzenie korby puścić to w atmosferę, a króciec dolotowy z kolektora zaślepić,
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Grucha » 29 kwi 2013, 19:30

Przepraszam to właśnie miałem na myśli – zaślepienie kolektora a opary w powietrze

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez Arkadius 73 » 29 kwi 2013, 19:42

jeżeli zaślepiamy a opary w atmosferę to trzeba zawór pozbawić sprężynki i grzybka , a jeżeli przez catch cana do kolektora to zawór zostawiamy
Arkadius 73
 

Postprzez qweerty » 1 maja 2013, 11:21

Panowie zbliza mi sie wymiana oleju i kompletnie nie wiem co robic, jezdze na valvoline max life 5w30, bierze mi olej w ilosci ok 1l/5000km i to tylko przy dynamicznej jezdzie, gdy jezdze jak emeryt oleju praktycznie nie ubywa, zamierzam teraz przed wymiana zastosowac plukanke amsoil, poiniewaz w tym temacie ktos ja chwalil, ze u niego po tej plukance zuzycie oleju zniknelo, mysle nad wlaniem oleju valvoline maxlife 10w40, co wy na to ? czy zostac przy 5w30 i zobaczyc czy po tej plukance zuzycie spadnie ?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez misiek89 » 1 maja 2013, 12:09

To pytanie do działu z olejami.
Zostań przy 5w30 możesz tez zmienić producenta i obserwować stan.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez GILB » 1 maja 2013, 18:17

mało bierze, zostaw ten stan
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Grucha » 2 maja 2013, 07:53

Zużycie jest spore immo , to 2 litry od wymiany do wymiany .
Zmień markę oleju i zostań przy obecnej lepkości ewentualnie 5w-40.

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez qweerty » 4 maja 2013, 18:09

na jaka marke byscie zmienili z valvoline max life ?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez dobrzyn22 » 4 maja 2013, 18:26

qweerty napisał(a):na jaka marke byscie zmienili

nie ten wątek

zapraszam np. tu:
viewtopic.php?f=329&t=128239&p=2622936&hilit=olej#p2622936
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez NIEBO! » 24 maja 2013, 03:00

Trochę już dzisiaj późno, ale przeczytałem całość tego wątku uuuuf – wiem, że forum jest porządkowane, ale na początku naprawdę duuuuuuuuuuużo o traktorach, podkładkach, smokach i innych baśniowych stworach nie występujacych w benzynie :) Cóż ... po przeczytaniu całości nie będę dokładał Wam dużo więcej – jak ktoś chętny na obserwację co będzie się działo u mnie w 2,3 LPG to zapraszam tutaj. Na razie mogę stwierdzić, że nieświadomie (wręcz przymusowo) chyba zarejestrowałem się na forum OLEJSPEED ;P ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 27 maja 2013, 11:07.
Powód: porządki

Postprzez NIEBO! » 24 maja 2013, 17:54

– Czego nie przedstawiono na tej wizualizacji ? <glupek2> <glupek2> <glupek2>


– Ubywającego oleju!!!

Ot taki żarcik sytuacyjny :) , na rozluźnienie zszarganych nerwów dla czytających cały ten wątek :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez matthies » 24 maja 2013, 18:26

to się rozwinęło....
teraz zatem ja pytam, oleju zeszło mi poniżej minimum. Zastanawiam się, czy nie lepiej po prostu wymienić całe oleum? przejechane mam niecałe 5kkm. Jeżeli tak, to wymieniać przy tym od razu filtr oleju, czy moge go mieć jeszcze na kolejne 5kkm?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 24 maja 2013, 19:06

ja bym dolał do max-a, a filtr wymieniał planowo(czyli później)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez NIEBO! » 24 maja 2013, 20:18

Ja też bym dolał <glupek2> W końcu to łatwiejsze i nie trzeba jechać na kanał itp, a filtr jeszcze świeży ... hehe – banda dolewaczy hahaha

Może te Nasze Mazdy Mixola potrzebują? <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez siemek55 » 24 maja 2013, 20:48

dajcie spokój, mi bierze 1,5 qt/13-14 kkm i uważam że jest ok. Mazdę pałuję regularnie powyżej 5krpm'ow. W firmowym VW na przejechane 1300 km wziął 1 litr. Serwis twierdzi, że przy silnikach doładowanych to normalne.
@Niebo, masz przepiękną Magdę, zrób jej dobrze i ciesz się jazdą. Sam jestem ciekaw jaki będzie finał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez dobrzyn22 » 27 maja 2013, 11:17

dobra panowie – wątek uporządkowany (ponad 2 godziny pracy przy tym było <glupek2> ) – teraz macie tutaj wyłącznie posty dot. silników benzynowych.

wszystkich kolegów z silnikami diesla zapraszam do tego wątku:
viewtopic.php?f=410&t=53715&hilit=bierze+olej
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bula6595 » 30 maja 2013, 14:37

Czytam i czytam i myślę sobie czy w 1,8 zawory pcv robiły problemy ? bo zauwazyłęm ze jak jeżdze autem jak dziadek bierze bardzo mało oleju jak piłuję to spiernicza 0,5l / 300 km. czy już naprawdę trzeba temat drzeć bo nie ukrywam auto juz mnie kosztowało za dużo i nie wiem co z tym dalej robić. ale olej bierze.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6