Stukające szklanki 2.0 147KM

Postprzez rybkins » 24 kwi 2018, 20:32

Piszę z pytaniem czy stukają to szklanki czy jest to normalny odgłos pracy silnika? Nie mam porównania do innego silnika stąd to pytanie. Na filmie pierwsza jego połowa to praca na benzynie, druga polowa na LPG

https://youtu.be/xqjyNGfqNqo
Ostatnio edytowano 15 wrz 2018, 00:02 przez rybkins, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2017, 16:43
Posty: 44 (2/3)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2007r.

Postprzez tadziol » 25 kwi 2018, 08:03

A od kiedy tak się tłucze?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rybkins » 25 kwi 2018, 10:46

Ogólnie auto mam od miesiąca, wcześniej na to nie zwróciłem uwagi. A stuka tak, wydaje mi się, tylko na rozgrzanym silniku. Wraz ze wzrostem obrotów stuki nie nasilają się
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2017, 16:43
Posty: 44 (2/3)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2007r.

Postprzez Danmazda » 25 kwi 2018, 16:37

Ja bym stawiał na klapki kolektora. Po prawej stronie masz taką brązową wtyczkę, odepnij ją na pracującym silniku.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez rybkins » 25 kwi 2018, 20:30

poczytałem trochę o tym jak to napisałeś. I większość objawów pasuje do moich, sprawdzę to jak znadję chwilę. Jak to nie klapki to w weekend pomierzę luzy zaworowe
Ostatnio edytowano 25 kwi 2018, 21:24 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2017, 16:43
Posty: 44 (2/3)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2007r.

Postprzez rybkins » 26 kwi 2018, 20:40

Sprawdzałem dziś czy to nie klapki stukają i okazało się, że jeden wężyk z podciśnienia przy brązowej kostce jest zaślepiony/zalepiony sylikonem więc odpinanie kostki brązowej czy czarnej nic nie zmieniało w pracy silnika. I zapewne klapki już stukały poprzedniemu właścicielowi i zaślepił wężyk, mogło tak być? I jaka jest różnica w pracy/mocy silnika przy działających klapkach i niedziałających?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2017, 16:43
Posty: 44 (2/3)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2007r.

Postprzez tadziol » 26 kwi 2018, 20:45

Jakiś świecący check engine ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rybkins » 26 kwi 2018, 21:06

Nic, żadnego checka. Silnik nic nie szarpie, mocy mu raczej nie brakuje, piszę raczej bo nie mam porównania
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2017, 16:43
Posty: 44 (2/3)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2007r.

Postprzez tadziol » 26 kwi 2018, 21:13

Mogę sie mylić,ale nie wyglada to na klapki kolektora.
Bez diagnostyki raczej sie nie dowiesz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rybkins » 26 kwi 2018, 22:13

W weekend zdejmuje pokrywę i mierze luzy, zobaczymy czy to szklanki
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2017, 16:43
Posty: 44 (2/3)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2007r.

Postprzez tadziol » 27 kwi 2018, 08:03

Grilla se zrób,piwa się napij :D a szklanki i luzy zostaw w spokoju,to nie ich wina.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Danmazda » 27 kwi 2018, 18:42

rybkins napisał(a): klapki już stukały poprzedniemu właścicielowi i zaślepił wężyk
Skoro jest zaślepiony, to to nie klapki.
tadziol napisał(a):szklanki i luzy zostaw w spokoju,to nie ich wina
Tez mi się tak wydaje, przy tym były by inne objawy. Dziwny ten dźwięk, bardzie mnie zastanawia co to może być.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez rybkins » 27 kwi 2018, 20:34

a co jeszcze mogę sprawdzić żeby to zdiagnozować? Jakaś nieszczelność przy kolektorze wydechowym?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2017, 16:43
Posty: 44 (2/3)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2007r.

Postprzez tadziol » 27 kwi 2018, 21:05

Trzeba sprawdzić czy działa zmienna faza rozrządu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rybkins » 27 kwi 2018, 23:02

W jaki sposób można to zrobić?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2017, 16:43
Posty: 44 (2/3)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2007r.

Postprzez tadziol » 28 kwi 2018, 09:14

Diagnostyką komputerową.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rybkins » 28 kwi 2018, 18:28

Trochę dziś pogrzebałem w aucie. Udrożniłem podciśnienie z klapek kolektora i na pierwszym filmiku słychać jak klepią, więc zaślepiłem ponownie. Wydaje mi się, a nawet jestem przekonany, że klepie to coś na wałku wydechowym, na drugim filmie klepanie jakby głosniejsze niż na filmie z początku tematu. Wymontowałem jeszcze przepustnice, zabrudzona była niemiłosiernie, również w kolektorze dolotowym niezły gnój a nawet znaczne ilości oleju, nie wiem czy ma to jakiś związek. W każdym razie jutro biorę się za pomiar luzów zaworowych żeby spać spokojnie.

edit: zauważyłem, jeszcze że mocno telepie silnikiem, jak kupiłem mazdę to na pewno tak nie było

https://youtu.be/

https://youtu.be/

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano 1 maja 2018, 18:13 przez rybkins, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2017, 16:43
Posty: 44 (2/3)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2007r.

Postprzez rybkins » 29 kwi 2018, 20:02

Pomierzyłem dziś luzy i wygląda to tak jak na zdjęciu poniżej. Pytanie czy ruszać ssące czy zostawić tak jak są? Dodam, że odkąd kupilem auto przejechałem 1000km na benzynie, potem załozyłem gaz i na LPG mam przejechane niecałe 1000km. Ma ktoś jakiś namiar na w miarę szybko dostępne szklanki i w rozsądnej cenie?

edit: tak teraz skojarzyłem, że te klepanie zaczęło się już po zamontowaniu LPG więc możliwe, że ten luz się zrobił przy gazie? I z tego co czytałem to na LPG luzy powinny się kasować/zmniejszyć a u mnie się powiększyły, możliwe to?

edit 2: jeszcze takie przemyślenia mnie naszły, że luz mógł się powiększyć na LPG ponieważ jest lubryfikacja, która tworzy dodatkową warstwę ochronną na zaworach i gniazdach zaworowych, wystarczy 0,05mm na zaworze i na gnieździe i już nam to daje 0,1mm.




Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2017, 16:43
Posty: 44 (2/3)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2007r.

Postprzez Kupi86 » 9 maja 2018, 13:15

Mam dokładnie ten sam silnik Mazda rocznik 2005 polift
Zakładałem kiedyś post (w 2016 ) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=411&t=195822 gdyż podobnie jak autor postu uważałem, iż praca silnika jest zdecydowanie nie halo.
Od tamtej pory nic w zasadzie z tym nie zrobiłem (ponad 30 tys km na LPG) i póki co jeździ :P, aczkolwiek cały czas mnie to nurtuje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sty 2016, 13:28
Posty: 21
Auto: Mazda 6 (GG), Pb 2.0 (LFF7) 147 KM, hatchback, Rok produkcji 2005
Instalacja LPG STAG 4 Q-BOX PLUS

Postprzez rybkins » 15 wrz 2018, 00:05

Jestem po regulacji luzów zaworowych, jest o wiele ciszej ale nadal coś delikatnie stuka. Rozebrałem dolot i klapki kolektora mają delikatny luz poprzeczny na pręcie do którego są przymocowane.

https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 1&t=206862

https://www.youtube.com/watch?v=5FbI1upFn4g
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2017, 16:43
Posty: 44 (2/3)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron